2 Aralık 2015 Çarşamba
Volvo S90
S80'in tahtına sahip çıkacak olan Volvo modeli sonunda tanıtıldı. Haftalardır model araç olarak hazırlanan örneklerinin fotoğrafları internette gezinen otomobilin görünümü bu nedenle büyük şaşkınlık uyandırmasa da genel hava itibariyle markanın sınıf atladığı bir gerçek.
Detaylarında XC90'ı görmek mümkün olan araçta Tor'un çekici temalı farlar ve büyük ön panjur dikkatleri hemen üzerine çekerken ön tamponun dinamik hatlara sahip olduğu söylenebilir. Büyük çaplı jantların haricinde yalın bir görünüm sunan profilde Alman otomobillerinin heybeti sezilirken tavanda küçük bir yüzgeç antenin bulunması çizgileri bozmamış.
En farklı görünen bölümü arkası olan otomobilin parantez şekilli LED stopları bagaj kapağına doğru uzarken bu parçaların arasına marka ismi büyük harflerle yazılmış. Uzun bir C sütunu ve yatık bir tavana sahip olan aracın bagaj kapağı da kısa yapılı. Egzoz çıkışlarıysa arka tamponun altına gömülmüş.
İç mekanı da büyük kardeşi XC90'ı andıran S90'ın bu bölümünde lüks öne çıkıyor. Dijital gösterge panelinin yanında orta konsolun da büyük bir dokunmatik ekrandan oluşması dikkat çekiciyken dikey yerleşime sahip, ince uzun havalandırma ızgaralarının şıklığı gözlerden kaçmıyor. Üç kollu direksiyon simidi, vites konsolu ve kapı içlerindeyse yine XC90 izleri görülebiliyor.
Daha önce de açıklandığı gibi 2020 yılına kadar araçlarının karıştığı kazalarda ölüm olmaması için çalışan Volvo bu bağlamda gelişmiş bir otomatik sürüş modunu S90'da sunmaya başladı. 130 km/s sürate kadar işleyebilen sistemde gece görüş özelliğinden büyükbaş hayvan sensörüne kadar birçok özellik yer alıyor.
Sadece dört silindirli motorlarla yoluna devam edeceğini daha önceden belirtmiş olan Volvo bu nedenle S90'ın kaputu altında ilk etapta sadece 2 litre hacimli benzinli üniteye yer vermiş. T5'te turbo, T6'daysa hem turbo hem de kompresör beslemeye sahip olan üniteye T8'de bir de elektrik motoru ekleniyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Onur abi Volvo'nun sadece 4 silindirli motorlar sunma kararını nasıl buluyorsun? Özellikle ABD gibi pazarlarda sıkıntı oluşturmaz mı?
YanıtlaSilAvrupa için iyi haber. Hatta Asya için de öyle ama Amerika'da problem çıkacak. Etrafta yazılan yorumlardan da görülebildiği gibi adamlar bol silindir istiyor ille de. Mercedes ve BMW'nin v8 motorlarıyla baş edebilmek için bir tane 6 silindirli düşünebilirler belki sırf orası için. Tabi Avrupa'ya da bir Diesel lazım.
SilAslında mesela 2.0 litre 4 silindir T6 motor beygir gücü olarak falan gayet yeterli ama yinede sanırım Amerika'lılar v8 motorların rafineliğini ve o torkun tabiri caizse effortless şekilde gelmesi hissini bulamazlar gibi bu motorda sanırım.
SilGüç olarak sorunu yok. T8, 400 beygir gücünde olacak ama adamlar T8 yerine v8 istiyorlar. Yapacak bir şey yok.
SilArka taraf beklediğimden daha kötü geldi.. Hantal, kaba,birazda özensiz hazırlanmış gibi geldi. Tahmini s60 önde nasıl makyaj yediyse bu da arkadan yiyecek. Bu arada araç S-7-A8 rakibi değil mi? S80 E-5-A6 rakibi ya..
YanıtlaSilBu araçta E, 5, A6, XF, Ghibli'ye rakip. S80 kalkıyor piyasadan.
SilAynen. S80 yerine geçiyor bu araç.
SilS40'da olduğu gibi volvoda sınıflar küçülüyor isimler büyümesine rağmen...
SilAlakası yok mercedes sedanlara göre suv lerinin isimlerini güncelledi Volvoda suvlara göre sedanları xc60 s60 xc90 s90
SilFiyatını öğrenebilir miyiz? (Ne zamandır kimse fiyat sormuyor.)
YanıtlaSilBelli değil henüz.
Sil2 lt dizel, 225 bg, 0-100km/h 7.2 saniye, 8 ileri tam otm, bunlara ek bir de bagaji 600 lt'ye yakin ve fiyati da 175-200 bin Tl civarindan baslarsa guzel bir baz donanim ile (sunroof-led far-deri-on/arka park sensoru) 5 serisi, E serisi ve A6 ile cok fena rekabet eder.
YanıtlaSilVolvo'nun ulkemizde D ve E siniflarinda dezavantajlari Almanlarla ayni seviyede olmayan sanziman ve bagajdi. Bence araba ic dis harika olmus.
Volvo S90'ın görünümü bana 80'li ve 90'lı yılların Volvolarını hatırlattı.
YanıtlaSilfiyat 270-300 bin tl olacak. bu fiyatta bile bmw 5 ile pis kapısacak. bence özel bi araç olacak trafikte. d5 motorun gelecek olması da ayrıca güzel haber.
YanıtlaSil