8 Şubat 2014 Cumartesi

Dodge Journey Crossroad


Avrupa'da Fiat Freemont ismiyle satılan Dodge Journey ailesine yeni bir üye katıldı. Arazi şartları için daha uygunmuş gibi bir görünümü olan otomobilin en büyük farklılığı dış tasarımı.

Kromajlı kısımları bulunan farklı bir ön tampona sahip olan aracın ön panjuru siyah renkli. Farlar ve stoplar da karartılırken 19 inç çaplı jantlar da bu renge boyanmış. Farklı yan eteklere sahip aracın arka tamponunda da kromajlı bir bölüm bulunuyor.


İç mekan tasarımında bir farklılık bulunmayan aracın orta konsolunda büyük dokunmatik ekran standart olarak sunulurken deri döşeme de standart donanıma eklenmiş.

Kaput altında da yenilik sunmayan Dodge giriş modelinde 2.4 litre hacimli motor kullandığı araçta 3.6 litre hacimli v6 üniteyi de kullanıyor. Önden çekişli araçta dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak alınabiliyor.

6 Şubat 2014 Perşembe

Audi RS4 Avant Nogaro selection


Audi'nin ilk RS modeli olan dinamik station wagon RS2'yi tanıtmasının üzerinden 20 yıl geçti bile. Alman üretici de bu aracı ve 20 yıllık RS tarihini hatırlatmak için RS4 Avant'ın özel bir versiyonunu piyasaya sürdü.

RS2'de de sunulan Nogaro mavisi gövde rengine sahip olan otomobilin cam çerçeveleri ve port bagaj rayları mat siyaha boyanmış. 20 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin fren diskleri kırmızı renkli.


Karbon seramik fren disklerini opsiyonel donanımda sunan Audi iç mekanda karbon fiber kaplamalar, siyah renkli deri ve mavi renkli Alcantara döşemeyi donanıma dahil ederken kapı eşik kaplamaları ve vites topuzunda Nogaro selection armaları dikkat çekiyor.

Kaputu altında bir yenilik bulunmayan otomobilin 4.2 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 280 km/s'te sınırlı.

Renault KWID


Zaten yüksek olan nüfusu ve giderek büyüyen pazarıyla üreticilerin iştahını kabartan ülkeler arasında bulunan Hindistan otomobil dünyasının en büyük fuarlarından birisine de ev sahipliği yapıyor. Pazarın önemini kavrayan firmalardan olan Renault prömiyeri Avrupa dışında yapılan ilk konseptini Yeni Delhi'de sergiledi.

Fransız markanın diğer konseptleri gibi oldukça fütüristik bir yapıya sahip olan aracın genel olarak yuvarlak hatlara sahip olduğu söylenebilir. LED aydınlatma grubu, şişkin çamurlukları, çift renkli büyük jantları ve kısa tampon-tekerlek mesafelerine sahip yapısıyla dikkatleri üzerine çeken crossover yukarıya doğru açılan kapılara sahip.


Çift renkli gövdesi üzerinde dekoratif küçük noktalar görülebilen konseptin B sütununda arkaya doğru açılabilen bir parça bulunuyor. Tavana gizlenen quadcopter için düşünülen bu koruma aynı zamanda spoiler görevini üstlenmiş. Quadcopter ile yolcular kuş bakışı fotoğraf çekebildiği gibi trafik ve yol şartları da kontrol edilebiliyor.

İç mekanda da fütüristik çizgisi bozulmayan aracın bu bölümünde U şekilli direksiyon simidi, dijital göstergeler, ağ biçimli döşemeler, havada duruyormuş gibi görünen koltuklar ve bulunmayan şaft tüneli dikkat çekerken arka koltuk yolcuları için düşünülen klima kumandası ön koltukların arasına eklenen direk üzerinde konumlandırılmış.

Gelecekte kullanılması muhtemel bir elektrik motoru için uygun yapıya sahip olduğu açıklanan konseptte turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli benzinli motor ve çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ikilisi görev yapmakta.

Citroën C4 Cactus


Son zamanlarda fuarlarda sergilenen konsept araçlarla seri üretime geçenler arasında oluşan büyük farklılıklar potansiyel müşterilerin canını iyice sıkmaya başlamışken bazı üreticiler iki otomobil arasındaki farkı minimum seviyede tutmaya kararlı gibi.

2013 Frankfurt otomobil fuarında görücüye çıkan Cactus konseptiyle seri üretim otomobilleri arasında büyük farklılıklar bulunsa da satışa çıktığında aracın farklılığını kaybetmeyeceğini belirten Citroën sözünü tuttu.


4.16 metre boya. 1.73 metre genişliğe ve 1.48 metre yüksekliğe sahip olan seri üretim modeli konsept halinden biraz daha küçük olan Cactus'ün aks mesafesi 2.6 metre olarak açıklandı. Görünümü konsept versiyonundan neredeyse farksız olan otomobilde yuvarlak burun yapısı, çift katlı farlar, farklı renklerde seçilebilen ön ve yan koruma parçaları aynen korunmuş.

Arka camları dışarıya doğru hafifçe açılabilen otomobilin LED stopları da konseptten alınırken farklı jant tasarımı, küçük arka cam sileceği, ince yapılı B sütunu, karakteristik C sütunu tasarımı ve sonradan eklenmiş gibi görünen port bagaj rayları gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda da farklılıkları süren otomobilde alt kısmı düzleştirilmiş bir direksiyon simidi, deri kapı tutacakları, aralarında boşluk bulunmayan ön koltuklar, TFT ekrandan oluşan gösterge paneli, büyük bir bilgi ekranı, dağınık yerleşime sahip orta konsol ve koltuklar arasında gizlenen vites kolu konsept araç havasını bozmamış.

Motor seçenekleri henüz açıklanmayan C4 Cactus'ün ağırlığının, modele göre 965 kg'a kadar düşeceği belirtilirken eşdeğer motora sahip bir C4'ten 200 kg daha hafif bir yapı elde edildiği de belirtildi.

BMW X3


BMW'nin yeni modelleri yüzlerini göstermeye devam ediyor. Alman üreticinin 2010 yılında yeni neslini tanıttığı X3 bu yıl hafifçe makyajlandı. Aracın asıl dikkat çeken yanıysa kaputu altında saklı.

Günümüz BMW modellerinde olduğu gibi farlarıyla ön panjuru birleştirilen makyajlı X3'ün genişleyen farlarında farklı LED aydınlatmalar kullanılmış. Ön tamponda yer alan hava girişleri genişlerken alt koruması yenilenmiş. 18, 19 ve 20 inç çaplı jantlara yeni tasarımlar eklenmiş. Arka kısımdaysa değişen şeyler tampon altı ve egzoz çıkışları.


İç mekanında da büyük farklılıklar bulunmayan aracın yenilikleri orta konsolda toplanmış. Üst kısımda daha geniş ekran kullanılırken havalandırma ızgaralarının çevresinde yeni malzemeler görülebiliyor. Farklı renklerde döşemeler de donanıma eklenirken havalandırma sistemi kumandaları daha ince ve uzun bir alana yayılmış. Bu arada yeni nesil iDrive kumandasına el yazısı algılayabilen

Makyajlı X3'ün asıl farklılığıysa kaputu altında yatıyor. sDrive18d modelinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 150 beygir güç, 360 Nm tork üretebilirken arkadan itişli aracın ortalama yakıt tüketimi 5 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Türkiye'de çok popüler olan xDrive20d'nin kaputu altında görev yapan ünite de artık daha güçlü. Zamanla markanın diğer modellerinde de kullanılacak olan 2 litre hacimli turbo Diesel makine 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 8.1 saniyeye inmiş.

5 Şubat 2014 Çarşamba

Mercedes-Benz V Serisi


Mercedes 2014 yılına da tanıtımla giriyor. Alman üretici lüks otomobillerinin ardından, iç mekan fotoğraflarını geçtiğimiz yıl sergilediği MPV sınıfında yer alan aracı V Serisi'ni BMW'nin evi olarak da bilinen Münih'te tanıttı.

Bir taraftan yeni nesil Mercedes modellerini andırırken diğer taraftan yerini aldığı Viano'nun tasarım detaylarını barındıran V Serisi'nin daha üst düzey kullanıcıyı hedeflediği her halinden belli oluyor. Tamamı LED farlarla donatılabilen araçta büyük çaplı jantlar kullanılırken arka kısımda Ford Transit Courier'ı andıran çizgiler görülebiliyor.


Önceden olduğu gibi 3.200 ve 3.430 mm uzunluğa sahip iki farklı aks mesafesiyle alınabilecek olan ailenin üç farklı uzunluğa sahip olabilen gövdesi de 4.895 ve 5.370 mm arasında seçilebiliyor. Aşağıya doğru daralan bir bagaj kapağı camına sahip olan V Serisi'nde bu cam bagaj kapağından bağımsız olarak açılabiliyor.

İç mekan fotoğrafları haftalar öncesinden dağıtılmış olan aracın daha üst sınıfta konumlandırıldığı yaşam alanından da anlaşılabiliyor. Binek modellerden alınan düğmeler, şık direksiyon simidi, orta konsolun alt kısmına yerleştirilen COMAND kumandası, metal ve ahşap kaplamalar markanın üst sınıf modellerinde de görülebiliyor.


Arka bölümünde yerleri değiştirilebilen tekli koltuklar isteğe bağlı olarak ikili veya üçlü de ısmarlanabiliyor. Bu bölümde de metal ve ahşap kaplamalar kullanılırken LED tavan ve ambiyans aydınlatmaları dikkat çekiyor.

Kaputu altında markanın neredeyse her modelinde görev yapan 2.1 litre hacimli turbo Diesel motora yer veren Mercedes bu ünitenin üç değişik güç çıkışına sahip versiyonunu hazırlamış. Giriş modeli 136 beygir güç. 330 Nm tork üretebilen motorun 163 beygir güç. 380 Nm tork ve  190 beygir güç. 440 Nm tork üretebilen şekilleri mevcut. Motor ve donanım durumuna göre araç 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla ısmarlanabiliyor.

4 Şubat 2014 Salı

MINI One ve One D


Yeni nesil modellerinin tanıtılmasının ardından yeni motor seçenekleri üzerindeki sır perdesini kaldırmaya başlayan MINI hem benzinli hem de Diesel motor seçeneklerinde giriş modellerine kavuştu.

Turbo Diesel modelde kullanılan 1.5 litre hacimli ünite Cooper D'de de görev yapan motorun biraz daha güçsüzleştirilmiş versiyonu. 95 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen motor sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 11 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 190 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 3.5 litre/100 km.

Asıl farklılığı oluşturan MINI One'ın kaputunun altında görev yapan benzinli motorsa turbo beslemeye sahip ve 1.2 litre hacimli. 102 beygir güç, 180 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitese sahip manuel ve otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. Manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketimi 4.7 litre/100 km olarak açıklanırken otomatik üniteyle veriler 10.2 saniye ve 4.9 litre/100 km olarak gerçekleşiyor. Her iki otomobilin de maksimum sürati 195 km/s.

BMW 4 Serisi Gran Coupé


BMW'nin model aileleri genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde güncel araçlarının yeni motor seçeneklerini tanıtan Alman üretici şimdi de 4 Serisi'nin yeni kasa seçeneğini gün yüzüne çıkardı.

3 Serisi Gran Turismo'nun ardından sürpriz yapan BMW'nin yeni modelinde önceki Gran Turismo versiyonlarında olduğundan daha sportif bir duruş elde edilmiş. Boyu, eni ve aks mesafesi 4 Serisi Coupé ile aynı olan aracın tavanı 112 mm uzatılırken yükseklik de 12 mm artmış.


Tamponlarında ufak tefek değişiklikler görülebilen aracın tasarımında büyük bir sürpriz bulunmuyor. Gran Turismo modellerinin genelinde olduğu gibi hatchback yapıya sahip bir bagaj kapağı ve çerçevesiz camlara sahip olan otomobilin iç mekanında da ön kısımda bir yenilik göze çarpmıyor.

Arka koltuklarda daha bol yaşam alanı sunan 4 Serisi Gran Coupé'nin bagaj hacmi 380 litre olarak açıklanırken 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde bu hacim 1.300 litreye kadar genişletilebiliyor.

Kaputunun altında da sürpriz barındırmayan yeni modelin dört ve altı silindirli üniteleri coupé ve cabriolet gövde seçeneğine sahip olan kardeşleriyle paylaşılacak.