31 Aralık 2022 Cumartesi

GAC Aion Hyper GT


Çin'den etkileyici elektrikli otomobiller çıkmaya devam ediyor. Bu araçlardan biri olan GAC Aion Hyper GT, seri üretime hazır haliyle sunduğu 0.19'luk hava sürtünme katsayısıyla gözleri üzerine çekse de performansı henüz baş döndürücü değil.

Önden bakıldığında Tesla modellerine olan benzerliğiyle dikkat çeken otomobilin  ön tamponu altında kapatılabilir hava girişleri yer alıyor. Siyah renkli jantlara aerodinamik plastik parçalar eklenirken LiDar sensörleri, tavan dahil birçok yerde önümüze çıkıyor.

Camların altına sabitlenen yan aynalar ve hemzemin kapı kolları da aerodinamik yapıyı geliştirmiş. Çok yatık bir arka cama ve küçük bir bagaj kapağına sahip olan modelde 3 boyutlu LED stoplar kullanılmış. Bagajın üzerinde, Porsche Panamera'ya göz kırpan 3 parçalı ve gizlenebilir spoiler de yer alıyor.



Aracın çerçevesiz camlara sahip olan kapılarından öndekiler yukarıya doğru açılıyor. İç mekanı sade bir görünüm sunan Hyper GT'nin bu bölümü Tesla modellerini andırıyor. Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yukarıya yerleştirilen ince yapılı dijital gösterge paneli dikkat çekici. Büyük dokunmatik ekran da orta konsolda bulunabilecek bütün fiziksel butonların yerine gelmiş.

Şimdilik arkada tek elektrik motoruna sahip olan otomobilin ilerleyen aylarda çift motorlu seçenekleri de sunulacak. Bu haliyle 340 beygir güç, 435 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyenin biraz üzerinde ulaşabiliyor. Batarya detayları açıklanmamış olsa da ünitelerin 480 kW şarja uygun olduğu belirtildi.

29 Aralık 2022 Perşembe

BAIC BJ90


BJ90 sonunda daha fazla insana ulaşabilecek. Öncelikle Çin'in üst düzey yöneticileri ve diplomatlarına satılan araç makyajlı haliyle halka da satılacak. Modelin temellerini kullandığı Mercedes modeliyse değişmemiş.

5.171 mm boya ve 3.100 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin dış tasarımında bir değişiklik sunulmuyor. 20 inç çaplı jantlarsa artık farklı bir tasarıma sahip. İç mekandaysa, temelleri kullanılan Mercedes GL Serisi'nin görünümü korunmuş. Direksiyon simidinden havalandırma kumandalarına, gösterge panelinden cam kumandalarına kadar Mercedes izleri görülebiliyor.

Kaput altındaysa daha önce sunulan V8 üniteyi görmek mümkün değil. Artık sunulan tek motor seçeneği turbo beslemeli, 3 litre hacimli bir V6. 333 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla  gücü dört tekerleğe aktarıyor. Aracın donanımında yükseklik ayarlı havalı süspansiyon sistemi de yer alıyor.

Nio ES8


Nio, yeni modeli EC7 ile birlikte ES8'in makyajlı seçeneğini tanıttı. İddialı performans verilerine sahip olmaya devam eden SUV, sunduğu batarya seçenekleriyle de uzun menzili garanti ediyor. Üstelik daha modern bir iç mekan tasarımıyla.

Daha sade hale gelen burun kısmında çift katlı far tasarımı korunsa da farın alt kısmı daha aşağıya alınan otomobilin yan aynaları artık daha yukarıya sabitleniyor. Kapıların üst bölümünde artık kromaj kullanmayan Nio, stopları inceltip ortadan birbirine bağlamış. Arka tampon tasarımı da artık çok daha sade dururken LiDar sensörleri ön camın üzerine eklenmiş.

İç mekanda Citroën modellerinden alınmış gibi duran direksiyon simidi ve yeni bir dijital gösterge paneli haricinde daha şık duran bardaklıklar, büyüyen ve bütün kumandaları içerisine alan dokunmatik ekranla konsolda yer alan trim parçası üzerine gizlenen havalandırma çıkışları bulunuyor. 3 koltuk sırası sunmaya devam eden otomobilin donanımına 23 hoparlörlü ses sistemi eklenebiliyor.

5.099 mm boya, 1.989 mm ene ve 1.750 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 3.070 mm aks mesafesi sunuyor. Toplamda 653 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruyla 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen aracın 75 ve 100 kWh kapasiteli batarya seçenekleri bulunuyor. Maksimum menzilse 605 km.

Nio EC7


Nio'nun model ailesi genişlemeye devam ediyor. Özellikle SUV modellere verdiği önemle öne çıkan üretici ES7'nin biraz daha sportif görünüme sahip seçeneğini de piyasaya sürüyor. Bu şekilde genelde içten yanmalı motorlara sahip araçların sahip olduğu bir gövde seçeneği de elektrikli Nio'da görülebiliyor.

Çift katlı LED farlara sahip yüzünü kardeşiyle paylaşan otomobilde daha yuvarlak çamurluklar ve daha yukarıya alınan küçük kameralar bulunuyor. Yan aynalar da daha yukarıya sabitlenmiş. Arkaya doğru daha erken alçalmaya başlayan tavanda da taşıyıcı raylar bulunmuyor. LED stopların tasarımı hafifçe değişse de bagaj kapağında birleşmeye devam ediyor. Yüksekliği ayarlanabilir spoiler de donanıma eklenmiş.

İç mekana geçildiğinde dijital gösterge paneli, dik yerleşimli dokunmatik ekran ve Citroën'den alınmış gibi duran direksiyon simidi ES7'den alınmış. Sabit kafalıklı ön koltukların ayak destekleriyse biraz daha basit bir tasarıma kavuşmuş. Cam tavansa kardeşinde açılabilirken EC7'de sabit.

4.968 mm boya, 1.974 mm ene ve 1.714 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.960 mm. 653 beygir güç, 850 Nm torka sahip bir çift elektrik motoruna sahip olan otomobilde 75, 100 veya 150 kWh kapasiteli bataryalar sunuluyor. Maksimum menzil 940 km olarak açıklanırken 0-100 km/s deparların en hızlısı 3.8 saniye sürüyor. Otomobilin hava sürtünme katsayısıyla 0.23.

27 Aralık 2022 Salı

nanoFlowcell QUANTiNO Twentyfive


nanoFlowcell'den yeni haberler geldi. Markanın 2015 yılında sergilediği konsepti QUANTiNO seri üretime yaklaştı. İç mekana da kavuşan aracın elektrik motorlarına güç sağlayan ünite de detaylandırıldı. Ayrıca sunulan güç de artışta.

Ana hatları değişmemiş olsa da LED farları ve ön tamponu hafifçe makyajlanan aracın 22 inç çaplı jantları da farklı tasarıma sahip. Targa tavana da kavuşan otomobilin gövdesi üzerinde kullanılan siyah renkli bölümler de genişlemiş.

İç mekan tasarımı da paylaşılan otomobilde dijital gösterge panelinin her iki yanında da dokunmatik ekranlar bulunuyor. U biçimli direksiyon simidine ve organik hatlara sahip olan iç mekanda havalandırma kumandaları da farklı yerlere serpiştirilmiş. 2+2 oturma düzeni de korunmuş.

Her tekerleğinde bir elektrik motoru bulunan konsept 320 beygir güç üretebiliyor. bi-ION elektrolit sıvılarına sahip olan araçta 125 litre hacimli iki yakıt tankı yer alıyor. Bu sayede bataryası bulunmayan ilginç modelin menzilininse 2.000 km üzerinde olacağı belirtiliyor.