9 Şubat 2022 Çarşamba

Chevrolet Blazer


2018 yılında pazara geri dönen Chevrolet Blazer makyajlandı. Zaten dinç görünen aracını çok değiştirmeyen GM, motor seçeneklerinden birini elerken iç mekanda sunulan teknolojik donanımları geliştirmiş.

Çift katlı far tasarımını koruyan yüzüne bakıldığında sanki değişiklik görmemiş gibi duran otomobil aslında bu bölümde tamamen yeni bir görünüm sunuyor. Burunda kullanılan bütün açılar farklılaşırken çapları 21 inçe kadar çıkan jantlara yeni tasarımlar eklenmiş. Yeni gövde renkleri ve farklı iç tasarıma sahip LED stoplar da değişenler arasında.

Donanımı zenginleştirilen Blazer'ın sahip olduğu dokunmatik ekran büyümüş. Ayrıca 2.5 litre hacimli motor da artık sunulmamakta. 230 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motor turbo beslemeye sahipken 3.6 litre hacimli V6, 312 beygir güç, 365 Nm torku atmosferik emişle sağlayabiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda.

8 Şubat 2022 Salı

Alfa Romeo Tonale


Alfa Romeo'nun, ismini bir dağ geçidinden alan ikinci SUV modeli de tanıtıldı. 2019 yılında tanıtılan konseptin görünümü ve ismini koruyan Tonale, İtalyan markanın ilk şarj edilebilir hibrit modelini de duyurmasına vesile oldu.

Konseptin ana hatlarıyla birlikte LED aydınlatma grubunun iç desenleri korunmuş olsa da yan aynaların normale döndüğü görülebiliyor. 4.53 metre boya ve 1.84 metre genişliğe sahip olan otomobil 1.6 metre yükseklikte.

Konseptte önde hemzemin, arkada da gizli olan kapı kolları da seri üretimde daha alışıldık şekilde karşımıza çıkıyor. Gövde korumaları ve yan aynaları parlak siyah renkte sunulan otomobilde büyük üçgen ön panjur ve çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar dikkat çekiyor.

İç mekan tasarımı Alfa Romeo’dan beklediğimiz şekilde sade olan Tonale, şık grafiklere sahip dijital gösterge paneli ve sportif görünümlü direksiyon simidiyle yolcuları karşılıyor. Deri ve Alcantara döşemelerin zenginleştirdiği yaşam alanında kullanılan şık ambiyans aydınlatmaları ve kişiselleştirilebilen dokunmatik ekran öne çıkan detaylar arasında.

Motor çalıştırma düğmesini direksiyon üzerinde sunan Alfa, sürüş modu seçim düğmesi DNA’yı da vites kolunun önüne yerleştirmiş. Bu arada Tonale, online güncellemeler, Alexa, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto ile 2. Seviye otonom sürüş özellikleri sunacak.

1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motorla donatılan hibrit seçenekleri 130 ve 160 beygir güç üretebilen Tonale'nin elektrik motorundan da 20 beygirlik yardım aldığı açıklanıyor. Önden çekişli ikilide 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılacak.

1.3 litre hacimli motorla donatılan şarj edilebilir hibrit motorsa 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satılacak. 280 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilecek. 15.5 kWh kapasiteli pillerse şehir sürüşünde 80 km menzil sunabiliyor.

Bir diğer dört tekerlekten çekişli seçenekse 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla ve 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorla gelecek. 260 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen aracın ardından 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan ve 130 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen Tonale de satışa sunulacak. Bu araç da önden çekişli ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlı olacak.

DS E-Tense Performance


DS'in elektrikli geleceği bizlerle. Fransız üretici, 2016 yılında sergilediği elektrikli spor otomobil konsepti E-Tense ardından şimdi de bu aracın hormonlu versiyonuyla bizlerle. Henüz iç mekanı tanıtılmamış olan konsept, kardeşinden çok daha güçlü.

Markanın Formula E birikimini seri üretime yakın bir hale getiren konseptin ana hatları önceki konsepti andırsa da detaylarda daha da keskin köşeler bulunuyor. İddialı görünüme sahip LED far ve stop grubu haricinde ön panjur da üç boyutlu ve ışıklandırmalı DS logosu sunuyor. Agresif aerodinamik pakette splitter, deflektörler ve difüzör yer alırken küçük yan aynalar ve 21 inç çaplı jantlar da güzden kaçmıyor.

Ön ve arkada yer alan birer elektrik motoru sayesinde 815 beygir güç üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde de 0'dan 100 km/s sürate 2 saniyede ulaşabiliyor. Bataryalarsa yolcuların arkasına yerleştirilerek dengenin en iyi şekilde sağlanmasını sağlamış.