14 Şubat 2024 Çarşamba

Škoda Octavia


Škoda'nın makyajlı modelleri arasına Octavia da katıldı. Tipik bir Volkswagen grubu makyajı gören otomobilin görünümünde büyük bir yenilik olmazken kaput altında da büyük bir değişiklik olduğunu söylemek mümkün değil.

Yeni gövde renkleri ve jantlara kavuşan otomobilin makyajlanan ön tamponu biraz daha sadeleştirilmiş. Matrix LED farlarsa panjur kenarlarında aşağıya doğru uzamış. Stopların da iç tasarımları yenilenirken arka tampon tasarımı da biraz daha köşeli hale gelmiş. Reflektörleri aşağıya çekilen aracın arka tampon altında daha fazla gövde rengi bölüm bulunuyor.

15 mm alçaltılmış süspansiyon sistemine sahip RS'in görünümüyse biraz daha sportif hale getirilmiş. Ön tamponda keskin hatlar dikkat çekerken jantlar daha aerodinamik tasarıma sahip. Arka tamponu değişmeyen bu donanımda siyah renkli egzoz çıkışları dikkat çekiyor. 

İç mekanda yaşanan en büyük değişiklik orta konsolda bulunuyor. 13 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranla donatılabilen araçta ChatGPT temelli bir chatbot kullanılıyor. Çift bölgeli havalandırma sistemi bütün Octavia modellerinde standart olarak sunuluyor.

Kaput altında tanıdık ünitelere yer veren Škoda, 1.5 litre hacimli, benzinli ünitenin 115 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklerini sunuyor. Hafif hibrit seçeneği de bulunan ünite 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Bu araçların tamamı önden çekişli.

2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 204 beygir güçle alındığında dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak gelirken RS'in kaputu altında aynı ünitenin 265 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen seçeneği bulunuyor. Önden çekişli bu araçta da önceki seçenek gibi 7 ileri vitesli DSG kullanılıyor. Aynı hacimli Diesel üniteyse 115 ve 150 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. Her iki araç da önden çekişli olsa da ilkinde manuel, ikincisinde otomatik şanzıman sunuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder