29 Ekim 2016 Cumartesi

DS 4 1.6 BlueHDI EAT6


PSA grubunun en farklı üyesi DS sonunda bloguma konuk oldu. Aslında DS ismini 50'li yıllardan 70'lere kadar üretilen fütüristik sedan modeline veren Citroën 2009 yılında tanıttığı DS3 modeliyle bu otomobilin ruhunu canlandırdı. C3'ün temelleri üzerine geliştirilen aracın ardından ortaya çıkan DS4, 2008 yılında sergilenen Hypnos konseptinin seri üretime alınmış haliydi.

DS5'in de aileye katılmasının ardından, 2010 yılında piyasaya sürülen Citroën DS4, DS'in PSA grubuna bağlı ayrı bir marka haline gelmesinin ardından DS 4 olarak adlandırılıp makyajlı yüzüyle satılmaya balşadı. Avrupa pazarlarında 7 farklı motor seçeneği bulunan otomobil Türkiye'de tek motor ve şanzıman seçeneğiyle satılıyor.

28 Ekim 2016 Cuma

Volkswagen Atlas


Volkswagen CrossBlue sonunda hayat buldu. Alman üreticinin 7 kişilik SUV modeli heybetli yapısıyla dikkat çekerken A.B.D.'de üretilecek olmasıyla ana pazarının neresi olduğunu da işaret ediyor.

Markanın diğer modellerini andıran dış görünümünde dik yerleşime sahip ön panjur, LED farlar, alt bölümü siyah renkli tampon ve metalik gri koruma dikkat çekerken şişirilmiş çamurluklar, gövdenin alt kısmını kaplayan siyah korumalar ve D sütununa doğru yukarıya doğru açı alan yan cam profilden bakıldığında görülen detaylar.


Arkadan bakıldığında da sade bir duruşa sahip oladuğu söylenebilen büyük SUV'de küçük bir spoiler, LED stoplar, kromajlı süslemeler ve yine alt kısmı siyah renkte bırakılmış tampona entegre edilmiş dörtgen egzoz çıkışları fark edilebiliyor. 5.037 mm boya ve 1.979 mm genişliğe sahip olan Atlas'ın yüksekliğiyse 1.767 mm.

Sade tasarım çizgileri iç mekanda da devam eden otomobilde tanıdık üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, cam kaplı dokunmatik ekran, manuel havalandırma kumandaları ve vites kolu görev yapıyor. Üç sıra koltuğa sahip olan Atlas'ta panoramik cam tavan ve 12 hoparlöre sahip Fender müzik sistemi de alınabiliyor.


İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan otomobilin her iki ünitesi de benzinli. Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motor 240 beygir güç üretebilirken atmosferik emişli, 3.6 litre hacimli v6 motorun gücü 280 beygir. Her iki motor da 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacakken sadece v6 seçenek opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olacak.

27 Ekim 2016 Perşembe

Škoda Octavia


Škoda'nın başarılı modellerinden Octavia makyajlandı. Ön bölümde yoğunlaşan değişimler iç mekanda da az hissedilse de aracın donanımına uzun süredir beklenen opsiyonların katıldığını görmek güzel.


Çift parçalı LED farlarıyla hemen tanınabilen makyajlı yüzü, daha küçük sis farları sayesinde genişletilmiş gibi görünen Octavia'nın ön tamponu da hafifçe makyajlanmış. 16, 17 ve 18 inç çaplı jantlar arasına yeni tasarımlar eklenirken arka bölümde yeni iç desene sahip LED stoplar ve rötuşlanmış tampon dikkat çekiyor.


İç mekan ana hatlarıyla değişmese de gösterge tablosunda yeni bir zemin kullanıldığı görülebiliyor. Yine bu bölümde renkli ekran sunulurken orta konsolda bulunan dokunmatik ekranların tamamı kapasitif cam olmuş. Motor çalıştırma düğmesi, geri görüş kamerası, treyler manevra yardımcısı, çapraz trafik uyarısı, yaya hareket öngörüsü ve kör nokta uyarısı Octavia'nın donanımında yer alıyor.


Kaputu altında bir yenilik bulunmayan Octavia'da hacimleri 1 ile 2 litre arasında değişen beş benzinli ve dört Diesel motor görev yapmaya devam ediyor. Güçleri 84 ,le 184 beygir arasında değişen üniteler 5 ile 6 ileri manuel veya 6 ile 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla eşleştirilebiliyor.

26 Ekim 2016 Çarşamba

Mercedes-AMG E63


Mercedes-AMG'den beklenen haber geldi. 2016 yılının başında tanıtımı yapılan W213 kodlu E Serisi sonunda gerçek AMG versiyonuna kavuşuyor. Tanıdık bir motorla karşımıza çıkan otomobilin gücü de 600 beygir seviyesini aşmış.


Farklı ön panjur tasarımı, agresif görünüme sahip ön tampon, üzerine çift bombe eklenmiş kaput, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, genişletilmiş yan etekler, karbon fiber yan aynalar, ince yapılı spoiler, dörtlü egzoz çıkışı ve difüzör gibi detaylara sahip olan otomobilin ön çamurlukları arkasında bulunan "V8 Biturbo" logosu sahip olduğu gücü işaret ediyor.

İç mekanı da diğer AMG modellerinde olduğu gibi sportif detaylar sunan otomobilde küçük çaplı, alt kısmı düzleştirilmiş ve Alcantara kaplanmış direksiyon simidi, metal pedal seti, karbon fiber kaplamalar ve AMG logolu kafalıklara sahip adaptif desteklere sahip koltuklar bulunmakta.


Süspansiyon sisteminin mekanik yanıyla birlikte adaptif pnömatik sistem de performanslı sürüşlere dayanıklı hale getirilirken fren sistemi modifiye edilmiş. Arka aksta 360 mm çaplı fren diskleri sunan otomobilin ön diskleri E63'te 360, E63 S'teyse 390 mm çaplı. Karbon seramik disk opsiyonuyla birlikte bu çap 402 mm'ye ulaşıyor.

Kaputu altında, her geçen gün daha da popüler hale gelen 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, v8 motor görev yapan E63, 571 beygir güç, 750 Nm tork üretebilirken E63 S'te veriler 612 beygir ve 850 Nm şeklinde. 9 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunacak olan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sırasıyla 3.5 ve 3.4 saniye sürüyor.


Silindir deaktivasyon özelliğine de sahip olan motor sayesinde araçlar 250 km/s'te sınırlandırılan maksimum süratlere ulaşabilirken opsiyonel olarak bu limit 300 km/s'e yükseltilebiliyor. Bu arada geçmişte AMG logolu otomobillerle arka lastiklerini dumana çevirmiş kişiler için de iyi bir haber var; Sunulan drift fonksiyonu sayesinde araçlar arkadan itişli olarak da kullanılabilecek.

MINI Countryman


MINI modelleri büyümeye devam ediyor. İngiliz markanın en büyük aracı olma ünvanına sahip Countryman yeni nesliyle daha da geniş bir araç haline geldi. Üstelik motor seçenekleri arasında artık bir de hibrit yer alıyor.

İlk bakışta ana hatlarında büyük bir fark olmadığı görülen Countryman biraz daha köşeli hatlarıyla yeni nesil MINI modelleri arasında yerini almış. Bunun yanında eskisinden 200 mm daha uzun ve 30 mm daha geniş olması otomobilin sınıfını yükseltmiş. 75 mm daha uzun aks mesafesi arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi olarak geri dönerken bagaj hacmi de 450 ile 1.309 litre arasında değişiyor.


İç mekana geçildiğinde de yeni nesil MINI'lerin izleri görülebiliyor. Üç kollu direksiyon simidi arkasına yerleştirilen gösterge paneli head up display ile birlikte alınabilirken dik yerleşime sahip havalandırma kanalları, rengi değiştirilebilen ambiyans aydınlatması ve daha köşeli hale gelen konsol kaplaması değişimin diğer ayakları.


Motor seçenekleri yine zengin olan Countryman, 2 benzinli, 2 Diesel bir de hibrit üniteye sahip. 1.5 litre hacimli benzinli motoru 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli kardeşi 192 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli Diesel motorlarsa 150 beygir güç, 330 Nm tork ve 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.


BMW 225xe Active Tourer'ın motor ikilisini kullanan hibrit seçenekte de kullanılan 1.5 litre hacimli motor 136 beygir güç, 220 Nm vermeye devam ederken elektrik motoru 88 beygir güç, 165 Nm tork üretebiliyor. Karma kullanımda 224 beygir güç, 385 Nm tork elde edilirken arka tekerleklere güç aktaran elektrik motoru sayesinde otomobil önden çekişli, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak sürülebiliyor. Otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 2.1 litre/100 km'ye kadar inebiliyor. Sadece elektrik motoruyla ulaşılabilen maksimum süratse 125 km/s.

Mercedes-Benz Concept X-Class


Mercedes'te devir değişiyor. 90'lı yıllarda ML serisi ile premium SUV segmentine adım attığında bütün markaları arkasından sürükleyen Alman üretici şimdi de şansını pick up segmentinde arayacak.

Uzun zamandır beklenen tanıtımda aracını yine bir konsept olarak sergilemeyi seçen Mercedes bu modeli Nissan Navara ve Renault Alaskan'ın temelleri üzerine geliştirmiş. Heybetli görünen ön bölümünde büyük ön panjur ve tampona yerleştirilen geniş hava girişleri fark edilirken ince yapılı LED farlar ve şişkin yapılı kaput duruşu pekiştirmiş.


Stylish Explorer olarak adlandırılan ilk konspetin 6 bijonlu jantları 22 inç çaplı. Bu otomobilin yan bölümü, temellerini kullandığı araçlara daha çok benzese de şişkin çamurluklar, ince yapılı yan aynalar ve belirgin yapılı yan etekler şık görünen detaylar olarak karşımıza çıkıyor.


Arka bölümde bizleri ilginç tasarımlı LED stoplarla karşılayan X-Class konseptinin bu kısmında yüksek yapılı ince tampon ve bu tamponun köşelerine gömülmüş egzoz çıkışları görülebiliyor. Ayrıca günlük kullanımda pratiklik için kasa kapağı da unutulmamış.


Tanıtımda iki konsept birden sergileyen Mercedes pick up modelinin arazide de neler yapabileceğini göstermek istediğinden bu amaca uygun şekilde hazırlanan Powerful Adventurer isimli aracını da hazır bulundurmuş. Yükseltilerek araziye uygun jant ve lastik kombinasyonuyla donatılan araçta siyah renkli gövde altı koruması ve hem ön hem de arkaya eklenen vinçler bulunuyor.


Daha da büyüyen ön tampon hava girişleri ve çift direkli ön panjur süslemesi, genişleyen yan aynalarla birlikte daha da heybetli bir görünüm ortaya çıkarırken arkada kasa yanlarına eklenen barlar ve kasa kapağının delikli yapısı gözlerden çaçmıyor. Ayrıca kapağın bu yapısı nedeniyle LED stoplar da bu parçanın kenarlarında bitiyor.


İç mekanı Mercedes modelleriyle Navara karışımı bir yapıya sahip olan konseptlerde Mercedes modellerinden tanıdığımız direksiyon simidi, gösterge paneli, havalandırma ızgaraları, bilgi ekranı ve cam kumandaları görülebilirken vites kolu, çekiş ve havalandırma sistemi kumandaları Nissan'dan alınmış.

Teknik detayları açıklanmayan araçlarda 3 litre hacimli bit turbo Diesel motorla birlikte ön ve arka diferansiyel kilitlerine sahip dört tekerlekten çekiş sisteminin kullanıldığıysa belirtildi.

23 Ekim 2016 Pazar

Ford Grand C-MAX 1.5 EcoBoost Titanium X


Ford'un C segmentinde satılan MPV modeli C-Max'in ardından şimdi de sıra geldi büyük kardeş Grand C-Max'e. İlk olarak 2003 yılında Focus C-Max olarak karşımıza çıkan otomobil Mazda5 gibi ikinci nesil Ford Focus platformu üzerine geliştirilmişti. 2007 yılında makyajlı modelleri yollara çıkan ilk nesil örnekler bu değişimle birlikte isimlerinden Focus takısını da atmıştı.

2009 Cenevre otomobil fuarında sergilenen Iosis Max konseptinden esinlenen dış tasarımıyla 2010 yılında yollara çıkan ikinci nesil C-Max büyüyen boyutlarıyla Kuzey Amerika pazarında da yer almaya başladı. Yeni nesille birlikte aileye eklenen bir başka versiyonsa kayar arka kapılara ve üç koltuk sırasına sahip olan Grand C-Max oldu. 2014 yılının ikinci yarısında makyajlanan otomobilin yazıma konuk olan seçeneğinde benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisi mevcut.

Hyundai i10 Lansmanı


Geçtiğimiz ay makyajlandığı duyurulan minik Hyundai modeli i10'un lansmanı, Hyundai Assan'ın İzmit fabrikasında yaptığı törenle yapıldı. Araçların tanıtıldığı organizasyon sonrasında i10'ları İstanbul'a götürme görevi de basın mensuplarındaydı.

Fabrika turunun ardından yapılan tanıtımda ile defa inceleme şansı bulduğumuz makyajlı i10, teknik anlamda önceki araçla aynı. Bunun yanında yeni yüzüyle kolayca tanınabilen otomobilin LED gündüz farları yeniden şekillendirilen ön panjurun üst köşelerine alınmış. Eskiden sadece 1.2 litre hacimli motorla birlikte alınabilen LED gündüz farları artık bütün araçlarda standart donanımda.


Yeni ön tamponun alt köşelerinde küçültülen sis farları dikkat çekerken Elantra'ya göndermeler yapan bu bölümde fonksiyonel hava girişleri görev yapıyor. Yan bölümde bir yenilik sunmayan otomobilin arka bölümünde, kenarları koyulaştırılmış stoplar, orta bölümü siyah plastikle sunulan yeni tampon ve yuvarlak sis farları dikkat çekiyor.


İç mekanda çift renk sunmaya devam eden otomobilde bu renklerin arasına kırmızı da eklenmiş. Önceden Go! paketinde sunulan elektrikli sunroof makyajlı modellerde de alınabilirken direksiyon simidinin deri kaplanması lüks hissini artırmış. Güvenlik donanımına ön çarpışma uyarısı, şeritte kalma uyarısı ve 6 hava yastığı eklenen araçta statik viraj farları, Apple CarPlay, Android Auto ve dokunmatik ekrana sahip navigasyon da bulunuyor. Arka park sensörleri de donanıma eklenirken bu fonksiyonun düğmesi el freni kolunun yanına yerleştirilmiş.


Motor ve şanzıman seçeneklerinde bir değişiklik bulunmayan i10'un İzmit-İstanbul arasında sürme şansı bulduğum modeli 1.2 litre hacimli benzinli motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzımana sahipti. Bu aracın makyaj öncesi seçeneklerinin testine buradan ulaşabilirsiniz.

Fiyatları 40.000 TL'nin hemen altından başlayıp 55.800 TL'ye kadar ulaşan makyajlı i10'da 7 yıl/80.000 km garanti de alınabiliyor.