5 Aralık 2013 Perşembe

Ford Mustang


Ford, efsanevi spor otomobili Mustang'i yeniledi. Birkaç haftadır internete düşen fotoğraflarından farksız olan aracın altyapısında sonunda önemli değişiklikler yapılmış.

Güncel Mustang'de olduğu gibi agresif bir görünüm sunan ön kısımda geniş panjur, ince yapılı, LED gündüz aydınlatmasına sahip farlar, ince bir splitter ve çift bombeli kaput göze çarparken şık jantlar, geniş yan etekler ve daha dar açıyla inen tavan çizgisi portif görünümü pekiştiriyor.


Arka kısımda camın üst bölümüne yerleştirilen 3. fren lambası, kısa yapılı bagaj kapağı, ince spoiler, güncel modellerde olduğu gibi çift egzoz çıkışı ve farklı bir detay olarak difüzör gözlerden kaçmıyor. Convertible modeli de tanıtılan aracın tavanı bir önceki nesil üzeri açılan modellerinkine göre iki kat daha hızlı açılıp kapanıyor.

Daha kaliteli malzemeler kullanılan iç mekan tanıdık bir görünüm sunuyor. Üç kollu direksiyon simidinin arkasında çift yuvarlak gösterge ve büyük bir bilgi ekranı yer alırken bir dokunmatik ekran da orta konsola yerleştirilmiş. Orta konsolda yer alan havalandırma ızgaralarının sayısı üçe çıkarken şekilleri de dairesel olmuş.


Sürücü ve ön yolcu tarafında simetrik yapıya sahipmiş gibi görünen ön panel de korunurken havalandırma ve ses sistemi düğmelerinin de kalitesi artmış. Geniş bir vites konsoluna sahip olan otomobilde kısa yapılı bir vites kolu ve mekanik el freni bulunuyor.

Dış görünümü daha da dinamik görünen aracın asıl yeniliğiyse sonunda arkada kullanılmaya başlanan bağımsız süspansiyon sistemi. 300 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen 3.7 litre hacimli v6 ve 435 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen 5 litre hacimli v8 motorlarda büyük bir farklılık bulunmazken öncelikli olarak Avrupa pazarı için düşünülen 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli, 4 silindirli motor 310 beygir güç, 435 Nm tork üretebiliyor.


Performance paketleri de tanıtılan otomobilin EcoBoost motoruyla birlikte siyah renkli, 19 inç çaplı jantlar, elden geçirilmiş süspansiyon sistemi, daha yüksek kapasiteli soğutma sistemi, elden geçirilmiş elektronik yardımcılar ve direksiyon sistemi, Pirelli P Zero lastikler, yenilenmiş son dişli oranı ve önde 352, arkada 220 mm çaplı fren diskleri sunarken GT ile birlikte bu donanımlara Torsen diferansiyel, 380 mm çaplı ön fren diskleri ve 6 pistonlu Brembo kaliperler ekleniyor.

15 yorum:

  1. 10 numara 5 yıldız. 2.3 ecoboost şöyle 150 tl bin civarı olsada hedef koysak kendimize alabilmek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu vergilerle 150.000 zor malesef.

      Sil
  2. Bağımsız arka süspansiyon, yeni motorlar falan çok güzelde dış dizayn'da birşeyler var olmamış bu Mustang..

    YanıtlaSil
  3. belki çok saçma bir soru olacak ama genede şansımı denemek istiyorum; 4 çeker çıkma ihtimali var mı?

    YanıtlaSil
  4. Güncel kasanın ABD liste (msrp) fiyatı 22.200 dolardan başlıyor.
    Yeni model de pek farklı olmayacaktır.
    %18 kdv, %130 ötv, %10 gümrük vergisi ve 2,05 kurdan Türkiye fiyatı yaklaşık 135.000 lira yapıyor.
    Türkiye'de bugüne kadar satılamamasının sebebi yüksek motor hacminden dolayı yıllık MTV'nin yüksek olması (V6 motor için yıllık 11.489 lira, V8 motor için 18.803 lira), yakıt tüketiminin yüksek olması, ikinci elde zor satılması ve distribütör tarafından ithal edilmemesi. Yoksa satış fiyatı onca vergi dezavantajına rağmen yine de yüksek sayılmaz.
    2,3 litre motorun yıllık vergisi 3.443 lira. Ecoboost eski 3,7 motordan daha pahalı olacaktır ama Türkiye fiyatı da bence 150.000 lira seviyelerine gelebilir. Yakıt tüketimi eski motorlara göre daha makul olacaktır. Türkiye'de yeni modelini daha çok görebiliriz. Tek sorun distribütörün getireceğini zannetmiyorum, yine grey market gelir. 1996 daki gibi Otosan ithal etse daha çok satılır. Yedek parça ve servis konusunda müşterinin tereddütü olmaması lazım. 150 - 200 bin liraya coupe / cabrio otomobil alacak olsam düşünürdüm. Aynı paralara Audi TT, BMW 4, Mercedes C veya E Coupe gibi otomobilller de var; Mustang'den daha kaliteli oldukları tartışılmaz ama yine de aklımda olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerika liste fiyatı üzerine direk vergileri koyup TR'da bu fiyat olacak demek anlamsız. Bu araç 200.000 TL'den aşağı olmaz TR'a gelse.

      Sil
    2. Evet, o fiyatlar ancak kendimiz getirirsek geçerli oluyor genelde. Mustang'in sırf bağımsız arka süspansiyonunun baz fiyata 2.500 Dolarlık katkı yapacağından bahsediyordu Ford yönetimi. Bir de EcoBoost'un giriş modelinden daha pahalı olacağı düşünüldüğünde 150.000 TL zor gibi görünüyor bana.

      Tabi bunun bir de Otosan tarafı var. Koç'un en büyük sorunu araçlarda çeşitlilikten uzak durması malesef. En çok satan aracı olan Focus'ta tek boyutta jant sunuyor adamlar. Hem Focus hem de Fiesta'nın harika ST modelleri var ki onlar bile gelmiyor Türkiye'ye. Hatta hepsinden önce Explorer'ın 2 litre hacimli motoru var artık. O gelebilir Amerika'dan ama gelmiyor işte.

      Sil
    3. ABD'de yaşarken 2008 Mustang'im vardı, bir 330Ci bir CLK hayaldi benim için, Türkiye'ye döndün aracım Yaris, 330Ci, CLK hala Hayal, Mustang ise Ütopya.

      Sil
  5. mustang'ın retro kalması taraftarıyım. bundan birkaç kasa önceki hali modern tasarımdı ve bir şeye benzemiyordu, şimdi tekrar modern tasarım uyguladılar. ford'un amacını anlamak zor. çok istiyorsan buna fusion coupe olarak üret ama mustang retro olsun.

    YanıtlaSil
  6. 69dan sonraki en sevdiğim mustang 2004'te çıkanıydı ama bu da 2. sırada yerini kaptı.mustang'in yeri her zaman ayrı olmuştur bende.bu arada agamemnon bi sorum var.2,3 ecoboost yeni çıkacak olan ford focus rs'te kullanılacak motorun habercisi mi sizce?

    YanıtlaSil
  7. Mustang ruhunu kaybetmiş gibi geldi bana. O farların yana doğru gitmesi olmamış. Kaputun altında kalması daha güzeldi.

    YanıtlaSil
  8. Dışı güzel mi kötü mü karar veremedim pek belki biraz daha bakmam lazım resimlerine ama içi gerçekten çok sönük ve sıkıcı gözüküyor. Tamam spor araba sonuçta ahşap kaplama cilalı bir şekilde göz alsın demiyorum ama bu kadarda sıkıcı olmasaymış iyi olurmuş

    YanıtlaSil