18 Ocak 2019 Cuma

Ford Mondeo


Avrupa'da yaklaşık 5 yıldır yollarda olsa da Fusion ismiyle Kuzey Amerika'da 2012 yılından bu yana satılan Ford Mondeo makyajlandı. Genel olarak makyajlı Fusion detaylarına kavuşan otomobilin kaputu altında da yenilikler var.


Ana hatlarında farklılık olmayan otomobilin LED farları da aynen korunmuş. Ön panjur ve tamponun tasarımındaysa ufak tefek yenilikler var. 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlarda yeni seçenekler sunulurken stopların da iç desenleri değişmiş.

İç mekanda da büyük yenilikler sunmayan Mondeo, trim parçaları ve döşemelerde güncellemeye giderken 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araçlarda vites kolunun yerini çevirmeli bir kuamda almış. Adaptif hız sabitlemeye dur-kalk fonksiyonu eklenirken bu şanzımana sahip modeller tam otomatik park yardımcısına da kavuşmuş.


Kaput altında 1.5 litre hacimli, 165 beygir güç üretebilen benzinli üniteyi koruyan Mondeo'nun 2 litre hacimli benzinli motoruysa makyaj sonrasında listede yer almıyor. Onun yerine marka, 2 litre hacimli üniteyle donatılan hibrit seçeneği station wagon kasada da sunmaya başlamış. 187 beygir güç üretebilen bu aracın bagaj hacmiyse 403 litreye gerilemiş.


1.5 litre hacimli Diesel motordan da henüz bir haber gelmemiş olsa da 2 litre hacimli EcoBlue ünitelerin 120, 150 ve 190 beygir güç üretebilen seçeneklerinin kaput altına girdiği açıklandı. Son iki araçta 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak alınabiliyor.

17 Ocak 2019 Perşembe

BMW 7 Serisi


BMW, 2015 yılının yaz aylarında yeni neslini tanıttığı 7 Serisi modellerini makyajladı. Çok daha dikkat çekici bir tasarıma kavuşan aracın bu görünümü " ya sev ya nefret et" tasarım özelliklerinin geri döndüğünü gösterir gibi.


Eskisinden %40 daha büyük bir ön panjura sahip olan otomobil önündekileri yutacakmış gibi duruyor. Daha ince bir tasarıma sahip Laser LED farlar, 50 mm yükseltilmiş kaput ön çizgisi ve daha sade ön tampon bu kısımda görünümü tamamlamış. Standart olarak sunulan ve çapları 18 ile 20 inç arasında değişen jantları da farklı görünümlerle almak mümkün.

Yanda yer alan krom şeridin ön kısmını daha ince-uzun tutan BMW egzoz çıkışlarını da genişletmiş. Siyah ve kırmızı bölümlere sahip olan yeni 3 boyutlu LED stoplar bagaj kapağında birleşmiş. Tampon tasarımı nedeniyle 22 mm uzayan 7 Serisi artık kısa aks mesafesinde 5.120, uzundaysa 5.260 mm uzunluk sunuyor.


Ön bölümde tamamen dijital bir gösterge tablosuna kavuştuğu görülebilen 7 Serisi iDrive'ın 7.0 sürümünü kullanmaya başlamış. Trim parçaları, döşeme seçenekleri ve ambiyans aydınlatmasının yüzey genişliğinde de artış var. Direksiyon simidi de makyajlanmış. Arka koltuk konforu için arka çamurluklar ve B sütununda daha fazla izolasyon kullanan BMW emniyet kemeri çıkışlarını yeniden tasarlayıp yan ve arka camları kalınlaştırmış.

Kaput altında da tanıdık ünitelere yer veren otomobilin Diesel ünitelerinin tamamı 3 litre hacimli ve 6 silindirli. Tek turbo beslemeye sahip olan 730d'de 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen motor 740d'de çift turboyla 320 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. Dört turbo beslemeli 750d'nin gücü 400 beygir, torkuysa 760 Nm.


8 Serisi'nden alınan 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor 530 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 750i seçeneklerinde görev yapan bu ünitenin haricinde M760Li xDrive'ın 6.6 litre hacimli, çift turbo beslemeli V12 ünitesini koruduğu fakat gücünün 585 beygire düştüğü görülebiliyor. 850 Nm tork üretebilen bu araç 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken 305 km/s maksimum sürat yapabiliyor.

Hibrit seçenek 745e'nin 3 litre hacimli, 6 silindirli benzinli motoru ve elektrik motoru karma olarak 394 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken sadece elektrikli kullanımda ulaşılan 58 km menzil kabul edilebilir bir değer.

McLaren 600LT Spider


Üzeri açılabilen McLaren modellerine bir yenisi ekleniyor. Geçtiğimiz Temmuz ayında sabit tavanıyla tanıtılan 600LT, kışın ortasında Spider seçeneğine kavuşuyor. Otomobilin teslimatlarıysa yaz aylarını bulacak.


Ana hatlarında sabit tavanlı kardeşinden neredeyse hiçbir farkı olmayan otomobilin iç mekanı da, tavan açıp kapamaya yarayan düğmeler haricinde bu modelle birebir aynı. Açırır tavan nedeniyle karbon fiber yapıda ek güçlendirmeye gerek duymayan otomobilin ağırlığıysa 50 kg artışla 1.297 kg'ı bulmuş.


Temellerini kullandığı 570S Spider'dan yaklaşık 100 kg daha hafif olan modelin çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 motoru 600 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0-100 km/s deparı 2.9 saniye sürerken 0-200 km/s 8.4 saniyede geçiliyor. Aracın üzeri kapalıyken 324 km/s olan maksimum sürati üzeri açıldığında 315 km/s'e geriliyor.

Hyundai Ioniq


Hibrit otomobillerin gelişimi son sürat devam ediyor. Rekabetin uzağında kalmak istemeyen Hyundai, tam 3 yıl önce tanıttığı modeli Ioniq'in makyajlanmış seçeneklerini ortaya çıkardı.


Yenilenen ön tamponla birlikte farklı görünen bir panjura kavuşan otomobilin farları da LED teknolojisine kavuşmuş. Yenilenen jantlar ve iç tasarımı yeni olan LED stoplar da dış tasarımın diğer değişenleri arasında.


İç mekana geçildiğinde tamamen dijital bir gösterge paneline kavuştuğu görülen aracın orta konsolunun üst ve orta bölümleri de yepyeni. Çok daha geniş bir dokunmatik ekrana kavuşan Ioniq, havalandırma kumandaları ve ızgaralarını da yenilemiş.





Otomobilin güvenlik donanımını zenginleştiren Hyundai, elektrikli kullanım süresini artırabilmeyi sağlayan birkaç sürüş modunu da aracın donanımına eklemiş. Elektrik motoru 60.5 beygir güç, 170 Nm tork üretebilen şarj edilebilir hibrit versiyonun bataryası da 15.6 kWh kapasiteli ve 52 km menzil sunabiliyor.


Ayrıca elektrikli seçenek de 38.3 kWh kapasiteli pilleriyle artık 294 km menzil sunabiliyor. 7.2 kW entegre şarj aletine de kavuşan aracın bataryaları bu sayede daha hızlı bir şekilde doldurulabiliyor.

15 Ocak 2019 Salı

Lexus RC F


Lexus, Detroit otomobil fuarı sırasında RC ailesinin en güçlü üyesini makyajladığını duyurdu. Büyük ihtimalle diğer versiyonlara da sıçrayacak olan operasyonla birlikte otomobile pist kullanımı için daha uygun bir seçenek de eklendi.


Önden bakıldığında farlarının tek üniteye toplandığı görülen RC F'in panjuru da özellikle alt bölümde farklı görünüme sahip. 19 inç çaplı jantlar korunurken arkada yeni stoplar, küçük difüzör ve hava çıkışlarına sahip tampon gözlerden kaçmıyor. Track Edition isimli seçenekteyse karbon fiber kaput ve tavan, titanyum egzoz, BBS jantlar, sabit bir spoiler sunuluyor.


İç mekanda hafifçe elden geçirilen havalandırma çıkışları ve bilgi-eğlence ekranı haricinde Track Edition için Alcantara döşeme ve karbon fiber trim parçaları sunulurken süspansiyon ve direksiyon sistemleri de modifiye edilmiş. Track Edition tarafından sunulan bir diğer donanım da Brembo armasına ve karbon seramik disklere sahip frenler.


Kaputu altında ufak tefek değişiklikler yapılmış ve bu sayede 5 litre hacimli V8 de 479 beygir güç, 536 Nm tork üretir hale gelmiş. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın da son dişli oranında güncelleme yapılmış. Kalkış komtrol sistemi de standart donanıma eklenmiş.

GAC Entranze


Çin merkezli üreticilerin son zamanlarda popülerlik kazandığını söyleyebiliriz. Bu firmalardan bir tanesi olan GAC Motors, Detroit otomobil fuarında A.B.D.'de tasarlanmış ilk ürününü tanıttı. Araç, güncel Renault Espace'ı andıran bir yapıya sahip.

İlk bakışta MPV ve SUV arasında olduğu görülebilen köşeli hatlara sahip konsept ince LED aydınlatma grubu, dev jantlar, kapıların alt kısmını da içeren büyük cam yüzeyler ve yan aynaların yerini alan kameralarla farklılık yaratıyor.


Ön kapıları öne, arka kapıları da geriye doğru kayarak açılan otomobilin iç mekanında üç koltuk sırası ve bolca ekran bulunuyor. Oval direksiyon simidine sahip olan modelin ilk sıra koltuğunda 3 kişi oturabilirken bu bölümde yer alan en büyük ekranın üzeri, kullanılmadığında kapatılabiliyor.

Elektrik motorlu bir otomobil olduğu açıklanan Entranze konseptinin pilleri veya motor performansı hakkında detaylı bir bilgiyse paylaşılmadı.

Nissan IMs


Sedan ve liftback modellerin geleceği, SUV'ler nedeniyle karanlık görünüyor. Bunun farkında olan bazı markalar da yüksek yapılı araçlarını klasik şekillerde sunarak bu gövde çeşitlerinin hayatta kalması için çalışıyor. İşte o markalardan bir tanesi ve konsept aracı.


Köşeli hatlara sahip olan IMs, ince yapılı LED aydınlatma grubu, 22 inç çaplı jantlarının tasarımı, gizlenmiş kapı kolları, yan aynalar yerine geçen ve gizlenebilen kameralarla bir konsept olduğunu belli ediyor. Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilde B sütunu bulunmuyor.


İç mekanında oval bir direksiyon simidi ve bir sürü dijital ekran görev yapan otomobil ince sütunlar ve büyük cam tavan sayesinde ferah bir yaşam alanı sunuyor. Arka koltuk 3 kişilik olsa da kenarlarda yer alan sırtlıklar katlanarak ortadaki bölüm için büyük kol dayanakları halini alabiliyor.


Bir çift elektrik motoruna sahip olan konsept 490 beygir güç, 800 nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli modelin 115 kWh kapasiteli pillerinin 610 km üzerinde menzil sunduğu belirtiliyor.

Infiniti QX Inspiration


Bu yıl Detroit otomobil fuarı konsept araçlar açısından verimli geçmiyor olsa da bazı üreticiler bu trendi tersine çevirmek istoypr. Bahsi geçen firmalardan birisi olan Infiniti, organizasyonda elektrik motorlu bir SUV konsepti sergiliyor.


Teknik verileri henüz açıklanmamış olan çift elektrik motorlu otomobil yüksek burun yapısı ve ince LED farlarıyla bir konsept olduğunu gizlemiyor. Hem önde hem de arkada marka ismi arkadan aydınlatılmış olarak görülebilirken dev jantlar ve yan aynalar yerine geçen kameralar profilden görünümü güçlü kılmış.


İnce cam alanlarına sahip olan otomobilin A sütunu gizlenirken geriye doğru açılan arka kapılar nedeniyle B sütunu kullanılmamış. İnce yapılı LED stoplar, küçük bagaj kapağı camı ve dev tamponun görünümü bu kısmı dinamik kılmaya yetmiş.


Dört kişilik iç mekanda direksiyon üzerinde yer alan gösterge paneli dahil birçok yüzey dokunmatik özellik sunarken açık renkli döşemeler ferahlık hissini artırmış. Panoramik cam tavanın jaluzi benzeri gölgeliği ve hem kapı eşikleri hem de arka konsolda kullanılan mermer ilginç birer detay olmuş.

Kia Telluride


Hyundai/Kia grubu büyük boyutlu SUV modellerine yatırım yapmaya devam ediyor. Hyundai Palisade ardından şimdi de sıra Kia'ya geldi. Yeni araç, iki yıl önce tanıtılan Telluride konseptinin seri üretime geçirilmiş hali.


Ana hatlarına bakıldığında Volvo XC90'ı andırdığı söylenebilecek otomobilin ön bölümünde geniş panjur ve dik yerleşime sahip küçük LED farlar bulunuyor. B ve C sütunları siyaha boyanan modelin arka bölümünde ilginç tasarımlı LED stoplar ve çift egzoz çıkışı görülebiliyor.


İç mekanda 8 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabilen otomobil sade çigiler sunuyor. Geniş orta konsol ve bir sıra halinde dizilmiş düğmeler sayesinde karmaşık görünmeyen ön bölümün haricinde panoramik cam tavan ve tavana yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları ferahlık için çalışan kalemler olarak sayılabilir.


Konseptin hibrit güç ünitesinin aksine kaputu altında 3.8 litre hacimli bir V6 bulunan Telluride 295 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman gücü, donanım seviyesine göre ön veya her iki aksa da gönderiyor.

14 Ocak 2019 Pazartesi

Subaru STI S209


Subaru, Detroit otomobil fuarı sırasında STI tarafından üretilen özel bir modelini tanıttı. 200 adet üretilmesi planlanan aracın A.B.D.'ye özel olduğu açıklanırken gövde rengi seçenekleri mavi ve beyaz ile sınırlı.

Dışarıdan bakıldığında gövde rengine göre gümüş veya altın renkli olan 19 inç çaplı BBS jantlar, splitter, genişletilmiş çamurluklar, ön bölümde sunulan deflektörler, dörtlü egzoz çıkışı, açısı ayarlanabilen karbon fiber spoiler, difüzör, genişletilmiş dörtlü egzoz çıkışları ve S209 logolarıyla dikkat çeken araçta tavan da karbon fiberden üretilmiş.

İç mekanda süet döşemeler, alt kısmı düzleştiriliş direksiyon simidi, Recaro koltuklar, metal pedal seti ve bolca S209 arması dikkat çekerken kırmızı trim parçaları da görülebiliyor.


Bilstein amortisörlere sahip süspansiyon ve Brembo kaliperlere sahip fren sistemi elden geçirilen otomobilde sürücü tarafından ayarlanabilen tork dağılımlı dört tekerlekten çekiş sistemi ve limitli kaydırmalı ön ve arka diferansiyeller görev yapıyor.

HKS tarafından üretilen turbo beslemeyle donatılan 2.5 litre hacimli Boxer motorun gücüyse yaklaşık 345 beygir. Bu arada aracın 265 tabanlı lastikleri de Dunlop tarafından özel olarak geliştirilmiş.

Ram 2500 ve 3500 Heavy Duty


A.B.D. için çok önemli olan pick up pazarı, burada düzenlenen her fuarda bir yeniliğe sahne oluyor. bu yıl Detroit otomobil fuarının bu konudaki yıldızıysa Ram'den geliyor. FCA grubu markası organizasyonda 2500 ve 3500 HD'nin yeni seçeneklerini tanıttı.


Yeni nesil araçlara dışarıdan bakıldığında geçtiğimiz yıl aynı fuarda sergilenen yeni Ram 1500 modellerinin şişirilmiş birer versiyonu gibi durdukları söylenebilir. Genişlikleri 2.5 metreye, boylarıysa 7.5 metreye ulaşan araçların arka aksında dört tekerlek sunan seçenekleri mevcut.


14.288 kg çekme ve 3.483 kg taşıma kapasitesine sahip olabilen araçlarda birçok transfer kutusu ve arka diferansiyel seçeneği sunuluyor. Yeni nesilde sunulan bir diğer özellik de arka aksta kullanılan havalı süspansiyon sayesinde kasa yüksekliğinin ayarlanabilmesi.

İç mekanda da küçük kardeşinin izlerini taşıyan araçların bu kısımlarında ön ve arka ısıtmalı koltuklardan bir düzine USB çıkışına kadar hemen her şey mevcut. Büyük bir dokunmatik ekranla donatılabilen araçlarda 6 farklı donanım paketi bulunuyor. Sunroof, Harman/Kardon ses sistemi ve elektrikli kasa kapağı da donanımlar arasında.


Toplam üç güç çıkışı sunan iki motor seçeneği bulunan 2500 ve 3500 kardeşlerin 6.4 litre hacimli, benzinli V8 motoru 415 beygir güç, 581 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip seçenekler arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.


6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan turbo Diesel araçlardaysa 6.7 litre hacimli, sıralı 6 silindirli, Cummins imzalı motor görev yapıyor. 374 ve 405 beygir gücünde iki versiyonu olan üniteler sırasıyla 1.153 ve 1.354 Nm tork üretebiliyor.

Ford Shelby GT500


Detroit otomobil fuarının kapılarını açmasıyla birlikte bu yıl sergilenmesi beklenen otomobiller hakkında bilgiler de gelmeye başladı. İşte onlardan bir tanesi: Şimdiye kadar üretilmiş en güçlü seri üretim Mustang modeli Shelby GT500.

Makyaj öncesi Mustang'in yüzünü kullanan yeni modelde büyük bir ön panjur, Cobra logosu, geniş hava çıkışlarına sahip kaput, genişletilmiş gövde, 20 inç çaplı jantlar, deflektör ve splitter gibi detaylar dikkat çekerken arkada dörtlü egzoz çıkışı ve spoiler görülebiliyor.


Adaptif süspansiyon sistemi ve Brembo markası taşıyan fren sistemi de donanımdayken ön fren disklerinin 420 mm çaplı olduğunu hatırlatalım. Açısı ayarlanabilir spoiler, arka koltuk iptali, karbon fiber jantlar ve ayarlanabilir amortisör kule bağlantıları opsiyonel olarak alınabiliyor.

İç mekanında büyük bir değişim bulunmayan otomobilin sabit kafalıklı koltukları Recaro imzası taşıyor. Vites kolunun yerini de çevirmeli selektör ve direksiyon arkasına eklenen kulakçıklar almış. Cobra logolarıysa kabinin her köşesinde görülebiliyor.


Kaputun altında kompresör beslemeye sahip, 5.2 litre hacimli bir V8 motor bulunduğunu belirten Ford bu ünitenin 760 beygir güç, 850 Nm tork ürettiğini belirtiyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate çıkma süresinin de 4 saniye altında olduğu açıklanırken maksimum sürat 290 km/s'te sınırlandırılmış.

Toyota GR Supra


Sonunda beklediğimiz tanıtım yapıldı. Toyota'nın senelerdir konsept halinde sergilemeyi seçtiği yeni nesil Supra modeli seri üretim haliyle karşımıza çıktı. Temelleri BMW Z4 ile paylaşılan otomobilin teknik özellikleri de büyük bir sürpriz sunmuyor.

5 yıl önce tanıtılan konsept halinden çok da farklı olmayan bir görünümle karşımızda olan otomobilde LED farlar ve Formula 1 otomobillerini andıran burun tasarımı dikkat çekerken ön ve arka çamurlukların çevresinde bulunan hava giriş ve çıkışları gözlerden kaçmıyor.


Kapıların altı ve arka tamponda deflektör kullanan Toyota, bagaj kapağının ucunu da bir spoiler şeklinde tasarlamış. LED stoplar, merkezi yerleşime sahip geri vites ve sis lambası, çift egzoz çıkışı ve difüzör de sportif görünümü pekiştirmiş. Çift bombeli tavan ve 19 inç çaplı jantlar da standart donanımda.

Dışarıdan tam bir Japon görünümü sunan Supra iç mekanında BMW dokunuşları hissettiriyor. Kapı açma kollarından bilgi eğlence sistemine, klima kumandalarından vites koluna kadar birçok parça Alman üreticinin raflarından alınmış. 12 hoparlörlü JBL ses sistemi, 50:50 ağırlık dağılımı, Brembo frenler ve adaptif süspansiyon sistemi de donanımlar arasında yer alıyor.


BMW imzalı bir diğer unsur da kaput altında yatıyor. Turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motor 340 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa gücü arka aksa aktarıyor. Kalkış komtrol sistemi ve elektro-mekanik arka diferansiyele sahip aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 4.3 saniye.

Supra'nın Japonya'da satılacak olan seçeneklerindeyse 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor da görev yapacak. 197 beygir güç, 320 Nm tork ve 258 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen iki seçeneğe sahip olan üniteyle birlikte 17 ve 18 inç çaplı jantlar da sunulacak. Aynı şanzımanı kullanan modellerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sırasıyla 6.5 ve 5.2 saniye sürüyor.