5 Kasım 2021 Cuma

Toyota Aygo X


Geleceğin SUV'lerde olduğunu gören üreticiler bu gövde seçeneğine yönelmeye devam ediyor. Küçük hatchback modeli Aygo'nun üretimine son veren Toyota, Mart ayında sergilediği Aygo X konseptine sadık kalan görünümüyle yeni aracını tanıttı.

Önde parantez biçimi alan LED farları ve büyük hava girişiyle sportif duran otomobilin kapı altları, tamponları ve çarmurluklarında yer alan siyah korumalar, C sütununu kullanarak siyah tavan şık bir şekilde bağlanmış. 17 ve 18 inç çaplı jantlarla sunulan modelin stopları da C sütununda.

Bagaj kapağı camı uzatılarak kapak yerine de kullanılan Aygo X'in donanımları arasında açılabilir bez tavan yer alıyor. Arka kapıların camlarıysa dışarıya doğru kanırtılarak açılıyor. Yaris platformunu kullanan otomobil 3.700 mm boya, 1.740 mm ene, 1.525 mm yüksekliğe ve 2.430 mm aks mesafesine sahip.

İç mekanında yuvarlak hatlar sunan aracın orta konsolu ve kapı içlerinde gövde rengi trim parçaları mevcut. Üç kollu direksiyon simidi ve orta bölümü dijital olan gösterge paneli sürücünün gördüğü ilk noktalar. 9 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve elektronik havalandırma ayarları da gözlerden kaçmayan detaylar. Bu arada JBL ses sisteminin de 300 Watt çıkış gücü sunduğunu belirtelim Bagaj hacminin de 231 ile 829 litre arasında değiştiğini belirtelim.

Kaputu altında tek motor seçeneği sunan Aygo X, 1 litre hacmli, 3 silindirli üniteden 72 beygir güç, 93 Nm tork alabiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla 0-100 km/s hızlanması 15.6 saniye olan aracın maksimum sürati 158 km/s. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanlaysa (CVT) bu değerler 15.5 saniye ve 151 km/s oluyor.

Audi A8


Lüks segmentte de işler tıkırında. Audi, en büyük sedanı A8'i makyajladı. Genel hatlarında bir değişiklik bulunmayan otomobilin kaputu altında da tanıdık üniteler var. Makyaj operasyonu, sportif seçenek S8'e de aynen yansıdı.

Güncel Audi modellerinde görmeye alıştığımız, kenarlarda genişleyen LED farlarla donatılan otomobilin ön panjurunda yer alan ızgara tasarımları yenilenmiş. Bu bölüm, aracın aks mesafesi ve sportiflik seviyesine göre farklı tasarımlara da kavuşuyor. Ön tamponsa eskisinden daha dinamik duruyor.

Çapları 18 ile 21 inç arasında değişen jantları da yeni tasarımlara kavuşan otomobilin arka bölümüne geçtiğimizde tamponun alt bölümünde yenilenme görülüyor. OLED stoplar da artık bütün versiyonlarda standart donanımda.

İç mekanda neredeyse yenilik yok. Farklı koltuk deseni ve döşeme rengi donanıma eklenirken dijital gösterge panelinin grafikleri de günellenmiş. Bu arada eskiden döner olan havalandırma kanalları da sabitlenmiş gibi görünüyor zira basın fotolarının tamamında ızgaralar görülüyor.

Ön koltuk sırtlıklarında sunulan dokunmatik ekranları da yenileyen Audi, bu bölümde ısıtma, soğutma ve masaj sunan koltuklar sunduğu gibi ön yolcu arkasında oturan kişi, ayak masajına da sahip olabiliyor. 23 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemiyse 1.920 Watt çıkış gücü sunuyor.

Kaput altında da bir sürpriz yok. 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip olan benzinli üniteler 3 ve 4 litre hacimli. V6 ünite, 340 beygir güç, 500 Nm tork sunarken V8, 460 beygir güç, 660 Nm torka sahip. Aynı motorun S8'de kullanılan versiyonuysa 571 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Bu araç 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman de dört tekerlekten çekiş sistemi bütün araçların standart donanımında. Yönlendirilebilir arka akssa modele göre donanıma katılıyor. 3 litre hacimli Diesel ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleri de yakında piyasaya çıkacak.

Volkswagen ID.5


Volkswagen'in elektrikli otomobil ailesi dinamik tasarımlı bir SUV ile genişliyor. ID.4'ün aksine GTX modeliyle birlikte tanıtılan araç teknik anlamda bir yenilik sunmasa da markanın daha geniş bir kitleye hitap edebilmesini sağlayacak.

Önden bakıldığında ID.4'ten farksız görünen otomobilde farklı jant seçenekleri sunuluyor. Ayrıca arka bölümde yer alan tavan çizgisi de kardeşininkinden farklı. Stop ve tampon tasarımları paylaşılıyor olsa da daha büyük bir bagaj kapağı camı ve spoiler bu kısımda fark yaratmayı başarmış.

İç mekan tasarımıysa doğrudan ID.4'ten alınmış. Direksiyon simidiyle birlikte hareket eden dijital gösterge paneli, metal pedallar ve dokunmatik ekran bu araçtan tanıdık. Standart versiyonda sabit kafalıklı ön koltuklar sunan ID.5, GTX'te oynar kafalıklara yer vermiş. Bagaj hacmiyse 550 ile 1561 litre arasında değişiyor.

Performans verileri de tanıdık olan araçların Pro isimli giriş seçeneklerinde arkada yer alan elektrik motoru 174 beygir güç, 310 Nm tork sunuyor. Pro Performance'ta güç 204 beygire ulaşıyor. Maksimum süratleri 160 km/s olan bu ikilinin 0-100 km/s hızlanmaları sırasıyla 10.4 ve 8.4 saniye sürüyor.

İki motora sahip olan GTX ise 300 beygir güç üretebiliyor. Maksimum sürati 180 km/s olan modelin 0-100 km/s hızlanması 6.3 saniye sürüyor. Pro versiyonlar 0.26 hava sürtünme katsayısı sunarken GTX'te bu değer 0.27. 77 kWh kapasiteli bataryalar 11 kW AC ve 135 kW DC şarj sunabilirken verebildikleri menziller 480 ile 520 km arasında değişiyor.

2 Kasım 2021 Salı

SP Chaos


Bu sefer yeni markamız Yunanistan'dan geliyor. SP Automotive, Chaos isimli aracını bir Ultra otomobil olarak tanımlıyor. Firmanın verdiği bilgilere göre birçok parçası 3D basın teknolojisiyle üretilecek olan otomobil kırılmadık rekor bırakmayacak. Fiyatının 5.5 milyon Euro seviyesinden başlaması beklenen otomobil her Kıta için 20 adet üretilecek.

Aracın hem içinde hem de dışında organik tasarımıyla dikkat çeken parçalar bulunuyor. Agresif görünümlü aerodinamik kit ve hem ön hem de arka tarafta ilginç biçimlere sahip LED aydınlatma grubu gözlerden kaçmıyor. 21 ve 22 inç çaplı jantlar ve dörtlü egzoz çıkışları dikkat çeken diğer detaylar arasında.

5.053 mm boya, 2.068 mm genişliğe ve 1.121 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.854 mm olarak açıklandı. Ağırlıksa versiyona göre 1.272 ile 1.388 kg arasında. Chaos'un karbon seramik fren diskleriyse önde 482, arkadaysa 442 mm çaplı.

İç mekanda vücuda özel tasarlanan koltuklar ve göbeğinde ekran yer alan üst ve altı kesilmiş direksiyon simidi görülebilen modelde yere sabitlenmiş padal setiyle yolcu önüne eklenmiş dokunmatik ekranlar bulunuyor. Göstergelerin bir kısmı da ön cama yansıtılıyor.

Gelelim aracın en iddialı bölümüne. çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V10 motorla donatılan otomobilin 2.077 beygir güç, 1.390 Nm tork üretebilen seçeneğinin yanında 3.107 beygir güç, 1.985 Nm tork üretebilen versiyonu da bulunacak. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 veya 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart donanımda olacak.

Maksimum süratinin 500 km/s üzerinde olduğu belirtilen otomobilin 0-100 km/s deparı 1.55 saniye sürerken 100-200 km/s 1.7 saniyede 0-100 km/s ise 7.1 saniyede sona eriyor. 400 metreyse 7.5 saniyede geçiliyor.