Porsche'den beklenen haber geldi. 992 kasa kodlu 911 modelleri de sonunda GT3 versiyonlarına kavuştu. Önceki nesillerde olduğu gibi küçük gelişmelerle daha da başarılı performans verileri sunan otomobilin Nürburgring tur süresi de 7 dakikanın altına inmiş.
Farklı şekillendirilen ön tampon ve splitter sayesinde tanınabilen yeni nesil GT3'ün LED gündüz aydınlatmaları ve bagaj kapağına eklenen hava çıkışları yeni. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı olan jantlar tek bijonlu. Daha agresif bir difüzör ve üstten sabitlenen spoiler gibi yeniliklere sahip otomobilin merkezi yerleşime sahip çiftli egzoz çıkışıysa görsel olarak aynı kalmış.
Açısı ayarlanabilir büyük spoiler standart konumundayken bile önceki nesil GT3'ten %50 daha fazla yere basma kuvveti üretebilen otomobilde kullanılan fren diskleri, önde 408, arkadaysa 380 mm çaplı. Opsiyonel olarak sunulan karbon seramik disklerse önde 410, arkada 390 mm çaplı.
İç mekanın ana hatları diğer 911 modellerinden farklı olmasa da PDK ile donatılan versiyonların da vites koluyla sunulması küçük bir fark yaratıyor. Devir göstergesinin çevresine vites değiştirme uyarısı ekleyen Porsche, karbon fiber koltuklar ve yarım takla kafesini de opsiyonel olarak sunuyor. Birçok kompozit gövde paneline sahip araçta karbon fiber tavan da opsiyonel olarak sunuluyor.
Kaputun altında atmosferik emişli bir motor kullanmaya devam eden GT3'ün 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer ünitesi 9.000 d/d çevirebiliyor ve 510 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart olarak sunulsa da 6 ileri vitesli manuel ünite opsiyonel olarak alınabiliyor. İlk araç 1.435, ikincisiyse 1.418 kg ağırlığa sahip.
PDK ile 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'i görmesiyse 10.8 saniye sürüyor. Bu aracın maksimum sürati 318 km/s. Manuel şanzımanla 0-100 ve 0-200 km/s hızlanmaları 3.9 ve 11.9 saniyeye gerilese de maksimum sürat 320 km/s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder