24 Haziran 2021 Perşembe

Ferrari 296 GTB


Ferrari'de büyük değişiklikler devam ediyor. Hibrit ve dört tekerlekten çekiş özelliği bulunan SF90 Stradale'nin ardından İtalyan üretici V6 motora dönüş yapıyor. Dino'nun ardından ilk defa karşımıza çıkan silindir dizilimi yine hibrit bir sistemde görev yapıyor.

Önden bakıldığında, SF90'ı andıran otomobil F8 Tributo'dan 46 mm kısa. Arka kısımdaysa şişkin çamurluklar 250 LM'i hatırlatırken kaput etrafını çevreleyen destekler Dino'ya gönderme yapıyor. Motor, bombeli bir cam kapak altında görülebiliyor. Gizlenmiş spoiler, büyük difüzör, LED stoplar ve merkezi egzoz çıkışı da dikkat çeken diğer detaylar.

20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilde önde 398, arkadaysa 360 mm çaplı fren diskleri kullanılmış. 250 km/s süratte 360 kg yere basma kuvveti üretebilen otomobil, Asetto Fiorano paketiyle donatıldığında bu değere 10 kg ekleniyor. Öne eklenen bir karbon fiber splitter içeren pakette hafifletilmiş koltuklar, Lexan kaput, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve karbon fiber trim parçaları yer alıyor. Karbon fiber jantlarla da birleştirildiğinde aracın ağırlığı 20 kg azalıyor.

İç mekanda modern Ferrari modellerinden çok farklı olmayan otomobilde dijital gösterge paneli, hem alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi üzerinde hem de konsollarda dokunmatik kumandalar, yolcu önünde ek ekran ve Roma'da da kullanılan vites selektörü görülebiliyor. Bu arada karbon fiber koltukların dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle sunulduğunu belirtelim.

Gelelim kaput altına. 120 derece açılı ve çift turbo beslemeye sahip V6 motoru 3 litre hacimli olan 296 GTB, bu motordan 663 beygir güç alabilirken elektrik motoru da eklenince güç 830 beygire ulaşıyor. 740 Nm de tork üreten araç gücünü arka aksa, 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarıyor. Bu arada benzinli motorun 8.500 d/d çevirebildiğini hatırlatalım.

7.45 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan otomobil 25 km elektrikli menzil sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen 1.470 kg (Kuru) ağırlığındaki modelin 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasıysa 7.3 saniye sürüyor. Maksimum süratse 330 km/s.

Honda Civic Hatchback


Honda, Nisan ayında sedan gövdeyle tanıttığı yeni nesil Civic modelinin 5 kapılı seçeneğini de sergiledi. Teknik anlamda kardeşinden farksız olan modelin şanzıman seçeneklerindeyse artış yaşanmış.

Önden bakıldığında, biraz daha kalınlaşan ön panjur ve alt hava girişinde kullanılan farklı ızgara desenleriyle farklılaşan beş kapılı modelin asıl farklılığı arkada. Sahte difüzör ve dörtgen egzoz çıkışları yanında silecek eklenmiş büyük arka cam dah sportif bir duruş sağlamış. Farklı tasarıma sahip LED stoplar da bagaj kapağı üzerinde birbirleriyle birleşmiş.

İç mekanda tasarım konusunda bir değişim sunmayan otomobilin bagaj bölümüyse öndeki nesil modele göre yaklaşık 30 litre küçülmüş. Yana doğru katlanıp kolayca sökülebilen pandizotsa aynen korunmuş. Honda, bagaj kapağının artık 4 cm daha geniş açıklık sunduğunu belirtiyor.

Kaputunun altında yer alan motor seçenekleri de dört kapılı kardeşiyle paylaşan otomobilin 2 litre hacimli motoru, 160 beygir güç, 188 Nm tork üretebilirken turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli ünite 182 beygir güç, 240 Nm tork sunuyor. 5 kapılı modelde CVT'nin yanında 6 ileri vitesli manuel şanzıman seçeneği de sunuluyor.

23 Haziran 2021 Çarşamba

Infiniti QX60


Infiniti QX60 yeni nesline kavuştu. Geçtiğimiz yıl tanıtılan Monograph konseptiyle neredeyse aynı olan dış tasarımla karşımıza çıkan SUV, kaputu altında büyük bir gelişme yaşamasa da yeni şanzımanı yüzleri güldürüyor.

Konseptin agresif ön görünümünü koruyan araçta büyük panjur, ince LED farlar ve dik yerleşime sahip sahte hava girişleri kullanılmış. Tampon altında yer alan çift kromajlı plakaysa yere sürtmek istemeyeceğiniz kadar şık görünüyor. Sütunlar ve tavanı siyah renkte alınabilen aracın yan aynaları da çift renkli sunuluyor.

Bu arada Monograph ile aradaki en büyük fark, bu aynaların camların alt kısımlarına sabitlenmiş olması. Şişkin çamurluklar, yüzgeç anten ve spoilerin haricinde hiç çıkıntı yapmayan tampon ve bagaj kapağına doğru uzanan ince LED stoplar dikkat çeken detaylar arasında. Önde olduğu gibi arkada da kromajlı süslemelere sahip olan aracın bu kısımda kullandığı örneklerse sahte egzoz çıkışlarını andırıyor.

İç mekanda eskisinden daha premium bir hava estiren QX60, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, büyük bölümü dokunmatik hale gelen orta konsol ve minik vites selektörüyle dikkat çekiyor. Üç koltuk sırasına sahip olan SUV, büyük bir head up display ve açılabilir cam tavanı da donanıma katmış.

Kaput altında yer alan 3.5 litre hacimli V6 motorsa tanıdık. 300 beygir güç, 366 Nm tork üretebilen ünite artık CVT yerine 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştiriliyor. Aracı önden çekişli veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle almak mümkün.

Porsche 911 Carrera GTS


Porsche 911 model ailesi genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan GT3 Touring'in ardından şimdi de sıra GTS'e geldi. Alman üretici, bu donanıma sahip Coupé, Cabriolet ve Targa gövdeli 911'leri sergiledi.

10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi ve standart olarak sunulan karartılmış krom paketiyle dış görünümünde fark yaratan araçların kapılarında da GTS armaları yer alıyor. İç mekanda da GTS armalı koltuklar ve siyah rengin daha bol kullanımı dikkat çekiyor.

Düşük ağırlık paketiyle de alınabilen araç, bu donanımla karbon fiber ön koltuklara ve yönlendirilebilir arka aksa sahip olurken arka koltuklarını kaybediyor. 25 kg hafifleyen aracın aküsüyle birlikte yan ve arka camları da hafifletiliyor.

Kaputu altında yer alan 3 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motoru çift turbo besleme yardımıyla 480 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor. Coupé ve Cabriolet seçenekler arkadan itişli olarak da alınabilse de Targa, sadece dört tekerlekten çekişli olarak sunulmakta.

7 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilen otomobillerin en hızlısı, 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen PDK ile donatılmış Coupé gövdeli 911 Carrera 4 GTC. Bu arada manuel şanzımanın yollarının da 10 mm kısaltıldığı belirtiliyor.

Dacia Duster


Dacia'nın popüler SUV modeli Duster makyajlandı. Hem dış hem de iç mekanında ufak tefek yenilikler bulunan otomobilin asıl güncellemeleriyse LPG'li versiyonun depo kapasitesiyle otomatik şanzımanın geri dönmesi olmuş.

Deseni değiştirilen ön panjur ve LED farlarla farklılaşan ön bölümün ardından yeni tasarım 16 ve 17 inç çaplı jantlar farklılık yaratmış. Stopların da desenleri değişirken plaka aydınlatmaları da LED hale gelmiş. Ayrıca yeni bir turuncu gövde rengi de donanıma eklenmiş.

İç mekanda yeni döşeme seçeneği sunan Duster'da 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran kullanılıyor. Ön koltuklar arasına kaydırılabilir kol dayanağı ekleyen Dacia, donanıma ısıtmalı koltuklar, 360 derece kamera, uzun far asistanı ve arka koltuklarda bir çift USB girişi eklemiş.

Motorlarda da bazı değişiklikler var. 1.5 litre hacimli Diesel ünite artık sadece 115 beygir güç üretebilen haliyle satılacak. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan ünite iki veya dört tekerlekten çekişli araçlarla alınabilecek.

1 litre hacimli, benzinli motorsa 90 beygir güç üretebiliyor. Ünitenin LPG uyumlu seçeneği 100 beygir güç üretebilirken LPG tankı %50 büyümüş. 1.33 litre hacimli motor 130 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. Güçlü seçenek, ister dört tekerlekten çekişli, isterse 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.

Peugeot 308 SW


Yeni nesil Peugeot 308, station wagon gövde seçeneğine kavuştu. Büyük hacimli bagajıyla olduğu kadar şık ve dinamik görünen arka bölümüyle de dikkat çeken otomobilde yine bir çift hibrit motor seçeneği bulunuyor.

Ön bölümde hatchback kardeşinden farksız olan otomobile alçak tavan rayları eklenmiş. Arka bölümse birkaç dokunuşla daha sportif görünmüş. Bagaj kapağı tampona daha çok girinti yaparken stoplar arasındaki siyah parça iptal edilmiş. Logo, girinti bırakılan bölüme alınırken tampon da daha sportif çizgilere kavuşmuş.

Aks mesafesi, hatchback kardeşine göre 57 mm artan otomobilin boyu da bu aracınkinden 269 mm daha fazla. Arka koltuklarda 16 mm ek baş mesafesi sunan SW seçeneğin bagaj hacmi, yüksekliği ayarlanabilir bagaj zeminiyle 608 litre. Üç parçalı olarak katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde bu hacim 1.634 litreye ulaşıyor. Hibrit seçeneklerdeyse hacimler 548 ile 1.574 litre aralığında.

Kaput altında da bir yenilik yok. 1.2 litre hacimli, benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel üniteler 130 beygir güç üretebilirken 1.6 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit versiyonlar 180 ve 225 beygir güç sunan iki versiyon sunmakta. 12.4 kWh kapasiteli bataryalarla elektrikli menzil 60 km'yi buluyor. Tamamı önden çekişli olan araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.