30 Eylül 2010 Perşembe

Volkswagen Passat


Volkswagen, beklendiği gibi 2010 Paris otomobil fuarında Passat modelinin makyajlı versiyonlarını sergilemeye başladı. Ailenin diğer üyeleriyle olan benzerliği dikkat çeken aracın makyajdan en çok etkilenen ön ve arka kısımları Haziran ayında tanıtılan Jetta modelini andırıyor.

Phaeton'da kullanılan stoplara benzeyen bir arka ışıklandırma grubuyla donatılan aracın farlarına da LED teknolojisi yerleştirilmiş. İlk olarak yeni nesil Touareg'de kullanılan adaptif farlar artık Passat'ta da alınabilirken donanıma trafik işareti algılama sistemi de eklenmiş. Dış mekanda yapılan diğer değişikliklerse yeni dikiz aynalar ve yeni tasarım jantlar.

İç mekana geçildiğinde büyük bir değişiklik olmadığı görülebilirken kapı içlerinin makyajlandığı ve orta konsol üzerine bir analog saat yerleştirildiği gözlerden kaçmıyor.

Otomobilin donanımına eklenen elektronik yardımcılarsa hayatı kolaylaştırıyor. Şehir trafiğinde, 30 km/s'in altında kalan süratlerde aracın otomatik olarak frenlemesini sağlayan acil durum frenleme sistemi, sürücü yorgunluk algılama ve şerit izleme sistemleri bu yeniliklerden sadece birkaçı.

Yeni nesil navigasyon sistemiyle birlikte otomobili dik veya paralel park edebilen bir park yardımcısı sunulurken çekişi artırabilmek adına elektronik diferansiyel kilidi donanıma eklenmiş. Hayatı kolaylaştıran anahtarsız giriş sistemine eller doluyken bagaj kapağını açabilmeye yarayan bir özellik de ekleyen Volkswagen kampçılar için tek düğme yardımıyla tampondan çıkan çeki kancası da sunuyor.

Güçleri 105 ile 300 beygir arasında değişen 10 motor seçeneğine sahip olan otomobilin bu motorlarında elde edilen en yüksek tutumluluk oranı %18 olarak açıklandı. 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor artık ortalama 4.2 litre/100 km tüketim değerini yakalarken 122 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli TSI motor BlueMotion versiyonunda ortalama 5.8 litre/100 km'lik tüketim değeri sunuyor.

11 yorum:

  1. gerçekten çirkin olmuş

    YanıtlayınSil
  2. beyaz renk, bej döşeme,filmli cam,siyah tavan kaplama,xenon bu arabayı uçurur

    YanıtlayınSil
  3. jetta daha güzel olmuş. gerçekten çirkin.

    YanıtlayınSil
  4. Makyaj operasyonlarını sevmiyorum genel olarak. Aracın bütünlüğünü bozan yenilikler yapılıyor. Passat, her ne kadar dikkat çekici olmasa da tasarımında bütünlük olan bir araçtı. Yan yüzeyleri aynı şekilde bırakıp ön ve arkayı makyajlayınca bu bütünlük kayboldu.

    YanıtlayınSil
  5. beğenmedim arkası çok çirkin, yeni ford mondeo çok daha güzel

    YanıtlayınSil
  6. Onur, makyajlı demişsin, ama Doğuş bu modelin 7. nesil olduğunda ısrarcı. Şimdi makyaj denince, sanki esas büyük değişiklikler olmadı, bekleyin demek oluyor. Aracı şimdi vermiyorlar, Aralık'ta ilk siparişleri teslim ederiz diyorlar. Ne yapalım şimdi alalım mı, bekleyelim mi 7. nesli?

    YanıtlayınSil
  7. Büyük bir değişiklik olmadı. Sadece ön ve arkası yeni nesil modellerinkine benzetildi. Motorlarda ve iç mekanda neredeyse hiç değişiklik yok. Aslında şu sıralar en uygun modeller ellerinde kalan eski Passat versiyonları. Fiyatları çok kırmaları gerekiyor.

    YanıtlayınSil
  8. Bu arada Volkswagen cinlik yapıp bu aracı 7. nesil olarak pazarlayacak. Fakat dediğim gibi aslında otomobil makyajlı bir 6. nesil. Platform, iç mekan, genişlik ve yükseklik aynı kalırken yeni tasarım nedeniyle boy biraz uzadı.

    Motorlarda da performans anlamında büyük değişiklik olmadı fakat artık hepsi daha az tüketiyor. Zaten 5 yıl, nesil değişimi için çok kısa bir süre. Güncel Passat modeli 2005 yılında çıkmıştı piyasaya.

    YanıtlayınSil
  9. Aha bu da daha geniş haberi arkadaşlar:

    http://onurkoray.blogspot.com/2010/10/volkswagen-passat.html

    YanıtlayınSil
  10. Onur bey selamlar bu model ve 2010 öncesi passatın 1.4 benzinli motoru hakkında hiç bir yerde detaylı bilgiye ulaşamadım bende size sorayım dedim.
    soruma gelirsek bu araçlar için 1.4 motor yeterli geliyor mu ? Mesela klima açılınca boğuluyor mudur ? Ayrıca yakıt tüketimi nasıldır ?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Turbo beslemeye sahip benzinli motorların genelinde olduğu gibi tüketim kullanıma bağlı çok değişiklik gösteriyor. Performanslı kullanımda tüketim 10 litre/100 km ortalamasının üzerine çıkabiliyor.

      Klima motordan 3-4 beygir gibi bir güç çekiyor. Boğulma yaşanmasa da bence performansı yeterli değil.

      Sil