26 Mayıs 2023 Cuma

Ken Okuyama Kode61 Birdcage


Ken Okuyama, uzun sessizliğini bozdu ve bir kere daha ilginç bir roadster modeliyle karşımıza çıktı. Daha önce Pininfarina'da çalışmış olan tasarımcı, Maserati Tipo 61 yarış aracı ve aynı markanın Birdcage konseptlerine atıfta bulunan bir prototiple karşımıza çıktı.

Sivri ve alçak burnunda ince yapılı LED farlar ve büyük panjur kullanılan otomobilin ön çamurlukları içinde boşluklar yer alıyor. Şık jantlar, şişkin çamurluklar ve yukarıya doğru açılan kapılar haricinde gizlenmiş takla barları ve yüksekliği ayarlanabilen ön rüzgar koruyucuları donanıma eklenmiş.

Benzinli bir motorla donatılmış olsa da ünitenin detaylarını paylaşmayan Okuyama aracın arkasında da sivri yapıyı korumuş. İnce yapılı LED stoplar ve difüzör haricinde merkezi yerleşime sahip çift egzoz çıkışı sportif duruşu tamamlıyor.

İç mekana geçildiğinde araca ismini veren kafes yapı görülebiliyor. Karbon fiber, deri döşeme ve parlatılmış alüminyumla zenginleştirilmiş yaşam alanında Ferrari modellerinden alınmış gösterge tablosu ve havalandırma ızgaraları dikkat çekerken manuel şanzımanın vites kolu ve metal pedal seti de bu markanın imzasını taşıyor.

Aston Martin DB12


Aston Martin'den beklenen haber geldi ve DB11 yerini sonunda DB12'ye bıraktı. Aslında yepyeni bir otomobil olmayan BD12'nin kapsamlı bir makyaja sahip olduğu söylenebilir. Ayrıca kaput altında da artık bir V12 motor bulunmuyor.

Önden bakıldığında neredeyse oval hale gelen LED farlar ve çok daha büyük ön panjurla dikkat çeken aracın yeni tamponunda yan hava girişleri de bulunuyor. Kaputunda da hava çıkışları yer alan DB12'de kullanılan 21 inç çaplı jantlar, DS11'in 20 inç çaplı örneklerden 8 kg daha hafif. Yan bölümü büyük ölçüde aynı kalan otomobilin aynaları küçülmüş. Arkadaysa logo altında Aston Martin yazısı dışında bir farklılık göze çarpmıyor.

İç mekandaysa işler çok farklı. Sonunda modern bir yaşam alanına kavuşan modelin üç kollu direksiyon simidinde daha küçük bir göbek kullanılmış. Dijital gösterge paneli, farklı trim parçaları ve döşeme renkleriyle zenginleştirilebilen bölümde 15 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemine de yer verilebiliyor.

Metal trim parçalarına sahip ince yapılı havalandırma ızgaraları altında görülen orta konsol yatık ve yüksek yapısıyla öne çıkıyor. Büyük dokunmatik ekran eskisinden çok daha ileri teknolojileri desteklerken fiziksel düğmeler de kullanım kolaylığı sunuyor. Bu konsolun altında da depolama hacmi sunan Aston Martin karbon fiber koltuklarla ağırlığı aşağıya çekebiliyor.

Hafiflemeden bahsetmişken karbon seramik fren disklerinin de 27 kg ağırlık azalması sağladığını söyleyelim. Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motorsa 680 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 325 km/s.

24 Mayıs 2023 Çarşamba

Caterham EV Seven


Caterham da modaya uymaya karar verdi. Yıllardır aynı tasarıma sadık kalarak ürettiği benzinli roadster modeli Seven ile dikkatleri üzerine çeken İngiliz firma şimdi de bu otomobilin elektrikli seçeneğini tanıttı. Henüz bir konsept olan aracın seri üretimiyse henüz düşünülmemekte.

Uzun zamandır değişmeyen tasarımını elektrik motoru için de bozmayan bu Seven'da LED aydınlatma grubu, egzoz çıkışlarının bulunmaması ve kardeşlerinde arkada yer alan takla kafesinin bütün yaşam bölümünü çevrelemesi gibi farklılıklar görülebiliyor.

243 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen elektrik motoru arka aksta yer alan otomobilin ağırlığı 700 kg'ın altında tutulabilmiş. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati de 209 km/s. 51 kWh kapasiteli bataryalarsa 40 kWh kullanılabilir kapasiteye sahip.

BMW


BMW, 2023 yazına girerken modellerinde güncellemelere gidiyor. İlk etapta fabrikadan çıkacak araçlara iDrive 8.5 sürümü yükleneceği açıklanırken diğer yenilikler motor bölümünde. Ayrıca çekiş sistemlerinde de güncellemeler var.

i4 ailesine xDrive40 seçeneğini ekleyen BMW, bu araçta 401 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen iki elektrik motoruna yer vermiş. i7 cephesine de bir giriş versiyonu eklenmiş. i7 eDrive50 olarak adlandırılan modelin teknik verileri açıklanmasa da arkadan itişli olduğu biliniyor. 740i xDrive da 7 Serisi'nin giriş seçeneğine dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonunu eklemiş oluyor.

Opel Corsa


Opel'in küçük hatchback modeli Corsa makyajlandı. Alman markanın diğer yeni modellerinin yüzüne kavuşan otomobilin iç mekanında da geliştirme çalışmaları yapılırken kaput altında da daha ekonomik motorlar yer alıyor.

Opel Vizor olarak adlandırılan bölümde matrix LED farlar ve panjurun yerini alan siyah renkli plastik dikkat çekerken Opel logosu, donanım seçeneğine göre siyah veya gümüş renkte alınabiliyor. Daha aerodinamik hale gelen ön tamponda sis farlarının hava girişi içerisine girdiği görülebiliyor.

Görsellerde karşımıza çıkan gri gövde rengiyle birlikte yeni jant tasarımları da sunmaya başlayan otomobilin tavanında da yüzgeç anten görülüyor. Bagaj kapağında model ismi marka logosu altına gelirken arka tampon da biraz daha dışarıya çıkık hale gelmiş.

İç mekana geçildiğinde direksiyon simidinin yeni göbeği ve vites selektörünün değişimi gözlerden kaçmazken yenilenen döşemeler ve güncellenen dijital gösterge paneli grafikleri dikkat çekiyor. Genişleyen dokunmatik ekransa kablosuz Apple Carplay ve Android Auto desteğine sahip. Geri görüş kamerası daha kaliteli hale getirilen otomobile adaptif hız sabitleme sistemi de eklenmiş.

Kaput altında 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motorun 48 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip seçenekleri sunulan Corsa, bu ünitenin 100 ve 136 beygir güç üretebilen versiyonlarına sahip. Bu ikili için en ilginç gelişmeyse araçların 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılması.

Elektrikli seçenek Corsa-e'de de güzel gelişmeleri haber veren Opel, daha önce de sunulan 136 beygir gücündeki versiyonun 50 kWh kapasiteli bataryalarla satışına devam ederken 156 beygir güç üretebilen ve 54 kWh kapasiteli bataryalarla donatılan versiyonu da satacağını açıkladı.

Genesis G70


Genesis'in şık sedan ve shooting brake modeli G70 güncellendi. Etkileyici görünen dış görünümdeki değişiklikler yeni gövde renkleri ve farklı tasarıma sahip 18 ve 19 inç çaplı jantlar olsa da iç mekanda biraz daha değişim bulunuyor.

Yenilenen direksiyon simidi göbeğinde markanın yeni logosu görülebilen otomobilin havalandırma ızgaralarında da metal görünümlü süslemeler bulunuyor. Çerçevesiz iç aynaya kavuşan araçta dijital göstergeli havalandırma kumandaları yer alırken bu parça üzerinde bulunan düğmeler de yenilenmiş.

Daha önce aracın giriş motor seçeneği 2 litre hacimli, turbo beslemeli bir ünite osla da artık Kia Stinger'da da görev yapan 2.5 litre hacimli ünite bu görevi devralıyor. Bu motor, 305 beygir güç, 422 Nm tork üretebiliyor.

BMW 5 Serisi ve i5


Nisan ayında tanıtılan yeni nesil Mercedes E Serisi'nin ezeli rakibi BMW 5 Serisi de yeni nesline kavuştu. BMW'nin güncel modellerinde kullanılan köşeli tasarım dilini yansıtan otomobilin aşırıya kaçmayan detayları, Alman firmanın bu segmentte kendisini biraz daha dizginlediğini gösteriyor.

Ön bölümde köşeli fakat aşırı büyümeyen panjura sahip olan otomobilin tampon tasarımı ve çapları 21 inçe kadar çıkan jantları donanıma göre değişiklik gösteriyor. M paketli versiyonlarda oldukça agresif duran tamponlar kaputun panjura doğru uzayan çift bombesiyle birlikte sportif görünüm sunuyor.

Hemzemin kapı kollarına kavuşan otomobilin arka bölümüne geçildiğinde M paketli araçlarda ince bir spoiler kullanımı öne çıkarken LED stoplar sade bir tasarım sunuyor. M paketinde sunulan arka tamponların köşelerine taşan siyah bölümse herkesin hoşuna gitmeyebilir. 

Tavanda kesik yüzgeç anten kullanan BMW, C sütununa da Hofmeister Kink'i yerleştirmeyi unutmamış. İlk defa 5 metrenin üzerine çıkan boyuyla büyümeye devam eden otomobil 5.060 mm boya, 1.900 mm ene, 1.515 mm yüksekliğe ve 2.995 mm aks mesafesine kavuşmuş.

5 Serisi'nin elektrikli seçeneği i5'i de tanıtan BMW, bu aracın tasarımında abartıya kaçmamış. Hatta hava girişleri kapatılan ön panjur, daha aerodinamik jantlar ve yok olan egzoz çıkışları yerine gelen daha geniş difüzör çıkışıyla aracın kardeşlerinden daha sade bir görünüm sunduğu bile söylenebilir.

İç mekan tasarımında da diğer BMW modellerinin izinden giden marka dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı tek parça cam altına alırken kalın ambiyans ışıklandırması ve düğmesiz orta konsol tasarımı da yabancı değil. Ara konsolda artık vites kolu yerine selektör sunan 5 Serisi direksiyon simidinde fiziksel butonları korumuş. 12 hoparlörlü Harman Kardon ve 18 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi de donanıma eklenmiş.

Benzinli ve Diesel motorlarının tamamında 48 Volt hafif hibrit yardımcı sunan 5 Serisi şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli motorlarla daha geniş bir kitleye hitap edecek. Avrupa'da satılan 520i ve 530i modellerinde 2 litre hacimli, benzinli motorunu kullanan BMW, bu araçlardan sırasıyla 208 beygir, 330 Nm ve 258 beygir, 400 Nm alabiliyor. Aynı hacimli Diesel motorsa 197 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 520i'yi sadece arkadan itişli olarak sunan üretici diğer iki aracı dört tekerlekten çekiş opsiyonuyla da satacak.

Sadece xDrive ile sunulan 540i'de 3 litre hacimli, 6 silindirli motorunu kullanan BMW, bu araçtan 381 beygir güç, 540 Nm tork alabilmiş. Aynı üniteyi elektrik motoruyla birleştiren şarj edilebilir hibrit 550e ise 489 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Bu aracın daha düşük güçlü kardeşi 530e'de 2 litre hacimli ünite elektrik motoruna eşlik ediyor ve ortaya 299 beygir güç, 450 Nm tork çıkıyor. Bu seçenek sadece arkadan itişli olarak alınabiliyor.

Arkadan itişli olarak alınabilen bir diğer modelse elektrikli i5 eDrive40. 340 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen otomobili yetersiz bulanlar, çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli hale gelen i5 M60'ı tercih edebilir. 601 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen otomobil ailenin en çabuk hızlananı olarak 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabiliyor.

Volkswagen Touareg


2018 yılında yeni nesline kavuşan Volkswagen Touareg, geçtiğimiz günlerde makyajlanan kuzeni Porsche Cayenne’in hemen ardından güncellendi. Görsel olarak büyük yenilikler sunmasa da Alman markanın büyük SUV modeli müşterileri küçük iyileştirmelerle tavlamaya çalışacak.

Cayenne’de olduğu gibi HD matrix LED farlar kullanmaya başlayan Touareg’in bu parçaları altlarında kalan üçgen bölümler büyümüş. Hafifçe elden geçirilen panjur ve hava girişleri köşelere doğru büyüyen tampon haricinde bu ikilinin değişik donanımlarda farklı şekillere bürünmesi alıştığımız bir uygulama. Örneğin R-Line ve R donanımlarında kromajlı bölümlerin yeri piyano siyahı plastikle dolduruluyor.

Çapları 19 ile 22 inç arasında değişen jantları da farklı tasarımlarda alınabilen otomobilin arka bölümünde stopların yenilendiği ve bagaj kapağında birbirine bağlandığı görülebiliyor. Ayrıca tamponda yer alan reflektörler de stoplar gibi birbirine bağlanmış. Görsellerde karşımıza çıkan mat gri ve metalik kırmızı renkler de aileye yeni eklenmiş.

İç mekanda da ana hatlar korunsa da bazı ufak tefek yenilikler bulunuyor. Yeni nesille birlikte ekranları öne çıkaran bir görünüme kavuşan kokpit şimdi de dokunmatik düğmelere sahip bir direksiyonla donatılmış. Makyajla birlikte navigasyon verileri daha yüksek çözünürlükte aktarılabilirken Apple Carplay ve Android Auto ikilisi de kablosuz olarak kullanılabiliyor. Araçta kullanılan USB-C portları da artık 15 yerine 45 Watt çıkış gücü sunarak hızlı şarja olanak sağlıyor.

Özellikle çok göz önünde olmayan ama dokunulması muhtemel bölgelerde kullanılan malzemelerde kalite artıran Volkswagen kokpitin üst köşeleri ve dizlerin değebileceği bölümlerin artık daha yumuşak olduklarını belirtiyor. 30 renk seçeneğine sahip olan ambiyans aydınlatması da artık daha çok yüzeyde karşımıza çıkıyor. Ön yolcu konsolunda yer alan Touareg arması da bu yüzeylerden biri.

Kuzeni Cayenne’de olduğu gibi hem helezon yaylı hem de havalı süspansiyon sistemleri yenilenen otomobile tavan yükü sensörü de eklenerek her koşulda daha konforlu ve güvenli sürüş sunması sağlanmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da bütün Touareg modellerinin standart donanımında yer alıyor.

Kaput altında gelince Cayenne’de de görev yapan 3 litre hacimli, benzinli V6 motoru görüyoruz.  Standart haliyle 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen ünite iki de şarj edilebilir hibrit araçta görev yapıyor. İlki 381 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen modellerin ikincisi Touareg R eHybrid ismiyle 462 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.

Henüz 8 silindirli Diesel motordan haber olmasa da 3 litre hacimli V6 kardeşlerini bir kere daha Touareg’in kaputu altında görüyoruz. Amarok’tan da tanıdığımız motorun 231 ve 286 beygir güç üretebilen iki seçeneği sunuluyor. Ünitelerin maksimum tork değerleriyse sırasıyla 500 ve 600 Nm.