3 Aralık 2024 Salı

Jaguar Type 00


Jaguar'ın değişimi başladı. Kısa süre önce köklerinden oldukça farklı bir şekilde geri döneceğini belirten İngiliz üretici büyük bir elektrikli otomobil konseptiyle karşımızda. Henüz teknik verileri paylaşılmayan otomobilin 770 km menzile sahip olması planlanıyor.

Köşeli hatları ve tasarım diliyle animasyon otomobilleri andıran konseptin uzun boyu, geniş ve alçak yapısıyla çok uzun tutulan aks mesafesi öne çıkıyor. 23 inç çaplı jantlar ve dik yapılı, kapalı ön panjur markanın yeni tasarım dilinde önemli bir yere sahip. Uzun kaput, aracın oranlarını E-Type'ınkine yaklaştırmış.

İnce yapılı aydınlatma grubu da sportif duran aracın yukarıya doğru açılan kapılarının önünde hem depolama bölümü hem de geri manevralar sırasında ortaya çıkan kameralar bulunuyor. Geniş çamurluklar arkaya doğru daralıp öndeki gibi bir panjura bağlanıyor. Bu bölümün üst ve altında çift parçalı LED stoplar gizli. Arka camsa kapalı.

Konseptin iç mekanını çok sade tasarlayan Jaguar, dışarıda olduğu gibi markanın yazı karakterini de değiştirmiş. Marka, adını artık "jaGuar" şeklinde yazıyor. Oval direksiyon simidi üç kollu olan aracın sahip olduğu ekranlarsa depolama bölümleri gibi gizlenmiş. 

Arka koltuklar yerinde depolama bölümü bulunan otomobil seri üretime alındığında karşımıza bir sedan olarak çıkacak. İç mekanda kullanılan trim parçalarıysa ahşap ve taştan oluşuyor. Aracın arka camı olmasa da tavanda sunroof açılarak bu bölümün daha havadar olması sağlanmış.

Ford Puma Gen-E


Elektriklenen modellere Ford'un küçük SUV modeli Puma da eklendi. Makul performans verileriyle tanıtılan otomobilin tasarımıysa benzinli Puma seçeneklerinden farklı değil. İç mekandaysa elektrikli araca özel yenilikler var. Modelin bagaj hacmi de büyümüş.

Ana hatları makyajlı Puma modelleriyle aynı olan otomobile önden bakıldığında kapatılan ve görünümü Mustang Mach-E'dekine benzetilen panjurla daha aerodinamik bir tasarıma kavuşan tampon öne çıkıyor. Modelin geriye kalan tasarım özellikleriyse değişmemiş. Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlarda bile değişim yaşanmamış.

İç mekanda da değişim büyük değil. Makyajlı Puma'nın benzinli seçeneklerinden farklı olan tek yer vites konsolu. Burada vites ve el freni kolu bulunmayan bölümde büyük bardaklıklar, kablosuz şarj istasyonu çevresinde daha fazla depolama bölümü ve altta açılan geniş göz gibi farklılıklar yer alıyor. USB soketleri de aşağıya alınmış.

Önde tek elektrik motoruna sahip olan otomobil 168 beygir güç, 290 Nm tork üretebiliyor. 1.563 kg ağırlıkla 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 160 km/s. 43 kWh kapasiteli bataryalar 100 kW DC şarjı destekliyor. Ortalama menzilse yaklaşık 350 km. Megabox ile birlikte bagaj hacmi 523 litreyken kaput altında sunulan bagaj hacmi 43 litre olarak açıklandı.