4 Aralık 2015 Cuma

McLaren 675LT Spider


McLaren tarafından üretilen özel araçlara bir yenisi eklendi. Şubat ayında sabit tavanıyla karşımıza çıkan 675LT şimdi de açılabilir tavanlı seçeneğiyle karşımızda. Otomobilin üretim adediyse 500 olarak sabitlenmiş.

Coupé kardeşinde olduğu gibi altında daha büyük splitter taşıyan ön tampon, genişletilmiş yan hava girişleri, dışarıya doğru uzatılan yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip arka tampon, büyük difüzör, yuvarlak çıkışlara sahip titanyum egzoz sistemi ve yüzey alanı genişletilmiş spoiler gibi donanımlara sahip olan otomobil için özel olarak tasarlanan jantlar önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı.


İç mekanında hafifletilmiş koltuklar kullanılan 675LT Spider 1.270 kg ağırlığında. 30 km/s sürate kadar açılıp kapanabilen metal tavana sahip otomobilde klima, 16 kg ağırlığa sahip ücretsiz bir opsiyon olarak sunuluyor.

Kaputu altında kardeşinden tanıdığımız çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motor bulunan araç 675 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 326 km/s olarak açıklandı.

Löwenstein CLA 45 AMG


Mercedes'in küçük sporcularından CLA 45 AMG'yi modifiye eden firmalar kervanına Almanya'dan bir katılım daha var. Löwenstein tarafından sunulan güçlendirme kiti iki etaplıyken görünüm için de bol aksesuar mevcut.


Otomobil için önde 20, arkadaysa 40 mm'lik genişletme kiti sunan firma yan etekleri de yenilemiş. 20 inç çaplı jantlar, splitter ve hava girişine sahip kaputun yanında karbon fiberden üretilmiş spoilerle difüzör ve farklı egzoz çıkışları dikkat çeken detaylar arasında.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun gücünü ilk etapta 410 beygire yükselten üretici aynı zamanda 530 Nm maksimum tork değerine ulaşmış. İkinci etap çalışmadaysa 425 beygir güç, 540 Nm tork elde edilmiş.

McLaren MP4-X


McLaren, Mercedes ile yollarını ayırmasının ardından Formula 1'de istediğini bulamıyor olsa da Ar-Ge çalışmaları hız kesmiyor. Markanın yol otomobillerine de ilham kaynağı olacak bir konsept tanıtan İngiliz firma geleceğin yarış aracını hazırlamış.


Aslında temellerinde bir Formula 1 aracı yatan konseptte üzeri kapatılan lastikler, aerodinamik kapaklara sahip jantlar ve yan hava girişlerinde kullanılan daha keskin çizgiler dikkat çekerken pilotun kapalı bir kabin içerisine alındığı görülüyor.


Sürücü araca binerken kokpit kapağıyla birlikte direksiyon kolunu da yukarıya doğru hareket ederek giriş-çıkış kolaylaştırılıyor. Aracın görüntüleri arasında paylaşılan tabanın da yine pistlerden gelen teknolojiyle nasıl dev bir difüzöre dönüştüğü görülebiliyor.

3 Aralık 2015 Perşembe

Toyota S-FR Racing Concept


Toyota'nın konsept araç atağı devam ediyor. Geçtiğimiz Ekim ayında küçük coupé prototipi S-FR'ı tanıtan Japon üretici şimdi de aynı otomobilin yarış versiyonunu konsept haliyle sergiliyor.


Dikkat çeken aerodinamik paketinde büyük bir splitter, deflektörler, genişletilmiş yan etekler, ince yan aynalar, dev boyutlara sahip bir spoiler ve bu parçadan geri kalmayan difüzör bulunan otomobilin boyu 4.110, eni 1.735, yüksekliği 1.270, aks mesafesiyse 2.480 mm olarak açıklanıyor.

Hafifletilmiş jantlar ve semi slick lastiklerle donatılan otomobilin kaputu altında nasıl bir motor olduğu açıklanmazken ağırlığın, daha önce tanıtılan konseptinkinden de düşük olacağı belirtiliyor.

2 Aralık 2015 Çarşamba

Volvo S90


S80'in tahtına sahip çıkacak olan Volvo modeli sonunda tanıtıldı. Haftalardır model araç olarak hazırlanan örneklerinin fotoğrafları internette gezinen otomobilin görünümü bu nedenle büyük şaşkınlık uyandırmasa da genel hava itibariyle markanın sınıf atladığı bir gerçek.

Detaylarında XC90'ı görmek mümkün olan araçta Tor'un çekici temalı farlar ve büyük ön panjur dikkatleri hemen üzerine çekerken ön tamponun dinamik hatlara sahip olduğu söylenebilir. Büyük çaplı jantların haricinde yalın bir görünüm sunan profilde Alman otomobillerinin heybeti sezilirken tavanda küçük bir yüzgeç antenin bulunması çizgileri bozmamış.


En farklı görünen bölümü arkası olan otomobilin parantez şekilli LED stopları bagaj kapağına doğru uzarken bu parçaların arasına marka ismi büyük harflerle yazılmış. Uzun bir C sütunu ve yatık bir tavana sahip olan aracın bagaj kapağı da kısa yapılı. Egzoz çıkışlarıysa arka tamponun altına gömülmüş.

İç mekanı da büyük kardeşi XC90'ı andıran S90'ın bu bölümünde lüks öne çıkıyor. Dijital gösterge panelinin yanında orta konsolun da büyük bir dokunmatik ekrandan oluşması dikkat çekiciyken dikey yerleşime sahip, ince uzun havalandırma ızgaralarının şıklığı gözlerden kaçmıyor. Üç kollu direksiyon simidi, vites konsolu ve kapı içlerindeyse yine XC90 izleri görülebiliyor.


Daha önce de açıklandığı gibi 2020 yılına kadar araçlarının karıştığı kazalarda ölüm olmaması için çalışan Volvo bu bağlamda gelişmiş bir otomatik sürüş modunu S90'da sunmaya başladı. 130 km/s sürate kadar işleyebilen sistemde gece görüş özelliğinden büyükbaş hayvan sensörüne kadar birçok özellik yer alıyor.

Sadece dört silindirli motorlarla yoluna devam edeceğini daha önceden belirtmiş olan Volvo bu nedenle S90'ın kaputu altında ilk etapta sadece 2 litre hacimli benzinli üniteye yer vermiş. T5'te turbo, T6'daysa hem turbo hem de kompresör beslemeye sahip olan üniteye T8'de bir de elektrik motoru ekleniyor.

1 Aralık 2015 Salı

XXX Ferrari 488 GTO


Modifikasyon sonrasında uçuk güç verilerine ulaşan Ferrari modelleri arasına 488 GTO da eklendi. XXX Performance tarafından güçlendirilen otomobilin görünümünde de farklılıklar bulunuyor.

Tamamı karbon fiberden üretilen splitter, difüzör, yan aynalar, arka hava çıkışları ve yan eteklerin haricinde sinyal ve stopları siyaha dönen aracın jant çapları da 21 inç. Süspansiyon sistemi 35 mm alçaltılan otomobil hidrolik yükselticilere sahip.


Ek ücret karşılığında iç mekanda da karbon fiber parçalar sunulurken çift turbo beslemeye sahip, 3.9 litre hacimli v8 motor için üç farklı modifikasyon kiti sunulmakta. İlk kitle birlikte 750 beygir güç, 830 Nm tork kullanıma sunulurken ikinci etapta 850 beygir güç, 930 Nm tork kullanıma sunuluyor. Üçüncü seviyede güç 1.000 beygirin üzerine çıkarken maksimum tork değeri de 1.250 Nm oluyor.

TIKT Corvette Stingray


Tune It! Safe! oluşumu kapsamında 2005 yılından bu yana tanıtılan modifiye edilmiş araçlar arasına bir de Corvette katıldı. Modifikasyon işleminin yönetmeliklere uygun şekilde yapılması gerektiğinin altını çizen organizasyon aracı Essen'de sergiledi.


Daha önce de olduğu gibi Alman polisinin araç grafiklerine sahip olan otomobilde tepe lambası ve çakarlar dışında karbon fiberden üretilmiş splitter, çamurluk genişletme kiti ve yan etekler bulunuyor. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan Corvette'in bagaj kapağı üzerinde de karbon fiberden üretilmiş bir spoiler bulunuyor.


İç mekanda polis kullanımı için eklenen gereçler haricinde bir yenilik bulunmazken 6.2 litre hacimli v8 motor 466 beygir güç, 630 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 290 km/s.

Peugeot Traveller / Citroën Spacetourer / Toyota ProAce


Ticari araçlarda pazar daha da karışacak gibi görünüyor. Özellikle Volkswagen Caravelle'in başarısıyla Mercedes Vito ve Ford Transit Custom gibi araçların önü açılılırken bu pazara şimdi de PSA grubu ve Toyota ortaklığı damgasını vurmaya hazırlanıyor.


Yine Toyota ProAce'in tıpatıp kardeşleri olan Peugeot Expert ve Citroën Jumpy'den daha etkileyici görünüm sunan yeni araçlarda yüksek burun yapısı dikkat çekiyor. Genel hatları birbirinden farksız olan ticarilerin far, ön panjur ve tamponları farklı görünüme sahipken jant seçenekleri de değişik olacak.

6.6 metreküp iç hacim sunabilen araçların yükleme kapasitesiyse 1.400 kg'a ulaşabiliyor. Üç farklı gövde uzunluğuna sahip olan üçlünün en uzun versiyonları 3.27 metrelik aks mesafesi sunuyor.


İç mekana geçildiğinde Volkswagen Caravelle'den esinlenmeler yaşandığı görülebiliyor. Özellikle sade görünümlü orta konsolda düğme yerleşimleri en büyük rakibin kitabından alınmış gibi duruyor. Üst donanım seviyelerinde dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi ve head up display bulunurken otomatik şanzımanlı araçlarda vites seçimi, yuvarlak bir buton yardımıyla yapılacak.


Kaputu altında 1.6 ve 2 litre hacimli turbo Diesel ünitelere yer veren üçlüde küçük hacimli üniteler 95 ve 115 beygir güç üretebiliyor. Düşük güçlü seçenek 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımanla alınabilirken diğer motor sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabiliyor.


2 litre hacimli üniteleri 120, 150 ve 180 beygir gücüyle sunacak olan araçların ilk ikisinde 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken üçüncü ve en güçlü seçenekte 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman kullanılacak.

Porsche 911 Turbo ve Turbo S


Porsche, Eylül ayında makyajladığı 911 Carrera ailesinin daha performanslı modellerini de tanıtmaya başladı. Temel araçta olduğu gibi güçlendiği görülen Turbo ve Turbo S modellerinin görünümlerinde ufak tefek farklılıklar bulunuyor.

Yenilenen LED gündüz aydınlatmaları ve küçültülen splitter gibi iki farklılığa sahip olan ön tamponun haricinde hafifçe rötuşlanmış tasarımlarıyla 20 inç çaplı jantlar araçların donanımlarına eklenmiş. Arka bölümde yoğunlaşan makyajın görülebildiği yerlerse farklı hava çıkışlarına sahip kaput, elden geçirilen LED stoplar, daha büyük reflektörlere sahip yeni bir tampon ve elden geçirilmiş egzoz çıkışları olarak sıralanabilir.


Neredeyse hiç değişmeyen iç mekan tasarımında göze çarpan en büyük yenilik, kollarında yapılan boşaltmalarla daha sportif bir görünüm sunan direksiyon simidi olmuş. Bu parçanın üzerine, Ferrari'nin Manettino'sunu andıran bir sürüş modu seçicisi eklenmiş. Ayrıca makyajla birlikte 911 Turbo modellerinde Sport Chrono paketi de standart hale geldi.

Çift turbo beslemeye sahip motoru 3.8 litre hacimli olmaya devam eden ikiliden Turbo 540, Turbo S 580 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin standart olarak sunulduğu araçlar çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate sırasıyla 3 ve 2.9 saniyede ulaşabilirken maksimum süratler 320 ve 330 km/s olarak açıklandı.

30 Kasım 2015 Pazartesi

Peugeot 508 Allure 1.6 BlueHDI EAT6


Peugeot'nun yeni motor-şanzıman ikilisi bir kere daha karşınızda. Hatırlayacağınız gibi, Fransız markanın 2010 yılından beri yollarda olan büyük boyutlu modellerinden 508, 2014 yılının Haziran ayında makyajlanmıştı. Hem 407 hem de 607 modellerinin yerine piyasaya sürülen 508 bu şekilde daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirken motor seçenekleriyle de seslendiği kitlenin büyümesini sağlıyor.

Geçtiğimiz yıl Mardin'de aracın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve yarı otomatik şanzımanla donatılmış bir versiyonunu test etmiş ve genel olarak beğenmiştim. Test sırasında söylenmeme neden olan şeyse şanzıman olmuştu. Bunun bilincindeymiş gibi görünen Peugeot, 508'in motorunu daha güçlü ve tutumlu hale getirirken şanzımanı da tam otomatik hale getirmekten geri kalmamış. Eylül ayında Bodrum'da yapılan lansmanda kısa süreli bir beraberlik yaşadığım modeli şimdi daha kapsamlı bir incelemeye alıyorum.

AC Schnitzer X6 Falcon


Bu yıl Essen'in yeniliklerinden birisi de AC Schnitzer tarafından BMW X6 için hazırlanan Falcon isimli gövde kiti oldu. Dış görünümü daha dinamik hale getiren kitle birlikte farklı motor seçenekleri için modifikasyon işlemi de alınabiliyor.

Agresif bir görünüm sunan ön tampon, ek hava çıkışlarına sahip kaput, 20, 21 ve 22 inç çaplı jant seçenekleri, genişletilmiş çamurluk ve yan etekler, karbon fiber yan ayna muhafazaları, açısı ayarlanabilir karbon fiber spoiler ve difüzörden oluşan kitin haricinde yeni egzoz çıkışları ve alçaltılmış süspansiyon sistemi de donanıma eklenebiliyor.


X6'nın Diesel motorları için hazırlanan kitlerle 30d ekli modellerin gücü 258'den 309 beygire, 40d kodlular 313'den 360 beygire yükselirken benzinlilerde 35i 306'dan 360 beygire, 50i 450'den 525 beygire, X6 M ise 575'ten  650 beygire ulaşan güç değerlerine kavuşuyor.

Tata Zica


Tata her geçen gün daha cesur bir pazarlama stratejisi izliyor. Hindistan pazarında birçok insanın ilk otomobili olma özelliğini taşıyan Nano'nun ardından şimdi sıra bir üst segmente geldi.

Markanın A segmentinde konumlandırdığı beş kapılı hatchback henüz teknik detaylarına kavuşmamış olsa da ilk fotoğraflarına bakacak olursak çalışma Nano'dan daha Avrupai bir yapıda. Geniş bir ön panjura sahip olan otomobilde küçük farlar ve hoş bir görünüm sunan kapı dalgalanmalarının yanında yine küçük stoplar ve spoiler dikkat çekiyor.


Henüz iç mekan fotoğrafları paylaşılmayan Zica'nın benzinli motor seçeneğinin 1.2, turbo Diesel'inse 1 litre hacimli olması planlanmakta. Üstelik manuelin yanında bir de yarı otomatik şanzıman donanıma katılacak.

Audi R18


Audi'de değişim başladı. 2015 yılında dayanıklılık yarışlarında kardeş firma Porsche'ye kaptırılan birincilikler Alman markanın uzun yıllardır kullandığı yarış aracı R18'in kapsamlı bir yenilenme operasyonuna girmesine neden oldu.


Turbo Diesel motor kullanmaya devam edeceği açıklanan otomobilin burun yapısı tamamen yeni. Daha ileriye uzanan çamurluklar nedeniyle LED farların biçimi değişirken kabin üzerinde yer alan hava girişi küçülmüş. Yan aynaları da aşağıya çekilen otomobilin arka bölümünde daha hafif rötuşlamalar yapılmış. Mekanik olarak yaşanan en büyük yenilikse hibrit sistemin elektriği artık lityum iyon pillerde depolaması olmuş.

Audi'den gelen bir diğer haberse markanın, Porsche ile birlikte 2016 yılında dayanıklılık yarışı organizasyonlarında üç yerine iki araç yarıştıracağı oldu.