3 Temmuz 2014 Perşembe

Volkswagen Passat


Haftalardır beklenen haber geldi. Volkswagen, daha üst seviye lüks sunması beklenen Passat modelini yeniledi. Yeni nesil teknolojilere bol bol yer veren otomobilin motor seçenekleri de güçlendirilmiş.

Alman markadan beklendiği gibi büyük değişikliklere sahip olmayan otomobilin tasarımı köşeli yapısını korumuş. Son yıllarda sergilenen Volkswagen konseptlerinde dikkat çeken ince yapılı LED farlar ve ön panjurla birlikte daha fazla krom kaplama sunulan detaylar arasında. Yan çizgide yapılan en büyük değişiklik olarak kapıların alt bölümü gösterilebilirken LED stopların da duruşunda büyük bir farklılık yok. Yeni jant seçeneklerine sahip olan aracın arka bölümünde yapılan en büyük değişiklikse tamponlara gömülen egzoz çıkışları.


Eskisinden 2 mm daha kısa boya sahip olan yeni nesil Passat'ta 2.790 mm aks mesafesi sunuluyor. Genişliği 12 mm artan otomobilin yüksekliğiyse 14 mm azalmış. Sedan modelin bagaj hacmi 21 litre artarken (586 litre) station wagon seçenekte artış 47 litre (650 litre) olmuş. Ağırlığı yaklaşık 85 kg azalmış olan Passat'ın en hafif modeli 1.312 kg ağırlığında.


Sade tasarım iç mekanda da devam ederken köşeli hatların da özellikle kapı içlerinde korunduğu görülebiliyor. Diğer Volkswagen modellerinden tanıdığımız dokunmatik navigasyon ekranı ve havalandırma sistemi kumandaları olmasa da ince havalandırma ızgaraları orta konsolu farklılaştırırken donanıma göre ön yolcu konsolunda havalandırma ızgaralarının devamı şeklinde görünen çıtalar yer alabiliyor.


Alt donanım seviyelerinde standart gösterge paneli sunulurken üst donanımlarda tamamı büyük bir ekrandan oluşan panel dikkat çekiyor. Grafikleri farklı şekillere girebilen tabloda navigasyon bilgileri de 3 boyutlu olarak görülebiliyor. Yeni nesil Passat adaptif hız sabitleme, park asistanı, kör nokta uyarısı, otomatik acil frenleme ve trafik asistanı gibi elektronik yardımcılara da sahip.

Kaputu altında tanıdık motorların daha az egzoz salınımı yapan ve daha da güçlenmiş versiyonları bulunan Passat'ın 1.4 litre hacimli TSI ünitesi 125 ve 150 beygir güç üretebilen versiyonlara sahipken 2 litre hacimli ünite artık 220 ve 280 beygir güç seçeneklerine sahip. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 120 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli kardeşinin 150, 190 ve 240 beygir güç üretebilen üç versiyonu bulunacak. 1.8 litre hacimli benzinli motor 180 beygir güç üretebilirken hibrit versiyonda görev alan 1.4 litre hacimli TSI ünite elektrik motoruyla birlikte toplam 211 beygir güç üretebilecek.

28 yorum:

  1. sonunda geldi.ilk olarak, 1.6 tdi'ın 120hp'yi geçtiğini duyunca havalara uçtum diyebilirim.ayrıca tasarım olarak 60+ yaş arabası gibi görünmüyo artık.insignia,mazda 6 ya da accord kadar olmasa da birçok rakibinden daha dinamik görünüyor (arka görünümü kısmen hariç tutuyorum) param olsa dahi passat almam diyen biri olarak hoşuma gitti bu versiyonu.yalnız station wagon'u hoşuma gidiyordu ona biraz uymamış gibi bu tasarım

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. şimdi dikkatimi çekti station wagon'un bozulmuş gibi durmasının nedeni stopların çok yüksekte konumlandırılmış olması

      Sil
  2. üstünde passat yazmasa grande jetta diyebilirdik:))

    YanıtlayınSil
  3. 4üncü resimdeki koltuğa noolmuş yaa kopmuşmu :DDDDDD işte woswos kalitesi

    YanıtlayınSil
  4. çekemiyosun yukarda yazdıklarına bakılırsa sende vv hayranısın

    YanıtlayınSil
  5. çekememek?sanki vw babamın markası isteyen istediğini söylesin bana ne.ama cidden koltuğun sırtlığının görünmemesini kalitesizlikle bağdaştırıyosan ben sana olayı açıklasam da anlamazsın o kafayla o yüzden hiç gerek yok en iyi yapabilceğin iş olan troll'lüğe devam edebilirsin

    şu blog'u takip etmeyi başladığımdan beri ilk defa böyle bi dille yorum yazdım ya daha da bişey demiyorum

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ya kardeş boşver ya kiacıdır ya hyundaicidir tek amaçları volkswagencilere laf sokmak (!) bozma sen ben takıp ediyorum seni güzel yorumların var

      Sil
  6. 1.6 tdi 120 beygir mi olmuş ?!? aman tanrım =D

    YanıtlayınSil
  7. MQB platformunda inşa edilmiş diyorlar, doğru mu?

    YanıtlayınSil
  8. consept değilsede göstergelerin arasındaki renkli yol bilgisayarı olmaz ama bence mercedes değil sonuçta passat

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Opsiyonel olarak sunulacak. Sonuçta her farklı donanımı önce Mercedes kullanacak diye bir kural yok. Full LED farlar S Serisi'nden önce Seat Leon'da sunulmuştu örneğin.

      Sil
  9. Acaba 1.6 Tdi motorun Tork değeri nedir ? 105 hp olanın Dsg ile uyumu şahaneydi ki 120 hp nasıl olur kim bilir

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Henüz kesinlik kazanmamış tork ve tüketim değerleri. Şayet tork artarsa DSG'nin de yenilenmesi gerekecek. Sınırında kullanılıyordu zaten eski motorda. Büyük ihtimalle daha güçlü modeller için geliştirilen şanzıman kullanılacak.

      Sil
    2. 250 Nm'de kaldı maksimum tork değeri, tahmin ettiğimiz gibi.

      Sil
  10. 10 ileri Dsg duymustum ama 1.6 dizelde kullanirmi meçhul.Yada 8 ileri kullanır diye tahmin ediyorum audi a3 modelinde kullandı diye biliyorum 8 ileri 1.6tdi ama emin değilim

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet, 10 ileri DSG gibi bir söylenti var ortalıkta ama ne kafar doğru bilemiyorum. 8 ileri vitesli ünite tam otomatik, DSG değil.

      Sil
    2. 8 ileri olanını kullanırlarsa sadece tasarım için vw dışında araç satılır.bildiğim kadarıyla 8 ileri şanzıman bmw'nin de kullandığı zf.ve şu an piyasadaki en iyi şanzıman

      Sil
    3. Evet 8 ileri olan ZF. Bence de çok başarılı bir şanzıman. 2 litre hacimli modellerde kullanılması mantıklı da olur aslında ama o zaman da sırf 1.6 TDI için DSG'nin geliştirilmesi gerekecek gibi.

      Sil
    4. neden aynı şanzımanı iki motorda da kullanamıyorlar ki?2 litrede kullanılacaksa neden 1.6da da kullanılmasın?

      Sil
    5. 8 ileri tam otomatik hem büyük hem de pahalı gelecektir büyük ihtimalle. Daha güçlü bir DSG için de durum paradan ibaret büyük ihtimalle.

      Sil
  11. Aslında dizellerde ki gizli gücü ortaya cikarsalar cok faydalı olur örneğin benzinli modellerde küçük hacimliler yüksek performansa sahip ayni şekilde küçük hacimli dizel motorlar uzerindede sergilense cok iyi olur düşünüyorum

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Gerek olmadıkça bunu yapmaları zor. Teknik olarak 2 litre hacimden 240 beygir alabildiklerine göre 1.6 litre hacimden 180 beygir güç alabilirler fakat. Yine 2 litre hacimli ünitenin gücünü azaltarak aynı şeyi yapmak daha mantıklı geliyor Avrupa pazarı için.

      Sil
  12. geçtiğimiz hafta arkadaşıma ait olan b8 1.6tdi dsg ile 1100km yol yapma fırsatını yakaladım. rotam izmir, eskişehir, kütahya, afyon, denizli ve tekrar izmir olarak gerçekleşti.
    b7 ve b8 arasındaki dashboard tasarım farkı açıkçası beni etkilemedi. arka koltuk diz mesafesi mqb sayesinde birazcık daha artmış sanki fakat baş mesafesinde b sütunundan itibaren alçalan tavan nedeniyle fark edilir bir daralma mevcut yine de iç hacim fazlasıyla tatmin edici.
    malzeme kalitesi ortalamanın üzerinde, iç mekanda tıkırtı vb. rahatsız edici sesler yok ama 120km/sa ve üstü hızlarda rüzgar sesi artarak yükseliyor. enteresan bir şekilde motor sesi, motor zorlandığın da bile rahatsız etmiyor, michelin primacy 3 ile gelen aracın lastik sesi de rahatsız edici değildi.
    süspansiyon birazcık sert fakat ciddi bir rahatsızlık hissettirmiyor, direksiyon ise bir parça hissiz ve yumuşak fakat yüksek hızda güvensiz hissettirmiyor. frenleri oldukça iyiydi.
    otobanda 200km/sa üzerine çıkma fırsatını yakaladım, gps ile 203km/sa maks. hıza ulaştı ve hızı uzun bir süre koruyabildi, 1.6l ve yaklaşık 1500kg bir otomobil için hızlanmasını tatmin edici buldum, gaza yüklendiğinizde motorun artan gürültüsü bir şekilde ivmelenme olarak geri dönüyor. performanstan çok ekonomi için tasarlanmış bir araç olduğunu unutmazsanız bence bir çok kullanıcıyı tatmin edecektir.
    aracı aldığımda 300km'yi devirmemişti, 1100km yolu ortalama 130km/sa hızla ve 3000dd gibi değerlerle şehirlerarası yolda geçirdim. muhtemelen 100km'lik bir bölümünü şehiriçinde kullandım. ortalamada 100km'de 6,8l yakıt tüketti.
    dış tasarıma gelince arka tasarımı zaten iyiydi, yuvarlanan köşelerle çok daha iyi olmuş, ön tasarım ise bir garip duruyor.
    ben arabayı özellikle de motoru çok beğendim ama rüzgar sesi çok can sıkıcıydı, genelde sakin kullanan ve hız kurallarına uyan birisi olarak 120km/sa altında problemsiz bir araç olduğunu düşünüyorum.
    fiyatına gelince 100.000tl'lik baz versiyonun ben pahalı olduğunu düşünüyorum, bu fiyata bel desteği ve cruise control olmaması hayal kırıklığına uğrattı onun dışında araçta şu da olsaydı dediğim bir şey yoktu, zaten şu da olsun dediğinizde vw cüzdanınızla yetinmiyor.
    bir b7 kullanıcısı olarak, motoru çok beğensem de b8'e geçmeyi düşünmüyorum

    YanıtlayınSil