17 Nisan 2021 Cumartesi

Toyota Proace City Passion X-Pack


PSA'nın küçük ticari üçlüsünü yollarda görmeye alışmış olsak da Toyota'nın dördüncü kardeşe sahip olduğu unutulmamalı. Sonunda Japon üreticinin markasıyla üretilen Proace City'yi de Türkiye'ye getiren Toyota, özellikle en üst donanım seviyesinde C segmenti binekleri aratmayacak kalemleri standart donanıma almış. 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor ve 5 yıl/150.000 km garantiyle de birleşince ortaya çok başarılı bir araç çıkmış.

Ford Tourneo Custom Hybrid Titanium Plus


Ford Tourneo Custom da fark edilmeyen makyajlar gören modeller arasına katılmış bir ticari. Türkiye'de üretilen modele güncellemeyle eklenen en önemli şeyse kaputu altında yer alıyor. 2 litre hacimli motoru artık daha güçlü olan araç ayrıca 48 Volt hafif hibrit sistemle de tercih edilebiliyor. Henüz sadece manuel şanzımanla satılan bu versiyonun farklı uzunlukta gövdelere uyarlanabilmesiyse büyük avantaj. Ayrıca bu araçlar farklı oturma dizilimleriyle de alınabiliyor.



Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience


Seat'ın en dikkat çekici modellerinden Ateca makyajlandı. Eskisinden çok da farklı görünmüyor olsa da özellikle iç mekanında modern donanımlar görebildiğimiz otomobilin motoru da bir önceki incelememe konuk olan seçenekten farklı. Özellikle Fiyat/Fayda oranı konusunda çok başarılı olan İspanyol markanın tutan SUV modeli artık tek motor ve şanzıman seçeneğiyle ithal ediliyor. Bendeyse bu sefer sportif ağırlıklı tasarım detaylarına sahip olmayan Xperience donanım paketi bulunuyor.

Jeep Renegade 1.3 DDCT Limited


Jeep'in en küçük modeli Renegade, FCA ortak platformundan nasibini alan araçlar arasında ön sıralarda geliyor. Fiat 500X'in kardeşi olan otomobil bu nedenle İtalyan kardeşte sunulan motor ve şanzımanlara sahip. Yine bu nedenle önden çekişli olarak da alınabilen Amerikalı'nın bugün konuğum olan versiyonu da arazi odaklı değil. Bakalım Renegade, 1.3 litre hacimli, benzinli motor ve 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanıyla neler yapabilecek.

Volkswagen ID.6


Volkswagen'in elektrikli model sayısı her geçen gün artıyor. Bu araçların en büyük pazarı olan Çin'de tanıtılan yeni araç da, pek de sürpriz olmayan bir şekilde bir SUV. Araç, markanın şimdiye kadar ürettiği en büyük elektrikli.

X ve Crozz isimli iki farklı versiyona sahip olan araçlar farklı ön görünümleriyle tanınabiliyor. Tampon ve ön panjur haricinde LED far tasarımları da farklılaşan ikili, çapları 21 inçe kadar çıkan jantlarla donatılabiliyor. Modellerin gövde koruma renkleri de farklı. Tavan rayları ve yüzgeç antenler aynı olsa da LED stop ve arka tampon tasarımları da araçtan araca değişiyor.

Genel anlamda büyüyen bir ID.4'e benzeyen otomobil 4.876 mm boya, 1.848 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi 2.965 mm olarak açıklanan ID.6'nın iç mekanında üç koltuk sırası sunuluyor.

İç mekan demişken, bu bölümde diğer Volkswagen modellerinin izleri görülebiliyor. Dokunmatik elemanlara sahip üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kokpitin büyük bölümünü oluşturuyor. Ara konsoldaysa bol bol depolama hacmi sunuluyor.

Aracın elektrik motorları da tanıdık. Arkaya yerleştirilen ve 180 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen elektrik motoru 58 kWh kapasiteli bataryayla eşleştirilirken 204 beygir güç üretebilen seçenek 77 kWh kapasiteli bataryayla sunuluyor. Çift motora sahip versiyonsa 306 beygir gücünde.

En uzun menzilli ID.6, tek şarjla 588 km yol yapabilirken maksimum süratler 160 km/s'te sınırlandırılmış. 0-100 km/s hızlanma süreleriyse motor seçeneğine göre 9.3 ile 6.6 saniye arasında değişiyor.

Kia Cerato/K3/Forte Sedan


Hyundai-Kia grubunun yeni otomobilleri ortaya çıkmaya devam ediyor. Sırada olan oyuncu, makyajıyla karşımıza gelen Cerato oldu. Daha iddialı bir görünüme sahip olan otomobilin iç mekanında daha modern teknolojiler kullanılmış.

Daha köşeli çizgilere kavuşan otomobil yeni bir ön panjur ve çok daha dikkat çekici duran LED farlara kavuşmuş. Yenilenen tampon üzerinde çapraz yerleşimli LED sis farları kullanılmış. Yeni tasarımlı jantlar ve güncellenen LED stoplar haricinde yeni arka tampon da otomobilin değişenlerinden.

İç mekanda daha şık renk kombinasyonları kullanmaya başlayan Kia, üst donanım paketlerinde dijital gösterge paneli kullanımına başlamış. Dokunmatik ekran da artık daha geniş.

Motor seçenekleri henüz kesinlik kazanmamış olsa da 204 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli, benzinli motorun kaput altında yer almasına kesin olarak bakılıyor.

16 Nisan 2021 Cuma

Hyundai Santa Cruz


Hyundai'nin uzun süredir üzerinde çalıştığı pick up modeli Santa Cruz sonunda resmen tanıtıldı. Dikkat çekici bir tasarıma sahip olan modelin temelleri Tucson ile paylaşıldığından hem dış, hem de iç mekanda tanıdık çizgilerle karşılaşıyoruz.

4.970 mm boya, 1.905 mm genişliğe ve 1.695 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 3 metre olarak açıklanıyor. Çok parçalı LED farları ve büyük ön panjuruyla Tucson'a göz kırpan modelde daha köşeli bir ön tampon kullanılmış.

Çamurluklar ve gövdenin alt bölümü kalın plastik korumalara sahip olan araçta 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Siyah renkli tavan rayları ve yüzgeç anten de dinamik görünüyor. Kısa tutulmuş kasa ve genişletilmiş çamurluklar da güçlü görünürken kasa kapağına taşan LED stoplar pick up modellerde çok karşılaştığımız bir özellik değil.

İç mekan tasarımı doğrudan Tucson'dan alınan Santa Cruz'un dijital gösterge paneli, dört kollu direksiyon simidi, şık havalandırma ızgaraları ve büyük dokunmatik ekranı korunurken ara konsola vites kolu eklenmiş. Arka koltukların altına ek depolama bölümü ekleyen Hyundai, kayar kapaklı ve iç koruması bulunan kasanın zeminine de ek göz yerleştirmiş.

Amerika'ya özel olarak tasarlanan aracın motorları da bu nedenle 2.5 litre hacimli benzinli ünitelerden oluşuyor. Atmosferik emişli ünite 195 beygirin üzerinde güç, 245 Nm üzerinde tork üretebiliyor. Turbo beslemeye sahip kardeşse 280 beygir üzerinde güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman her iki versiyonda da standart olarak sunuluyor.

15 Nisan 2021 Perşembe

Mercedes-Benz EQS


Mercedes’in yine parça parça tanıtmayı seçtiği modellerden EQS sonunda resmi olarak ortaya çıktı. İlk halini, 2019 yılında sergilenen Vision EQS ile gördüğümüz aracın bu otomobile benzeyen dış tasarımı bu nedenle pek de sürpriz değil.

Yuvarlak hatları sayesinde hava sürtünme katsayısı 0.20’ye kadar düşürülen otomobilin, çapları 22 inçi bulan jantları da bu sayıya ulaşmayı sağlayan detaylardan. Yan aynaları cam altlarına sabitlenen otomobilin kapı kolları da hemzemin duruşlarıyla dikkat çekiyor. Cam suyunun ön çamurlukta yer alan kapaktan doldurulması çok ilginç bir detay.


Tavanın açısını bozmadan ilerleyen arka cam nedeniyle bagaj kapağı oldukça kısa olan otomobil 5.2 metrenin üzerinde uzunluğa ve yaklaşık 1.93 metre genişliğe sahip. Arka bölümde dikkat çeken detaylar arasında 3 boyutlu OLED stoplar ve difüzör bulunuyor. Ayrıca EQS çift gövde renkli olarak da alınabiliyor.

İç mekanı geçtiğimiz haftalarda tanıtılan otomobilin dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi diğer Mercedes modellerinden tanıdık olsa da konsolu boydan boya geçen Hyperscreen isimli ekran EQS’e özel. Bu bölümde sunulan kişiselleştirme imkanları ve kumanda fonksiyonları, tahmin edileceği gibi neredeyse sınırsız. 

İlginç özelliklerden bir tanesi; ön yolcunun önünde yer alan ekranın, bu koltukta oturan birisi olması halinde kullanılabilmesi. İlginç olansa sürücünün, araç hareket halindeyken bu ekrana bakması halinde sensörlerin bunu algılayıp ekranı yavaş yavaş karartması.

S Serisi’nde olduğu gibi arka koltuklarda da yüksek lüks seviyesi sunan EQS’in ön koltuk sırtlıklarında 11.6 inç büyüklüğünde ekranlar yer alıyor. Elektrikli arka koltuklarda ısıtma soğutma ve masaj fonksiyonları bulunuyor. 15 hoparlörlü Burmester ses sisteminin 710 Watt çıkış gücü ve iki subwoofer’a sahip olduğunu da belirtelim. Bir liftback olan EQS’in bagaj hacmi de 610 ile 1.770 litre arasında değiştiğişiyor

S Serisi’nde görev yapana benzeyen hava körüklü süspansiyon sistemi hem sertlik, hem de yüksekliğini otomatik olarak ayarlayarak konforu en üst düzeye çıkarıyor. Arka tekerlekleri 10 dereceye kadar döndürebilen yönlendirilebilir arka akssa dönüş çapını 10.9 metreye düşürüyor.

İlk etapta iki farklı model olarak sunulacak EQS’in 450+ olarak adlandırılan versiyonu tek motora ve arkadan itiş sistemine sahip. 333 beygir güç, 568 Nm tork üretebilen otomobil 0’dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilecek.

Dört tekerlekten çekişli ve ağırlığı neredeyse 2.6 ton olan EQS 580 4MATIC ise 524 beygir güç, 855 Nm tork üretebiliyor ve 0-100 km/s deparını 4.3 saniyede tamamlayabiliyor. Her iki modelin maksimum sürati de 210 km/s’te sınırlı.

400 Volt mimarisine sahip 107.8 kWh kullanım kapasiteli bataryalar kullanan EQS’in menzili 770 km’ye ulaşabiliyor. 200 kW hızlı şarj destekleyen otomobilin bataryaları %10’dan %80 doluluğa 31 dakikada ulaşabiliyor.

Seat Arona


Seat'tan yenilik haberleri gelmeye devam ediyor. İspanyol üretici, Ibiza ile birlikte, aynı temelleri paylaşan küçük SUV modeli Arona'yı da makyajladığını açıkladı. Üstelik bu modelin dış görünümünde yaşanan yenilikler daha büyük.

Yenilenen ön tampon tasarımıyla daha agresif görünen otomobilde faklı desenlere sahip panjurlar da kullanıma alınmış. Xcellence paketi yerine gelen Xperience donanımındaysa farların hemen altına alınan yuvarlak sis farları ve gümüş renkli tampon alt koruması gözden kaçmıyor. Araçların LED farlarının iç desenlerinin yenilendiğini de belirtelim.

Yeni gövde rengi seçenekleriyle 17 ve 18 inç çaplı jantların yeni tasarımlarıyla da dikkat çeken Arona'da arka tampon tasarımının da elden geçirildiği görülebiliyor. Bagaj kapağında yer alan "Arona" arması da el yazısıyla yazılmış.

İç mekanda Ibiza'yı taklit eden otomobilde yeni trim parçaları ve döşemeler haricinde yenilenen direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli ilk dikkat çeken detaylar. Köşelerde yer alan havalandırma ızgaraları artık yuvarlak olan otomobilin bu parçaları çevresinde farklı renkli trim parçaları kullanılabiliyor.

Büyütülen dokunmatik ekranın orta konsola sığması için bu donanımı, tepeye alan Seat, ortada yer alan havalandırma ızgaralarını da aşağıya çekmiş. Ambiyans ışıklandırması da iç mekana yayılan Arona'nın donanımında daha çok elektronik yardımcı yer alıyor.

Kaputu altında 1 litre hacimli motorun 95 ile 110 beygir güç üretebilen, turbo beslemeli versiyonlarını bulunduran araç 1.5 litre hacimli üniteden de 150 beygir güç almaya devam ediyor. Şanzıman seçenekleriyse motora göre 5 veya 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG arasında değişiyor.

Seat Ibiza


Seat'ın popüler modellerinden Ibiza makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında anlaşılması zor olan operasyon sonrasında iç mekanı çok daha modern bir hal alan otomobilin kaputu altında da bir yenilik bulunmuyor.

LED farları bütün versiyonlarda standart hale getiren Seat, çapları 15 ile 18 inç arasında değişen jantlara da yeni tasarımlar eklemiş. Yeni gövde renklerinin haricinde bagaj kapağında yer alan "Ibıza" arması artık el yazısıyla sunuluyor.

Aracın asıl yenilikleriyse iç mekanda. Yeni trim parçaları ve döşemeler haricinde yenilenen direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli ilk dikkat çeken detaylar. Köşelerde yer alan havalandırma ızgaraları artık yuvarlak olan otomobilin bu parçaları çevresinde farklı renkli trim parçaları kullanılabiliyor.

Büyütülen dokunmatik ekranın orta konsola sığması için bu donanımı, tepeye alan Seat, ortada yer alan havalandırma ızgaralarını da aşağıya çekmiş. Ambiyans ışıklandırması da iç mekana yayılan Ibiza'nın donanımında daha çok elektronik yardımcı yer alıyor.

Kaputu altında 1 litre hacimli motorun 80 beygir güç üretebilen, atmosferik emişli ve 95 ile 110 beygir gücünde turbo beslemeli versiyonlarını bulunduran araç 1.5 litre hacimli üniteden de 150 beygir güç almaya devam ediyor. Şanzıman seçenekleriyse motora göre 5 veya 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG arasında değişiyor.

Xpeng P5


Xpeng'in yenilikleri devam ediyor. Hız kesmeyen Çinli üretici, P7 modelinin küçük kardeşini de tanıttı. Özellikle sunduğu gelişmiş otonom sürüş sistemiyle dikkat çeken otomobil boyutlarıyla D segmentinde  yer alıyor.

4.808 mm boya ve 2.768 mm aks mesafesine sahip modelin sade görünümü, sivri burun yapısında LED aydınlatma grubunu taşıyor. Her iki ön çamurluğunda da şarj girişi bulunduran otomobilin kapı kolları hemzemin tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Hafif bir açıyla alçalan tavan, bagaj kapağını küçültürken stoplar da otomobilin genişliği boyunca uzanıyor.

İç mekanında modern ve sade bir görünüm sunan otomobilde üç kollu direksiyon simidi, çift renkli döşemeler, dijital gösterge paneli, kokpite gizlenmiş havalandırma ızgaraları ve dik yerleşime sahip, 15.6 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran kullanılmış. Orta konsol görevi gören ekran haricinde LiDAR sensörleri yardımıyla model 3. seviye otonom sürüşü destekliyor.

Henüz teknik verileri paylaşılmayan otomobilin tek ve çift motorlu seçeneklerinin bulunacağı ve bunların yine tek veya çift elektrik motoruyla eşleştirileceği tahmin ediliyor.

Audi Q4 e-tron ve Q4 e-tron Sportback


Audi'nin elektrikli model sayısı her ay artıyor. Daha çok SUV modellere yönelen dikkatlerin sonucu olarak yine bu segmentte yer alan bir çift araç tanıtan Alman üretici, tasarım olarak 2019 ve 2020 yılında tanıttığı konseptlere sadık kalmış.

Ön tasarımlarını paylaşan ikilide büyük ön panjur ve sert köşelerin yanında gündüz aydınlatmasının deseni değiştirilebilen Matrix LED farlar görev yapıyor. Şişkin çamurluklar, kapıların alt kısmında görülen derin karakter çizgileri ve farklı boyut ve tasarımlarda sunulan aerodinamik jantlar da araçların ortak noktaları arasında.

Tavan açısını izleyen bir şekilde aşağıya doğru inen bagaj tasarımıyla dikkat çeken Sportback'te tavan rayları bulunmuyor. Aracın genişliği boyunca izlenebilen LED stoplar ve çok çıkıntı olmayan arka tampon da paylaşılırken e-tron'da tavanda olan spoiler, Sportback'te camı ikiye bölecek şekilde aşağıya alınmış.

İç mekanda da modern ve köşeli hatlar tercih eden Audi, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran haricinde dört kollu direksiyon simidi ve kokpite şık bir şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları sunuyor. Havalandırma kumandalarını fiziksel hale getiren üretici, birçok kumandayı, orta konsoldan çıkarttığı bir platformun üzerine almış.

Sürücü için önemli bilgileri, artırılmış gerçeklikle aracın 10 metre önüne yansıtabilen Q4 e-tron, 4.588 mm boya, 1.865 mm genişliğe ve 1.632 mm yüksekliğe sahip. 2.760 mm aks mesafesi sunan ara. 1.2 ton çekme kapasitesine ve 520 litre bagaj hacmine sahip.

Üç farklı seçenekle sunulacak olan ikilinin arkadan itişli giriş modellerinde 170 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru yer alıyor. Bir üst kademede 204 beygir güç, 310 Nm tork alınırken dört tekerlekten çekiş ve çift motor sunan araçlar 300 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor.

En güçlü aracın maksimum sürati 180 km/s'te sınırlı olsa da 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabiliyor. Motor seçeneğine göre 52 veya 77 kWh kapasiteli bataryalarla sunulan Q4 e-tron ailesi 520 km'ye kadar menzil sunabiliyor. Araçların boş ağırlıklarıysa 2 ile 2.2 ton arasında değişiyor.

13 Nisan 2021 Salı

MG Cyberster


Artık Çin kontrolünde olan İngiliz markası MG, konsept roadster modelini tanıttı. Tamamen elektrikli bir otomobil olan bu konsept hakkında detaylı bilgiler verilmemiş olsa da elde olan veriler etkileyici görünüyor.

Uzun bir kaputa sahip olan otomobilin ön bölümünde, gömülü farlar ve logo dahil birçok LED aydınlatma dikkat çekiyor. Büyük splitter, orta bölümünde sunduğu LED şeritleri kaputa bağlanıyor. Tek bijonlu jantlar ve ince çerçeveye sahip ön cam sportif görünüme katkıda bulunuyor.

Aynı sportif duruş, geniş arka çamurluklar ve kapıların arkasında kullanılan deflektörlerde de dikkat çekiyor. Köşeli bir arka bölüme sahip konseptin bu kısmı da ince yapılı LED stoplarla süslenmiş. Takla barları da arkada yer alan tepeciklerle başarılı şekilde gizlenmiş.

Dijital gösterge panelinin kenarlarına yan ayna görüntileri veren MG, U biçimli direksiyon simidi üzerine de dokunmatik kumandalar eklemiş. Karbon fiber iskeletli koltukların ortasına giren orta konsolda da ince uzun bir dokunmatik ekran kullanılmış.

Aracın teknik verileri hakkında detaya girmeyen MG, modelin batarya kapasitesi ve gücünden bahsetmese de menzilin 800 km civarında olacağı ve 0-100 km/s hızlanmasının 3 saniyede gerçekleşeceği açıklandı.

Škoda Kodiaq


Škoda'nın büyük SUV modeli Kodiaq makyajlandı. Tipik Volkswagen grubu özelliği olarak büyük değişiklikler getirmeyen operasyon sonrasında donanıma bazı kalemler eklenirken motorlarda da ufak tefek değişiklikler var.

Yenilenen panjur, tampon ve kayar sinyallere sahip Matrix LED farlarla görünümü daha heybetli hale gelen otomobile yeni gövde rengi seçenekleri de eklenmiş. Çapları 20 inçe kadar ulaşan jantlara da yeni tasarımlar eklenmiş. LED stoplar ve arka tamponun da hafifçe elden geçirildiğini hatırlatalım.

İç mekandaysa değişiklikleri fark etmek daha da zor. Yenilenen trim parçaları ve koltuk döşemeleri haricinde donanım paketine göre 2 veya 3 kollu olan direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran önceden de araçta yer alıyordu. Masaj fonksiyonlu, ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar ve temassız şarj istasyonu da donanımda yer alıyor.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel motorlar sunmaya devam eden aracın 1.5 ünitesi 150 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli benzinlide 190 ve 245, Diesel ünitedeyse de 150 ve 200 beygir güç sunuluyor. Motora göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG sunulurken yine motor ve donanım seçeneğine göre önden veya dört tekerlekten çekiş sistemi alınabiliyor.

Zhiji L7


Çin merkezli elektrikli otomobil üreticileri her geçen gün daha da iddilı modellerle karşımıza çıkıyor. Üstelik bu modeller, sadece görünümleriyle değil sundukları özelliklerle de dikkatleri üzerine çekebiliyor. İşte onlardan bir tanesi: Zhiji L7.

Köşeli hatlarına bakıldığında, özellikle de burun kısmında Lexus modellerinin etkilerini görebildiğimiz otomobilde ince yapılı LED aydınlatmalar dikkatlerden kaçmıyor. Tavanına otonom sürüş sensörleri eklenen L7, çift renkli jantlar ve hemzemin kapı kollarıyla da dikkat çekiyor.

Fren sistemi Brembo imzası taşıyan sedan'ın bagaj kapağı kısa tutulmuş. Dinamik duran çift renkli arka tmponun üzerindeyse Aston Martin modellerine göz kırpan ince uzun LED stop şeridi görülebiliyor.

Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş iki kollu direksiyon simidinin arkasında 39 inç büyüklüğünde, 4K çözünürlük sunan dev bir ekran sunan otomobilin orta konsolu da yeni nesil Mercedes modellerinde olduğu gibi yatık bir dokunmatik ekran olarak tasarlanmış.

540 beygir güç, 700 Nm tork sunabilen elektrikli otomobilin 0-100 km/s deparı yaklaşık 4 saniye sürecek. 93 kWh kapasiteli bataryalarıyla 615 km menzil sunan modelin 118 kWh kapasiteli ünitelerle 1.000 km menzil sunması bekleniyor. Bu arada L7, 11 kW temassız şarj sistemini de donanımına eklemiş.

12 Nisan 2021 Pazartesi

Citroën C5 X


Citroën’in sürprizleri devam ediyor. Fransız markanın C5 isimli yeni modelini tanıtacağı biliniyor olsa da bu araca gelen X eki ve gövde yapısı yine birçok otomobilseveri hazırlıksız yakaladı.

PSA'nın Fransız kolunun bir parçası olan Citroën'in “Sedan, wagon ve SUV” karışımı olarak nitelendirdiği otomobil D segmentinde bulunuyor ve boyu da 4.8 metrenin biraz üzerinde. Üreticinin çift katlı far tasarımını koruyan C5 X, önden bakıldığında küçük kardeşi C4’ü andırıyor. Derin çukurlara sahip kaput ve kromajlı süslemelere sahip ön tampon, 1.865 mm genişliği öne çıkarıyor.

Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlara sahip olan otomobil farklı tavan rengiyle tercih edilebiliyor. Arka bölümdeyse gerçekten birçok gövde şeklinin izlerini görmek mümkün. Yatık bir camla donatılan bagaj kapağında iki spoiler birden sunan C5 X’in kapağa taşan LED stopları da X harfini anımsatıyor. C ve D sütunları arasındaysa şık bir şekilde gizlenmiş cam panel yer alıyor.

İç mekan tasarımında da C4’ten kopya çeken C5 X’in orta konsolunda 12 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve fiziksel düğmelere sahip havalandırma kumandaları yer alıyor. Vites kolu, yerini düğmelere bırakırken dijital gösterge paneli ve hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi donanımda bulunuyor. Şık görünümlü ahşap kaplamalara da sahip olabilen araçta, markanın farklı sünger sertliklerine sahip konforlu koltukları kullanılmış. Bu arada bagaj hacminin 545 ile 1.640 litre arasında değiştiğini belirtelim.

Farklı sertlikte ayarlanabilen adaptif süspansiyon sistemiyle diğer Citroen modellerinden bile daha konforlu bir sürüş sunmayı hedefleyen otomobilin donanımına büyük ve renkli bir head up display de eklenmiş.

Motorlar konusunda henüz çok detaya girmeyen Citroen, C5 X’te benzinli ve hibrit ünitelere görev vereceğini açıkladı. Şarj edilebilir hibrit araçta kullanılan 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor, elektrik motoruyla birlikte 225 beygir güç üretebiliyor ve sadece elektrikli olarak 135 km/s sürat yapabiliyor. Üstelik akaryakıt kullanmadan ulaşılabilen menzil de 50 km’nin üzerinde.