8 Eylül 2025 Pazartesi

Mercedes-Benz GLC Serisi EQ


BMW'nin yeni nesil iX3'ü tanıtmasının hemen ardınran Mercedes de GLC'nin elektrikli versiyonunu ortaya çıkardı. İlk etapta GLC 400 4MATIC ile karşımıza çıkan Alman üretici gelecekte otomobilin farklı versiyonlarını da sunacak. Modelin sahip olduğu teknolojik özellikler de dikkat çekici.

Aydınlatmalı dev ön panjuru ve Mercedes yıldızı şekilli gündüz aydınlatmalarıyla öne çıkan burun kısmında kaputtaki bombeler de görülebiliyor. Çapları 21 inçe kadar çıkan jantlar, hemzemin tavan rayları, camların altına sabitlenen yan aynalar ve hemzemin kapı kolları aerodinamik detaylar. 

Kapılar altında basamak benzeri bir çıkıntı da sunan otomobilin arkasında spoiler, gövdeden çıkıntı yapmayan ve alt kısmı siyah renkli tampon, köşelerde sahte hava çıkışları ve önde olduğu gibi yıldız desenlerine sahip LED stoplar dikkat çekiyor. Modelin aks mesafesi 2.972 mm'ye ulaşmış.

İç mekanında bol bol vegan deri kullanılan otomobilin ön konsolunun tamamı tek ekrandan oluşuyor. Havalandırma ızgaraları çevresi ve Mercedes yıldızlarıyla süslenmiş sabit cam tavan de dahil birçok noktada karşımıza çıkan ambiyans aydınlatması dikkat çeken bir diğer detay. Direksiyon simidinin kollarındaysa hem dokunmatik hem de fiziksel düğmeler kullanılmış.

Ara konsolda da bazı fiziksel butonlara yer veren otomobil bu kısımda bir çift telefon şarj platformu ve bardaklık sunuyor. Bölümün altındaysa bol bol depolama yeri mevcut. Bu arada arka tarafında 570 litre hacimli bir bagaj sunan aracın önünde de 128 litre hacimli bir bagaj var. Yükseklik ve sertlik ayarlı süspansiyon sistemi, yönlendirilebilir arka aks gibi S Serisi'nden alınmış.

İlk etapta karşımıza çıkan modelde kullanılan çift elektrik motoru model 490 beygir güç üretiyor ve arkada yer alan motor iki ileri vites sunuyor. 94 kWh kapasiteli bataryalarsa 700 km'nin üzerinde menzil sunabiliyor. 330 kW DC şarja imkan tanıyan otomobilin rejeneratif fren sistemiyse 300 kW şarja imkan tanıyor. 

Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 ailesinin her hava durumuna uygun en güçlü modeli Turbo S makyajlandı. Tam bir Porsche geleneği olarak motoru da yepyeni bir hale gelen modelin tasarımında yapılan yenilikler diğer kardeşlerini taklit etmiş. Artan performanssa markadan artık beklediğimiz bir özellik.

Daha köşeli bir ön tampona kavuşan otomobilin hem coupé hem de cabriolet versiyonları tanıtıldı. Bu bölümde artık ek aydınlatma üniteleri bulundurmayan modelin hava girişleri hareketli kapaklara sahip. Bu tamponun köşeleri için ayrıca deflektörler sipariş edilebiliyor. Daha aerodinamik jantlarsa önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı.

Kapılarının köşesinde, 911 GTS'lerde olduğu gibi t-Hybrid armaları alınabilen modellerin arka bölümlerinde de yeni tampon dikkat çekiyor. Köşelerinde sahte hava geçişleri bulunan bölümün alt kısmında yer alan hava çıkışlarıysa gerçek. Ek spoilerin şeklide de opsiyonel olarak değiştirilebilirken köşeli çıkışlara sahip titanyum egzoz sistemi standart donanımda.

İç mekanda da kardeşlerinin izinden giden modelde tamamen dijital gösterge paneli ve düğmeli motor çalıştırma fonksiyonu standart olarak sunuluyor. Diğer 911 modelleri de ileri derecede kişiselleştirme sunabildiğinden bu bölümde standart olarak suunlan donanımların biraz daha fazla olması haricinde bir tasarım farklılığı yok. Arka koltuklarsa ücretsiz opsiyon.

Karbon seramik fren diskleri önde 420, arkada 410 mm çaplı olan modelin motoru da artık 3.6 litre hacimli. Çift turbo beslemesi de GTS'te olduğu gibi elektrikli hale gelen model 711 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Üstelik bu torkun üretilme bandı 2.300 ile 6.000 d/d arasına çekilmiş. 

8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de korunmuş. Bütün bu özellikler sonrasında perforamnsta artış var. Maksimum sürati 322 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.5 saniyeye inmiş. 0'dan 200 km/s sürate ulaşmaksa sadece 8.4 saniye sürüyor.