1 Ekim 2010 Cuma

Chevrolet Camaro Convertible


Chevrolet, başarılı satış rakamlarına ulaşan coupé modeli Camaro'nun üzeri açılan versiyonunu 2010 Los Angeles otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.

Konsept olarak hazırlanan iki aracı açık artırmayla satan Chevrolet seri üretim modellerin iki motor seçeneğine sahip olacağını da belirtti.

İlk motor seçeneği 3.7 litre hacimli bir v6 olacak aracın bu versiyonu 312 beygir güç, 377 Nm tork üretebilirken SS modelinde kullanılacak olan 6.2 litre hacimli v8, 426 beygir güç üretebilecek.

Başlangıç fiyatı 30.000 Dolar olması beklenen Camaro Convertible 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilecek.

Nissan Townpod


Son yılların modasına uyan Nissan da 2010 Paris otomobil fuarına elektrik motorlu bir konsept araçla geldi. Ticari araçla kompakst SUV karışımı bir yapıya sahip olan otomobil tanıdık bir motorla ilerliyor.

Yuvarlak ve tombul hatlara sahip olan aracın LED aydınlatma grubu dikkat çekici bir tasarıma sahipken iç mekanda minimalizm ve değişkenlik ön planda tutulmuş. İki adet ekranın doldurduğu orta konsolda neredeyse hiç düğme bulunmazken bu ekranlardan üstte olanı gösterge tablosu görevini yapıyor. Navigasyon sisteminin bilgilerini de buradan alabilen yolcular için Bluetooth bağlantısı da sunuluyor.

Hayatı kolaylaştıran aksesuarlardan birisi ön yolcu konsolunda bulunan ve bardaktan laptopa kadar birçok şeyi tutturmak için kullanılabilen kol. Arka koltukları ileri-geri kaydırılabilen otomobilin bagaj koruma brandasının da seviyesi ve açısı değiştirilebiliyor. Arka kapıları geriye doğru açılan aracın iki parçalı bagaj kapağı da sağa ve sola açılırken bu bölümün üzerine, uzun yüklerin taşınabilmesi için iki parçalı bir kapak eklenmiş.

Alışılmadık bir tasarıma sahip olan bu aracın motoruysa oldukça tanıdık. Leaf modelinde de kullanılan elektrik motoru 109 beygir güç üretebiliyor.

Lotus Elise


2010 Paris otomobil fuarında Lotus şovu devam ediyor. Elite, Esprit ve Elan gibi eski isimleri konseptlerle hayata döndüren üretici dört kapılı aracı Eterne ile birlikte güncel ürün gamında bulunan Elise'in de konsept halini fuarda sergiledi.

Markanın yeni yüzüne sahip olan Elise, keskin köşelerden oluşan tasarımıyla diğer konsept kardeşleri gibi etkileyici görünüyor. Güncel gamda Exige ismini alan coupé modeli de Elise model adıyla satılacak olan yeni versiyon yine Lotus'un giriş modeli olacak.

Standart olarak arkadan itiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılacak olan otomobilin yarı otomatik şanzıman opsiyonu da bulunacak. Araçta sunulacak olan bir diğer opsiyonel donanımsa Start/Stop sistemi olacak.

Aşırı beslemeye sahip olan 2 litre hacimli motoru 320 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye sürerken maksimum sürat 270 km/s'i buluyor. 2015 yılında piyasada olması beklenen 1.095 kg ağırlığındaki otomobilin 35.000 Sterlin seviyesinden başlayan bir etiketle satılacağı düşünülüyor.

Renault ZOE Preview


2010 Paris otomobil fuarında Renault standında sergilenen elektrik motorlu konsept araçlar arasında en dikkat çeken otomobil ZOE Preview isimli model. Tasarım olarak Clio'nun 4. nesline ilham kaynagı olacağı kesin gibi olan araç yolcuların ruh halini iyileştirici ekipmanlarla donatılmış.

Yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çeken aracın kapı kolları gizlenirken aynaları da konsept araç yapısına uygun olarak ince bir şekilde tasarlanmış. 19 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin lastik desenleri Michelin tarafından araca özel tasarlanırken donanıma panoramik cam tavan da eklenmiş.

Minimalist bir yaklaşımla tasarlanmış olan iç mekana geçildiğinde düğme sayısının azlığı yolcuları rahatlatan ilk unsur oluyor. Açık renkler ve dinlendirici ambiyans ışıklarıyla birlikte sunulan özel hava filtreli, koku depolu ve nem ayarlı havalandırma sistemi iç mekanda bulunanların en sağlıklı biçimde yolculuk etmesini sağlıyor.

Boyu 4.086 mm olan aracın genişliği 1.788, yüksekliğiyse 1.540 mm. Aks mesafesi 2.575 mm olarak açıklanan otomobil 292 litre hacimli bir bagaja sahip.

80 beygir güç, 222 Nm tork üretebilen elektrik motoru sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 135 km/s. 160 km menzile sahip olan aracın pilleri 3 şekilde doldurulabiliyor. İlk durumda kullanılan 230 Voltluk prizle yaklaşık 8 saat beklemek gerekirken hızlı şarj modunda 10 dakikalık şarjla 60 km menzil sağlanabiliyor. Aynı durumda 30 dakika içerisinde piller %80 doluluğa ulaşabilirken yolcuları yola en hızlı döndürebilen sistem Quickdrop ile pillerin yaklaşık 3 dakikada değiştirilmesi oluyor.

Mini WRC


WRC parkurları 2011 yılında daha da çekişmeli olarak. Artık bir klasik konumunda olan Cooper S ile özellikle dar yollara sahip parkurlarda geçmişte fırtına gibi esen Mini, aynı parkurlara Countryman modelinin temelleri üzerinde yükselen ralli aracıyla geri dönüyor.

Yeni kurallar çerçevesinde tasarlanan aracın 1.6 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç üretebilirken gövde de yeni yönetmeliği sadık kalınarak yeniden tasarlanmış.

2011'i bir hazırlık yılı olarak gören Mini bu sezon içerisinde koşulacak olan 13 rallinin 6'sına katılacakken 2012 yılında bütün ayaklarda start alacak.

Hatırlayacağınız üzere Citroën ve Ford takımları 2011 yılında kullanacakları WRC araçlarını 2010 Paris otomobil fuarında tanıtmışlardı.

Ford Fiesta WRC


WRC otomobilleri küçülmeye devam ediyor. 2011 yılında yürürlüğe girecek olan kurallarla paralel olarak S2000'de yarışan araçları temel alan otomobiller WRC parkurlarına çıkıyor. Bu bağlamda tanıtılan ilk otomobil olan Citroën DS3 WRC'yi Fiesta WRC takip ediyor.

Tasarımı, FIA tarafından belirlenen şartlara uygun olacak şekilde değiştirilen aracın iç mekanı da ralli dünyasının tipik modifikasyonlarına sahip. Otomobilde kullanılan 1.6 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç üretebiliyor.

Lotus Elan


Lotus'un eski isimleri hayata döndürme çalışmaları devam ediyor. Elite ve Esprit modellerinin ardından Elan ismini de yeniden kullanmaya başlayacak olan üretici eskiden olduğundan çok daha sportif bir araçla karşımıza çıkıyor. İlk neslinin üretimine 60'lı yıllarda başlanan ve Isuzu'nun sağladığı motorla donatılan son modelleri 90'lı yılların ortalarına kadar üretilen Elan hibrit bir güç ünitesiyle geri dönüş yapıyor.

Görünüm olarak 2010 Paris otomobil fuarında daha önce tanıtılan Elite, Esprit ve Eterne modellerine benzeyen aracın köşeli çizgileri şık görünürken üretilmesi beklenen 2+2 oturma düzenine sahip versiyonuyla tam bir GT havasına bürünüyor.

İç tasarım konusunda da fuarda sergilenen diğer Lotus modelleriyle kardeş olduğunu belli eden otomobilin yüksek yan desteklere sahip koltukları, düğmelerden neredeyse tamamen arındırılmış orta konsolu ve dijital göstergeleri sportifliği yansıtıyor.

Motor konusunda da eski modellerden oldukça farklı bir yol izleyen Elan, aşırı beslemeye sahip 4 litre hacimli bir v6 üniteye sahip istenildiği hallerde kinetik enerji geri kazanım sistemiyle de (KERS) donatılabilecek olan bu motor 450 beygir güç, 465 Nm tork üretebiliyor.

Arkadan itişli araç 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 310 km/s'i buluyor. 1.295 kg ağırlığında olan ve 2013 yılında piyasada olması beklenen aracın fiyatınınsa yaklaşık 75.000 Sterlin olması bekleniyor.

Lotus Esprit


Ve efsane geri döndü. Elite ve Eterne konseptleriyle 2010 Paris otomobil fuarında sürpriz yapan Lotus, uzun süredir merakla beklenen süperspor otomobili Esprit'i hayata döndürdü. Bu araçla birlikte markanın yeni yüzü de şekillenmeye başlarken İngiliz üreticinin gelecekte hibrit teknolojilere yöneleceği de kesinlik kazandı.

Elite ve Eterne kardeşler gibi köşeli fakat güçlü görünen bir tasarıma sahip olan yeni Esprit, LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubu, cam tavanı, büyük difüzörü, merkezi konumlu çift egzoz çıkışı ve camlı motor kaputuyla etkileyici bir görünüm sunuyor.

İç mekana geçildiğinde Mclaren MP4-25'in etkileri hemen görülürken düğme sayısının en aza indirilmesi daha ferah bir kokpit oluşmasına yardımcı olmuş. Gösterge paneli dijital olan otomobilin kokpitinde deri döşeme ve karbon fiber kaplamalar sportifliği öne çıkarıyor.

Elite ve Eterne'de kullanılan aşırı beslemeli, 5 litre hacimli v8 motorla donatılan otomobil 620 beygir güç, 720 Nm tork üretebiliyor. Opsiyonel olarak kinetik enerji geri dönüşüm sistemiyle (KERS) donatılabilen 1.450 kg ağırlığındaki otomobil 7 ileri vitesli yarı otomatik bir şanzımana sahip.

Maksimum sürati 330 km/s olarak açıklanan arkadan itişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabiliyor. Piyasaya 2013 yılında sürülmesi planlanan aracın fiyatınınsa 110.000 Sterlin civarında olması planlanıyor.

Lotus Eterne


Elite konseptiyle 2010 Paris otomobil fuarını sürprizle açan Lotus, ziyaretçileri daha da heyecanlandıracak modelleri birbiri ardına tanıtıyor. Sergilenen konseptlerden en çok dikkat çekeniyse markanın tek dört kapılı sedan modeli olması muhtemel olan Eterne.

Hem teknik hem de tasarım anlamında temelleri Elite'e dayanan Eterne keskin çizgilerden oluşan hatlarıyla çok şık görünen bir otomobil.Yan çizgisi Aston Martin Rapide'i andıran aracın arkasında yer alan büyük difüzör sportifliği vurguluyor.

Motor konusunda da Elite'e yönelen Lotus, bu otomobilde de aşırı beslemeye sahip 5 litre hacimli bir v8 motor kullanmış. 620 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen motor 1.800 kg ağırlığında olan aracı 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaştırırken maksimum 315 km/s sürate izin veriyor.

Opsiyonel olarak fren enerjisi geri kazanım sistemiyle de donatılabilecek olan otomobil 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla sunulacak. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek olan otomobilin 2015 yılında piyasada olması ve 120.000 Sterlin civarında bir etikete sahip olması bekleniyor.

30 Eylül 2010 Perşembe

Venturi America


Monaco merkezli elektrikli otomobil üreticisi Venturi de 2010 Paris otomobil fuarında konsept araç sergileyen markalardan birisi. Sportif coupé ve SUV karışımı bir araç tanıtan Venturi yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor.

Alçak tavanı, yerden yüksekliği ve geniş yapısı nedeniyle bir buggy gibi görünen aracın kapıları da tavan parçaları gibi yerlerinden çıkartılabiliyor.

300 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan otomobil 200 km maksimum sürate ve 300 km menzile sahip.

Peugeot HR1


Peugeot'nun 2010 Paris otomobil fuarında sergilediği konsept araçların ilki olan EX1 geçtiğimiz hafta tanıtılmıştı. Tanıtımı fuara saklanan ikinci konseptinse kompakt bir SUV modeli olan HR1 olduğu ortaya çıktı.

Genel olarak yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan iki kapılı aracın büyük kapıları elektrikli bir şekilde öne doğru katlanarak açılıyor. RCZ modelinin tavanını andıran çift bombeli tavan yapısı sportif görünümü pekiştirirken arka tampona entegre edilmiş yarım ay şekilli egzoz çıkışları ilginç tasarım detayları olarak dikkat çekiyor.

İç mekanı da oldukça fütüristik olan aracın ince yapılı dört koltuğundan arkada olan ikisi geniş bir diz mesafesi sunamazken bagaj da 180 litre hacimli. Havada duruyormuş hissi veren bir şaft tüneline sahip olan aracın gösterge paneli de dijital kumanda elemanlarından oluşuyor.

HYbrid4 teknolojisini kullanan aracın 1.2 litre hacimli benzinli motoru 3 silindirli ve turbo beslemeye sahip. 110 beygir güç üretebilen bu motora eşlik eden elektrik motoru sayesinde toplam güç 147 beygire ulaşırken ortalama yakıt tüketimi 3.5 litre/100 km seviyesine düşüyor.

3.67 metre boya sahip olan aracın şanzımanıysa 6 ileri vitesli ve yarı otomatik.

Citroën DS3 WRC


Sebastien Loeb'ün 2011 yılında parkurlarda kullanacağı araç hazır. Önce Xsara, daha sonra da C4'ün ralli versiyonlarıyla yarışan pilot için şimdi de DS3'ün WRC versiyonu hazırlandı.

R3 ve Racing modellerinin ardından tanıtılan otomobil 2011 WRC yönetmeliğine uygun olarak hazırlanmış. 3.948 mm boya, 1.820 mm genişliğe ve 2.461 mm aks mesafesine sahip olan otomobil 1.200 kg ağırlığa sahip. 75 litre hacimli bir yakıt deposuna sahip olan aracın ön ve arka iz genişlikleri 1.618 mm.

Asfaltta 18 inç çaplı jantlar kullanacak olan otomobil kar ve toprak zeminlerde 15 inç çaplı jantlara sahip olacak. Dengesi kokpitten ayarlanabilen fren sisteminde görev yapan diskler de zemine göre farklılık gösteriyor. Arka aksta kullanılan diskler her durumda 300 mm çaplıyken ön aksta toprak parkur için 300, asfalt için 355 mm çaplı diskler tercih ediliyor. Dört pistonlu kaliperlere sahip olan aracın ön kaliperleri asfalt parkurlarda su soğutmasıyla donatılabiliyor.

Tahmin edileceği gibi iç mekanı da yarış amaçlı döşenen aracın yaşam alanı güçlendirme işlemleri için 40 metre uzunluğunda çelik tüp kullanılmış.

Kurallar gereği turbo beslemeye sahip olan motorunun hacmi 1.6 litre olan araç 300 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımana sahip olan araçta dört tekerlekten çekiş sistemine de görev yapıyor.

Range Rover Evoque


Teknik verileri geçtiğimiz hafta açıklanan şık SUV Evoque'un uzun zamandır casus fotoğrafları çekilen 5 kapılı versiyonu da su yüzüne çıktı.

Araç hakkında sadece bir fotoğraf yayınlayan Range Rover, teknik veri de açıklamazken motor seçeneklerinin 3 kapılı kardeşinkiyle aynı olması büyük bir ihtimal.

Hatırlayacağınız gibi 3 kapılı Evoque biri benzinli diğeriyse Diesel olmak üzere iki motor bloğu kullanıyor. Her ikisi de turbo beslemeye sahip olan bu ünitelerden benzinli olanı 2 litre hacimden 240 beygir güç çıkarırken 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 150 ve 190 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunuyor.

Jaguar C-X75


2010 Paris otomobil fuarında etkileyici konsept araçlar sergileyenler sadece Fransız ve Alman üreticiler değil. İngiliz üretici Jaguar da aynı organizasyon sırasında kendi süperspor otomobil konseptini sergiliyor.

Yuvarlak hatlı basık bir tasarıma sahip olan şık araç 4.6 metre boya ve 1.350 kg ağırlığa sahip. İç mekanı, dışarıdan da fütüristik çizgiler barındıran otomobilin ön konsolunun büyük kısmı ve kapıların iç yüzeyleri ambiyans ışıklarıyla kaplanmış.

C-X75 konsptinin asıl dikkat çekici yanıysa motorları. Son yılların gözde trendi olan ekoloji bu konseptte de hayat bulmuş. Her biri 195 beygir güç üretebilen dört adet elektrik motoruyla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 330 km/s'i bulunuyor.

Pilleri sadece 110 km'lik menzil sunan araç, bu dezavantajını minimuma indirgemek için iki adet küçük gaz türbiniyle donatılmış. Menzil uzatıcı olarak görev yapan bu iki motor doğal gaz, biyo etanol, mazot veya LPG ile çalışabiliyor ve araca 900 km menzil sağlıyor.

Audi e-tron Spyder


Quattro Concept ile dikkatleri üzerine çeken Audi çok geçmeden e-tron serisinin roadster modeli Spyder'ı da tanıttı. Boyutları coupé kardeşininkinden büyük olan bu araç diğer e-tron konseptlerinin aksine bir hibrit.

Otomobilin dış görünümünde R8, Quattro Concept ve e-tron gibi araçların etkileri sezilirken yuvarlak ve köşeli hatların harmanlanması ortaya sportif bir görünüm çıkarmış. 4.06 metre boya, 1.81 metre ene ve sadece 1.11 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.43 metre. 20 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken otomobilin hem ön hem de arka aydınlatma grubunda kullanılan LED teknolojisi sayesinde düz bir çubuk şeklinde tasarlanmış iç diyotların renkleri ve gelen sinyallere verdikleri tepkiler değiştirilebiliyor.

İç mekanda Quattro Concept'te olduğı gibi minimalist bir hava sezilen aracın orta konsolu bulunmazken yan destekleri yüksek tasarlanmış sportif koltukların arasında kalan şaft tünelinde dörtlü ikaz düğmesi, MMI kumandası, motoru çalıştırmaya yarayan düğme ve motor çalıştığı anda yerinden yükselen vites kolu bulunuyor. Şoför tarafının havalandırma kumandası hem alt hem de üst kısmı düzleştirilmiş olan sportif direksiyon simidinin sağ tarafına alınırken yolcu için bu kumandalar ön konsolun sağ tarafına alınmış.

e-tron ismini taşıyan diğer konseptler elektrik motorlu araçlar olsa da Spyder bir hibrit. Çift turbo beslemeye sahip v6 Diesel motoru 300 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen aracın bu ünitesi gücünü arka aksa aktarırken iki adet elektrik motoru, toplam 87 beygir güç ve 352 Nm torku ön aksa iletiyor.

50:50 ağırlık dağılımına sahip olan otomobil 60 km/s maksimum süratle 50 km boyunca sadece elektrik motoruyla yol alabilirken bu sayede ortalama yakıt tüketimi 2.2 litre/100 km gibi çok düşük bir seviyeye çekilmiş. 1.450 kg toplam ağırlığa sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.4 saniye sürerken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Audi Quattro Concept


2010 Paris otomobil fuarı sırasında konspt şovu yapan firmalar sadece Fransızlar değil. Alman üretici Audi de eğlenceğe katılarak Quattro'nun 30. yaşı anısına ilginç bir coupé konsepti sergiledi.

RS5 temelleri üzerine geliştirilen otomobilin boyu 4.28, eni 1.86, yüksekliğiyse 1.33 metre. 2.60 metre uzunluğunda aks mesafesi sunan Quattro Concept'in bu değeri RS5'inkinden 150 mm daha az olduğundan arka koltuklar iptal edilmiş.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken tasarımını 20 inç çaplı jantlarla tamamlayan aracın B sütunu olmayan gövdesi, yüksekliği ayarlanabilir bagaj üstü spoileri, büyük egzoz çıkışları ve arka tampon altında bulunan difüzörü dikkat çeken ayrıntılarken 1980 yılında tanıtılan Audi Quattro'da olduğu gibi gövdenin yanına Audi amblemi de yerleştirilmiş.

Otomobilin iç mekanına geçildiğinde e-tron koseptlerinin etkileri kolayca görülebiliyor. Oldukça minimalist bir tasarım anlayışıyla şekillendirilen yaşam alanında yüksek yan desteklere sahip sportif koltuklar, deri döşeme ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekiyor. Dijital bir gösterge paneline sahip olan aracın orta konsoluna havalandırma kontrolleri yerleştirilirken iki koltuk arasında MMI kontrolü bulunuyor.

Motor konusunda uzaklara bakması gerekmeyen Audi'nin TT-RS'ten aldığı turbo beslemeli, 2.5 litre hacimli ünite 408 beygir güç, 480 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan araç 1.300 kg olan ağırlığının da yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için 3.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Volkswagen Passat


Volkswagen, beklendiği gibi 2010 Paris otomobil fuarında Passat modelinin makyajlı versiyonlarını sergilemeye başladı. Ailenin diğer üyeleriyle olan benzerliği dikkat çeken aracın makyajdan en çok etkilenen ön ve arka kısımları Haziran ayında tanıtılan Jetta modelini andırıyor.

Phaeton'da kullanılan stoplara benzeyen bir arka ışıklandırma grubuyla donatılan aracın farlarına da LED teknolojisi yerleştirilmiş. İlk olarak yeni nesil Touareg'de kullanılan adaptif farlar artık Passat'ta da alınabilirken donanıma trafik işareti algılama sistemi de eklenmiş. Dış mekanda yapılan diğer değişikliklerse yeni dikiz aynalar ve yeni tasarım jantlar.

İç mekana geçildiğinde büyük bir değişiklik olmadığı görülebilirken kapı içlerinin makyajlandığı ve orta konsol üzerine bir analog saat yerleştirildiği gözlerden kaçmıyor.

Otomobilin donanımına eklenen elektronik yardımcılarsa hayatı kolaylaştırıyor. Şehir trafiğinde, 30 km/s'in altında kalan süratlerde aracın otomatik olarak frenlemesini sağlayan acil durum frenleme sistemi, sürücü yorgunluk algılama ve şerit izleme sistemleri bu yeniliklerden sadece birkaçı.

Yeni nesil navigasyon sistemiyle birlikte otomobili dik veya paralel park edebilen bir park yardımcısı sunulurken çekişi artırabilmek adına elektronik diferansiyel kilidi donanıma eklenmiş. Hayatı kolaylaştıran anahtarsız giriş sistemine eller doluyken bagaj kapağını açabilmeye yarayan bir özellik de ekleyen Volkswagen kampçılar için tek düğme yardımıyla tampondan çıkan çeki kancası da sunuyor.

Güçleri 105 ile 300 beygir arasında değişen 10 motor seçeneğine sahip olan otomobilin bu motorlarında elde edilen en yüksek tutumluluk oranı %18 olarak açıklandı. 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor artık ortalama 4.2 litre/100 km tüketim değerini yakalarken 122 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli TSI motor BlueMotion versiyonunda ortalama 5.8 litre/100 km'lik tüketim değeri sunuyor.

29 Eylül 2010 Çarşamba

Lamborghini Sesto Elemento


İtalyan üretici Lamborghini, haftalardır yakın çekim fotoğraflarını gösterdiği süperspor otomobil konsepti Sesto Elemento'nun resmi verilerini açıkladı. 6. element anlamına gelen ismini hemen hemen her köşesinde kullanılan karbon (Periyodik tabloda 6 numaralı element) fiberden alan aracın ağırlığı sadece 999 kg.

Önceden de tahmin edildiği gibi keskin hatlar ve sivri köşelere sahip yırtıcı bir tasarıma sahip olan otomobilin üzerinde bulunan üçgen ve altıgen hava yarıkları kırmızıya boyanmış. Geleceğin süperspor otomobili temalı araçta kullanılan abartılı büyüklükte splitter ve difüzörler dikkat çekerken boyanmamış karbon fiber gövde hafifliği insanın yüzüne vuruyor.

İç mekanda da minimalist bir yaklaşım izleyen Lamborghini, dijital göstergelerin haricinde ayarlanabilir direksiyon simidi ve pedal takımı gibi donanımlar sunmakta. Hafifletme çalışmalarının doruk noktasına ulaştığı koltuklar, karbon fiber iskeletleri üzerine birkaç destek süngeri yerleştirilerek elde edilmiş.

Süspansiyon sisteminin elemanlarında bile kullanılan karbon fiber sayesinde ağırlığı 1 tonun altında tutulan otomobilin 5.2 litre hacimli v10 motoru 570 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Motorunu Gallardo LP570-4 Blancpain Edition ve LP570-4 Superleggera ile paylaşan otomobil dört tekerlekten çekiş sisteminin de yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate sadece 2.5 saniyede ulaşabiliyor.

Ssangyong Korando


Mahindra grubuna satılması gündemde olan Güney Kore merkezli otomobil üreticisi Ssangyong, Korando modelinin üçüncü neslini ihraç etmeye başladığını açıkladı.

Yuvarlak hatlardan oluşan sade bir tasarıma sahip olan Korando oldukça şık görünen bir kompakt SUV. İç mekanında kalite seviyesi artmış olsa da hala 10 yıl öncenin tasarım detaylarına sahip olan araçta ABS ve EBD standart olarak sunulmakta.

Ülkemizde de oldukça başarılı olabilecek bir turbo Diesel motorla donatılan aracın 2 litre hacimli ünitesi 175 beygir güç üretebiliyor. İki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen aracın 2011 yılında tanıtılacak olan benzinli motor seçeneğininse 1.8 litre hacimli olması bekleniyor.