Mercedes’in yine parça parça tanıtmayı seçtiği modellerden EQS sonunda resmi olarak ortaya çıktı. İlk halini, 2019 yılında sergilenen Vision EQS ile gördüğümüz aracın bu otomobile benzeyen dış tasarımı bu nedenle pek de sürpriz değil.
Yuvarlak hatları sayesinde hava sürtünme katsayısı 0.20’ye kadar düşürülen otomobilin, çapları 22 inçi bulan jantları da bu sayıya ulaşmayı sağlayan detaylardan. Yan aynaları cam altlarına sabitlenen otomobilin kapı kolları da hemzemin duruşlarıyla dikkat çekiyor. Cam suyunun ön çamurlukta yer alan kapaktan doldurulması çok ilginç bir detay.
Tavanın açısını bozmadan ilerleyen arka cam nedeniyle bagaj kapağı oldukça kısa olan otomobil 5.2 metrenin üzerinde uzunluğa ve yaklaşık 1.93 metre genişliğe sahip. Arka bölümde dikkat çeken detaylar arasında 3 boyutlu OLED stoplar ve difüzör bulunuyor. Ayrıca EQS çift gövde renkli olarak da alınabiliyor.
İç mekanı geçtiğimiz haftalarda tanıtılan otomobilin dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi diğer Mercedes modellerinden tanıdık olsa da konsolu boydan boya geçen Hyperscreen isimli ekran EQS’e özel. Bu bölümde sunulan kişiselleştirme imkanları ve kumanda fonksiyonları, tahmin edileceği gibi neredeyse sınırsız.
İlginç özelliklerden bir tanesi; ön yolcunun önünde yer alan ekranın, bu koltukta oturan birisi olması halinde kullanılabilmesi. İlginç olansa sürücünün, araç hareket halindeyken bu ekrana bakması halinde sensörlerin bunu algılayıp ekranı yavaş yavaş karartması.
S Serisi’nde olduğu gibi arka koltuklarda da yüksek lüks seviyesi sunan EQS’in ön koltuk sırtlıklarında 11.6 inç büyüklüğünde ekranlar yer alıyor. Elektrikli arka koltuklarda ısıtma soğutma ve masaj fonksiyonları bulunuyor. 15 hoparlörlü Burmester ses sisteminin 710 Watt çıkış gücü ve iki subwoofer’a sahip olduğunu da belirtelim. Bir liftback olan EQS’in bagaj hacmi de 610 ile 1.770 litre arasında değiştiğişiyor
S Serisi’nde görev yapana benzeyen hava körüklü süspansiyon sistemi hem sertlik, hem de yüksekliğini otomatik olarak ayarlayarak konforu en üst düzeye çıkarıyor. Arka tekerlekleri 10 dereceye kadar döndürebilen yönlendirilebilir arka akssa dönüş çapını 10.9 metreye düşürüyor.
İlk etapta iki farklı model olarak sunulacak EQS’in 450+ olarak adlandırılan versiyonu tek motora ve arkadan itiş sistemine sahip. 333 beygir güç, 568 Nm tork üretebilen otomobil 0’dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilecek.
Dört tekerlekten çekişli ve ağırlığı neredeyse 2.6 ton olan EQS 580 4MATIC ise 524 beygir güç, 855 Nm tork üretebiliyor ve 0-100 km/s deparını 4.3 saniyede tamamlayabiliyor. Her iki modelin maksimum sürati de 210 km/s’te sınırlı.
400 Volt mimarisine sahip 107.8 kWh kullanım kapasiteli bataryalar kullanan EQS’in menzili 770 km’ye ulaşabiliyor. 200 kW hızlı şarj destekleyen otomobilin bataryaları %10’dan %80 doluluğa 31 dakikada ulaşabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder