22 Nisan 2021 Perşembe

Seres SF5


Çin'de herkes elektrikli otomobil üretmek için kolları sıvamış gibi. Cyrus ile ortaklaşa çalışan Huawei de otomobil üretimine girenlerden biri. 2019 yılında tanıtılan SF5, seri üretime geçerken bazı özelliklerini kaybetmiş olsa da çekiciliğini korumuş.

Modelin dış görünümü, iki yıl önce ortaya çıkan modelinkinden çok farklı değil. Sivri burun yapısına eşlik eden LED farlar ve tampondaki hava girişine kadar uzayan gündüz aydınlatmaları aynen korunmuş.  Yuvarlak hatlar ve arkaya doğru daralan yan cam çizgisi de hemzemin kapı kolları gibi seri üretime alınıyor.

Çamurluklarında ek korumalara yer verilmeyen otomobil bu sayede daha sade bir duruş sergiliyor. Arka bölümde sunulan küçük spoiler, bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar ve tamponun altına eklenen difüzör görünümlü parça dinamik duruşu pekiştirmiş.

İç mekanda sade hatlarla bizleri karşılayan otomobilde iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu ve orta konsolu oluşturan, dik yerleşime sahip bir dokunmatik ekran görev yapıyor. Havalandırma ızgaralarını konsol tasarımına entegre eden Seres, farklı renklerde sunduğu deri döşemenin haricinde Mercedes'ten alınan cam ve ayna kumandalarıyla da dikkat çekiyor.

4.700 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.875 mm olarak açıklanıyor. Kaput altında, konsept haline göre farklılıklar olan SF5'in sahip olduğu bir çift elektrik motoru, 550 beygir güç, 820 Nm tork üretebiliyor. 33 kWh kapasiteli pilleriyle 180 km menzil sunan aracın 1.5 litre hacimli, benzinli motoru, menzil uzatıcı olarak görev yapıyor ve 1.000 km üzerinde menzili mümkün kılıyor.

Cadillac Lyriq


Cadillac, elektrikli SUV modelini resmen tanıttı. Geçtiğimiz yıl sergilenen konsept halinin neredeyse aynısı olarak karşımıza çıkan Lyriq'in sunduğu performans ve menzil verileri ortalamalarda yer alıyor.

İkiye bölünmüş LED farlar ve gözden kaçmayacak kadar büyük olan kapalı ön panjur, aracın burun kısmında öne çıkan detaylar. Gövde korumaları parlak siyah renkte sunulan Lyriq'in kapı kolları hemzemin tasarımlı. 20 ve 22 inç çaplı jantlarla satılacak otomobilin bu parçalarında 6 bijon kullanılıyor.

Tavan ve yan aynaları da siyah renkte alınabilen SUV, arkada da ilginç bir görünüm sunmakta. Çift katlı LED stopların üst bölümü yanlara doğru dönerken alt kısım, agresif tasarımlı tamponun köşelerine çekilip dik olarak yerleştirilmiş. Yüzgeç anten arkasında, spoiler ortasında da 3. fren lambası olduğunu belirtelim.

İç mekanını da konseptle paylaşan araçta 33 inç büyüklükte bir ekran kullanılmış. Aydınlatmalı direksiyon simidi daha standart bir görünüme kavuşsa za üzerindeki düğme sayısı artmış. Şık şekilde gizlenen havalandırma kanalları, çok parçalı ambiyans aydınlatması ve ek bardaklık yerleştirilen yüzer vites konsolu da dikkat çeken detaylar arasında. 19 hoparlörlü ses sistemi de öne çıkan bir donanım.


4.996 mm boya, 1.977 mm genişliğe ve 1.623 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 3.094 mm olarak açıklanıyor. İlk etapta arkadan itişli ve tek elektrik motorlu olarak sunulacak otomobil 345 beygir güç, 440 Nm tork üretebilecek.Yaklaşık 500 km menzil sunması beklenen araç, 190 kW hızlı şarj destekleyecek ve 120 km'lik menzili 10 dakikada depolayabilecek.

Volkswagen Talagon


Volkswagen, en büyük SUV modeli Talagon'u Çin'de tanıttı. Markanın elektrikli otomobillerini hatırlatan dış ve iç tasarımıyla dikkat çeken araç, 2019 yılında tanıtılan SMV konseptinin seri üretime alınmış hali.

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken SUV, 5.152 mm boya, 2.002 mm ene ve 1.795 mm yüksekliğe sahip. 2.980 mm'lik aks mesafesiyse Teramont olarak da bilinen Atlas'ınkiyle aynı. LED farların arasında kalan büyücek bir ön panjura sahip otomobilin ön tamponu da sportif bir görünüm sunuyor.

Yan bölümde, siyah renkli korumalar ve cam altlarına sabitlenmiş yan aynaları dikkat çeken otomobil siyah renkli tavanla alınabiliyor. Arkadaysa bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar ve sahte egzoz çıkışlarına sahip tampon bulunuyor.

Alman markanın elektrikli modellerini hatırlatan kokpit tasarımı, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranla başlayıp 3 boyutlu görünüme sahip ambiyans aydınlatması ve yüzer vites konsoluyla devam ediyor. Havalandırma ızgaraları şık bir şekilde gizlenen 3 koltuk sırasına sahip Talagon'un her koltuk sırasında iki kişiye yer var.

Kaputu altında, turbo beslemeye sahip 2 ve 2.5 litre hacimli motorlar bulunacak olan Talagon 300 beygire kadar güç üretebilecek. Önden ve dört tekerlekten çekiş sistemleri seçenekler arasında yer alacak olsa da 7 ileri vitesli DSG bütün versiyonlarda standart olarak sunulacak.

Volkswagen Polo


Volkswagen, en popüler modellerinden biri olan Polo'yu makyajladığını duyurdu. Markanın alışılmış makyaj operasyonlarından biri olan bu yenileme sonrasında ufak tefek değişiklikler gerçekleşse de aracın duruşu farklılaşmış.

Önden bakıldığında, köşelere doğru genişleyen farları dikkat çeken Polo'da LED farlar standart olarak sunuluyor. Yeni logoya doğru ilerleyen LED şerit ve Matrix LED farlarsa opsiyonel. Elden geçirilen tampon daha olgun bir görünüm sunarken yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri donanıma eklenmiş.

Arka bölümde ilk dikkat çeken detay, LED stopların artık bagaj kapağına taşıyor olması. Burada da yenilenen logonun altına model adı işenmiş. Elden geçirilen tampona reflektörler eklenirken sahte egzoz çıkışları da makyajlanmış.

İç mekanda daha kaliteli bir görünüme kavuşan Polo'da yeni trim ve döşeme seçeneklerinin haricinde yenilenen direksiyon simidi, grafikleri farklılaşan dijital göstergeler, büyüyen dokunmatik ekran, dokunmatik hale gelen havalandırma kumandaları, yenilenen vites topuzu ve donanıma eklenen temassız şarj istasyonu dikkat çekiyor.

Kaputu altında bir yenilik sunmayan aracın 1 litre hacimli motorlarından ilki atmosferik emişli ve 80 beygir gücünde. Turbo beslemeli kardeşleri 90 ve 110 beygir güç üretebilen Polo'nun CNG'li versiyonu da bulunacak. 207 beygir güç üretebilen GTI ise önümüzdeki aylarda tanıtılacak.

Hongqi S9


Daha önce 2019 yılında kendisinden bahsettiğimiz Çin'in ilk hiper otomobili Hongqi S9 seri üretime hazır. Hibrit güç ünitesiyle dikkat çekici performans verileri sunacak olan modelden sadece 99 adet üretileceği açıklandı.

Çift renkli gövdesi, bir hiper otomobil olmak için doğru oranlara sahip olan modelin önünde geniş panjur ve deflektörlere sahip tampon dikkat çekiyor. Geniş hava çıkışları ve LED farların haricinde aerodinamik jantlar ve yanlarda yer alan büyük hava girişleri gözlerden kaçmıyor.

Tavanında da küçük bir hava girişi yer alan otomobilin kaputu üzerine hava çıkışları eklenmiş. Uzun kuyruk kısmıysa spoiler, difüzör, deflektörler ve LED stoplarla dikkat çekiyor. Yukarıya doğru açılan kapıların, aracın tavanını da oluşturduğunu söyleyebiliriz.

İç mekanda üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi üzerine alınan kumandalar, head up display ve ince tutulmuş orta konsolla dikkat çeken otomobilin havalandırma ızgaraları da yuvarlak tasarıma sahip. Bu tasarım dili, dışarıda yer alan bazı detaylarla birlikte Ferrari modellerine göz kırpıyor.

Henüz detayları açıklanmamış olsa da toplam gücü yaklaşık 1.400 beygir olacak hibrit bis sistemle hareket edeceği belirtilen araçta turbo beslemeli bir V8 motora üç elektrik motoru eşlik edecek. Dört tekerlekten çekiş sisteminin de yardımıyla 0-100 km/s hızlanmasının 1.9 saniyede tamamlanması beklenen aracın maksimum sürati de 400 km/s olacak.

21 Nisan 2021 Çarşamba

Honda Electric SUV e: Prototype


Honda'nın elektrikli SUV prototipi de hazır. En azından dış görünümü. Geçtiğimiz yıl, yine Çin'de tanıtılan üç kapılı SUV e:concept'in biraz daha kullanışlı versiyonu olarak görebileceğimiz yeni otomobil seri üretime daha yakın bir duruşa sahip.

LED farları merkeze doğru uzayan otomobilde aydınlatmalı logo ve yan etekler kullanılıyor. Şarj portu öne yerleştirilen SUV, tamponların köşeleri ve eteklerde deflektörlere yer vermiş. Siyah renkli tavanın arka bölümünde spoiler dikkat çekiyor.

Hem spoiler üzerine hem de bagaj kapağına yerleştirilen ince LED fren lambaları da dikkat çekici. Şık stoplar ve aydınlatılmış logo bu bölümü renklendirmiş. İnce yanaynalara sahip olan prototipin ön kapı kolları hemzemin tasarımlıyken arkadakiler sütuna gizlenmiş.

İç mekan görüntüleri ve teknik verileri paylaşılmayan aracın yanında Breeze'in şarj edilebilir hibrit seçeneğini de sergileyen Honda, bu aracın da teknik verilerini paylaşmaktan kaçınmış olsa da benzinli motora çift elektrik motorunun eşlik ettiğini açıkladı.

Geely Xingyue L


Bir kere daha Çin'deyiz ve karşımızda yine bir SUV var. Bu aracın diğerlerinden farkıysa son zamanlarda birçok otomobilin sahip olduğu elektrik motorlarına sahip olmaması. Xingyue L, benzinli bir model.

Keskin hatlarıyla dikkat çeken otomobilde dik yerleşimli bir ön panjur, Matrix LED farlar, sportif görünen bir ön tampon ve kaslı kaput dikkat çekiyor. Farlardan stoplara kadar uzanan üst karakter çizgisi, büyük jantlar ve üstleri düzleştirilmiş çamurluklar da güçlü görünümü pekiştirmiş.

Alçal tavan rayları, yüzgeç anten ve spoiler gibi detaylarıyla da modern bir duruş sergileyen aracın bagaj kapağını kaplayan LED stoplar ve sportif arka tampon tasarımı da bütünlüğü bozmamış. Siyah renkli gövde korumalarının da çok kalınlaşmadığını belirtelim.

Çift renkli deri döşeme kullanılan iç mekanda üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli haricinde bir metre boyunda bir dokunmatik ekran da sunan SUV, geniş ve yüksek bir vites konsoluna da sahip. 10 hoparlörlü Bose ses sistemi ve 2. seviye otonom sürüşe olanak sağlayan sensörler de donanımda.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli bir motor bulunan aracın giriş versiyonu 218 beygir güç, 325 Nm tork üretebilirken daha güçlü seçenek, 238 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Sırasıyla 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik ve 8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılan araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

20 Nisan 2021 Salı

Mercedes-Benz C Serisi L


Premium Alman markalarının Çin'e özel uzun aks mesafeli araç tanıtımları devam ediyor. Audi'nin A7 L'i tanıtmasının ardından şimdi de sıra Mercedes'te. Çin'de bizlerin karşısına çıkan araçsa yeni nesil C Serisi'nin uzun versiyonu.

Ana hatlarında bir değişiklik yaşanmayan aracın 89 mm uzayan boyu, arka kapıların uzamasına neden olmuş. C sütununda da araca özel bir arma yer alıyor. 4.882 mm boya sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.954 mm olarak açıklanıyor.

İç mekana geçildiğinde ön bölümde değişne bir şey olmaması sürpriz değil. Arkadaysa artan diz mesafesine ek olarak yumuşak yastıklara kavuşan kafalıklar, USB girişleri ve ek depolama bölümü sunan daha geniş kol dayanağı ve ön yolcu koltuğunu kumanda etmeye yarayan düğmeler görülebiliyor. Yumuşak süspansiyon sistemi ve daha çok kullanılan ses izolasyonu da donanımda yer alıyor.

Kaput altında tanıdık üniteler bulunuyor. 1.5 litre hacimli, benzinli motorun standart versiyonu 170 beygir güç üretebilirken hafif hibrit seçenek 204 beygir gücünde. İlginç olansa aynı gücü sunan 2 litre hacimli motor da opsiyonlar arasında yer alıyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi, donanıma göre opsiyonel donanıma ekleniyor.

19 Nisan 2021 Pazartesi

Lincoln Zephyr Reflection


Çin'de bu yıl tanıtılan konseptler arasında bir de Amerikalı bulunuyor. Ford'un premium ayağı Lincoln, bu ülkeye özel üretilmesi planlanan sedan modelin konseptini sergiledi. Otomobil, 30'lu yıllarda üretilen Zephyr'in ismini taşıyor.

Dik yerleşime sahip büyük ön panjuru haricinde ince farlar, agresif ön tampon ve büyük jantlarıyla Volkswagen grubu araçlarına benzeyen otomobilin A ve B sütunlarının siyaha boyanması ilginç bir görünüm oluşturmuş.

Yan aynalarının yerine kamera kullanılan otomobilin aşağıya doğru açı alan bagaj kapağı, uç bölümünde bir spoiler görevi görüyor. LED stoplarsa aracın genişliği boyunca uzanıyor. Modelin motor seçeneği açıklanmamış olsa da aerodinamik etekler ve jantlarla birlikte tabanın da düz olması, elektrik motoru kullanılabileceğini gösteriyor.

İç mekana geçildiğinde Ford Evos'takine benzer dijital gösterge paneli ve 27 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ikilisi görülebilirken iki kollu direksiyon simidinin üst ve alt kısımlarının düzleştirildiği görülebiliyor. Geniş vites konsolundaysa dokunmatik kumanda elemanları ve vites selektörü bulunuyor.

Ford Evos


Ford'un 2011 yılında tanıttığı Evos konsepti, o zaman için yeni olan tasarım dilinin ilk temsilcisiydi ve görünümünü yeni Mondeo'ya vermişti. Şimdiyse işler tersine döndü ve üretimden kalkan Mondeo, yerini Evos'a bırakıyor.

Citroën C5 X'in izinden giden Ford, Fransız marka gibi D segmentinde yer alan modelinde liftback-SUV tasarımı benimsiyor. Her iki otomobilin de Çin'de üretiliyor olması da bir diğer ortak nokta. Sekizgen ön panjur ve çift katlı farlarıyla da dikkat çeken otomobilin önünde bir LED aydınlatma çubuğu da kullanılıyor.

Yan aynaların üst bölümü, tavan ve tavan rayları, 19 inç çaplı jantlar ve gövde korumaları siyah renkte sunulan otomobilin arka bölümünde şık duran LED stoplar ve tavana eklenen çift çıkıntılı spoiler gözlerden kaçmıyor. Hemzemin kapı kolları ve turuncu renkli detaylar da diğer dikkat çeken noktalar.

İç mekanda da modern çizgilere sahip olan otomobilde üç kollu direksiyon simidiyle birlikte dijital gösterge tablosu ve 27 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran kullanılmış. Yine turuncu detayların görülebildiği kokpitte ince yapılı havalandırma ızgaraları ve altında depolama bölümü yer alan vites konsolu bulunuyor.

Kaputu altında görev yapan motor seçeneği açıklanmayan aracın egzoz çıkışı bulunması ve ön sol çamurluğunda yer alan şarj soketi, şarj edilebilir hibrit üniteye işaret ediyor.

Maserati Levante Hybrid


Üreticilerin düşük tüketime odaklanması sürüyor. Konu Maserati gibi bir marka olsa da elektriklenme işlemi yavaşlamıyor. İtalyan üreticinin sportif SUV modeli de hem küçük hacimli bir motora hem de 48 Volt hafif hibrit sisteme kavuştu.

Tasarımında ciddi bir değişiklik olmayan modelin kaliperleri ve marka armaları mavi renkli. Aynı şey, iç mekanda sunulan dikiş iplikleri için de geçerli. Makyajla birlikte gelen LED stoplar ve daha geniş dokunmatik ekran bu modelin de donanımları arasında.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli motor bulunan araç 48 Volt hafif hibrit yardımcıya da sahip. 330 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen model 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satılacak.

2.090 kg'lık boş ağırlığı V6 modellerinkinden düşük olan hibrit Levante'nin ağırlık dağılımı da, arkaya yerleştirilen batarya sayesinde iyileştirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 240 km/s'in biraz üzerinde.

Audi A7 L

Çin pazarı bir taraftan uzun aks mesafeli, diğer taraftan sedan araçları çok sevdiğinden markalar ortaya ilginç modeller çıkarabiliyor. İşte bu modellerden biri: Hem uzamış hem de sedan gövdeye kavuşmuş bir Audi A7.

Önden bakıldığında bir gariplik görülmese de aracın arkasına yaklaştıkça farklılıklar belli oluyor. Aks mesafesi 98 mm uzayan aracın boyu 5 metrenin üzerine çıkarken aks mesafesi de 3 metre üzerinde. Modelin sedan hale gelmesiyse bagaj kapağı ve tavan dahil arkada büyük yeniliklere önayak olmuş.

İç mekana geçildiğinde de tahmin edilen yenilikler var. Ön bölümde bir değişiklik olmasa da arkada hem diz hem de baş mesafesinde büyük artış yaşanmış. Ayrıca sunulan cam tavan da bu araçta biraz daha büyük.

Kaput altındaysa ilk etapta 3 litre hacimli, benzinli V6 motor görev yapacak. 340 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişle eşleştirilmiş. Hafif hibrit yardımcıya da sahip olan aracın kaputu altına daha sonra 2 litre hacimli motor da eklenecek.

Genesis Electrified G80


Elektrikli araç tanıtımlarına Genesis ile devam ediyoruz. Hyundai'nin premium markası, en büyük sedan modeli G80'i elektriklendirdi. Aracı isimlendirme konusunda pek de yaratıcı davranmayan Genesis, dikkat çekici performans verileri sunuyor.

Dış tasarımında büyük değişiklikler bulunmayan otomobilin yenilenen ön tamponu biraz daha köşeli hale gelmiş. Büyük ön panjurun şekli değişmese de delikleri kapatılmış. Yenilenen jantlar ve yan kısmına etekler eklenen arka tampon da diğer farklılıklar. Ayrıca depo kapağıyla egzoz çıkışlarının iptal edilmesi de sürpriz değil.

İç mekanda tasarım anlamında bir yenilik olmasa da elektrikli araca özel grafiklere sahip dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran dikkatlerden kaçmıyor. Aurıca modelin bu bölümünde geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı artırılmış. Ayrıca ekstra sessizlik için iç mekana gürültü iptal eden ses sistemi de eklenmiş.

370 byegir güç, 700 Nm tork üretebilen otomobil iki elektrik motoruna ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen aracın batarya kapasitesi açıklanmamış olsa da menzilinin 500 km üzerinde olacağı bildiriliyor.

Audi A6 e-tron Concept


Son zamanlarda neredeyse sadece elektrikli otomobil haberleriyle karşılaşıyoruz. İçten yanmalı motorların gerileme döneminde bütün üreticiler elektrikli tanıtma yarışına girince haber içerikleri de çok farklı oluyor. İşte Audi'nin en yeni elektriklisi.

Aslında şimdilik bir konsept olan bu model, A6 ismini taşıyor olsa da A7 Sportback gibi bir liftback. Markanın PPE platformunu kullanacak ilk otomobil olan, 4.96 metre boya ve 1.96 metre genişliğe sahip A6 e-tron'un konsept halinde ince Matrix far grubu ve markanın tipik ön panjurunu hatırlatan ön bölüm kullanılmış.

22 inç çaplı jantlar, yerlerini kameralara bırakan yan aynalar ve gizli kapı kollarıyla donatılan aracın hava sürtünme katsayısı 0.22'ye indirilmiş. Bu arada konseptin gövde boyasının da hem daha az hava sürtünmesi sağladığını, hem de reflektif yapısıyla güneş ışınlarını yansıtarak iç mekanın aşırı ısınmasının önüne geçtiğini belirtelim.

Büyük ihtimalle, tabana eklenen bataryaların yarattığı yüksekliği gizlemek için kapılarının alt kısmı siyah renkli olan otomobilin arka kısmında şık bir spoiler ve büyük sayılabilecek difüzör görev yapıyor. Önde olduğu gibi aydınlatılmış marka logosu ve bizleri farklı grafiklerle selamlayabilen stoplar dikkat çekici.

Audi'nin aydınlatma teknolojisiyle yapabildikleriyse bunlarla sınırlı değil. Kapı ve çamurluklarda yer alan mini projektörlerle uyarıları yere yansıtabilen otomobilin farları duvara döndürülerek şarj sırasında siyah beyaz bir oyun bile oynanabiliyor.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmamış olsa da aracın dört tekerlekten çekişli ve çift elektrik motorlu olduğu biliniyor.476 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen otomobilin 0-100 km/s hızlanması 4 saniyenin altında tamamlanıyor. 100 kWh kapasiteli bataryalarsa hem 700 km menzil sağlıyor, hem de 270 kW şarj imkanıyla 10 dakikada 300 km menzil sunabilecek çekilde doldurulabiliyor. Audi, ilerleyen yıllarda daha düşük güç ve arkadan itişli bir versiyonun sunulacağını da doğruladı.

Toyota bZ4X Concept


Daha çok hibrit araçlarıyla tanınan Toyota, diğer enerji tüketim seçeneklerine de hazır olduğunu gösteriyor. Mirai gibi hidrojenle çalışan bir araca sahip olan Japon firma elektrikli modellerini de yakında piyasaya sürecek.

İşte gelecekte o elektriklilerden bir tanesine dönüşecek olan konsept. Köşeli hatlarıyla dikkat çeken bZ4X, sivri burun yapısına ilginç şekilde entegre edilmiş LED farlarıyla dikkat çekiyor. Soğutma işlevi gören hava girişiyse tampon altına alınmış.

Yandan bakıldığında mavi renkli kaliperler ve bir konsept için çok büyük olmayan jantlarla dikkat çeken modelin çamurluk korumaları, kapı altlarında sunulanlardan çok daha büyük. Hem üst hem de altta yer alan karakter çizgileri ve siyah renkli tavan dinamik görünümü pekiştirmiş.

Arkaya geçildiğindeyse yatık fakat geniş bir bagaj kapağı camıyla birlikte ince bir spoiler, genişlik boyunca uzanan LED stoplar ve difüzör görülebiliyor. Tavandaysa yüzgeç anten ve ikiye bölünmüş bir diğer aerodinamik parka dikkat çekiyor.

Dışarıdan bakıldığında iddialı çizgilere sahip olduğu söylenebilecek konseptin iç mekanıysa daha sade hatlara sahip. Yükseğe yerleştirilmiş küçük dijital ekran, geniş dokunmatik ekran, kumaş kaplı konsol, yükseğe yerleştirilmiş vites konsolu ve bu bölüm altında açılan geniş depolama hacmi dikkat çekici.

Aracı iki farklı direksiyon simidiyle tanıtan Toyota, bunların ilkini üç kollu tasarımla sunarken ikincisi, bir uçak kullanıyormuşsunuz hissi veren ve üst kısmı bulunmayan bir örnek. Seri üretime hazır görünen arka koltuklardaysa USB-C bağlantıları ve koltuk ısıtma sistemi bulunuyor.

Teknik detayları açıklanmayan konseptin e-TNGA platformu üzerine geliştirildiğiyse kesinleşti. Subaru ile ortaklaşa yapılan çalışma sonucu ortaya çıkan modelin dört tekerlekten çekiş sisteminin bu üretici tarafından geliştirileceği de gelen bilgiler arasında.

18 Nisan 2021 Pazar

Mercedes-Benz EQB


Mercedes'in elektrikli otomobil atağı son sürat devam ediyor. Daha EQS'in tanıtımı üzerinden bir hafta geçmeden Alman üretici, elektrikli kompakt SUV modeli EQB'yi de tanıttı. Bu şekilde Mercedes'in alfabeyi tamamlamasına çok kalmadı.

Tasarımında büyük bir sürpriz olmayan EQB, aslında elektrikli bir GLB olduğundan görünümü de bu modeli andırıyor. Yenilenen ön bölümde daha aerodinamik tampon ve kapalı panjur görülürken yenilenen farlar ortada birleştirilmiş.

Bakır gövde rengi ve çapları 20 inçe kadar çıkan özel tasarım jantlar haricinde tampon, kapı altları ve çamurlukların siyah korumaları ve LED stopların da bagaj kapağı üzerinde birleşmesi, görünümü GLB'den farklılaştırıyor.

İç mekanda da trim parçaları ve kullanılan farklı renkler haricinde bir değişiklik sunmayan aracı beş veya yedi koltuklu olarak almak mümkün. 5 koltuklu aracın bagaj hacmi 495 ile 1.710 litre arasında değişirken 7 koltuklu versiyonda hacim 465 ile 1.620 litre arasında değişiyor.

Birkaç farklı güç ve pil seçeneği olacak EQB'nin tanıtılan ilk versiyonu dört tekerlekten çekişli olsa da ilerleyen zamanlarda önden çekişli seçeneği de satışa sunulacak. Sergilenen otomobilse 292 beygir güç üretebiliyor ve 67 kWh kapasiteli batryaları 100 kW hızlı şarjı destekliyor.