20 Nisan 2019 Cumartesi

Honda X-NV Concept


Honda'nın da Çin'de sunduğu elektrikli SUV sayısı artışta. Bunun habercisi olan X-NV konsepti, Avrupa pazarında HR-V ismiyle satılan modelin temelleri üzerine geliştirilmiş.

Yandan bakıldığında temellerini kullandığı HR-V'nin hatlarını koruduğu görülen otomobilin ince yapılı yan aynaları bir konsept olduğunu belirtir nitelikte. Farklı panjur ve ön tamponun yanında jantlar da dahil birçok yerde karşımıza çıkan mavi renkli şeritler de aracın farklı görünümüne katkıda bulunmuş. Şeffaf stoplar da modelin farklı özelliklerinden.


İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan aracın teknik verilerinden bahsedilmese de Çin pazarına özel ve yine HR-V temelli Everus VE-1'in 163 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen elektrik motoru ve 53.6 kWh kapasiteli pillerinin kullanılmış olması muhtemel.

Toyota C-HR / IZOA EV


Hibrit ve hidrojen yakıt pilli otomobilleri geliştirmeye iyice gaz veren Toyota bile Çin'in elektrikli otomobil furyasına katılmaktan uzak kalamadı. Türkiye'de üretilen C-HR'ın elektrikli seçeneği Şanghay'da tanıtıldı.

Ana hatları diğer kardeşlerinden çok farklı olmayan otomobilin yeni ön panjur ve tampon ikilisi farklı bir görünüm sunmayı başarmış. Küçülen jantlar ve bagaj kapağı camının altına eklenen küçük spoiler de diğer değişiklikleri oluşturmuş.


İç mekanda da büyük bir farklılık yok. Dijital gösterge paneli ve küçülen vites kolu değişiklikleri oluşturuyor. Aracın performansı hakkında henüz bir açıklama yapmayan Toyota, modelin önden çekişli olduğunu belirtti.

Lexus LM


Sonunda bu da oldu; Lexus, premium segmente bir MPV kazandırdı. İlk etapta Çin pazarına özel olacağı duyurulan aracın ilerleyen aylarda diğer Asya pazarlarında da satılması düşünülüyor.


Toyota Alphard temelli olan aracın ön bölümüne baktığımızda keskin tasarımlı farlar ve dev panjur, modelin bir Lexus olduğunu belli ediyor. Yan yüzeyde birçok krom parça görülebilirken arkada spoiler ve ilginç şekilli stoplar dikkat çekiyor.

Modelin asıl farklı yanıysa iç mekanı. Ön bölümde analog göstergeler, üç kollu direksiyon simidi ve dokunmatik bir panelden kumanda edilen geniş bilgi-eğlence ekranıyla diğer Lexus modellerinden çok da farklı olmayan aracın arka kısmında işler değişiyor.


7 koltuklu olarak alınabilen araç dört koltuklu sipariş edildiğinde bir separatörle birlikte 26 inç büyüklüğünde bir ekran, 19 hoparlörlü ses sistemi, 14 litre hacimli buzdolabı, kablosuz kulaklıklar ve koltuklar dahil hemen her şeyin kumanda edilebildiği dokunmatik bir panel geliyor. Tekli koltuklar ısıtma, soğutma, masaj ve yatma fonksiyonlarına sahip.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan araç ister 3.5 litre hacimli, 6 silindirli benzinli motorla isterse de 2.5 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit sistemle alınabiliyor.

Karma Revero GT, GT Pininfarina ve SC1 Vision


El değiştirdikten sonra marka ismini Fisker'dan Karma'ya çeviren firma Çin'e iddialı bir şekilde gelmiş. Burada Revero'nun makyajlı halini tanıtan Karma bu aracın Pininfarina tasarımlı coupé versiyonunun haricinde bir de konsept sergiliyor.


Ana hatlarında bir değişiklik olmayan Revero GT, geniş, uzun ve alçak yapılı bir otomobil olmayı sürdürüyor. Ön bölümde yoğunlaşan makyaj sonrasında yeni farlar, tampon ve ön panjura kavuşan aracın yan tarafında farklı jantlar ve kromajlı bölümler dikkat çekiyor. Arkadaysa farklı bir tampon ve daha şık duran stoplara görev verilmiş.

İç mekan tasarımı değişmeyen otomobilin elektrik motorları 535 beygir güç üretebiliyor ve BMW'den alınan 3 silindirli bir motorla sunulan menzil uzatılabiliyor. 28 kWh kapasiteli pillerin sağladığı menzilse yaklaşık 130 km. Revero GT'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürüyor.


Aslında teknik olarak iki kapılı bir Revero GT olan GT Pininfarina'nın dış görünümü İtalyan tasarım evinin elinden çıkmış. Temellerini paylaştığı araçtan çok daha şık duran model özellikle ön kısımda ince LED farlar ve çift bölüme ayrılmış tampon sayesinde agresif bir duruş sunuyor.


Kısa tutulan tavan yapısı sayesinde olduğundan küçük görünen iki kapılı modelin stopları da daha uzun ve ince. Ayrıca arka tamponun da yeniden şekillendirilmesi bu bölümde sunulan tasarımın sadeleşmesini sağlamış.


Beyaz deri ile döşenmiş iç mekanda dijital gösterge paneli ve dokunmatik bir ekrandan oluşan küçük bir orta konsol sunan araç 2+2 oturma düzenine sahip. Kaput altında sunulan hibrit sistemse dört kapılı kardeşiyle aynı.


Markanın üçüncü aracı olan SC1 Vision konseptiyse daha da sportif görünüme sahip bir Speedster. Uzun ve giderek sivrilen burun bölümünde ince farlar, karbon fiber splitter ve ilginç yarıklara sahip bir kaput sunan otomobilin ön ve yan camları alçak tasarlanmış.


Yan etekler ve difüzörü de karbon fiberden üretilen konseptte ince uzun stoplar ve takla barı olarak görev yapan iki çıkıntı dikkat çekiyor. Arka tamponun tasarımı da agresif görünüme olumlu katkı sağlamış.


Elektrikli bir araç olması planlanan modelin yukarıya doğru açılan kapılarının ön bölümünde bagaj kısmına erişim sağlanmış. İç mekandaysa U biçimli direksiyon simidi ve hem sürücü hem de yolcunun önünde yer alan dijital ekranlar dikkat çekiyor.

Nio ET


Çin'de bu yıl tanıtılan elektrikli otomobil konseptleri arasında Nio'nun da bir modeli bulunuyor. Daha önce birçok model tanıtan marka şimdi de şık bir sedanla daha çok müşteriye hitap edebilmenin peşinde.

Markanın tipik ön bölümüne sahip olan araçta ince yapılı yan aynalar, gizlenmiş kapı kolları, arka bölümde basık bir tavan yapısı, ince LED stoplar ve kısa bagaj kapağı gibi detaylar sunulmuş. Firmanın ilk sedan modelinin jantları da şık ve aerodinamik.


İç mekan detayları henüz gösterilmeyen aracın elektrik motorları 300 beygir güç üretebiliyor. Performans verileri sunulmamış olsa da tahmini menzilin 510 km olduğu açıklandı.

Xpeng P7


Bu yıl Şanghay'da ortaya çıkan sayısız elektrikli otomobil arasına bir tane daha katıldı. Etkileyici bir görünüm sunan aracın teknik detaylarına çok inilmemiş olsa da elimizde olan kadarı bile yüzleri güldürüyor.

Sivri ve uzun bir burun yapısı sunan araçta çift katlı far kullanılmış. Hafifçe şişirilen çamurluklar, camların alt kısmına sabitlenen yan aynalar ve hemzemin kapı kolları da sportifliğe katkı sağlamış. Sade çizgileri arkada da devam eden otomobilde ince uzun bir stop şeridi kullanılmış.


İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan P7'nin teknik verilerinde de detaya inilmemiş. Bununla birlikte iki elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekiş sisteminin sunulduğu ve 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşıldığı açıklandı. Pillerin kapasitesi belli olmasa da menzilin 600 km üzerinde olduğu söyleniyor.

19 Nisan 2019 Cuma

Renault EZ-FLEX


Renault'nun elektrikli modelleri arasına bir de ticari araç katılıyor. Daha önce tanıtılan EZ-PRO'nun seri üretime hazır seçeneği olan model, Avrupa çapında bazı şirketlere dağıtılacak ve Renault'ya ticari aracın kullanımı ile ilgili birgiler aktaracak.


3.86 metre boya, 1.65 metre genişliğe ve 1.88 metre yüksekliğe sahip kamyonet şehir taşımacılığı için düşünülmüş bir araç ve sürüş süresi, uzunluğu, kapılarının kaç kere açılıp kapandığı ve kullanıldığı coğrafya gibi detayları Renault fabrikasına 2 yıl boyunca iletecek. Bu sayede Fransız üreticinin, geleceğin şehir içi taşımacılığına özel bir araç yaratması kolaylaşacak.


İç mekanında katlanabilir bir yolcu koltuğu ve bütün verilerin takip edilebildiği bir dokunmatik ekran yer alan araçta vitesler bir selektörle seçiliyor. Cam tavan da kabine ferahlık katıyor. Ürettiği güç açıklanmasa da aracın 100 km menzile sahip olduğu belirtiliyor. Modüler bir kasaya sahip olan EZ-FLEX fotoğraflardaki haliyle 3 metreküp yük taşıyabiliyor.

Zedriv GT3


Bu yıl Şanghay otomobil fuarında tanıtılan elektrikli otomobillerin ardı arkası gelmiyor. Bu araçlar arasında yer alan Zedriv GT3, küçük bir Porsche 911'e benzemesiyle dikkatleri üzerine çeken araçlar arasında yer alıyor.

Farklı açılardan bakıldığında farklı renkte görülmesini sağlayan boyası ilginç görünen modelin boyu 4.000, eni 1.650, yüksekliğiyse 1.280 mm. Bu arada otomobilin Nissan'ın Z modellerini andırdığı da söylenebilir.


1.150 kg ağırlığında olduğu söylenen modelin elektrik motoru 133 beygir güç, 175 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabilen GT3'ün maksimum süratiyse 160 km/s. 33.9 kWh kapasiteli pillerse 260 km menzil sunuyor.

Hyundai Venue


SUV çılgınlığına her geçen gün yeni modeller katılıyor. Hyundai'nin küçük boyutlu modellerinden Venue de bu araçlardan biri. Markanın yeni modeli, Kona'nın görünümünü biraz aşırı bulan potansiyel müşterileri hedefleyecek.

Köşeleri yuvarlatılmış olsa da sert hatlarını gizlemeyen modelin ön görünümünde markanın yeni panjuru ve çift katlı far grubu görülebiliyor. 17 inç çaplı jantlar ve tavanla birlikte farklı renklerde alınabilen yan aynalar da kişiselleştirmeye olanak tanıyor. Küçük LED stoplara sahip olan otomobilin model ismi, Volkswagen'de de olduğu gibi bagaj kapağının ortasında.

4.036 mm boya, 1.770 mm genişliğe ve 1.565 mm yüksekliğe sahip olan otomobil Kona'dan küçük. 


Sade tasarım çizgileri iç mekanda da devam eden otomobilin direksiyon simidi ve analog gösterge panelini diğer Hyundai modellerinden de tanıyoruz. 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve orta konsola serpiştirilen düğmeler de kolay kullanım sağlayacakmış gibi görünüyor.

New York'ta tanıtılan otomobil belki de bu nedenle kaputu altında sadece 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli bir motor bulunduruyor. Teknik veriler henüz paylaşılmamış olsa da 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yanında sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanın (CVT)'nin sunulacağı kesinleşti.

Audi S5


Audi'nin Diesel motorlarla arası iyileşiyor. Geçtiğimiz günlerde S6 ve S7 Sportback modellerinin turbo Diesel motorla donatılacak versiyonlarını tanıtan Alman üretici aynı şeyi S5 ailesi için de yapacağını açıkladı.

Tasarımında bir değişiklik olmayacak modellerin kaputları altında yer alacak 3 litre hacimli V6 motor 347 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt sistemin yardımıyla elektrikli bir kompresöre de sahip olan motorla donatılan S5 Coupé 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilirken S5 Sportback, aynı işi 4.9 saniyede tamamlıyor. Maksimum süratleri 250 km/s'te sınırlanan ikilide 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

Toyota Highlander


Toyota'nın tasarım güncellemeleri devam ediyor. RAV4'ün ardından yeni nesli tanıtılan Highlander da şık görünümüyle Japon markanın gelişen görünümünü temsil etmeye başlıyor. Üstelik iç mekanda da durum farklı değil.

İnce yapılı adaptif LED farları ve dik yerleşimli ön panjuruyla sportif bir duruşa sahip olan Highlander'ın yan bölümünde çamurlukların genişlediği görülebiliyor. Camların altına sabitlenen yan aynalar ve 20 inç çaplı jantlar da sportif görünürken sadece C sütununun siyaha boyanmamış olması sade bir görünüm sağlamış.


Önceki nesil modele göre 60 mm uzayan Highlander'ın arka kısmındaysa bir spoiler ve ince yapılı LED stoplar dikkatlerden kaçmıyor.

İç mekanda da markanın yeni tasarım anlayışını devam ettiren otomobilde orta konsolun üstüne yerleştirilen büyük dokunmatik ekran, yarısı dijital olan gösterge paneli ve üç koltuk sırası bulunuyor. Opsiyonel donanımlardan en ilgi çekeniyse 1.200 Watt çıkış gücü ve 11 hoparlör sunan JBL ses sistemi.


300 beygir güç üretebilen, 3.5 litre hacimli V6 motoru önceki nesilden alan Highlander'ın hibrit seçeneğindeyse RAV4'ten alınan 2.5 litre hacimli ünite iki elektrik motoruyla eşleştirilmiş. 244 beygir güç üretebilen araç dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olarak alınabiliyor. Tıpkı V6 motorlu versiyonda olduğu gibi.

Kia HabaNiro


Kia'nın da arasına katıldığı elektrikli otomobil çılgınlığı yeni konseptlerinden de belli oluyor. Geleceğin Niro'su olarak tanıtabileceğimiz HabaNiro konsepti etkileyici tasarımıyla dikkatleri üzerine çekiyor.


İnce LED aydınlatmalara sahip ön bölümde başlayan füme renkli kısım yan çamurluklar yardımıyla kapı eşiklerine kadar uzarken 20 inç çaplı jantlar, gizlenmiş kapı kolları ve ince sütunlar şık duruyor. Kalın C sütunu arkasında ilginç yerleşimli stoplar, kısa tutulmuş tampon ve spoiler görülebiliyor.

Dört kapısı da yukarıya doğru açılan konseptin iç mekanında dört kişilik oturma alanı bulunuyor. Tabana yerleştirilen aydınlatma ve yaşam alanındaki kameralar yardımıyla iç mekandakilerin hissettikleri, farklı renklerle yansıtılabiliyor.


5. seviye otonom sürüş özelliğine sahip olduğu söylenen otomobilde kullanılmadığında ortadan kaybolan U şekilli bir direksiyon simidi bulunuyor. Ayrıca bütün kumandalar ve ekranlar ön cama yansıtılabiliyor. Bu birimlerin kullanılması için ellerin havada hareket ettirilmesi yeterli oluyor.


Aracın gücü hakkında bilgi vermeyen Kia, bir çift elektrik motoru sayesinde konseptin dört tekerlekten çekişli olduğunu belirtti. Ayrıca pillerin kapasitesi açıklanmamış olsa da menzilin 500 km civarında olduğu belirtildi.

Mercedes-AMG GLC 63 ve GLC 63 Coupé


Geçtiğimiz aylarda standart versiyonları makyajlanan Mercedes GLC ve GLC Coupé serilerinin en sportif seçenekleri de yenilendi. Araçların görünümleri farklı olsa da performanslarında değişim yaşanmamış.

Makyajla birlikte gelen yeni LED farlar, farklı desenlere sahip stoplar, hafifçe rötuşlanan ön tampon ve ön panjurun haricinde S seçeneklerinde ince spoiler opsiyonu sunmayabaşlayan araçlarda 21 inç çaplı jantlar da ek ücret karşılığında alınabiliyor.


İç mekanda yeni döşeme renklerinin yanında yine standart modellerin makyajıyla gelen dijital gösterge paneli, daha geniş bilgi-eğlence ekranı, dokunmatik kumandalara sahip direksiyon simidi ve ara konsolda sunulan yeni dokunmatik kumanda paneli bulunuyor.

Elektronik olarak kilitlenebilen diferansiyel ve ıslak yol sürüş modları da yeni araçların standart donanımlarına eklenmiş.


Kaputlar altında yine çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 üniteler mevcut. 476 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen motor S logolu araçlarda 510 beygir güç, 700 Nm tork verebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte düşük güçlü seçenekler 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken S'ler aynı işi 3.8 saniyede tamamlayabiliyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 250 ve 280 km/s'te sınırlandırılmış.

Subaru Outback


Subaru'nun arazi aracı kimliğini en iyi yansıtan modellerden Outback yeni nesline kavuştu. Markanın güncel tasarım dilini yansıtan otomobilin teknik verilerini iyileştiren turbo beslemeli motorun haricinde iç mekanında da sürpriz sunuluyor.

Markanın güncel modellerinde kullandığı köşeli çizgilere sahip tasarım anlayışını benimseyen 6. nesil Outback araziye uygunluğunu burada belli etmeye başlıyor. Yeni platformuyla 22 cm'lik yerden yüksekliğe kavuşan otomobil rakiplerinin çoğunu bu kulvarda geride bırakıyor.


Ön ve arka tamponların büyük bölümünü siyah renkli plastikle kaplayan Subaru, çamurlukların üst bölümü ve kapı eşiklerinde de benzer bir uygulamaya gitmiş. Tavandaysa büyük port bagaj sabitleme noktaları gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda da sade bir tasarım dili benzimseyen Outback'in analog gösterge paneli ve üç kollu direksiyon simidini diğer Subaru modellerinden de tanıyoruz. Bu kısımda parça kalitesi artırılan modelin orta konsoluna da 11.6 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş.


Tanıtımı New York'ta yapılan aracın kaputu altında 2.4 ve 2.5 litre hacimli benzinli motorlar bulunuyor. İlki turbo besleme yardımıyla 264 beygir güç üretebilen ünitelerden ikincisi 185 beygir gücünde. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve manuel modu 8 ileri vites sunan sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) standart olarak sunulmakta.

Genesis Mint


Son zamanlarda fuarlara farklı görünümlü konsept modellerle gelen Hyundai-Kia grubu, Genesis markasıyla da bu adeti devam ettirdi. İlginç bir hatchback sergileyen firma bu modelin gelecekte bir şehir otomobiline dönüşebileceğini belirtti.

Dinamik bir duruşa sahip olan Mint'in sivri yapılı ön bölümünde ince LED farlar ve aydınlatılmış marka logosu bulunuyor. İnce A sütunları, dev jantlar ve şişirilmiş çamurlukların yanında B ve C sütunları arasına eklenen parça da ilginç görünüyor.


Arkaya gidildikçe alçalan cam tavan, ince yapılı LED stoplar ve dışarıya doğru çıkıntı yapan arka kısım farklı görünümü pekiştirirken yan ve arka kısımda aşağılara gittikçe Y biçimli desenleri görmek mümkün.

İki kişilik bir iç mekana sahip olan otomobilin yaşam alanında da Y desenleri görülebiliyor. Bagaj bölümüne yanlarda açılan kapılardan ulaşılan konseptin neredeyse dikdörtgen biçimli direksiyon simidinin etrafında kısa yol butonlaro, dokunmatik yüzeyler olarak konumlanırken simit ortasında yer alan ekran gösterge paneli olarak görev yapıyor. Bunlar haricinde düğme veya ekrana sahip olmayan aracın içi deri döşenmiş


Aracın elektrik motorunun ne kadar güçlü olduğunu belirtmeyen Genesis bataryaların da kapasitesini açıklamamış olsa da aracın 320 km menzil ve 350 kW hızlı şarj kapasitesine sahip olduğunu doğruladı.

Mercedes-Benz GLS Serisi


Mercedes'in yeni SUV ailesi genişlemeye devam ediyor. Sıra geldi GLS'ye. "SUV araçların S Serisi" olarak adlandırılan model eskisinden de büyük yapısıyla iç mekan konforunda rakipsiz olmayı hedefliyor.

Diğer Mercedes modellerinde olduğu gibi farklı donanım seviyelerinde farklı tampon, jant ve ön panjur sunan aracın genel görünümü, büyük bir GLE'yi andırıyor. Yuvarlatılmış hatlar boyutları gizlese de model, eskisinden 77 mm uzun ve 22 mm geniş. 3.137 mm'lik aks mesafesi de 60 mm uzamış.


İç mekanı da sade bir tasarım çizgisi tutturan GLS'nin ön bölümünde dijital gösterge paneli ve MBUX sistemini barındıran ekran görülebiliyor. 3 kollu direksiyon sistemi, dörtgen orta hava çıkışları ve ara konsol yanlarına yerleştirilen tutacaklar büyük SUV seçeneğin ilginç tasarım özellikleri arasında.

3 koltuk sırası sunan modelin bütün koltukları elektrikli olarak kumanda edilebiliyor. Yine bütün koltuklar için havalandırma ızgaraları sunan GLS'nin 3. koltuk sırası, kullanılmadığında bagaj zeminine gizlenebiliyor. Tek koltuk sırasıyla elde edilen bagaj hacmiyse 2.400 litreyi buluyor.


Adaptif süspansiyon sistemi, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart donanımda sunan araç ek ücret karşılığında araziye daha uygun bir şanzımanla da alınabiliyor.

Motor seçenekleriyse 2.9 litre hacimli, sıralı 6 silindire sahip Diesel ünitelerle başlıyor. GLS 350d'de 286 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen ünite GLS 400d'de 330 beygir güç, 700 Nm tork verebiliyor.


Benzinli motor seçeneklerinden ilki 3 litre hacimli bir V6, GLS 450'de kullanılan ünite 367 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hafif hibrit sisteme de sahip ünite bu sayede ekstra 22 beygir güç ve 250 Nm torka kavuşuyor. Aynı sisteme sahip 4 litre hacimli V8 üniteyse GLS 580'e kendi başına 489 beygir güç, 700 Nm tork kazandırıyor.