29 Temmuz 2021 Perşembe

Volkswagen Taigo


Volkswagen Nivus, planlanan tarihte Avrupa'ya geliyor. 2020 yılında Güney Amerika pazarları için tanıtılan SUV, Taigo ismiyle yaz ayları sonunda Avrupa'da da satılacak. Türkiye'ye ithalat içinse 2022 yılını beklememiz gerekecek.

Ufak tefek detayları değişmiş olsa da genel hatları Nivus ile aynı olan otomobilde LED farlar standart olarak sunuluyor. Panjurda yer alan logoya doğru ilerleyen LED şerit ve donanım seviyesine göre iyice agresifleşebilen ön tampon burun kısmının dikkat çekenleri.

18 inçe kadar çıkan jant çaplarına sahip olan Taigo'da yine donanım seçeneğine göre tavan rayları alınabiliyor. Arkadaysa LED stoplar, yarısı gövde rengine boyanan spoiler ve sahte egzoz çıkışlarına sahip tampon görülebiliyor. 

Polo ve T-Cross gibi araçlarla platform kardeşi olan Taigo'nun boyu 4.270 mm olarak açıklanırken aks mesafesi 2.566 mm. Yükseklik ve genişlikse sırasıyla 1.494 ve 1.757 mm. Bagaj hacmiyse 438 litre olarak açıklanıyor.

İç mekanda markanın tipik tasarım detaylarını görebildiğimiz otomobil gövde rengi trim parçaları ve açık renklerde alınabilen kaplama ve döşemelerle ferah duruyor. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın yanında havalandırma kumandaları da dokunmatik.

Kaputu altında da tanıdık motorlar bulunan Taigo'nun turbo beslemeli üniteleri 1 ve 1.5 litre hacimli. Küçük hacimli ünitenin 95 ve 110 beygir güç üretebilen seçenekleri, 5 ve 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DSG ile alınabiliyor. 150 beygir gücündeki 1.5 TSI üniteyse sadece DSG ile sunuluyor.

Geely Binyue Pro


Çinli otomobil üreticileriyle birlikte bu üreticilerin bantlarından çıkan modeller her geçen gün hayatımızda daha çok yer kaplayacak gibi görünüyor. İşte o markalardan ve o modellerden biri: Geely Binyue Pro.

2018 yılında ortaya çıkan SUV, makyajlı yüzüyle bizlerle. Agresif hava girişleri ve iddialı bir splitter gibi detaylara sahip olan araçta koyu renkli jantlar, gövde grafikleri ve siyah tavan alınabiliyor. Arkada daha da sportifleşen modelde büyük bir spoiler, difüzör görünümlü tampon eki, merkezi sis farı ve dörtlü egzoz çıkışları dikkat çekiyor.

İç mekanı çok daha sade olan otomobilde gövde regi döşeme ve trim parçaları kullanılıyor olsa da tasarım abartılmamış. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, çok renkli ambiyans aydınlatması, açık renkli dikiş ipliğine sahip döşemeler, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran, modelin dikkat çeken noktaları.

Motor seçenekleri henüz açıklanmamış olsa da makyaj öncesinde Binyue Pro'nun 1.4 ve 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motorlarla sunulduğunu belirtelim. Üstelik ilginç şekilde küçük hacimli motor 4 silindirliyken büyüğü 3 silindire sahip.

McLaren 765LT Spider


McLaren, şimdiye kadar ürettiği en güçlü üzeri açılan modeli tanıttı. 765LT'nin Spider seçeneği de sabit tavanlı kardeşinde olduğu gibi yüksek performans sunuyor. Üstelik bunu yaparken yolcular, doğaya çok daha yakın olabiliyor.

Tasarım olarak sabit tavanlı kardeşiyle hemen hemen aynı olduğu görülen otomobilin bu kısımda farklılığını tavan tasarımı oluşturuyor. 11 saniyede açılıp kapanabilen karbon fiber ünite nedeniyle kapıların üst kısmından arkaya uzanan hava kanalları kesintiye uğramış.

Şeffaf kapuata da veda eden otomobil bunun yerine camla desteklenen şık tasarıma sahip B sütunlarına kavuşmuş. Bu arada tavan mekanizması nedeniyle Spider, Coupé kardeşten 49 kg daha ağır fakat 1.388 kg da bu güçte bir model için aşırı sayılmaz. Bu değer, 720S Spider'da sunulandan 80 kg daha düşük.


İç mekanda, orta konsolun alt bölümüne eklenen tavan kumanda düğmeleri dışında bir yenilik bulunmazken düşük ağırlık için klima ve ses sistemi ücretsiz opsiyonlar olarak sunuluyor. Yüksek destekli koltukların da karbon fiberden üretildiğini hatırlatalım.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V8 motor barındıran otomobil 765 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilen modelin 200 km/s sürati görmesiyse sadece 7.2 saniye sürüyor.