15 Şubat 2024 Perşembe

Nissan Juke


Makyajlı modeller arasına Nissan Juke da katıldı. Dışarıdan bakıldığında değişen bir yanı yokmuş gibi duran otomobilin benzinli ve hibrit motorlara sahip kaputu altında da yenilik sunulmuyor. İlginç şekilde bu sefer makyaj iç mekanda yoğunlaşmış.

Sarı gövde rengini, yoğun istek üzerine tekrardan sunmaya başlayan Nissan, çapları 19 inçe kadar uzanan yeni jant tasarımlarıyla da aracı tazelemiş. Daha önce ön panjurun altında yer alan trim parçasının logo üzerine alınması dışında dış görünümde bir farklılık bulunmuyor.

İç mekandaysa işler farklı. Dijital gösterge paneliyle donatılan otomobilin yenilenen orta konsolunda daha geniş bir ekran ve köşeli havalandırma ızgaraları kullanılıyor. Bu bölümde ayrıca USB-C portuyla kablosuz şarj istasyonu yer alıyor.

Torpido gözü büyüyen Juke'un vites konsolunda yer alan kol dayanağı da yeniden şekillendirilmiş. Yenilenen koltuklarda farklı desenler ve bazı donanımlarda Juke armaları dikkat çekiyor. Ön konsolda yer alan gövde rengi trim parçası da iç mekanı biraz daha renkli hale getirmiş.

14 Şubat 2024 Çarşamba

Škoda Octavia


Škoda'nın makyajlı modelleri arasına Octavia da katıldı. Tipik bir Volkswagen grubu makyajı gören otomobilin görünümünde büyük bir yenilik olmazken kaput altında da büyük bir değişiklik olduğunu söylemek mümkün değil.

Yeni gövde renkleri ve jantlara kavuşan otomobilin makyajlanan ön tamponu biraz daha sadeleştirilmiş. Matrix LED farlarsa panjur kenarlarında aşağıya doğru uzamış. Stopların da iç tasarımları yenilenirken arka tampon tasarımı da biraz daha köşeli hale gelmiş. Reflektörleri aşağıya çekilen aracın arka tampon altında daha fazla gövde rengi bölüm bulunuyor.

15 mm alçaltılmış süspansiyon sistemine sahip RS'in görünümüyse biraz daha sportif hale getirilmiş. Ön tamponda keskin hatlar dikkat çekerken jantlar daha aerodinamik tasarıma sahip. Arka tamponu değişmeyen bu donanımda siyah renkli egzoz çıkışları dikkat çekiyor. 

İç mekanda yaşanan en büyük değişiklik orta konsolda bulunuyor. 13 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranla donatılabilen araçta ChatGPT temelli bir chatbot kullanılıyor. Çift bölgeli havalandırma sistemi bütün Octavia modellerinde standart olarak sunuluyor.

Kaput altında tanıdık ünitelere yer veren Škoda, 1.5 litre hacimli, benzinli ünitenin 115 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklerini sunuyor. Hafif hibrit seçeneği de bulunan ünite 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Bu araçların tamamı önden çekişli.

2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 204 beygir güçle alındığında dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak gelirken RS'in kaputu altında aynı ünitenin 265 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen seçeneği bulunuyor. Önden çekişli bu araçta da önceki seçenek gibi 7 ileri vitesli DSG kullanılıyor. Aynı hacimli Diesel üniteyse 115 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. Her iki araç da önden çekişli olsa da ilkinde manuel, ikincisinde otomatik şanzıman sunuluyor.

13 Şubat 2024 Salı

Audi S3


Audi S3 makyajlandı. Markanın kompakt sportif modeli görsel olarak büyük yenilikler sunmuyor olsa da gövde altında yapılan değişikliklerle sürüşün çok daha farklı olacağı söyleniyor. Yenilikler arasında daha güçlü bir motor da bulunuyor.

Araca bakıldığında yeni ön panjur ve tamponla birlikte farklı biçimlere bürünen hava girişleri görülebiliyor. Makyaj öncesinde kaputun ön bölümünde yer alan ince girişlerse iptal edilmiş ve logo yukarıya taşınmış. 

Far ve stoplarının iç desenleri yenilenen aracın arka tamponu da yenilenerek alt bölüme daha öne çıkan difüzör çıkışları eklenmiş. Eskinden yatay olan reflektörlerse artık dikey. Yeni jant tasarımları ve farklı gövde renkleri de donanıma eklenmiş.

İç mekanda neredeyse hiç değişiklik olmasa da dijital gösterge panelinin yeni grafikleri ve araca yeni eklenen Dynamic Plus sürüş modu farklılıklar arasında. Döşeme ve trim parçası seçeneklerine de eklemeler yapılan S3'ün vites selektörü de yenilenmiş.

Kaput altında görev yapan 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünite korunsa da gücü 333 beygire, torkuysa 420 Nm'ye ulaşmış. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 250 km/s'te sınırlı.

Fren sistemi de güçlendirilen otomobilin hem ön diskleri hem de balataları daha büyük alana sahip. Bu diskler aynı zamanda 4 mm kalınlaşmış. ESP'si de geliştirilen S3'te Akrapoviç egzoz sistemi ve Falken lastikler de sunuluyor. Bu arada otomobilin süspansiyon, direksiyon hatta çekiş sisteminin elden geçirildiğini hatta arka aksta, RS3'ten alınan yeni bir tork dağıtıcısının kullanıldığını belirtelim.

Ford Ranger MS-RT ve Transit Custom MS-RT


Son zamanlarda Ford'un ticari araçları, bineklerinden daha büyük yeniliklere kavuşuyor. Hibrit ve elektrikli motorların ardından Ranger ve Transit Custom ikilisi şimdi de M-Sport dokunuşuna kavuştu. Ne yazık ki değişiklikler kaput altına ulaşmamış.

Farklı tasarıma sahip ön panjurda MS-RT logosu sunan Ranger'da hava geçişlerine sahip tampon ve her iki tarafta da 82 mm genişlemiş çamurluklar bulunuyor. 21 inç çaplı jantlar, genişleyen yan etekler, spoiler görünümlü kasa kapağı ve yeni arka tamponun alt bölümüne eklenen difüzör çıkışı dinamik görünümü pekiştiriyor. Kasa kapağında da MS-RT logosu olduğunu hatırlatalım.

İç mekanda da büyük olmayan yenilikler sunan aracın direksiyon simidi yanlardan daraltılmış ve tepesine şerit eklenmiş. Ön koltukları çok daha yüksek yan destekler ve sabit kafalıklar kazanan pick up bütün koltuklarda MS-RT armaları sunuyor. Döşemeler de bu donanıma özel.

Kaputu altında 3 litre hacimli, V6 turbo Diesel motor kullanan araç 240 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan bu Ranger 40 mm alçaltılıp iz genişliği 80 mm artırılmış.

Transit Custom MS-RT'de yapılan değişikliklerse daha da dikkat çekici olmuş. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yenilenen ön tamponu çok daha sportif görünüyor. Genişleyen ön çamurluklar arkasına hava çıkışları eklenen aracın yan eteklerinin altı gövde rengine boyanmış. D sütununa doğru uzayan spoiler ve yine altına difüzör çıkışları eklenen tamponla dinamik duruş tamamlanmış.

İç mekanda yine üst bölümüne bant çekilen direksiyon simidi ve çok daha sportif yan destekler sunan ön koltuklar dikkat çekerken bu koltukların yanlarında katlanabilir kol dayanakları bulunduğu görülebiliyor. Arka kafalıklarda MS-RT armaları yer alırken mavi renkli dikiş iplikleri öne çıkıyor.

En güçlü seçeneği, arkadan itişli ve 285 beygir güç üretebilen elektrikli versiyon olan ticarinin 2.5 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit seçeneği 232 beygir gücünde. Diesel araçlardan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olanı 170, 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekişe sahip olanıysa 150 beygir güç üretiyor.

Chrysler Halcyon


Son zamanlarda kendisinden haber alınması zor olan Chrysler sürpriz bir konseptle karşımızda. Halcyon isimli araç, markanın gelecekte kullanmayı planladığı elektrikli otomobil platformu üzerine geliştirilmiş. Teknik verileri henüz belli olmayan aracın sunması beklenen özelliklerse dikkat çekici.

Yerden sadece 100 mm yükseklikte duran splitter, alçak burun, şişkin çamurluklar ve öne doğru uzanan ön cam sayesinde sportif görünen konseptte kullanılan ince LED şerit şık duruyor. Dev jantlar, gizli kapı kolları, ön çamurluk arkasındaki hava çıkışı ve yerini kameraya bırakan yan aynalar da yan bölümün dikkat çeken detayları.

Aynı ön bölümde olduğu gibi sade ama geniş çamurluklar sayesinde güçlü görünen arka bölümdeyse yine ince LED stoplar ve büyük difüzör çıkışı gözlerden kaçmıyor. B sütunu bulunmayan otomobilin arka kapıları geriye doğru açılırken tavan da kapılarla birlikte yükselen parçalara sahip.

İç mekanında köşeli tasarıma sahip dört adet tekli koltuk yer alan konseptin ortasından geçen panel üzerinde birçok kumanda elemanı bulunuyor. Geniş cam alanları sayesinde görüş açıları dikkat çeken araçta oval bir direksiyon simidi ve gizlenebilen büyük bir dokunmatik ekran görev yapıyor.

Dördüncü seviye otonom sürüşe uygun olan otomobil biyometrik tanımlama yapabilme özelliğine de sahip. Platformu 400 ve 800 Volt mimarisine uygun olan konseptin batarya boyutuysa 118 kWh kapasiteye uygun olacak. Bu şekilde 800 km menzil sunabilmesi beklenen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyenin altında ulaşabilecek.

12 Şubat 2024 Pazartesi

Aston Martin Vantage


Aston Martin ailesine giriş aracı olarak tanımlayabileceğimiz Vantage yenilendi. Özellikle iç mekanı markanın yeni yüzünü yansıtan otomobilin V12 seçeneği bulunmasa da V8 de bu aracı aratmayacak bir performans sunabiliyor.

Daha da büyüyen ön panjur haricinde DBS'i andıran damla biçimli LED farlara kavuşan otomobilde 21 inç çaplı janlar kullanılmış. Geniş yan etekler, hava çıkışlı ön çamurluklar, hemzemin kapı kolları ve ince yan ayna kollarıyla aerodinamik verimlilik pekiştirilmiş.

Arkadan bakıldığında da DBX dahil diğer bütün modern Aston Martin modellerine benzediği söylenebilecek aracın ince LED stopları, spoiler biçimli bagaj kapağı ucuna doğru yönelmiş. Dört egzoz çıkışı ve difüzör çıkışı haricinde tampon köşelerinde hava çıkışları da yer alıyor.

Çok daha modern görünen bir kokpite kavuşan otomobilde dijital gösterge paneli ve açılı yerleşime sahip dokunmatik ekran haricinde bol fiziksel düğmeye sahip vites konsolu, uzun vites değiştirme kulakçıları sunan direksiyon simidi, karbon fiber koltuklar ve 15 hoparlörlü, 1.170 Watt çıkış gücü sunan Bower & Wilkins ses sistemi gibi detaylar bulunuyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli, V8 üniteyi bulundurmaya devam eden otomobil 665 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla arka aksa aktarılan güç sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 325 km/s. Opsiyonel olarak sunulan karbon seramik fren diskleri önde 400, arkadaysa 360 mm çaplı. Önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperlere sahip olan sistem 27 kg hafifleme sağlıyor.

11 Şubat 2024 Pazar

Toyota Corolla Cross


Toyota Corolla Cross makyajlanmaya başladı. Asya pazarlarında daha önce piyasaya çıkan otomobilin ilk güncellemesi Tayland'da tanıtıldı. Teknik olarak bir yenilik sunmayan otomobilin güvenlik sistemi paketi geliştirilmiş.

Kayar sinyallere sahip LED farlarını koruyan aracın petek desenli ön panjuru ve daha sportif duran ön tamponu yeni. Bazı donanımlarda kaput üzerine model ismi yazılan araca yeni jant seçenekleri ve füme gövde rengi eklenmiş. 

Arka tamponu da daha dinamik görünen modelin GR Sport paketli seçeneklerinde farklı tamponlar, yan korumalar ve siyah ön panjur kullanılıyor. Tavan ve yan aynaları da siyah renkte sunulan aracın stopları da koyulaştırılmış. Alt bölümde yer alan gövde korumalarıysa gümüş renkli.

İç mekan tasarımında bir yenilik sunulmasa da donanıma kırmızı renkli deri koltuklar eklenen Corolla Cross'un Asya pazarlarında sunulan 1.8 litre hacimli, benzinli ünitesi 140 beygir güç, 172 Nm tork üretebiliyor. Bu pazarlarda sunulan 1.8 hibrit seçenekse 122 beygir güç üretmeye devam ediyor.

BMW I16


Sürpriz bir BMW konseptiyle karşı karşıyayız. Aracın sürpriz olmasının nedeniyse bulunduğu segment veya motoru değil. I16, seneler önce tasarlanmış ve 2020 yılında üretimi sona eren i8'in yerine piyasaya sürülmesi beklenen aracın konsept hali.

Aslında bir sonraki i8'in konsept halinin seri üretime daha yakın hali de denebilir zira modelin önceki hali 2019 yılında Vision M Next ismiyle tanıtılan konseptti. O aracın çok daha yumuşatılmış hatlarla donatılan versiyonuna önden baktığımızda köşeli çizgiler ve büyük böbrek panjur görülebilirken kapılar arkasında yer alan hava girişleri büyümüş.

Büyük jantları da arkada turuncu renkli eklemelere sahip olan otomobil, 3 bölüme sahip olan kaput, ince uzun LED stoplar ve M1'e selam gönderen çift marka logosuyla donatılan arka bölümle dinamik duruyor. Difüzör çıkışları da arka tamponun iki yanında görülebiliyor.

İç mekanı hazır olmayan aracın motoru da kesinlik kazanmamış olsa da yaklaşık 600 beygir güç üretebilen şarj edilebilir hibrit bir üniteye sahip olması planlanan araçta 4 silindirli bir benzinli motor kullanılması ve bataryalarla 100 km menzile ulaşabilmesi planlanmış.

Pagani Huayra R Evo


Pagani'nin bir yarış otomobiline en çok yaklaşan aracı artık Huayra R değil. Bu otomobilden daha büyük ve güçlü olan Huayra R Evo, etkileyici aerodinamik özellikleri ve artan gücüyle markanın şimdiye kadar ürettiği en güçlü model oldu.

Evo ekini alırken 190 mm uzayan otomobilde kullanılan aerodinamik paket sayesinde havayı yarma işlemi %21 daha verimli bir şekilde gerçekleştiriliyor. Boş ağırlığı 1.060 kg olan otomobil bu sayede 320 km/s süratle giderken ağırlığından fazla yere basma kuvveti üretebiliyor. 

Dev splitter, spoiler ve difüzör haricinde jantlar, yan etekler, çamurluklar ve deflektörler de daha aerodinamik hale getirilirken tavandan spoiler ortasına bir dengeleyici uzanıyor. Ayrıca modelin sökülebilir tavan panelleri yerlerinde değilken verimlilik %5 artıyor. Utopia'da da kullanılan teknolojiler sayesinde burulma direnci %38 artırılan modelin frenleri de güzlendirilmiş.

6 litre hacimli V12 motoru kullanmayan devam eden Huayra R Evo'nun bu ünitesi 9.200 d/d çevirebiliyor. 900 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite, 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla gücünü arka aksa aktarıyor. Süspansiyon sistemi yarış moduna alındığında aracı alçaltabiliyor.