18 Şubat 2021 Perşembe

Nissan Qashqai


İşte geldik senenin şimdiye kadar en çok dikkat çekecek tanıtımına. Nissan, C-SUV segmentinde fırtınalar estiren modeli Qashqai'nin 3. nesil örneklerini tanıttı. Avrupa’da şimdiye kadar 3 milyonun üzerinde örneği satılan Qashqai, yeni neslinde de iddialı olmak istiyor.

Nissan’ın diğer yeni modellerinde olduğu gibi köşeli hatlara sahip bir tasarım dili benimseyen Qashqai, bir taraftan yeni X-Trail’i diğer taraftan da elektrikli Ariya’yı andırıyor. Plakalığa kadar inen ön panjur ve hem çift hem de tek parçalı olarak tanımlanabilecek farlar dikkat çekici. Tampon altı ve yanında bulunan hava girişleri de Ariya’ya göz kırpıyor. Kaput kenarlarının da ikinci nesil modelde olduğu gibi şişkin tasarlandığını belirtelim.

Ön tampon altından başlayıp çamurlukları ve kapı altlarını geçen ve arka tamponun büyük kısmını oluşturan plastik korumalar, siyah renkte alınabilen tavan ve yan aynalarla birleşince aracı olduğundan alçak göstermiş. Dinamik görünümde, çapları ilk defa 20 inçe ulaşan jantların da etkili olduğunu söyleyebiliriz.

Arka bölümü, 2. Nesil örneklerin makyajlanmış hali gibi duran Qashqai’nin LED stopları yanlara doğru uzamış. Tamponda gri renkli koruma dikkat çekerken tavana yüzgeç anten ve spoiler yerleştirilmiş. Eskiden olduğu gibi segmentinin en kompakt modellerinden olan Qashqai’nin boyu 35, genişliği 32, yüksekliği 10 mm artarken aks mesafesinde de 20 mm'lik uzama var.

İç mekanında da daha modern bir yapı görülen Qashqai’de de sonunda dijital gösterge paneline geçilmiş. X-Trail’den kopyalanmış gibi görünen yaşam alanında kapı içlerinde kullanılan cam ve ayna kumandaları Renault modellerinden tanıdık olsa da  şık duruyor. Alt kısmı düzleşen direksiyon simidi üzerinde ve orta konsolun üst kısmına alınan dokunmatik ekranın altında fiziksel düğmelerin bulunması güzel 

Fiziksel düğmeler, havalandırma kumandalarında da görülebiliyor. Direksiyon arkasına vites değiştirme kulakçıkları eklenirken vites kolu, yerini selektöre bırakmış. Elektrikli bagaj kapağıyla alınabilen otomobilin burada sunduğu hacim de yaklaşık 50 litre artmış.

Kaput altına geçtiğimizde Qashqai’nin Diesel motorlara veda ettiği görülebiliyor. Avrupa pazarları için sunulacak benzinli motorlarsa elektrik takviyeli olacak. 1.33 litre hacimli tanıdık ünitenin 12 Volt hafif hibrit sisteme sahip seçenekleri 140 ve 158 beygir güç ve 270 Nm’ye kadar tork üretebilecek. CVT veya manuel şanzımanla alınabilen modellerin en güçlü olanı dört tekerlekten çekiş seçeneği de sunacak.

Qashqai’nin asıl yeni motoruysa e-Power armalı araçta. 1.5 litre hacimli benzinli motoru, değişken sıkıştırma oranına sahip olan araç, bu üniteyle sadece pillerini beslerken 190 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen elektrik motoru, gücünü iki tekerleğe aktaracak.

Honda HR-V


Yeni araç tanıtımları şu sıralar hız kazandı. Honda'nın SUV modellerinden HR-V de yeni nesline kavuşan otomobiller arasına katıldı. HR-V, Japon üreticinin elektriklenme politikası gereği ilk etapta sadece hibrit motorla satılacak.

Tasarımcılarını Mazda'dan almış gibi görünen HR-V'nin ön bölümunde, iyice köşelere çekilmiş LED farlar ve gövde rengi panjur dikkat çekiyor. Çamurluklarla birlikte kapılar ve tamponların altları da siyah plastikle kaplanmış. Açılı bir bagaj kapağı camına sahip olsa da tavanı eskisinden daha düz tasarlanan araçta açılmayan bir cam tavan görev yapıyor.

Yüzgeç anten haricinde arkada şık bir spoiler ve ortada birleşen LED stoplar görülebiliyor. Arka kapı kolları yine C sütununa gizlenmiş olan aracın arka tamponunda bir de metalik renkli koruma yer alıyor. Jant çaplarıysa 16 ile 18 inç arasında değişiyor.

İç mekanın sadeliği konusunda da Mazda'nın kapısını çalmış gibi duran otomobilde üç kollu direksiyon simidi, analog gösterge paneli ve tablet biçimli dokunmatik ekran kullanılıyor. Üst konsola şık bir şekilde gizlenen havalandırma ızgaralarının köşelerde yer alanları, ilginç tasarıma sahip yönlendirme butonlarıyla dikkat çekiyor.

İlk etapta kaputu altında sadece hibrit motor bulunacak olan HR-V, bu nedenle e:HEV takısına da kavuşmuş. Jazz'da kullanılan sisteme benzeyen ünitede 1.5 litre hacimli, benzinli motorla birlikte iki adet elektrik motoru kullanılıyor. Bu birliktelik, 131 beygir güç, 253 Nm tork üretebiliyor.

17 Şubat 2021 Çarşamba

Mitsubishi Outlander


Mitsubishi'den büyük bir sürpriz geldi. Uzun zamandır tamamen yeni bir model tanıtmayan Japon üretici, SUV modellerinden Outlander'ın yeni nesliyle karşımıza çıktı. Araç, dışarıda olmasa da iç mekanda ve kaput altında, grubun diğer markalarından izler taşıyor.

Markanın son zamanlarda bütün araçlarında kullanmaya başladığı çift katlı far grubu tasarımını benimseyen otomobilin ön bölümünde LED üniteler ve öne çıkıntı yapan panjurun kromajlı süslemeleri görülebiliyor.

Çapları 20 inçe kadar çıkan modelin B ve C sütunları siyah renkli, yan aynalarsa camların altına sabitlenmiş. Alçak tavan rayları ve yüzgeç antene sahip Outlander'ın arkasındaysa spoiler, ince uzun LED stoplar ve sahte egzoz çıkışları dikkat çekiyor.

Boyutlarında da artış yaşanan otomobil eskisinden 15 mm daha uzun, 51 mm daha geniş ve 38 mm daha yüksek. Aks mesafesi de 36 mm uzamış. Bu sayede boy 4.710 mm, en 1.862 mm, yükseklik 1.748 ve aks mesafesi de 2.706 mm'ye ulaşmış.

İç mekanda üç koltuk sırası sunan Outlander'ın bu bölümü modern bir tasarıma sahip olsa da kardeş marka Nissan'dan alınan vites selektörü, dokunmatik ekran, klima kumandaları, kapı içi kumandalar ve dijital gösterge paneli gözlerden kaçmıyor. Sürüş modu seçimi, vites kumandası arkasına eklenen düğmeden yapılabilirken ince yapılı havalandırma ızgaraları şık görünüyor.

Avrupa'da ilk etapta 2 litre hacimli ve 150 beygir güç üretebilen benzinli motorla satılacak olan Outlander, okyanusun karşı tarafında 2.5 litre hacimli, 184 beygir güç, 245 Nm tork üretebilen benzinli motora sahip olacak. Manuel modu 8 ileri vitese sahip olan sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan araçlar önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Hibrit versiyonsa 20 kWh kapasiteli bataryalarla 87 km elektrikli menzil sunabiliyor. Bu aracın yakıt deposu da genişlemiş.

McLaren Artura


McLaren, süper otomobiller konusunda marka için yeni bir sayfa açıyor. Daha önce P1 ile hibrit bir hiper otomobil üreten İngiliz marka şimdi de daha düşük performansa sahip şarj edilebilir bir hibritle karşımıza çıkıyor.

Güncel McLaren modellerinin ana hatlarına sahip olsa da Artura tamamen yen bir otomobil. Ön tampona gömülen ince LED farlar ve splitter'ı başarılı şekilde saklayabilen sivri burun yapısı ilk dikkat çeken noktalar. Ön çamurluklara hava çıkışları ekleyen McLaren jantları da önde 19, arkada 20 inç çaplı seçmiş.

Yanda geniş hava girişlerine de sahip olan Artura'nın arkada yer alan sütunları, etraflarında camlara sahip değil. Kaputun üzerinde, motorun ürettiği ısının çıkışını sağlamak için bir baca açan McLareni arka bölümde ince LED stoplar, üste alınmış çiftli egzoz çıkışı ve difüzör gibi detaylara yer vermiş.

Yukarıya doğru açılan kapılardan giriş yapılan iç mekanda dijital gösterge paneli ve dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsol görülebiliyor. Metal padallar, çerçevesiz dikiz aynası ve inceltilmiş sportif koltuklar da aracın donanımında yer alıyor.

Bir hibrit olmasına rağmen sıvılardan arındırılmış ağırlığı 1.395 kg olarak açıklanan otomobilin sürüşe hazır ağırlığı da 1.5 tonun altında. Bol karbon fiber kullanımıyla sağlanan hafifleme, önde 390, arkada 380 mm çapında karbon seramik fren diskleriyle de devam etmiş. Kaliperlerse 6 ve 4 pistonlu.

Kaputu altında 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V6 bulunan araç, bu üniteden 585 beygir güç alıyor. Elektrik motorunun yardımıyla veriler 680 beygir güç, 720 Nm tork şeklinde gerçekleşiyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanda geri vites bulunmuyor. Bu işi, ters çalışan elektrik motoru üstleniyor.

0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye süren arkadan itişli Artura'nın 200 km/s'e ulaşması 8.3, 300 km/s'e ulaşmasıysa 21.5 saniye sürüyor. Maksimum sürati 330 km/s olarak açıklanan otomobil sadece elektrik enerjisiyle 130 km/s sürat yapabiliyor. 7.4 kWh kapasiteli bataryalar, araca 30 km menzil sağlayabiliyor.

16 Şubat 2021 Salı

Porsche 911 GT3


Porsche'den beklenen haber geldi. 992 kasa kodlu 911 modelleri de sonunda GT3 versiyonlarına kavuştu. Önceki nesillerde olduğu gibi küçük gelişmelerle daha da başarılı performans verileri sunan otomobilin Nürburgring tur süresi de 7 dakikanın altına inmiş.

Farklı şekillendirilen ön tampon ve splitter sayesinde tanınabilen yeni nesil GT3'ün LED gündüz aydınlatmaları ve bagaj kapağına eklenen hava çıkışları yeni. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı olan jantlar tek bijonlu. Daha agresif bir difüzör ve üstten sabitlenen spoiler gibi yeniliklere sahip otomobilin merkezi yerleşime sahip çiftli egzoz çıkışıysa görsel olarak aynı kalmış.

Açısı ayarlanabilir büyük spoiler standart konumundayken bile önceki nesil GT3'ten %50 daha fazla yere basma kuvveti üretebilen otomobilde kullanılan fren diskleri, önde 408, arkadaysa 380 mm çaplı. Opsiyonel olarak sunulan karbon seramik disklerse önde 410, arkada 390 mm çaplı.

İç mekanın ana hatları diğer 911 modellerinden farklı olmasa da PDK ile donatılan versiyonların da vites koluyla sunulması küçük bir fark yaratıyor. Devir göstergesinin çevresine vites değiştirme uyarısı ekleyen Porsche, karbon fiber koltuklar ve yarım takla kafesini de opsiyonel olarak sunuyor. Birçok kompozit gövde paneline sahip araçta karbon fiber tavan da opsiyonel olarak sunuluyor.

Kaputun altında atmosferik emişli bir motor kullanmaya devam eden GT3'ün 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer ünitesi 9.000 d/d çevirebiliyor ve 510 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart olarak sunulsa da 6 ileri vitesli manuel ünite opsiyonel olarak alınabiliyor. İlk araç 1.435, ikincisiyse 1.418 kg ağırlığa sahip.

PDK ile 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'i görmesiyse 10.8 saniye sürüyor. Bu aracın maksimum sürati 318 km/s. Manuel şanzımanla 0-100 ve 0-200 km/s hızlanmaları 3.9 ve 11.9 saniyeye gerilese de maksimum sürat 320 km/s.

15 Şubat 2021 Pazartesi

Chevrolet Bolt ve Bolt EUV


Chevrolet'den beklenen haber geldi. 2016 yılından beri bizlerle olan Bolt makyajlandı. Hem dış hem de iç mekanda büyük değişikliklerle gelen araca bir de modaya daha çok uyan crossover seçenek eklendi.

İptal edilen ön panjur ve gövde rengine boyanan tampon hava girişi üst bölümüyle farklı görünen aracın farları çift katlı olsa da aşağıda bulunan bölüm, tamponun kenarlarında yer alan siyah kısmın içerisine gizlenmiş. Jantları da yenilenen otomobil tavan raylarını kaybetmiş. Arkada daha şık LED stoplar ve incelen reflektörler dikkat çekerken tamponun da daha büyük bölümü siyah renkli.

İç mekanda diğer otomobillere yaklaştırılan tasarım ve daha kaliteli malzemelerle dikkat çeken aracın direksiyon simidi ve koltukları da yeni. Orta konsolu vites konsoluyla birleşen araç, buna rağmen vites selektörü altında depolama bölümüne sahip. Dijital gösterge panelininse grafikleri yenilenmiş.

Aileye yeni katılan Bolt EUV ise bu otomobilin SUV kardeşi olarak tanımlanabilir. Benzer bir görünüm sunsa da Bolt ile hiçbir gövde panelini paylaşmayan araç 160 mm daha uzun ve aks mesafesinde de 74 mm'lik uzama var.

Ön bölümünde daha az siyah plastik kullanılan EUV'nin farları bu nedenle iki parça halinde görülebiliyor. Yan bölümde daha geniş kapı korumaları ve tavan rayları dikkat çekiyor. Arkaya geçildiğindeyse daha şık spoiler, daha kalın tampon ve farklı iç desene sahip LED stoplar görülebiliyor.

İç mekan, ana hatlarıyla aynı olsa da EUV'de daha şık kapı iç trimleri, alt kolu farklı bir direksiyon simidi ve çerçevesiz dikiz ayna kullanılmış. Ayrıca bu otomobilde, küçük kardeşinde görülen ön kelebek camlar da bulunmuyor.

Öne yerleştirilen ve 204 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla hareket eden ikilide 65 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. Bolt'un menzili 416 km olarak açıklanırken büyük kardeş 402 km menzile sahip. Araçlar, hızlı şarjla yaklaşık 160 km'lik menzili 30 dakikada bataryaya ekleyebiliyor.