16 Eylül 2020 Çarşamba

Ferrari Portofino M


Ferrari'nin en kullanışlı modelleri arasında gösterilen metal tavanlı cabriolet Portofino makyajlandı. Daha güçlü bir motor ve yeni bir şanzımana da kavuşan otomobil agresifliğini korumaya da devam etmiş.


Ana hatlarında bir değişim bulunmayan araç yenilenmiş ön tamponuyla biraz daha dinamik görünmeyi başarmış. Arka tamponda yapılan makyaj da egzoz çıkışlarının üst kısımlarını biraz daha gizlemiş. Modelin boyu 4.594, eni 1.938, yüksekliği de 1.318 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.670 mm. İç mekandaysa Yarış moduna kavuşan Manettino haricinde bir değişiklik yok.


Kaput altındaysa Roma'dan da tanıdığımız 3.9 litre hacimli motor bulunuyor. Çift turbo beslemeye sahip V8 ünite 620 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 1.545 kg ağırlığa sahip otomobil 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.45 saniyede ulaşabilirken 200 km/s sürate ulaşmak 9.8 saniye sürüyor. Maksimum süratse 320 km/s'in üzerinde.

Škoda Kamiq 1.5 TSI Premium


B-SUV segmenti, son yılların en büyük savaşlarından birine sahne oluyor. Birçok markanın yeni modeller tanıttığı bu segmentte bazı üreticiler birkaç modelle temsil ediliyor. Volkswagen Grubu çatısı altında yer alan Škoda'nın da Kamiq isimli seçeneğiyle balıklama daldığı bu grup, en azından Türkiye'de yüksek performanslı seçenekleri büyük ölçüde sunmuyor. Bununla birlikte Škoda, 1.5 TSI motorla donattığı Kamiq'i ülkeye getirmeyi seçmiş ve ben de işte bu aracı inceledim.

Nissan Z Proto


Nissan'ın ünlü spor otomobil ailesi Z genişliyor. Temelleri artık çok eskimeye başlayan 370Z'nin yerine geçmesi planlanan yeni model retro tasarımla birlikte gelişmiş teknolojiler sunacak gibi görünüyor.


Teknik olarak bir konsept olan Z Proto'nun köşeli hatları, 240ZG ve 300ZX gibi ünlü modellere göz kırpıyor. Dikdörtgen ön panjuru da 350Z'i andıran araçta LED farlar, 19 inç çaplı jantlar, şık görünen bir kaput, hemzemin kapı kolları, uzun bir cama sahip arka bölüm, LED stoplar ve çift egzoz çıkışı kullanılmış.


Modern görünümlü iç mekanda dijital gösterge paneli, Z armalı, 3 kollu direksiyon simidi, büyük bir dokunmatik ekran, kapı kolları önüne yerleştirilen havalandırma ızgaraları, orta konsolda yer alan ince ızgaralar, üçlü gösterge ve analog havalandırma kumandaları dikkat çekiyor.


Henüz detaylı teknik verileri açıklanmayan otomobilin boyu, 4.38 metre, genişliği 1.85 metre ve yüksekliği 1.31 metre olarak belirtildi. 3 litre hacimli V6 motoru çift turbo beslemeye sahip olan konsept 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılsa da seri üretimde otomatik bir şanzıman sunulacağı da belirtildi.

Suzuki Swace


Suzuki ve Toyota arasındaki ortaklık yeni araçlar türetmeye devam ediyor. Temmuz ayında tanıtılan Across'un ardından şimdi de sıra geldi Toyota Corolla Touring Sports "temelli" Swace isimli modele.

Toyota logolu kardeşinden farklılaşmak için çok uğraşmayan otomobilde kullanılan farklı ön tampon marka logosunu yukarıya itmiş. Daha küçük jantlar dışarıdaki yenilikleri tamamlıyor. İç mekana geçildiğinde de direksiyon simidinin göbeğinde yer alan "S" en büyük farklılık.


Kaput altında heyecan arayanları da hayal kırıklığı bekliyor. Modelin kullandığı 1.8 litre hacimli, benzinli motora sahip hibrit ünite de Toyota'dan alınma ve 122 beygir güç üretiyor.

15 Eylül 2020 Salı

Jaguar F-Pace


Jaguar'ın sunduğu SUV modellerinden büyüğü de makyaj operasyonu geçirdi. Ana hatlarında bir değişiklik olmayan otomobilin iç mekanıysa baştan çalışılmış. Ayrıca motorlarda da yenilikler var.


İç desenleri yenilenen LED farlar ve ön panjurla birlikte daha agresif ön tampon ve farklı jant tasarımlarına kavuşan aracın daha dinamik göründüğü söylenebilir. Arkadaysa incelen stoplar yenilenen tampon, diket reflektörler ve değişen egzoz çıkışları farklılıkları oluşturmuş.

İç mekanı tamamen yenilenen F-Pace'te daha küçük göbekli direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, çok daha büyük bir dokunmatik ekran ve daha şık duran havalandırma kumandaları kullanılmış. Kapı içleri de yeniden şekillendirilen aracın cam açma düğmeleri de kolçaklara alınmış.


Havalandırma ızgaralarını da yenileyen Jaguar eskiden dairesel vites selektörünün olduğu yere küçük de olsa bir kol yerleştirmiş. Bu konsolda daha fazla depolama hacmi bulunurken sabit kafalıklı ön koltuklar daha yüksek yan desteğe sahip.

Kaputu altında yer alan motorların tamamı turbo beslemeye sahip olan F-Pace'in 2 litre hacimli Diesel üniteleri 163 ve 204 beygir güç üretebilirken 3 litre hacimli seçenek 300 beygir gücünde. Bu motorların tamamı 48 Volt hafif hibrit sistemle birlikte sunuluyor.


Aynı hafif hibrit teknolojisine sahip, 3 litre hacimli, benzinli motor 400 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli kardeşi 250 beygir gücünde. Bu ünitenin görev yaptığı hibrit araçsa 143 beygir gücündeki elektrik motoru sayesinde toplamda 404 beygir sunabiliyor. Araçların tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart.

Honda N-One



Honda'nın Keicar modellerinden N-One yeni nesline kavuştu. Japonya'da bu segmentin gerekliliklerinden dolayı çok değişmemiş gibi duran otomobil aslında tamamen yeni bir araç.

Kutu gibi tasarımını koruyan otomobilin yuvarlak farları artık LED teknolojisi sunuyor. Yenilenen ön panjuru ilk nesil Civic'e göndermeler yapan N-One'ın tamponları ve stoplarının iç desenleri de değişmiş. Jantlar ve yeni renk seçenekleri de sunulan farklılıklar arasında.


N-Box ile birlikte tanıtılan platforma kavuşan aracın iç mekanında daha sportif duran bir gösterge paneli, daha şık direksiyon simidi, büyüyen dokunmatik ekran ve vites kolunun üstüne doğru göç eden havalandırma kumandaları bulunuyor. Ayrıca ön koltuklar da birbirlerinden ayrılmış.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 0.66 litre hacimli bir motor bulunduran N-One'ı eskiden olduğu gibi iki veya dört tekerlekten çekişli olarak almak mümkün. CVT yine standart olsa da en üst donanım paketinde artık 6 ileri vitesli manuel şanzıman da tercih edilebiliyor.

Hyundai Tucson


Markaların her geçen gün daha etkileyici bir ürün sunduğu SUV pazarı ilginç bir hal almaya devam ediyor. Hyundai'nin C-SUV segmentinde bulunan aracı Tucson da yeni nesliyle büyük değişikliklerin geldiğini haber veriyor.

Tucson'un çarpıcı tasarımı daha ilk bakışta dikkatleri üzerine çekiyor. 5 parçaya bölünmüş LED farlar ve tampon köşelerinde sunulan ek aydınlatma grubu çok ilginç görünüyor. LED ünitelerin aldığı şeklin ön panjurda da devam etmesiyle farlar kapalı olduğunda sanki burası tek parçaymış gibi duruyor.


Yan bölüme geçtiğimizde köşelerin sertleştiği görülebiliyor. Üstleri düz çamurlukları şişik görünen Tucson'un siyah renkli yan etekleri de dışarıya doğru çıkan bir yapıya sahip. Siyah renkli tavan opsiyonuyla alınabilen otomobilin jant çapları da 19 inçe kadar çıkabiliyor. Şık yan aynalar ve C sütunu seviyesinde görülen detaylar Kona'yı hatırlatıyor.

Cesur tasarımı arkada da devam eden aracın ince uzun stopları, kenarlarda aşağıya doğru açı almış. Yakından bakıldığında bu parçaların da üçgen detaylara sahip olduğu görülebiliyor. Marka logosu arka cama alınmış. Çift egzoz çıkışıysa önceki nesil Tucson'dan alınmış gibi.

4.5 metrelik boyu eskisinden 20 mm uzun olan Tucson'un genişliği 15, yüksekliğiyse 5 mm artmış. Aks mesafesi de 10 mm artışta olan otomobilin arka koltuklarında sunulan diz mesafesinde 26 mm artış yaşanmış. Motor seçeneğine göre bagaj hacmi 546 litre ile 620 litre arasında değişen otomobilin arka koltuk sırtlıkları artık 3 parçalı olarak katlanabiliyor ve hacmi 1.800 litreye ulaştırıyor.


İç mekanda da bambaşka bir tasarım sunan otomobilde dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve vites kolunun yerini alan selektör görülebiliyor. Orta konsolun tamamı dokunmatik hale gelirken havalandırma ızgaraları da incelmiş. Araçta üç bölgeli havalandırma sistemi sunulduğunu da belirtelim.

Güvenlik ve elektronik yardımcılarında da çoğalma gözlenen Tucson'da GPS'ten aldığı konum bilgilerine göre de hareket edebilen adaptif hız sabitleme sistemi, ön yolcular arasına yerleştirilen hava yastığı ve sinyal verilen tarafta yer alan kör nokta kamerasının görüntüsünü dijital gösterge tablosuna ileten yardımcı kullanılmış.


Avrupa pazarında 1.6 litre hacimli birkaç motor seçeneği sunacak olan Tucson'un diğer ülkelerde daha büyük hacimli üniteleri de olacak. Benzinli ve Diesel motorlar sırasıyla 150 ve 115 beygir giriş güçleri sunarken 48 Volt hafif hibrit sistem istendiğinde Diesel motor 136 beygir güce çıkacak. Aynı yardımcı, benzinli motorda 150 ve 180 beygir güç seviyelerinde sunuluyor.

İlerleyen aylarda şarj edilebilir hibrit modeli de tanıtılacak Tucson'un kendi kendini şarj edebilen hibrit seçeneğindeyse 60 beygir gücünde elektrik motoru kullanılmış. Karma gücü 230 beygir, torkuysa 350 Nm olan seçenek, birçok diğer Tucson versiyonu gibi iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Araçların motor ve çekiş sistemlerine göre tam otomatik, çift kavramalı, manuel ve akıllı manuel olmak üzere toplam dört şanzıman seçeneği bulunuyor.