18 Haziran 2020 Perşembe

Mercedes-AMG E63 4MATIC+


Mercedes ve BMW rekabeti tanıtım tarihlerine de yansıttı. Makyajlı M5'in tanıtımı üzerinden henüz bir gün geçmişken E Serisi'nin en güçlü versiyonu ortaya çıktı. Bu araçta da mekanik yenilik görmek zor.

E63'ün sunduğu tasarım farklılıkları da Mart ayında E Serisi'nin gördüğü makyaja paralel. Farklı aydınlatma grubuna sahip araçlarda yeni tamponlar, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, Panamericana ön panjur, dörtlü egzoz çıkışı, ince spoiler ve difüzör detaylar arasında.


İç mekanda da markanın sunduğu yeni direksiyon simidine kavuşan otomobil AMG'ye özel grafiklere sahip dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı sunuyor. Metal pedal seti, daha sportif desteklere sahip ön koltuklar ve AMG armaları da modelin sahip olduğu kalemler arasında.

E63'ün 360 mm çaplı ön fren diskleri E63 S'te 390 mm çapa kavuşuyor. Kaliperlerde önde 6 pistonlu. Opsiyonel olarak sunulan karbon seramik diskler önde 402 mm çapa sahip. Bütün araçlarda diskler arkada 360 mm çaplı.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli, V8 motoru koruyan araç E63'te 571 beygir güç, 750 Nm tork üretebilirken E63 S, 612 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli olabilme özelliğine sahip dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda.


E63 versiyonları, sedan gövdeyle 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanmış. Station wagon gövdeyle hızlanma süresine 0.1 saniye eklenirken maksimum sürat değişmiyor. E63 S'te ise 0-100 hızlanma süresi, gövde seçeneğine göre 3.4 ve 3.5 saniye olarak açıklanıyor. Maksimum süratlerse 300 ve 290 km/s.

17 Haziran 2020 Çarşamba

Mazda BT-50


Türkiye'ye resmi ithalatı yapılmıyor olsa da Mazda'nın pick up modeli BT-50 hayatına devam ediyor. Kısa süre öncesine kadar Ford Ranger temelleri üzerinde üretilen aracın yeni nesliyse Isuzu D-Max ile kardeş.

Önceki nesilde karşılaşılan yumuşak hatları sertleşen araçta güncel binek Mazda modellerinin ince LED stoplarını ve büyük ön panjurunu görmek mümkün. Dik bir burun kısmına sahip modelde kısa tutulmuş anten ve üst paketlerde gelen kromajlı yan aynalar ve basamaklar görülebiliyor. Aracın arkasındaysa dik yerleşimli stoplar görülebiliyor.


İç mekanı otomobilden hallice olan BT-50'de şık görünümlü bir direksiyon simidi, büyük bir dokunmatik ekran, metal görünümlü havalandırma sistemi kumandaları, deri döşeme ve mat renkli metalik trim parçaları bulunuyor.

Kaputu altında Isuzu imzası taşıyan 3 litre hacimli turbo Diesel motor bulunan BT-50, 190 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Manuel veya otomatik şanzıman seçenekleri sunulan araçta seçilebilir dört tekerlekten çekiş sistemi de görev yapıyor.

BMW M5


Geçtiğimiz haftalarda makyajlanan BMW 5 Serisi en güçlü versiyonuna kavuştu. Tahmin edilen görsel yeniliklere kavuşan M5'in mekanik özelliklerinde ve Competition paketinde bir farklılık yok.

Dışarıdan bakıldığında beklenen yeniliklere sahip olduğu görülebilen M5'te yeni LED farlar, geniş panjur, yeni tamponlar, elden geçirilen difüzör, 5 yeni gövde rengi ve farklı görünüme kavuşan 19 ve 20 inç çaplı jantlar bulunuyor.


İç mekanda 12.3 inç büyüklüğünde yeni bir dokunmatik ekrana yer veren M5 artık Android Auto desteği de sunuyor. Yenilenen döşeme seçeneklerinin yanında orta konsola eklenen iki yeni düğme, araç modlarını değiştirme işlemini daha zahmetsiz hale getirmiş.

Kaput altında yenilik sunmayan araçta görev yapan 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor 600 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arkadan itişli olarak da sürüşe izin veren dört tekerlekten çekiş sistemi standart donanımda yer alıyor.


Competition paketiyle birlikte motor gücü 625 beygire yükseliyor. Standart M5, 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilirken daha güçlü versiyon aynı işi 3.3 saniyede tamamlıyor. Maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılsa da opsiyonel olarak sınır 305 km/s'e çekilebiliyor.

16 Haziran 2020 Salı

Citroën C4


Citroën C4 geri döndü. Üstelik bu sefer sportif görünümlü bir crossover şeklinde. Fransız marka ayrıca bu otomobilin benzinli, Diesel ve elektrik motorlu seçeneklerinin olacağını açıkladı.


Markanın uçuk tasarım çizgisini devam ettiren yeni C4'ün ön bölümünde yine çift katlı farlar görülebiliyor. Üstelik bu sefer alt taraftaki farlar faha büyük. Güçlü bir yan çizgiye sahip olan modelin yan gövde korumalarına AirBump'lar dahil. Açılı tavan yapısı ve kısa tutulan bagaj kapağına öndeki gibi X biçimi oluşturan LED stoplar eşlik ediyor.


İç mekandaysa bir Citroën için sade bir görünüm sunuluyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dijital gösterge panelinin haricinde geniş dokunmatik ekran ve head up display gibi donanımlar modern duruşu pekiştirmiş. Bu arada otomobilde, C5 Aircross'tan da tanıdığımız Advanced Comfort koltuklar ve Progresif Hidrolik Süspansiyon sistemi yer alıyor. Havalandırma kumandalarının fiziksel düğmelerden oluşması da iyi haber.


Kaput altında görev yapan motorlar tanıdık. 1.2 litre hacimli benzinli motorun 155 beygire kadar güç üretebiilen 3 versiyonunu sunan C4'ün 1.5 litre hacimli Diesel ünitesi de 130 beygire kadar güç üretebiliyor. 136 beygir güç, 260 Nm tork sunan elektirkli versiyondaysa 50 kWh kapasiteli piller kullanılıyor.

Ford Mustang Mach 1


Ford Mustang ailesi genişliyor. Mustang GT ve Shelby versiyonları arasında kalan boşluk yeni bir araçla dolduruluyor. Üstelik bu model, Mach 1 armasının da geri dönüşünü simgeliyor.


Modelin görünümünde fark edilebilen detaylar arasında özel gövde grafikleri, Mach 1 armaları, 19 inç çaplı jantlar, GT500'den alınan splitter, sis farı boşaltmalarına sahip ön panjur, dörtlü egzoz çıkışı, difüzör, spoiler ve yüzgeç anten bulunuyor. Yan aynalar ve etekler de siyah renkli. Ayrıca yol tutuş paketiyle birlikte farklı jantlar, daha büyük spoiler ve splitter sunuluyor.


İç mekanda Mach 1 armalı kapı eşikleri, aracın şasi numarasının yazılı olduğu plaka, karartılmış gösterge paneli ve özel sırtlık sesenine sahip koltuklar bulunurken metal pedat seti de standart olarak sunuluyor.


Süspansiyon sisteminde birçok elemanı Shelby GT350 ile paylaşan otomobilin 5 litre hacimli V8 motoru da Bullitt'ta olduğu gibi 487 beygir güç, 570 Nm tork üretiyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araçta 10 ileri vitesli otomatik ünite de opsiyonel olarak sunulmakta.

DS7 Crossback E-Tense


DS'in sunduğu hibrit araçlara yeni bir seçenek eklendi. Büyük SUV DS7 Crossback'in ilk etapta sunulan 300 beygir gücündeki hibrit seçeneği biraz daha düşük güçlü bir kardeşe kavuştu.

Tasarım olarak bir farklılık sunmayan otomobilin kaputu altında yine 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor sunuluyor. 180 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen üniteye 110 beygir gücündeki elektrik motoru eşlik ediyor.

Karma durumda 225 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü ön aksa aktarıyor. 135 km/s sürate kadar tamamen elektrikli şekilde yol alabilen aracın 13.2 kWh kapasiteli bataryaları 55 km menzil sunabiliyor.

Ford Transit ve Tourneo Active ve Trail


Ford ilginç adımlar atmaya devam ediyor. Standart modellerinin yükseltilmiş hallerini Active armasıyla üretmeye başlayan marka şimdi de aynı işi ticari araçlarında yapmaka başladı. Üstelik küçük bir sürprizle.

Connect ve Cusom ailelerinde sunulan Active donanım paketinde Fiesta ve Focus Active'de karşımıza çıkan farklılıklar görülebiliyor. Bunlar, tamponlarda ek korumalar, gövdenin yannında sunulan siyah plastik bölümler, özel jant tasarımları, yükseltilmiş süspansiyon sistemi ve Active armalarından oluşuyor.


Trail isimli Custom ve Transit modelleriyse daha yüksek gövdeleri, daha kalın koruma plastikleri, Ranger Raptor'dan alınmış gibi duran ön panjurları, 16 inç çaplı jantları ve Trail armalarıyla dikkat çekiyor.

İç mekanda sunulan farklılıklarsa yeni döşemelere sahip koltuklar ve daha zengin donanımdan ibaret. Bu arada Transit Trail'in tek veya çift sıra koltuklu van gövdeyle sunulduğunu belirtelim.

Transit ve Custom seçeneklerinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 130, 170 ve 185 beygir güç üretebilen halleriyle alınabiliyor. Connect ailesiyse 1.5 litre hacimli turbo Diesel motora sahip olacak.


Manuel veya otomatik şanzımanla tercih edilebilecek araçlardan Transit Trail dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor. Önden çekişli Transit Custom Trail ve arkadan itişli Transit Trail'de mekanik limitli kaydırmalı diferansiyel standart olarak sunulurken Transit Custom Active ve Tourneo Custom Active'de bu donanım opsiyonel.

Lexus IS


Lexus, en küçük sedan modeli IS'i yeniledi. Aslında kapsamlı bir makyaj operasyonu gören otomobilin dış görünümü ve altyapısında önemli yenilikler sunulurken iç mekanı çok değişmemiş.

30 mm uzayıp 30 mm genişleyen otomobilin ön bölümünde az da olsa sadeleşme yaşanmış. Tek parça LED farlar ve dev panjursa dinamizme yeterince vurgu yapabiliyor. 19 inç çaplı jantlar ve arka çamurluklara vurgu yapan karakter çizgisi de güçlü duruşu pekiştirmiş


Arkaya geçildiğinde LED stopları birleştirmeyi tercih ettiği görülen Lexus, arka tamponda sunulan siyah plastik kısmı da genişletmiş. Bagaj kapağının yeni tasarımı hafif kambur bir görünüm ortaya koyarken ince spoiler de bazı donanım paketlerinde sunulan kalemler arasında.

İç mekanda daha az farklılık sunan otomobilin dokunmatik ekranı hem genişletilmiş, hem de yolculara yaklaştırılmış. Vites konsolunda yer alan kumandaların yerlerini de değiştiren Lexus yanlarda yer alan havalandırma ızgaralarını yuvarlak hale getirmiş.


Kaput altında da tanıdık üniteler mevcut. 2 litre hacimli motor, turbo besleme yardımıyla 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken 3.5 litre hacimli V6'nin iki farklı versiyonu mevcut. Bunlar 265 ve 315 beygir güç, 320 ve 380 Nm tork üretebiliyor. Motor seçenğine göre 6 veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabilen araçlarda arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi sunuluyor.

Nissan Rogue / X-Trail


Nissan'ın SUV modelleri sırayla yenileniyor. Juke ile başlayan dalga, ortanca kardeş Qashqai'yi atlayarak en büyük araca, yani Rogue'a geldi. Bu model, Avrupa pazarlarında X-Trail ismiyle satılan aracın ikizi.

Bol köşeli gövdesiyle markanın yeni tasarım diline sadık kalan otomobilin LED farları da ikiye bölünerek Juke ile aradaki akrabalığı ortaya çıkarmış. Ön panjuru da büyüyen model siyah renkli tavanla alınabiliyor. Özellikle kapıların alt bölümü güçlü hatlara sahip olan Rogue 19 inç çaplı jantlarla donatılmış.


Arka bölüme geçildiğinde sanki makyaj operasyonu geçirmiş gibi duran araç LED stoplar, yüzgeç anten ve spoiler gibi detaylara sahip. Bu arada modelin, önceki nesil örneklere göre 43 mm daha kısa ve 53 mm daha alçak. Aks mesafesinde de az da olsa azalma var.

Artık sadece iki koltuk sırasıyla sunulan aracın arka koltukları da ileri geri kaydırılamıyor. Bununla birlikte bölümde sunulan diz ve baş mesafesi artışta. Bagaj hacmi küçülse de koltuklar yatırıldığında elde edilen hacim eskisinden fazla.


Modern bir kokpite sahip Rogue'un üst donanım paketlerinde çift renkli deri döşeme ve dijital gösterge paneli sunuluyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, büyük dokunmatik ekran ve iyice küçülen vites kolu dikkat çeken diğer parçalar.

İlk olarak A.B.D. pazarına uygun versiyonları tanıtılan SUV bu nedenle 2.5 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motorla ortaya çıktı. 184 beygir güç, 245 Nm tork üretebilen ünite sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.

15 Haziran 2020 Pazartesi

Seat Ateca


Seat'ın 2016 yılında tanıttığı ve o zamandan beri popüler olan SUV modeli Ateca makyajlandı. Sadece dışarıda değil, iç mekanında da yenilikler sunan otomobilin donanımında da zenginleştirme yapılmış.

Markanın yeni nesil modellerinde kullanılan yüze kavuşan otomobilde hafifçe inceltilen LED farlar, altıgen panjur, daha dinamik duran tamponlar, yeni gövde rengi seçenekleri, farklı jant tasarımları, sahte egzoz çıkışlarına sahip arka tampon ve kısaltılan anten dikkat çekiyor. Xcellence paketi yerine gelen Xperience tercih eidldiğinde araziye daha hazır bir görünüm elde edilebiliyor.


İç mekanda yeni bir dijital gösterge paneli ve daha geniş dokunmatik ekrana kavuşan araçta mat renkli trim parçaları, yeni direksiyon simidi ve farklı döşemeler kullanılmış. Bu arada donanıma kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto eklenmiş.

Aracın bazı fonksiyonlarını telefondan kumanda edebilmeyi sağlayan Seat Connect ve USB-C girişleri de yenilikler arasında. Yeni güvenlik donanımlarıysa öngörü yapabilen adaptif hız sabitleme sistemi, yan ve park yeri çıkış destekleriyle acil durum fren sistemi olarak sayılabilir.


Kaput altında tanıdık ünitelere yer veren Seat Ateca'nın 1, 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli üniteleri sırasıyla 110, 150 ve 190 beygir güç üretebiliyor. 1.6 litre hacimli Diesel motora veda eden aracın 2 litre hacimli seçeneğiyse 115 ve 150 beygir gücünde iki seçeneğe sahip. Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılabilen araç önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.