11 Ocak 2019 Cuma

Lexus LC Convertible Concept


Lexus bu yıl da sportif modellerinin üzerine düşecekmiş gibi görünüyor. Japon üreticinin şık coupé modeli LC'nin yakında bir cabriolet seçeneğe kavuşacak olması bu konsept sayesinde neredeyse kesinleşti.


Ana hatları sabit tavanlı kardeşiyle aynı olan otomobilin kumaş tavanı bulunuyor. 4.770 mm boya, 1.920 mm genişliğe ve 1.340 mm yüksekliğe sahip olan otomobil, Coupé modelden 10 mm daha uzun ve 5 mm daha alçak. 2.870 mm'lik aks mesafesindeyse bir değişiklik yok.


İç mekan detayları da tanıdık olan otomobilin arka kısmında da iki koltuk bulunması modeli dört kişilik yapıyor olsa da sunulan diz mesafesinin sıfıra yakın olması sürpriz değil.


Henüz kaputunun altında ne tür bir motor barındırdığı açıklanmayan konseptin 22 inç çaplı jantları ve siyah renkli gövde trim parçalarıysa farklılık yaratan detayları.

10 Ocak 2019 Perşembe

Ford Explorer


Ford'un özellikle A.B.D. pazarında yer alan en önemli modellerinden bir tanesi yeni nesline kavuştu. Artık arkadan itişli bir platforma sahip olan Explorer'ın kaputu altında da güçlü motor seçenekleri sunuluyor.


Önceki nesil modele baktığımızda evrimsel bir tasarım çizgisi izlediği söylenebilecek olan otomobilde ince uzun farlar ve genişleyen ön panjurun yanında gövdeyi sarmalayan siyah renkli plastik korumalar, şişkin çamurluklar, küçük sayılabilecek stoplar, spoiler ve motor seçeneğine göre ikili veya dörtlü gelen egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanda üç koltuk sırası sunan Explorer ön bölümde Avrupa'da satılan Ford modellerinin yuvarlatılmış çizgilerine uyum sağlamış. Dijital gösterge pnaeli, deri döşemeli konsol, çevirmeli vites selektörü ve B&O ses sisteminin yanında dikkat çeken bir diğer unsur da orta konsolun tepesinde bir tablet gibi duran 10.1 inçlik dokunmatik ekran.


Giriş modellerinin ağırlığı 2 tonun altına indirilen yeni Explorer'ın kaputu altında, ilk etapta iki farklı turbo benzinli motor görev yapacak. Mustang ve Focus RS gibi araçlardan tanıdığımız 2.3 litre hacimli ünite 300 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli V6 motor 370 beygir güç, 515 Nm tork sunabiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi de motor ve donanım seçeneğine göre standart olarak alınabilecek.


Otomatik park asistanından adaptif hız sabitleme sistemine, çapraz trafik uyarısından kör nokta kameralarına kadar birçok güvenlik ekipmanına sahip olacak Explorer ilerleyen tarihlerde ST ve Hybrid seçeneklerine de kavuşacak.ST'de görev yapan 3 litre hacimli ünite 405 beygir güç, 562 Nm tork üretebiliyor.


Dışarıdan bakıldığında siyaha boyanmış ön panjur ve 21 inç çaplı jantların yanında ST logoları, kırmızı renkli kaliperler ve koyulaştırılmış aydınlatma grubu görülebiliyor. İç mekandaysa alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ST logolu koltuklar, Ford Performance armalı kapı eşikleri ve özel paspaslar bulunuyor. Bu aracın dokunmatik ekranının daha küçük olduğunu da belirtmekte yarar var.

3.3 litre hacimli V6 motorla donatılan hibrit seçenekse sunduğu 800 km'nin üzerinde menzille dikkat çekyior. Bu aracın karma sistem gücüyse 320 beygir.

Hyundai MOBIS ve Elevate


Hyundai de bu yıl CES'e iyi hazırlanmış markalar arasında yer alıyor. Güney kore merkezli firmanın organizasyona getirdiği iki konsept tamamen farklı alanlarda dikkat çekerken firmanın farklı bir yüzünü de göstermiş oluyor.


Akıllı LED ışıklandırmasıyla dikkat çeken MOBIS, birçok firmanın üzerinde çalıştığı otonom araçlardan bir tanesi. Yayaları yaklaşık 135 metre öteden tanımlayabilen araç, aydınlatma grubunu kullanarak yoldakilere ne yapacağını aktarabiliyor. Ayrıca otonom sürüş modundayken diğer sürücülere görsel uyarılar da yapabiliyor.


İkinci konsept olan Elevate'in göreviyse farklı. Doğal afet ve ulaşılması zor kaza bölgelerinde görev almak için geliştirilen araç aslında çok amaçlı bir kapsül. İç mekanı farklı şekillerde düzenlenebilen konsept 1.5 metre yüksekliğinde engelleri aşabildiği gibi sürüş imkansız hale geldiğinde yürüyebiliyor.

Vauxhall / Opel Vivaro Life


PSA grubunun şık ticari araçlarına bir yenisi katıldı. Peugeot Expert Traveller, Citroën Spacetourer ve Toyota Proace'ten oluşan üçlünün yeni kardeşi Opel ve Vauxhall armalarını taşıyacak.


İç ve dış tasarım anlamında bir sürpriz taşımayan modelde, diğer kardeşlerde olduğu gibi modele özel ön tampon ve panjur görev yapıyor. Ayrıca farlar da ön panjurun devamıymış gibi görünen bir tasarıma kavuşmuş.


Motor ve şanzıman seçeneklerini de kardeşleriyle paylaşacak olan aracın farklı boya sahip gövde seçenekleri bulunacak.

BMW 3 Serisi Li


Çin'de üretim yapan firmaların bu ülkeye özel geliştirdikleri araçlara her geçen gün yenileri ekleniyor. BMW'nin geçtiğimiz yıl tanıttığı yeni nesil 3 Serisi'nin uzun aks mesafeli seçeneği de bunlardan biri.


Dışarıdan bakıldığında uzayan arka kapıları hariç standart bir 3 Serisi'nden farklı görünmeyen otomobilin boyu 120 mm uzarken bu uzamanın 110 mm'si aks mesafesine aktarılmış. Bu da haliyle arka koltuklarda sunulan diz mesafesini iyileştirmiş.


Kaputu altında iki litre hacimli, turbo beslemeye sahip, 184 beygir gücünde bir motor yer alan otomobil ilginç şekilde 325 Li olarak adlandırılmış. Aynı motora sahip 3 Serisi, Avrupa'da 320i olarak pazarlanıyor.

9 Ocak 2019 Çarşamba

Porsche 911 Cabriolet


Porsche'nin birkaç ayda bir yeni seçeneğini tanıtmaktan hoşlandığı modeli 911, üzeri açılabilen versiyonlarına kavuştu. Aracın 992 kodunu taşıyan sabit tavanlı seçenekleri geçtiğimiz yıl tanıtılmıştı.


Genel olarak tasarımında bir sürpriz bulunmayan otomobilin bez tavanı 12 saniyede elektrikli olarak açılıp kapatılabiliyor. Bu iş 50 km/s sürate kadar yapılabiliyor ve tavan açıldığında bir deflektör açılarak iç mekanın rüzgar almasını engelleyebiliyor.

Yaşam bölümünde de bir tasarım farklılığı sunmayan araçta tek göze batan yenilik tavan kumandaları olmuş. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlarla donatılan 911 Cabriolet de artık Porsche'nin adaptif süspansiyon sistemiyle (PASM) alınabiliyor.


Carrera S ve 4S seçenekleri tanıtılan modelin kaputunun altında görev yapan 3 litre hacimli Boxer motor, çift turbo besleme yardımıyla 450 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, Sport Chrono paketiyle donatılan S'i 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaştırıp 306 km/s maksimum sürat sağlarken 4S'te veriler 3.6 saniye ve 304 km/s olarak gerçekleşiyor.

Nissan Leaf E+


Elektrik motorlu otomobillerin gelişimi sürüyor. Artık üreticiler, bu araçların güncellenmiş motor ve batarya seçeneklerini tanıtmak için makyaj zamanını bile beklemiyor. Buna bir örnek Nissan'dan geldi bile.


Tasarım konusunda standart Leaf'ten farklı olmayan otomobilin yeni jantları ve önde bulunan mavi renkli süslemeleri dış mekan makyajını oluştururken içeriye geçildiğinde daha büyük bir dokunmatik bilgi-eğlence ekranı gözlerden kaçmıyor.


Modelin asıl yenilikleriyse motor ve pillerde. 217 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen Leaf E+, 62 kWh kapasiteli bataryaları sayesinde 363 km menzil sunabiliyor. Ayrıca otomobil, 70 kW hızlı şarj sistemini de kullanabilecek.

Mercedes-Benz CLA Serisi


Mercedes'in küçük modelleri çeşitlenmeye devam ediyor. Alman marka, geçtiğimiz yıl tanıttığı yeni nesil A Serisi'nin ardından şimdi de ikinci nesil CLA'nın üzerindeki sır perdesini kaldırdı.

Tasarımında büyük bir sürpriz bulunmayan otomobilin ön bölümü, biraz farklılaşan farlara rağmen genel olarak A Serisi izlerini taşırken arkaya geçildiğinde küçültülmüş bir CLS ile karşı karşıya kalmışız gibi görünüyor. B sütunu arkasında alçalmaya başlayan tavan sayesinde araç dinamik bir görünüm sunuyor.


Önceki nesilden 48 mm daha uzun, 53 mm daha geniş ve 2 mm daha alçak olan otomobilin 2.729 mm'lik aks mesafesi de 30 mm'lik artışa işaret ediyor. CLA'da sunulan jant çaplarıysa 16 ile 19 inç arasında değişiyor.

İç mekana geçildiğinde ön bölümün beş kapılı kardeşten aynen alındığı görülebiliyor. Arkadaysa daha dar baş mesafesi sunulmuş. Buna rağmen bu mesafe, önceki nesil araca göre 3 mm artışta. Bagajın sunduğu 460 litrelik hacimse 10 litre daralma anlamına geliyor.


CES sırasında Las Vegas'ta tanıtılan otomobilin kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, 225 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen benzinli bir motor bulunuyor olsa da Avrupa'da A Serisi'nde kullanılan benzinli ve Diesel üniteler ve dört tekerlekten çekiş sistemi donanımlar arasında yer alacak. Avrupa'da ayrıca 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanın yanında manuel opsiyonu da sunulacak.

7 Ocak 2019 Pazartesi

Lamborghini Huracán EVO


Lamborghini modelleri gelişimlerini sürdürüyor. Sıradaki araç Huracán. Makyajlanan ve yeni teknolojilere kavuşan otomobil EVO takısını da alırken performansında da artış gerçekleşmiş.

Yenilenen ön tamponu daha agresif görünmesinin yanında aerodinamik verimliliğini de artıran Huracán EVO farklı görünümlü jantlara da kavuşmuş. Kaputun camı ve yanlarında yer alan hava çıkışları farklılaşırken kademeli bir spoiler, yeni bir arka tampon, difüzör ve yukarıya alınan çift egzoz çıkışı görünümü tamamlamış.


İç mekanda yeni deri ve Alcantara seçenekleri sunan Huracán EVO'nun burada sahip olduğu asıl farklılıksa orta konsolda yer alan dokunmatik ekran. Ayrıca otomobil artık el hareketlerini de komutlara çevirebilen teknolojiye sahip. Yeni karbon kompozit trim parçaları ve ambiyans ışıklandırması da donanımda.

Merkezi sürüş ünitesi aracın bütün dinamik özelliklerini kontrol altında tutarken ayarlanabilir süspansiyon sistemi, frenler ve elektronik yardımcıların tamamı elden geçirilmiş. Yenilikler arasında yönlendirilebilir arka aks da bulunuyor. Ağırlıksa 1.422 kg.


Kaputu altında Huracán Performante'den alınan 5.2 litre hacimli V10 motor görev yapan Huracán EVO 640 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 2.9, 200 km/s sürateyse 9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 325 km/s'in üzerinde.