25 Şubat 2019 Pazartesi

Peugeot 208


Peugeot'dan beklenen haber geldi. Fransız üreticinin ilk olarak Cenevre otomobil fuarında sergileyeceği yeni nesil 208'i ortaya çıktı. Otomobilde yaşanan teknoloji gelişimi dikkat çekiyor.


Ön bölüme bakıldığında, özellikle dev panjur nedeniyle Audi A1'i andırdığı söylenebilecek otomobilde LED farlar ve 508'de olduğu gibi aşağıya doğru uzayan LED gündüz aydınlatmaları görülüyor. Jant çapları 17 inçe kadar çıkarken üst donanım paketlerinde çamurluklar, yan aynalar ve tavan siyah renkli olarak alınabiliyor.

C sütununa aracın donanım seviyesini yazmaya başlayan Peugeot, 208'e şık bir spoiler eklemiş. LED stoplar, bagaj kapağı üzerinde birleşerek yeni nesil Peugeot modellerine göndermeler yaparken şişkin arka tampon ve çiftli egzoz çıkışı da gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda da modern Peugeot modellerinin izleri görülebiliyor. Üst ve altı düzleştirilmiş küçük direksiyon simidi, yanları boşluklu dijital gösterge paneli, sürücüye dönük tasarlanan 10 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, şık görünümlü şalterler ve farklı renklerde seçilebilen trim parçaları burayı canlandırmış. Bagaj hacmiyse 265 litre.


Yeni 208’in güvenlik donanımı da zengin. Dur-Kalk yapabilen adaptif hız sabitleme sistemi, şeritte kalma asistanı, otomatik park yardımcısı, acil durum frenleme sistemi, kör nokta uyarısı ve trafik işareti tanıma sistemi  bunlar arasında yer alıyor. Bu arada modelin, 2019 yılının sonbahar aylarında Avrupa pazarına sunulması planlanıyor.

İlk defa e-208 isimli elektrikli seçeneğine kavuşacak olan otomobil aynı zamanda ailenin ilk etapta en güçlüsü konumunda. 136 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabiliyor. Üstelik araçta üç farklı sürüş modu sunuluyor. Tek pedalla sürüş seçeneğine de sahip olacak e-208’in dış görünümünde, egzoz çıkışı bulunmaması ve gövde rengi ön panjur gibi farklılıklar var. 50 kWh kapasiteli pillerin sunduğu menzilse WLTP normunda bile 340 km.


Diğer motorlarsa tanıdık. 1.2 litre hacimli, 3 silindirli benzinli ünitenin doğal emişli seçeneği 75 beygir güç üretebiliyor. Turbo beslemeli seçeneklerse 100 ve 130 beygir gücünde. 5 ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yanında 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanın da donanıma eklendiğini belirtelim. 1.5 litre hacimli turbo Diesel üniteyse ilk etapta 100 beygir güç ve manuel şanzımanla sunulacak. Motorların tamamında start-stop bulunuyor.

7 yorum:

  1. Harika tasarim. Yeni clioyu bile gecti bence. Ama 220 lt bagaj hacminde bir gariplik var gibi. Yazim yanlisi vs olmasin Onur bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi düzelttim. Peugeot'nun fransızlığı tutmuş yine. Adamlar basın bülteninde bagaj hacmi bölümüne pilin hacmini yazmışlar. Kim ne yapacaksa artık pilin hacmini...

      Sil
  2. Ford fiesta ve vw polo bunun yaninda at arabasi kivaminda kaldi. Vwciler yillardir premium muhabbeti donduruyor. Eger bir markaya premium diyecekseniz bu yeni peugeotlara deyin.

    YanıtlaSil
  3. O kadar fransiz lisesinde okumussunuz ama fransiz araclarina mesafelisiniz sanirim :) kabul edin onur bey peugeot çıta yükseltiyor alman vw den daha iyi araclar uretiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransız lisesi insana adamların ciğerini bilmeyi öğretiyor. Şaka bir yana her üreticiye tarafsız yaklaşıyorum. Bununla birlikte tasarımın her şey olmadığını da belirtmem gerek. Güncel 208'de elektrik problemleri görülebiliyordu. Bakalım bu nasıl olacak.

      Sil
    2. 8 sene peugeot 207 kullandim. Soz konusu elektrik sorunu kisa far patlatmasi disinda yasamadim. Su anda da peugeot 308 kullaniyorum bir senedir 0 sorun. 207 de Kısa farlari da malesef senede en az 1 kez degistirdim. 125.000 km baska hic sorun yasatmadi. Bu sure icinde vw polosu olan arkadasimin aracinin gaz pedali otoyolda takili kaldi kaza tehlikesi atlatti. Vw passati olan babam dsg şanzimani 60000 kmde bozuldu. Golfu olan arkadasimin da dsg si bozuldu. Varsin kisa far patlasin onur bey :) 8 senede maks 200 tl masrafi olmustur :) yenilerinde de boyle sorun yasanmadigi soylenmekte. Bence gayet reliable arac yapiyor peugeot. Bu arada ben de francophone um :)

      Sil
    3. Ben PSA'nın araçları konusunda biraz daha şanssızdım. Test ettiğim 208 ve 308'in yanında C4 Cactus'te de sorun çıkmıştı. Büyük sorunlar değil ama elektrikle ilgiliydi. problemler büyük değilmiş gibi ama birkaç şanssız olay bir araya gelince yangınla sonuçlanabiliyordu bunlar. Düşük ihtimal ama insan düşünmeden edemiyor.

      Sil