2 Haziran 2012 Cumartesi

Mercedes-Benz B200 BlueEFFICIENCY


Ürettiği lüks sedanlar ve son 10-15 yılda yükselişe geçen SUV modelleriyle popülerliğini yitirmeyen üretici Mercedes'in hatchback satış rakamları hiçbir zaman harikalar yaratmamıştı. A ve B Serisi modellerinde bilindik hatchback tasarımından çok küçük bir MPV görünümü yakalayan üretici yeni nesil modellerinde bu akımdan kopup daha alışıldık şekillere sahip otomobiller üretmeye başladı.

Bu araçlar arasında yer alan A Serisi, BMW 1 ve Audi A3 aileleriyle kıran kırana bir mücadeleye tutuşacak gibi görünse de B Serisi'nin sahip olduğu yeni boyutlar kendisini farklı bir konuma getirdi. Dış görünüşüyle de markanın birçok modelinden ayrılan aracın tadını ilk olarak Mart ayı sonunda almış olsam da sürücü koltuğuna oturmak için biraz daha beklemem gerekti. Bu beklemenin ödülüyse ilk seferinde yolcu koltuğuna oturduğum B180 değil B200 şeklinde oldu. Üstelik spor paketli.


Dış Mekan


Yeni nesil B Serisi'nin eskisinden farkı daha ilk bakışta anlaşılıyor. 4.359 mm boy, 1.786 mm genişlik ve 1.557 mm yüksekliğe sahip olan araç eskisinden daha uzun ve geniş olsa da alçalan tavan çizgisi sayesinde daha oturaklı görünüyor. Boyutlardaki genel büyümenin yanında aks mesafesinin kısalması da yeni modelin farklı yapısını işaret etmekte.

Eskisinden daha uzun bir burun yapısına sahip olan B Serisi'nin kapılarında yer alan asimetrik detaylar dikkat çekerken ön tampona yerleştirilen LED farlar, aynı teknolojiyi kullanan park lambalarıyla birlikte araca farklı bir hava katıyor. Test aracında sunulan bi-xenon farlar şık görünürken stopların da tamamen LED'den oluşması hem görünüm hem de güvenlik adına artı puanlar kazandırıyor. Spor paketinde standart olarak sunulan 17 inç çaplı jantlar, Mercedes-Benz armalı ön fren kaliperleri, delikli ön fren diskleri ve kromajlı egzoz çıkışı aracı diğer donanım seçeneklerinden ayırmayı kolaylaştırıyor.


İç Mekan


 Mercedes'te yaşanan değişimin belki de en büyük göstergelerinden birisi iç mekan. Önceki nesil modellerde kullanılan köşeli hatların yerini alan yuvarlak çizgiler markanın yeni tasarım anlayışının bir parçası. Daha ilk bakışta dikkat çeken metal kaplamalı yuvarlak havalandırma delikleri farklı görünümleriyle ilgi odağı olurken açık renkli konsol kaplaması, diğer Mercedes modellerinden tanıdığımız ses sistemi kumandaları, değişik fonksiyonları kumanda eden düğmeler ve havalandırma butonları alt alta sıralanmış. Orta tünelden arkaya doğru ilerlediğimizde iki adet kapaklı, bir de açık göz, orta konsolun üzerinde bulunan sabit ekranı kumanda butonu ve ileri geri ayarlanabilen kol dayanağı görülürken bu bölmenin içerisine AUX ve USB girişleri eklenmiş.

Oldukça şık bir görünüm sunan üç kollu direksiyon simidi üzerinden yol bilgisayarı ve ses sistemi kumanda edilebilirken vites değişimleri simidin arkasında bulunan kulakçıklardan yapılabiliyor. Spor paketine dahil olan alüminyum pedal seti ve 0 konumunda aşağıyı gösteren göstergeler oldukça dinamik bir görünüm sunarken deri döşeme iç mekana elit bir hava katmış.

Mercedes'ten beklendiği gibi kaliteli ve yumuşak dokunuşlu olan plastik yüzeyler üzerinde yer yer metalik kaplamalar dikkat çekerken yine markanın olmazsa olmazlarından olan park yardımcı sisteminin göstergeleri ön kısımda cam altına, arkadaysa tavana yerleştirilerek iç dikiz aynası seviyesinden kontrollerin yapılabilmesine olanak sağlanmış. Park manevralarında sürücünün bir diğer yardımcısı olan geri görüş kamerasıysa orta konsol üzerinde bulunan ekrandan takip edilebiliyor.

Giriş ve çıkışın sorunsuz olduğu arka koltuklarında oldukça başarılı diz ve baş mesafesi sunan B Serisi'nde bu koltuklar katlanarak bagaj hacmi kademeli olarak 486 litreden 1.545 litreye genişletilebiliyor. Bagaj zemininin altında bir stepne için yer olsa da bu alanda sadece kriko ve yardım malzemelerinin bulunması ek hacim sağlıyor.

Sportif paketin gereklerinden birisi olan siyah renkli tavan kaplaması, yine siyah renkli deri döşemeyle birlikte iç mekanı biraz karartsa da araçta sunulan cam tavan opsiyonu sayesinde bu durumun hakkından gelmek kolay. Ön kısmı açılabilen tavanın yumuşak perdesinin de elektrik kontrollü olması kullanımda kolaylık sağlıyor. Bu arada konsol kaplamasının alt kısmında bulunan ambiyans ışıklandırması LED aydınlatmaları gece sürüşlerinde şık bir atmosfer yaratıyor.


Konfor


Aracın açılabilir cam tavanı haricinde koltukları da konfora önemli katkı sağlıyor. Özellikle sırtlığında yan destekleri başarılı olan ön koltuklar uzun yolculuklarda bile yolcuları yormuyor. Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi sayesinde ideal sürüş pozisyonu rahatlıkla bulunurken cam ve yan ayna kumandalarının kapı içerisine yerleştirilmesi ergonomiye olumlu katkı sağlıyor.

Kolu direksiyon kolonunda bulunan 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman üst devirlerde seri geçişleriyle beğenimi kazanırken alt devirlerde yığılmayı minimumda tutarak başarısını perçinliyor. Yaklaşık dört aydır DSG'ye sahip bir araç kullanıyorum ve bence Mercedes'in 7G-DCT isimli yarı otomatik şanzımanı Volkswagen grubununkinden bir adım önde.

İnce yanaklı lastikler ve sert süspansiyon sistemi gibi donanımlarla gelen spor paketi opsiyonu seçildiğinde bile aracın konfor seviyesi rahatsız edici boyutlara gerilemiyor. Engebeli yollarda sertliğini belli eden süspansiyon sistemi, burulma direnci yüksek olduğu belli altyapı sayesinde istenmeyen seslerin çıkmasına neden olmuyor.

Ses sisteminin altında bulunan düğmelerden birisi aracı ECO, Manuel ve Spor modlarına geçirmek için kullanılıyor. ECO modunda vitesleri düşük devirlerde değiştiren B200 aynı zamanda Start/Stop sistemini de devreye alıyor. Tekrar bu tuşa basıldığında devreden çıkan sistemi aktive etmemek için bir yol daha var ki bu yol sayesinde çok yavaş akan trafikte motor ve alternatör gereksiz yere zorlanmıyor. Aracın fren pedalına bir sensör yerleştiren Mercedes bu pedal belli bir açının üzerinde dururken sistemi devreye almıyor. Ani yavaşlamalarda pedala çok bastıktan sonra durmadan hemen önce otomobili yerinde  tutacak kadar basınç uygulandığında motor çalışmaya devam ediyor. Duraklamanın uzun süreceğini anlarsanız motorun durması için yapmanız gereken tek şey pedala biraz daha sert basmak.



Sürüş


İşte geldik asıl gelişen kısıma. Bir önceki nesil B Serisi'nin küçük MPV tarzı görünümüne uyan sürüş tarzını kökünden değiştiren Mercedes'in spor paketi de dinamik sürüş özelliklerine uyuyor. 225/45-17 ölçülerindeki lastikler ve otoyolda seviyesini düşüren süspansiyon sistemi beklediğimden daha dengeli bir otomobil yaratırken çift kavramalı yarı otomatik şanzımanın seri vites geçişleri seri kullanıma zevk katıyor. Hızlanmalar sırasında motor 3.000 d/d'nın üzerine çıktığında egzozdan yayılan ses kaputun altında iki kat daha büyük bir motorun olup olmadığı sorusunu akıllara getiriyor.

Yakında C180'in de kaputu altında yer bularak vergi avantajı sağlayacak olan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobil 1.395 kg boş ağırlığa sahip. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen B200'ün maksimum sürati 220 km/s.

Turbo beslemeye sahip benzinli motorların tipik özelliklerini sergileyen ünite devirlendikçe aracı hızlandırma isteği de artıyor. Egzoz sesi ve manuel kullanılabilen şanzımanı sayesinde devirleriyle oynaması zevkli olan kıvrak motorun yakıt tüketimi de gaz pedalına doğrudan bağlı. Otoyolda 120-130 km/s aralığında yol alındığında 5.5 litre/100 km seviyesine kadar inebilen değer devirli kullanımda rahatça 10 litre/100 km'yi aşabiliyor. Şayet amacınız az yakıt harcamaksa gereksiz yere yüksek devir çevirmekten kaçınmak vereceğim en önemli nasihat olacaktır.


Fiyat/Donanım


Mercedes, B180 BlueEFFICIENCY modelinin Prime, Elite ve Sport donanımlı versiyonlarını ithal ederken B200 BlueEFFICIENCY'yi sadece Sport paktiyle getiriyor. Geçtiğimiz aylarda araçlarını TL üzerinden fiyatlandıracağını açıklayan marka bu otomobili 94.400 TL'den başlayan fiyatlarla satıyor.

Standart donanımı oldukça zengin olan otomobilde elektronik ayarlı klima, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yokuş kalkış yardımcısı, 17 inç çaplı jantlar, ön aksta delikli fren diskleri ve Mercedes amblemli kaliperler, park yardımcısı, renkli radyo ekranı, yol bilgisayarı, alüminyum pedal seti, sürücü diz hava yastığı, hem ön hem de arkada 12 Volt soketler, kromajlı egzoz çıkışı, deri döşeme, siyah renkli tavan kaplaması, ön yolcular için kalça hava yastıkları, ABS, ASR, yorgunluk sensörü, ESP, elektronik park freni, acil durum fren sistemi, çarpışma önleme yardımcısı, adaprif farlar ve 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzıman gibi görsel ve işlevsel donanımlar sunulmakta.

Spor paketin yanında yıkama özellikle akıllı bi-xenon farlar, aydınlatma paketi ve cam tavan opsiyonlarına sahip olan test aracında eksikliği hissedilen bir donanım bulmak oldukça zor olsa da kendisini şımartmak isteyen müşteriler için Harman Kardon ses sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve navigasyon gibi opsiyonel donanımlar bulmak mümkün.


Sonuç


B Serisi'ni şimdiye kadar küçük bir MPV olarak görenler fikirlerini yavaş yavaş değiştirmeye başlayacak gibi görünüyor. Mercedes'in yenilenen modeli, büyüyen boyutları ve alçalan yapısıyla standart bir hatchback görünümüne çok daha yakın. Geçtiğimiz yıllarda fuarlarda sergilenen konsept modellerinden alıntılar yapan dalgalı tasarım ve eskisinden çok daha çekici görünen iç mekan aracın görsel anlamda şansını artırıyor.

Bir önceki nesilde sunulmayan ve özellikle Türkiye pazarında müşterisi çok olacak gibi görünen 1.6 litre hacimli turbo beslemeye sahip motor ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıyla başarılı bir ikili oluşturan Mercedes bu otomobili sportif donanım paketiyle ithal ederek iyi bir seçim yapmış.

Diğer bütün Mercedes modellerinde olduğu gibi aynı sınıfta bulunan rakiplerinden daha pahalı olan B Serisi sunduğu zengin donanım ve üst düzey kaliteyle istenen paranın hakkını veriyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.


Chevrolet Cruze


Şubat ayında, station wagon seçeneğiyle birlikte makyajlı yüzü de ortaya çıkan Chevrolet Cruze'un hatchback ve sedan kardeşlerinin de yeni yüzleri yavaş yavaş ortaya çıkıyor.

Tasarımlarında bir sürpriz olmayan kardeşler yeni ön tamponlarıyla daha sportif bir görünüme sahipken jant seçeneklerinin yenilenmesi görünüme biraz daha gençlik katıyor.


İlk defa iç mekan fotoğrafları da ortaya çıkan otomobilin yeni koltukları daha fazla yan destek sunarken orta konsolun üst kısmında yeni navigasyon sisteminin büyük dokunmatik ekranı dikkat çekiyor.

Kaputu altında yapılan yenilikler henüz açıklanmayan aracın Avrupa pazarında 1.7 litre hacimli turbo Diesel motorun 130 beygir güç üretebilen versiyonuna sahip olacağıysa kesinleşti.

Mazda MX-5 Yusho


Mazda'nın küçük roadster modeli MX-5, üretimde kaldığı uzun seneler içerisinde birçok özel versiyon ve konsepte sahip oldu. Bu yıl Leipzig'de tanıtılan konsept versiyonuysa hem görünüm hem de performans olarak şimdiye kadar sergilenenlerin en iyileri arasına giriyor.

Japonca zafer anlamına gelen ismi ve mat beyaz gövde rengiyle ana vatanına selam yollayan konseptin dış görünümünde 17 inç çaplı jantlar, arka tamponun alt kısmına yerleştirilen karbon fiber difüzör, bagaj kapağı üzerinde bulunan küçük spoiler ve yenilenen egzoz sisteminin merkezi çift çıkışı dışında bir farklılık bulunmuyor.


İç mekanda da değişiklikleri minimumda tutulan aracın Recaro markalı, sportif yan desteklere sahip koltukları deri ve süet döşemeleriyle dikkat çekiyor. Direksiyon simidi de süet kaplanan araçta alüminyum pedal seti de standart olarak sunuluyor.

Kaputunun altında da dikkat çekici değişiklikler olan aracın 2 litre hacimli motoru, kompresör besleme yardımıyla 240 beygir güç, 274 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan aracın maksimum sürati 240 km/s olarak açıklanıyor.

Toyota GT 86


Toyota'nın Boxer motorlu küçük coupé modeli için fabrika tarafıdnan geliştirilen orijinal aksesuarlar da satışa sunuldu. Görünüm ve işlevselliği hedef alan donanımların yanında performans artırıcı modifikasyonlar henüz bulunmuyor.

İlk olarak Almanya'da satışa sunulacak olan bu donanımlardan 18 inç çaplı jantlar 389 ile 529 Euro arasında fiyata sahip bir opsiyonken sürüş yüksekliğini 30 mm alçaltmak isteyenler 189 Euro ödemeyle süspansiyon sistemini alçaltabiliyor. Aracın gövdesi için grafik ve şeritler de sunan Toyota yan aynalar için karbon fiber kaplama da tasarlamış.


İç mekan için hazırlanan opsiyon paketinde teknolojik donanımlar bulunuyor. 695 Euro farkla alınabilen dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi Bluetooth, Aux ve iPod bağlantılarına sahip. Araç içerisinde sunulan müzik kalitesinden memnın olmayanlar içinse 1.045 Euro karşılığında JBL marka ses sistemi sunuluyor.

1 Haziran 2012 Cuma

Volkswagen CC R-Line


Volkswagen'in ilk olarak Passat CC ismiyle tanıttığı, daha sonra da gördüğü makyajla birlikte ismi değişen dört kapılı coupé tasarımına sahip aracı CC, R-Line donanımına kavuştu.

Bir önceki nesilde olduğu gibi sportif tasarımlı tampon, yuvarlak sis farları, 18 inç çaplı jantlar, koyulaştırılan stoplar ve daha geniş yan etekler gibi donanımlara sahip olan aracın ön panjuruna R-Line logosu eklenmiş. İç mekanına geçişte R-Line logolu kapı eşik kaplamaları dikkat çeken otomobilde alüminyum pedal seti, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve R-Line logolu sportif koltuklar da bulunuyor.

Donanımında bi-xenon farlar, ısıtmalı ve elektrik ayarlı ön koltuklar, LED stoplar, otomatik silecekler ve 8 hoparlörlü ses sistemi bulunan otomobilin yarı otomatik şanzımana sahip modellerinde direksiyon simidinin arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunuyor.

Şimdilik sadece turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorla satılacak olan R-Line donanımlı CC'de 6 ileri vitesli manuel veya yarı otomatik (DSG) şanzıman seçenekleri bulunacak.

Volkswagen Beetle Fender Edition


Volkswagen'den beklenen hamle geldi ve 2011 Frankfurt otomobil fuarında bir tasarım çalışması olarak tanıtılan Beetle Fender Edition'ın seri üretime geçirileceği açıklandı. Performans anlamında bir üstünlüğü bulunmayan otomobil yolcuların kulaklarına hitap etmekte.

Sadece metalik siyah gövde rengiyle sunulacağı açıklanan otomobilin 18 inç çaplı jantları ve yan aynaları krom kaplanırken bi-xenon farlar ve Fender logoları standart olarak sunulan donanımlar arasında.


İç mekana geçildiğinde özel döşemelere sahip sportif yan destekli koltuklar ve Fender logoları dikkat çeken otomobilin ön konsolu, Fender'in gitarlarında da kullandığı Sunburst isimli desenle kaplanmış. İsminin hakkını vermek için bir de Fender imzalı ses sistemiyle donatılan araçta 9 adet Panasonic marka hoparlör bulunurken sistemin toplam çıkış gücü 400 Watt olarak açıklandı.

Kaputunun altında, diğer Beetle modellerinde de görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor görev yapan otomobilin sahip olduğu güç 200 beygir.

speedART SP81-R


Yeni nesil Porsche Boxster'ın üzerinde yapılan modifikasyon çalışmaları yavaştan başladı. Markanın şık roadster modeli speedART tarafından hazırlanan paketle hem daha dikkat çekici görünüyor hem de gücü az da olsa artıyor.

Gövde üzerinde değişik yerlerde grafikler kullanan speedART ön tamponun altına bir splitter eklerken yan etekleri genişletmiş. Arka bagaj kapağının üzerine de sabit bir spoiler ekleyen üretici arka tamponun altına difüzör yerleştirmiş.

Boxer için 20 ve 21 inç çaplı jant seçenekleri sunan firma fren ve süspansiyon sistemlerinde de güçlendirmeye gitmiş. Delikli disklere sahip olan fren sisteminin yanında ön aks yüksekliğini değiştirebilen süspansiyon sistemi sunulmakta.

Hem Boxster hem de Boxster S için yeni geliştirilmiş bir egzoz sistemi kullanmaya başlayan speedART 20 beygir ve 20 Nm'ye varan artışlar yakalayabilmiş.

31 Mayıs 2012 Perşembe

Mercedes-Benz GL63 AMG


Mercedes'in SUV modellerinin en büyüğü GL'nin model seçenekleri arasına ilk defa bir AMG eklendi. Dev aracın en güçlü versiyonu olan 63 AMG'de tanıdık bir motor görev yapıyor.

Bi-xenon farlar ve LED gündüz farları standart olarak sunulan aracın daha bütük hava girişlerine sahip ön tamponu köşeli tasarımı ve LED aydınlatmalarıyla dikkat çekerken ön panjurda çift şeritli tasarım benimsenmiş. 21 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yan etekleri genişlerken iddialı bir tasarım sunan arka tamponun altında egzoz sisteminin dörtlü çıkışı dikkat çekiyor.


İç mekanda tipik Mercedes geleneğini sürdürüp büyük yenilikler yapmayan üretici büyük ekranlı navigasyon sistemi, alüminyum pedal seti, AMG logolu kapı eşik kaplamaları, sportif yan desteklere sahip deri koltuklar, AMG paspasları ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi aksesuarları standart olarak sunuyor.

Beklendiği gibi fren sistemi de modifiye edilmiş olan aracın ön aksında 391, arka aksındaysa 345 mm çaplı fren diskleri kırmızı renkli kaliperlerle eşleştirilmiş.

Standart donanımında anahtarsız giriş ve motor çalıştırma, kaza ön hazırlık sistemi, yorgunluk sensörü, viraj alma yardımcısı, yan rüzgar dengeleyici, seviye ayarlı süspansiyon sistemi, açılabilen cam tavan, elektrikli olarak açılıp kapanabilen bagaj kapağı, akıllı farlar, 3 alanlı klima, 360 derece kamera ve otomatik katlanabilen 2. ve 3. koltuk sıraları bulunurken opsiyonel donanım listesinde 360 derece görüntü sağlayan kamera, Bang & Olufsen ses sistemi, radarlı hız sabitleme sistemi, şerit takip yardımcısı ve kör nokta uyarısı sunuluyor.

Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motor 557 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan GL 63 AMG'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.9 saniye olarak açıklanırken maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Volkswagen Scirocco GTS


Alman üretici Volkswagen, Scirocco GTS'i geri getiriyor. İlk olarak 1982 yılında, ikinci nesil Scirocco'da sunulan özel donanım bundan 30 yıl sonra sevenleriyle tekrar buluşuyor.

Scirocco'nun en popüler beyaz üzerine çekilen dört kollu ve çift renkli şeritle ilk görüşte tanınabilen aracın 5 kollu yeni jantları 18 inç çaplı. Hafifçe rötuşlanan ön tampon ve yan eteklerle daha sportif bir görünüm ortaya koyan otomobilin aynaları kırmızıya boyanırken ön çamurluklarının üzerine GTS logoları yerleştirilmiş.


Arkasına geçildiğinde daha köşeli bir hale getirildiği görülen tampon ile doğrudan Scirocco R'dan alınan difüzör ve spoiler sayesinde daha dinamik görünen aracın dış mekanındaki değişiklikler bu kadar.

İçeriye adım atılırken kapı eşiklerinde bulunan GTS logolarının koltuk sırtlıklarına da işlendiği görülürken metal pedal seti, piyano siyahı kaplamalar, ön kısmı golf topu şekilli vites kolu, Alcantara döşeme ve kırmızı dikiş iplikleri dikkat çeken diğer ayrıntılar.

Kaputunun altında bir sürpriz barındırmayan otomobilde kullanılan, turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor 211 beygir güç üretebiliyor.

Volkswagen Golf GTI Black Dynamic


İşte Volkswagen Golf GTI'ın 2012 Wörthersee'de tanıtılan en ilginç konsepti. Dışarıdan bakıldığında çok farklı olmadığı düşünülebilecek olan otomobilin kaputunun altındaysa fırtınalar kopuyor.

Gövdesi üzernde bulunan grafikler, 19 inç çaplı jantlar ve ikinci bir spoiler haricinde dış görünümünde bir değişiklik olmayan aracın iç mekanına geçildiğinde deri ve Alcantara kaplı sportif koltuklarla yine Alcantara döşenmiş tavan dikkat çekiyor.


8 pistonlu kaliperler ve daha geniş çaplı diskler kullanmaya başlayan fren sistemi bu şekilde güçlendirilmiş olan aracın içerisinde sunulan en büyük donanım farklılığıysa 1.800 Watt kapasiteli ses sistemi.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru kullanmaya devam eden GTI'ın daha büyük çıkışlara sahip egzoz sistemi de yenilenirken üretilen güç 360 beygire yükselmiş.

Vitt Mercedes CLS Serisi


Mercedes'in popüler ailesi CLS için geliştirilen kitlere bir yenisi eklendi. Standart haliyle bile oturaklı bir görünüm sunan otomobil bu yeni kitle beraber "Abartılı" olmaya doğru yol alıyor.

Genişletilmiş çamurluklara uygun bir şekilde tasarlanan yeni ön tamponda büyük hava girişleri ve köşeli hatlar dikkat çekerken ön panjur da makyajlanmış. Genişleyen yan eteklerde ek hava girişleri açan Vitt Performance aracın süspansiyon sistemiyle de oynayarak gövdenin alçalmasını sağlamış.

Arkadan görünümü daha da iddialı olan otomobilin bu kısmında bol bol hava çıkışı bulunurken yeni arka tamponun alt kısmına büyük bir difüzör ve egzoz sisteminin dörtlü çıkışı eklenmiş. Çapları 21 inçe kadar büyüyebilen jant seçeneklerine sahip olan otomobilin bagaj kapağı üzerine de büyük bir spoiler eklenmiş.

29 Mayıs 2012 Salı

Cars & Art 911 Red Baron


Mantar gibi çoğalan Almanya merkezli modifikasyon firmalarının arasına katılan Cars & Art, 991 kodlu Porsche 911'e parası henüz yetmeyen müşterilere uygun bir kit hazırlamış.

997 kodlu aracı makyajlayan firma ön tampona açtığı ek havalandırma delikleri, LED aydınlatma ve splitter ile daha sportif bir görünüm yakalarken 20 inç çaplı jantlar ve yenilenen arka tampon bu görünümü tamamlıyor.


Yeni bir egzoz sistemiyle donatılan otomobilin yenilenen süspansiyon sistemi 25 mm daha alçak bir sürüş anlamına gelirken iç mekanın dört bir köşesi baklava desenli Alcantara ile kaplanmış.

GSC Lamborghini Aventador Estatura GXX


Standart haliyle bile oldukça iddialı bir görünüm sunan Lamborghini Aventador LP700-4, German Special Customs kiti sayesinde kafaları çeviren bir araç haline geliyor.

Standart gövde panellerini daha da abartılı görünen örneklerle değiştiren firma dev bir splitter ile donattığı ön tamponda ek hava yarıkları açarken genişlettiği çamurluklara uygun tasarıma sahip büyük yan etekler ve hava girişlerini araca eklemiş.


Yenilenen jantlar, dev spoiler ve oldukça detaylı işlenen difüzör sportif görünüme de katkıda bulunurken titanyum egzoz sistemi aracın hafiflemesinde de rol oynamış.

Aventador'un iç mekanında da küçük değişiklikler sunan GSC orta konsolun üst kısmına yuvarlak göstergeler yerleştirirken karbon fiber kaplama ve kişiye özel deri döşeme renkleri seçenek olarak sunulmakta.

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Aston Martin Project AM 310


100. yılını kutlayan otomobil üreticileri arasına giren Aston Martin 2012 yılında Villa D'este'de kutlamanın başlangıcıyla birlikte yeni coupé konsepti Project AM 310'u da tanıttı.

Genel hatlarına bakıldığında seri üretimi süren Aston Martin modellerinin yanında geçtiğimiz yıllarda tanıtılan One-77 ve V12 Zagato'yu da andırdığı görülen otomobilde çift renkli jantlarla karbon fiberden üretilmiş splitter, tavan, difüzör ve yan aynalar bulunuyor. Arkasına bakıldığında One-77'ın etkileri daha da belirgin olurken basık bagaj kapağının görünümünü büyük entegre spoiler güzelleştirmiş.


İç mekanında da daha önce saydığım araçların bir karışımı gibi duran aracın direksiyon simidi yanlardan bastırılıp ovalleştirilirken orta konsol ve deri kaplı koltuklarda daha organik bir tasarımın kullanıldığı görülebiliyor.

Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobilde firmanın 5.9 litre hacimli ünli v12 motorunun görev yapıyor olması kuvvetle muhtemel.

Porsche 911 Club Coupe


Geçtiğimiz yıl tanıtılan 991 kod numaralı 911 Carrera, özel versiyonlarına kavuşmaya başladı. Bu yıl, kurulan ilk Porsche Club'ın 60. yaşını kutlayan Alman üretici, bu otomobil klübünü kuran 13 Porsche sahibinin anısına araçtan 13 adet üretileceğini açıkladı.

Koyu yeşil gövde rengi ve çift renkli, 20 inç çaplı jantlarıyla farklılık yaratan aracın kapılarında "911 Club Coupe" logoları dikkat çekiyor. Dört çıkışlı egzoz sistemi ve renkli kaliperleri de standart donanımda bulunan aracın aerodinamik paketinde büyük bir sabit spoiler de görev yapmakta.


İç mekanına geçilirken fark edilen ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları ve ön yolcu konsolunda bulunan sınırlı üretim logoları aracın özel olduğunu vurgularken dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi ve kabinin dört bir yanını saran deri döşeme standart donanımda bulunuyor.

911 Carrera S temelleri üzerine geliştirilen aracın 3.8 litre hacimli motorunun gücü, yeni tanıtılan kitle birlikte 430 beygire ulaşmış.

Dünya üzerinde bulunan yaklaşık 181.000 Porsche Club üyesinin almak için başvurabileceği aracın fiyatıysa 142.831 Euro olarak açıklandı.