28 Şubat 2018 Çarşamba

Audi A6


Audi'den beklenen haber geldi. Son zamanlarda büyük modelleri A8 ve A7 Sportback'in yeni nesil seçenekleriyle karşımıza çıkan Alman üreticide sıra şimdi de A6'da. Modelin tasarımı olduğu gibi teknik donanımları da tanıdık.


Eskisine oranla 7.6 mm daha uzun, 12.7 mm daha geniş,  ve 2.5 mm daha yüksek olan otomobilin köşeli hatları, diğer büyük Audi modellerini andırıyor olsa da çamurlukların üzerine atılan karakter çizgileri ve uç kısmı spoiler şeklinde yükselen bagaj kapağı dinamik bir görünüm sunmuş. Sahte egzoz çıkışları çok sportif görünmüyor olsa da LED aydınlatma grubunun sahip olduğu karşılama modu dikkat çekici.


İç mekanı doğrudan A7 Sportback'ten alınan A6'nın sunduğu donanımlar da kardeşininkiyle aynı. Dijital gösterge panelinin yanında, orta konsolda iki adet dokunmatik ekran kullanıldığı görülebilirken köşeli tasarım dilinin burada da devam ettiği görülebiliyor. Bagaj hacmi yine 530 litre olsa da büyüyen bagaj açıklığı sayesinde yükleme yapmak kolaylaşmış.


Yönlendirilebilir arka aksa sahip olan otomobilin kaputu altında ilk etapta iki adet V6 motor seçeneği bulunacak. İkisi de turbo beslemeli ve 3 litre hacimli olan ünitelerden Diesel olan 286, benzinli olansa 340 beygir gücünde. Diesel motor, 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla sunulurken benzinli ünitede 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılacak. Her iki araçta da dört tekerlekten çekiş sistemi standart.

27 Şubat 2018 Salı

Hyundai Kona Electric


Hyundai'nin küçük yapılı ve ilginç görünüme sahip SUV modeli Kona'ya elektrik motorlu seçenek eklendi. İki farklı güç seviyesi sunacak olan otomobilin yine farklı kapasite sunabilen pilleri bulunacak.

Elektrikli Kona'nın kardeşlerinden farklı görünmesini sağlayan bazı detaylar var. Ön panjurunda ızgara bulunmayan otomobilin farklı görünüme sahip ön tamponunun altında sis farı bulunmuyor. Daha aerodinamik yapılı jantlar, farklı gövde rengi seçenekleri ve açık renkli tavan-yan ayna kombinasyonu da modele farklılık katıyor. Ayrıca yan etekler ve arka tampon da elden geçirilmiş.


İç mekanında da değişiklikler olan modelin orta konsolu neredeyse tamamen yenilenmiş. Daha büyük bir dokunmatik ekranla birlikte çift katlı tasarım sunan vites konsolunun daha şık bir duruşu olduğu söylenebilir.

İki farklı güç seviyesi ve pil seçeneği sunacak olan Kona Electric'in 135 beygir güç, 395 Nm tork üretebilen seçeneklerinde kullanılan 39.2 kWh kapasiteli bataryalar 300 km menzil sunarken 204 beygir güç ve aynı torku üreten modellerin 64 kWh bataryaları 470 km menzile olanak sağlıyor.


Küçük pil, 6 saat 10 dakikada sıfırdan tam şarja ulaşabilirken yüksek kapasiteli olanda bu süre 9 saat 40 dakika. Hyundai'nin hızlı şarj istasyonlarında her iki pilin de %80 doluluğa ulaşması için 54 dakika yeterli olacak

Düşük güçlü model 0'dan 100 km/s sürate 9.4 saniyede ulaşabilirken yüksek güçlü seçenek aynı işi 7.6 saniyede tamamlıyor. Her iki otomobilin de maksimum sürati 167 km/s'te sınırlandırılmış.

ALPINA XD3


ALPINA'nın elden geçirdiği BMW modellerine bir yenisi eklendi. X3 M'in gelişi öncesi X3 ailesinin en güçlü seçeneği olan M50d temelleri üzerinde geliştirilen otomobilin performans verileri etkileyici.

Aracın diş mekanında sunulan yenilikler tam da üreticinin standartlarında. Hafifçe elden geçirilen tamponlar, 20 veya 22 inç çaplı olarak alınabilen jantlar ve dörtlü egzoz çıkışı en büyük farklılıklar.


İç mekanda da dışarıda olduğu gibi mavi zemin rengine sahip gösterge paneli, ALPINA logoları ve farklı renk ve desende seçilebilen deri döşemeler ısmarlanabiliyor.

Kaput altında yer alan 3 litre hacimli Diesel motor dört turbo beslemeye sahip. 388 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.


Markanın kendi sportif süspansiyonuna ve limitli kaydırma sunabilen arka diferansiyeline sahip olan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor.

Kia Optima


Kia'nın D segmentinde yer alan otomobili Optima'da güzel değişiklikler oluyor. Modelin Avrupa'da satılacak örnekleri makyajlanmış olsa da asıl değişiklikler kaputun altında bulunuyor.


2018 yılında tamponları ve aydınlatma grubu grafikleri makyajlanan otomobilin gövde rengi ve jant seçenekleri de farklılaştırılmış. Aracın ön panjuru da bazı donanım seçeneklerinde parlak iç bölüme sahip.

İç mekanda satin krom trim parçaları, yeni LED ambiyans adınlatması, vites kolu yanında bulunan depolama bölümlerinin kayar kapağa kavuşması ve yeni direksiyon simidi dikkat çekiyor.


Asıl yeniliklerse kaput altında. 1.7 litre hacimli turbo Diesel motorun yerini alan 1.6 litre hacimli ünite 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken aynı hacimli benzinli motor da 177 beygir güç, 265 Nm tork değeriyle dikkat çekiyor. 2 litre hacimli benzinli motorun atmosferik ve turbo beslemeli seçenekleri de opsiyon olarak sunuluyor.

26 Şubat 2018 Pazartesi

Nissan Terra


Japon üreticilerin arazi araçları üretmeyi sevdiği artık bilinen bir gerçek. Dolayısıyla Nissan'ın yeni bir SUV tanıtıyor olması pek de şaşırtıcı değil. Üstelik bu aracın görünümü çok tanıdık.

Navara temelleri üzerine geliştirilen otomobilin önden görünümü pik up modelin izlerini taşıyor olsa da farlar ve panjurda bazı yenilikler bulunuyor. Jantlar ve tavan rayları da farklılaşan Terra'nın arka bölümüyse yatay stoplarla Navara'dan kolay bir şekilde farklılaşıyor.


İç mekana geçildiğinde konsolun, Navara'dan neredeyse aynen alındığı görülebiliyor. Gösterge tablosunda daha büyük bir bilgisayar ekranı görülebilirken orta konsolda hem siyah renkli, ahşap görünümlü trim hem de farklı bir dokunmatik ekran kullanıldığı söylenebilir.

Bu değişikliklerden bazılarının, makyajlı Navara'da da bulunması sürpriz olmayacaktır. Kaput altı hakkında detay verilmiyor olsa da 190 beygir güç üretebilen 2.3 litre hacimli turbo Diesel ünitenin kullanılması muhtemel.