19 Nisan 2025 Cumartesi

Kia K4


Geçtiğimiz yıl yeni nesline kavuşan Kia K4 şimdi de hatchback gövde seçeneğiyle karşımıza çıktı. Tasarımında beklenen değişiklikler bulunan otomobilin kaputunun altında da beklenen motorlara yer verilmiş. Bagaj hacmindeyse ilginç bir sürpriz var.

Ön bölümünü sedan kardeşinden alan araç daha düz tavan yapısına sahip. Arka kapı kolları da sedan seçenekte olduğu gibi C sütununa gizlenen araçta şık bir spoiler kullanılmış. GT Line paketinde daha sportif tamponlar ve siyah renkli, 18 inç çaplı jantlar kullanılan modelin LED stopları da kardeşinden aynen alınmış.

İç mekana geçildiğinde kokpitin de tanıdık olduğu görülebiliyor. GT Line paketinde üç kollu direksiyon simidi sunan otomobilin tavan tasarımı sayesinde arka koltuklarda sunulan baş mesafesi 25 mm artmış. Bagaj hacmi de 629 litre olarak açıklanıyor olsa da bu değerin tavana kadar ölçüldüğünü de belirtmek gerek.

2 litre hacimli benzinli motora sahip olan araç 150 beygir güç, 180 Nm tork üretebilirken sunulan şanzıman sürekli değişken oranlı otomatik. Turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli üniteyse 193 beygir güç, 265 Nm tork üretiyor ve bu değerleri ön aksa 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarıyor.

Genesis X Gran Equator


Genesis'in X serisi konseptlerine bir yenisi katıldı. Daha önce gördüğümüz araçlar genel olarak sportif seçenekler olsa da Gran Equator bir SUV. Henüz teknik verileri açıklanmayan otomobilin dış görünümü modern olsa da içeriye geçildiğinde bazı sürprizlerle karşılaşılıyor.

Dik burun kısmı bir bavulu andıran konseptte Genesis'in tipik paralel LED barları altında sis farları sunan araç 24 inç çaplı jantlar vee araziye uygun lastiklere sahip. Yerden yüksek yapısıyla dikkat çeken aracın yüksek tavan rayları ve şişkin arka çamurlukları öne çıkan detaylardan bazıları.Çift LED şeridin ön çamurluklarda devam etmesi de markanın imzalarından.

Ön kapı kolları hemzemin, arkalarsa gizlenmiş olan konseptte stoplar da birbirine paralel iki şeritten oluşuyor ve çamurluklar arasında uzanıyor. Büyük bir bagaj kapağı camı ve çıkıntı yapan bir tasarıma sahip tampon altı korumayla arka görünüm oldukça sade. Bu bölümde spoiler bulunmaması da sadeliği pekiştimiş.

Çift renkli iç mekan döşemesi haricinde yaşam alanında dört adet tekli koltuk ve dört parçalı cam tavan görülebiliyor. Çift kollu direksiyon simidinin arkasında üç daire içerisinde analog görünümlü dijital göstergeler kullanılırken orta konsolda da görünümü değiştirilebilen dijital göstergeler var. Bu bölümünde şalter biçimli kumandalar yer alan otomobilde metal trim parçaları da kullanılmış.

Subaru Trailseeker


Sürekli yeni model tanıtmayan markalardan olan Subaru, New York'ta sessizliğini bozdu. Fuar sırasında Solterra'nın makyajlı halini sergileyen Japon üretici bu otomobilin uzatılmış hali olan Trailseeker'ı da tanıttı. Modelin güncel WRX STI'dan daha iyi hızlanması ilginç bir detay.

Aracın ön tasarımı, makyajlı Solterra'dan alınmış olsa da çamurluk korumaları makyaj öncesi araçta olduğu gibi siyah renkli. Kapı altı korumaları da daha girintili çıkıntılı olan otomobil Solterra'dan yaklaşık 25 mm daha yüksek ve 150 mm daha uzun. Koyu renkli jantlarla donatılan Trailseeker'ın  arka bölümü de daha alışılmış tasarımlı spoiler ve bagaj kapağında birleşen stoplarla daha "tanıdık" duruyor.

Arka tampon tasarımı da araziye daha uygun olan aracın iç mekanı makyajlı Solterra'dan alınmış. O aracın tanıtılan ilk örneklerinin aksine Trailseeker'da beyaz renkli ek döşeme ve trim parçalarının da görev yapması yaşam alanını daha ferah hale getirmiş.

74.7 kWh kapasiteli bataryalarıyla yaklaşık 420 km menzil sunabilen otomobilin çift elektrik motoru da yine yaklaşık 280 beygir güç üretebiliyor. Bu güçle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.5 saniye civarına çekilmiş. Aracın çekme kapasitesiyse 1.590 kg olarak açıklandı.

Hennessey Venom V5 Evolution


2020 yılının sonunda seri üretim versiyonları tanıtılan Hennessey Venom V5 daha da güçlendi. Evolution olarak adlandırılan aracın iç mekanında yaşanan en büyük yenilik farklı koltuk seçenekleri olsa da gövde ve kaput altında büyük yenilikler var.

Araca daha büyük bir splitter ve ön tampon yanlarına yatay deflektörler ekleyen marka ön çamurlukların üst bölümlerine de hava çıkışları açmış. Tabanı yeniden tasarlanan otomobilde sunulan spoiler ucuna küçük bir ek yapılırken adaptif süspansiyon ayarları yenilenmiş.

Çift turbo beslemeye sahip, 6.6 litre hacimli V8 motorunu koruyan araç yeni turbo beslemelerle başlayan değişiklikler titanyum egzoz supaplarına kadar uzanıyor ve araca 2.059 beygir güç sağlıyor. Bu güç, arkadan itişli otomobilin 10.3 saniyede 0'dan 321 km/s sürate ulaşmasını sağlıyor.

18 Nisan 2025 Cuma

Volvo S90


Makyajlanan Volvo modellerinin sayısı artıyor. Yakında 10 yaşına girecek olan S90'ı da güncelleyen üretici, operasyonu çok geniş tutmamayı tercih etmiş olsa da özellikle arka bölümde yeni model kendisini daha çok belli ediyor. Kaput altındaysa bir yenilik bulunmuyor.

XC90'da olduğu gibi incelen farlara kavuşan modelde çapraz desenli ızgaraya sahip ön panjur ve daha sade görünen tampon kullanılmış. Yeni jant tasarımları ve gövde renklerinin haricinde, eskiden parantez biçimli olan LED stopların yatık T şeklinde yenilendiği görülebiliyor. Daha uzun bir krom şeride sahip arka tampona da reflektörler eklenmiş.

İç mekan tasarımını da XC90'dan alan S90'da daha fazla izolasyon malzemesi kullanılıyor. Büyüyen dokunmatik ekran Google temelli işletim sistemi kullanırken vites konsolu da yeniden tasarlanmış. AHşap kaplamalar incelirken konsol üzerinde bu parçaların üst kısmında yer alan kumaş kaplı yüzeyler genişlemiş.

Kaput altında da 2 litre hacimli, benzinli motorların kullanımı devam ediyor. Versiyona göre hafif hibrit veya şarj edilebilir hibrit olabilen ünitelerin güçleri 250 ile 455 beygir arasında değişiyor. Dört tekerlekten çekişli olan en güçlü seçeneğin sahip olduğu bataryalar 80 km elektrik menziline olanak tanıyor.

Subaru Solterra


Geçtiğimiz ay makyajlanan Toyota bZ4x'in kardeşi Solterra da operasyon geçirdi. Güçlenen aracın tasarımında büyük değişiklikler yapan Japon üretici iç mekan görünümünde de Toyota'da gördüğümüz farklılıkları sunuyor. Büyüyen bataryalar da menzili artırmış.

Eskisinden çok daha yuvarlak hatlara sahip olan ön bölümde farların inceldiği, sis farlarının da yukarıya alındığı gözlerden kaçmıyor. Çapları yine 20 inçe kadar çıkan jantlar yeni tasarımlarına kavuşurken çamurluk korumaları artık gövde rengine boyanıyor. Arkada yaşanan en büyük değişiklikse marka logosu yerine isminin yazılmış olması.

Büyük ölçüde kardeşinin iç mekanına sahip olan otomobilde havalandırma kumandalarının yeni dokunmatik ekran altına alındığı ve havalandırma ızgaralarının yeniden tasarlandığı görülebiliyor. Vites konsolunda bir çift şarj tablası yer alırken direksiyon simidinin üst ve alt bölümlerinin düzleştirildiği dikkatlerden kaçmıyor.

Sadece çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli olarak satılan Solterra 343 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşabilen otomobilin bataryaları da 74.7 kWh kapasiteli ve 460 km menzil sunuyor. Batarya ayrıca 150 kW DC şarj kabul ediyor.

Audi A6


Audi, Mart ayında tanıttığı station wagon gövdeli A6'nın ardından aracın sedan seçeneğini de sergiledi. Markanın ürettiği en aerodinamik sedan olan otomobilin tasarımında bir sürpriz bulunmuyor. Kaput altında sunulan motor seçenekleri de tanıdık.

Yuvarlatılmış hatları ön bölümde station wagon kardeşiyle aynı olan aracın jant çapları 21 inçe kadar çıkıyor. Dokunmatik kapı kolları ve cam altlarına sabitlenen yan aynalar aerodinamik yapıyı iyileştirirken arka tampon ve çift katlı LED stopların görünümleri bile A6 Avant'ı andırıyor. Hava sürtünme katsayısıysa 0.23'e inmiş.

İç mekanını da Avant gövde seçeneğiyle paylaşan aracın ekran zengini kokpiti ve direksiyon simidinde fiziksel düğme bulmak güç. Kapı içlerinde de birçok dokunmatik kumanda yer alan aracın donanımında 20 hoparlörlü Bang & Olufsen de yer alıyor. Bagaj hacmiyse 492 litre.

2 litre hacimli motorları 204 beygir güç üreten otomobilin benzinli seçeneği 340, Diesel seçeneğiyse 400 Nm tork üretiyor. 3 litre hacimli, benzinli V6 ise 367 beygir güç, 550 Nm tork sunuyor. Küçük benzinli motor önden çekişli olarak sunulurken diğer üniteler dört tekerlekten çekişle eşleştirilmiş. 24 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen hafif hibrit sistem yardımıyla V6'nın 0-100 km/s hızlanması 4.7 saniye sürüyor.


Şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde 252 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli, benzinli motorunun yanında iki farklı elektrik motoru seçeneği sunan araçlardan ilki 299, ikincisiyse 367 beygir güç üretebiliyor. İkisi de dört tekerlekten çekişli olan araçlardan düşük güçlü seçenek 6, yüksek güçlüyse 5.3 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaşıyor. 

Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanan Audi A6 e-hybrid modellerinde kullanılan 20.7 kWh kapasiteli bataryaları sedan seçenekte 111, wagon gövdeyleyse 106 km elektrik menzili sunuyor. Sadece AC şarja olanak tanıyan sistem 11 kW şarj hızıyla 2.5 saatte tamamen dolabiliyor. Elektrik motoruyla ulaşılan maksimum süratse 140 km/s.