13 Mayıs 2023 Cumartesi

Fisker Ocean Force E


Fisker, Ocean satışlarında istediği yere ulaşamamış olsa da bu aracın daha "eğlenceli" bir seçeneğinin konseptini sergilemekten çekinmiyor. Teknik verileri de açıklanan otomobilin araziye çok daha hazırlıklı olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Yeni ön tamponunda çeki demirleri, plastik koruma ve spotlar yer alan araçta yükseltilmiş süspansiyon sistemi ve 20 inç çaplı, güçlendirilmiş çelikten üretilmiş jantlar kullanılıyor. 33 inç çaplı lastikler ve port bagajla da donatılan konseptin arkasında taban korumalı tampon ve tek çeki demiri görülebiliyor. Aracın farklı yerlerinde bulunan "Force" armaları yeşil renkli.

Çift elektrik motoruyla donatılan otomobil bu sayede dört tekerlekten çekişli. 558 beygir güç üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 3.6 saniye sürüyor. Sahiplerine 2023 yılı sonunda ulaşacağı bildirilen otomobilin pil ve menzil bilgileri de kesinlik kazanmış değil.

12 Mayıs 2023 Cuma

Honda e:Ny1


Honda, Avrupa pazarında sattığı elektrikli modellerin sayısını artırmaya kararlı. ZR-V'nin hibrit, CR-V'nin de şarj edilebilir hibrit seçeneklerini satışa sunan Japon üretici HR-V'nin tamamen elektrikli versiyonu e:Ny1'i de tanıttı.

Ana hatlarını HR-V ile paylaşan otomobilin önünde panjurun yerini şarj kapağı almış. Tamponla birlikte jantları da daha aerodinamik olan aracın arka bölümünde de doğal olarak egzoz çıkışları bulunmuyor. Ayrıca bataryalar nedeniyle yükseklik de biraz artmış.

İç mekanıysa HR-V'de kullanılandan çok farklı olan modelde 3 kollu direksiyon simidi tanıdık olsa da dijital gösterge paneli, dik yerleşime sahip, 15.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve ilginç şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları farklılık yaratıyor. Düğmeli vites selektörü ve ambiyans ışıklandırması da diğer detaylar arasında.

Kaputu altında 204 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen elektrik motoru bulunan otomobilde 68.8 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. Menzilinin 412 km olduğu belirtilen aracın bataryalarının %10'dan %80 doluluğa ulaşmasıysa 45 dakika sürüyor.

Alpine A290_β


Alpine'in elektriklenme süreci de başladı. Temel olarak Renault 5 ve ZOE'yi alacağı açıklanan otomobilin performans değerleri henüz açıklanmamış olsa da gövde tasarımının %85'inin seri üretim modelle aynı olacağı belirtildi.

Köşeli hatlarını R5 Turbo 3E konseptiyle paylaşan otomobilde çok şık görünümlü aydınlatma grubu ve önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar bulunuyor. Çift renkli gövde, ince yapılı yan aynalar, spoiler ve şık difüzör çıkışı haricinde LED stopların da dikkat çekici olduğunu söyleyebiliriz. Ortasında sis farı yer alan arka tamponun egzoz çıkışı biçimli aydınlatmaları da hoş birer detay.

İç mekanında neredeyse hiçbir düğme bulunmayan otomobilde tam boy takla kafesi, oval direksiyon simidi, metal pedal seti, 1+2 oturma düzenine sahip yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve ambiyans aydınlatması gibi öne çıkan detaylar kullanılmış.

Porsche 718 Spyder RS


Porsche'nin roadster ailesi genişliyor. İki yıl önce 718 Cayman'ın en hızlı seçeneğini tanıtan Alman üretici şimdi de aynı gücü 718 Spyder kaputu altına yerleştirdi. Görünümüyle dikkat çeken otomobilin performansı da etkileyici.

Agresif duran ön tampon, kaput ve hava çıkışlarına sahip ön çamurluğu sabit tavanlı kardeşinden alan otomobilin tek bijonlu ve 20 inç çaplı jantları da tanıdık. Arka tasarımı da 718 Spyder ile paylaşılan modelde ince bir ek spoiler ve çıkartma haline gelen model arması gözlerden kaçmıyor. İç mekanını da Cayman GT4 RS ile paylaşan otomobile yağmurlu havalar için bez tavan eklenebiliyor.

Kaputu altında 911 GT3'ten alınan 4 litre hacimli, 6 silindirli, Boxer motor yer alan otomobil atmosferik emişli üniteden 500 beygir güç, 450 Nm tork alabiliyor. 1.410 kg ağırlığa sahip olan model sadece 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunuluyor.

718 Spyder'dan 40 kg daha hafif olan otomobil arkadan itişli ve 0'dan 100 km/s sürate hızlanmasını 3.4 saniyede tamamlıyor. 0-200 deparı içinse 10.9 saniye yeterli oluyor. Elektrikli olmayan son 718 modeli olan 718 Spyder RS'in maksimum sürati 308 km/s.

KG Mobility Rexton Sports Khan Culmen


SsangYong'un KG Mobility'ye dönüşmesi devam ediyor. Musso ismiyle tanıdığımız pick up modelini makyajlayan üretici makyaj öncesi modellerin de üretimine devam edeceğini duyurdu. Khan Culmen donanımına da kavuşan pick up kaputu altındaysa yenilik sunmuyor.

Sonunda LED farlara kavuşan aracın çok daha köşeli hale gelen ön bölümünde büyük panjur dikkat çekiyor. Çapları 20 inçe kadar çıkan jantların tasarımları değişirken yeni donanımda daha bol siyah renkli plastik gövde koruması kullanıldığı görülebiliyor. LED stopların da iç tasarımları yenilenirken kasa için birçok aksesuar sunuluyor.

Asıl görsel farklılığını iç mekanda sunan pick up aynı direksiyon simidini kullanıyor olsa da dijital gösterge paneli, yeni geniş dokunmatik ekran, dijital havalandırma sistemi kumandaları ve panellere şık bir şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları yaşam alanını daha premium göstermiş.

Kaputu altında yenilk bulunmayan araçta 2.2 litre hacimli turbo Diesel motor kullanılıyor. 204 beygir güç, 441 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor. Ayrıca model 2 farklı kasa boyu sunmaya devam ediyor.

11 Mayıs 2023 Perşembe

Ford Ranger


Geçtiğimiz yıl tanıtılan yeni nesil Ford Ranger anavatanı A.B.D.'ye biraz geç de olsa ulaştı. Tasarım olarak bir farklılık sunmayan modelin kaputu altındaysa bu ülkede ilgi görecek güçlü motorlar bulunması sanırım kimseyi şaşırtmayacaktır.

Diğer ülkelerde olduğundan daha fazla donanım seviyesine sahip olan Amerikalı Ranger'ın donanımında da zenginleştirme yapılmış. Farklı paketlerde farklı tasarıma sahip ön panjur sunan Ranger, Raptor'da eskiden olduğu gibi Fox amortisörleri standart donanıma eklemiş. Bu araçta 17 inç çaplı jantlar ve 33 inç çaplı lastikler de bulunuyor.

Yerden yüksekliği 272 mm olan bu versiyonun yaklaşma açısı 33, uzaklaşma açısı 26.4 ve askı açısı 24.2 derece olarak açıklanıyor. 2.415 kg boş ağırlığa sahip olan modelde yan basamaklar ve siyah renkli çamurluk korumaları da standart donanımda.

İç mekanında bir farklılık sunmayan araçların kaputlarının altındaysa daha güçlü motorlar mevcut. 2.3 litre hacimli, 4 silindirli motoru 274 beygir güç, 420 Nm tork üretebilen Ranger'ın 2.7 litre hacimli V6 ünitesi 320 beygir güç, 542 Nm tork üretebiliyor. Raptor'da görev yapan 3 litre hacimli V6 ise 411 beygir güç, 582 Nm tork üretiyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün araçlarda standart olarak sunulurken 2.3 litre hacimli motora sahip modeller haricinde kalanlarda dört tekerlekten çekiş sistemi de standart. Dört silindirli ünite, hibrit Ranger'ın da kalbinde yer alacak.

Hyundai i20


Hyundai'nin B segmentinde yer alan hatchback modeli i20 makyajlandı. Türkiye'de üretilen modelin kaputu altında yenilik bulunmazken iç mekanda da farklılıkları görmek zor. Sunulan yeni gövde renkleriyse asıl dikkat çeken değişiklik.

Üç yeni gövde rengiyle alınabilen otomobilin ön panjur ızgara tasarımı yenilenmiş. Ayrıca tamponun alt ve yanında bulunan hava girişleri yeni şekillerine kavuşmuş. Marka logosu da panuur üstüne çıkmış. Yeni jant tasarımları da sunan otomobilin arka tamponu da yenilenmiş. Daha büyük kısmı siyah renkte sunulan parçanın altında yer alan sahte difüzör çıkışı büyümüş. Reflektör ve sis farıysa daha yukarıya alınmış.

İç mekanda gövde rengine uygun trim parçaları sunan makyajlı i20'nin çarpışma önleme sistemine bisikletli tanıma özelliği eklenmiş. USB-C girişleri ve kablosuz güncellenebilen bilgi-eğlence sistemi de yeniliklerden. Kaput altındaysa 1 litre hacimli, turbo beslemeli motorun 100 ve 120 beygir güç üretebilen seçenekleri yer alıyor. Bu motorlar 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

Honda Brio


Honda'nın Güney Doğu Asya pazarlarında satışa sunduğu küçük modellerden Brio makyajlandı. Kaputu altında yenilik olmayan otomobilin iç mekanı modern bir duruşa kavuşurken dış tasarım diğer Honda modellerini andırıyor.

Köşeli hatlara sahip olan otomobilin bütün seçeneklerinde sportif bir ön tampon görev yapıyor. RS donanımında 15 inç çaplı jantlar, siyah yan aynalar ve LED farlar standart olarak sunuluyor. Büyük bir ön panjur da sunan Brio'nun arka bölümünde çıkıntı yapmayan bir tampon ve küçük stoplar görülebiliyor.

Analog gösterge tablosu ve üç kollu direksiyon simidi bulunan otomobilde sonradan uygulanmış gibi duran dokunmatik ekran ve dijital ekrana sahip havalandırma sistemi yer alıyor. Gövde rengi trim parçaları da siyah iç mekana az da olsa renk katıyor.

1.2 litre hacimli, benzinli motorla sunulmaya devam eden otomobilin ürettiği 90 beygir güç ve 110 Nm tork da değişime uğramamış. Şanzıman seçenekleriyse 5 ileri vitesli manuel ve sürekli değişken oranlı otomatik ünite.

7 Mayıs 2023 Pazar

Laffite Atrax, LM1 ve Barchetta


Laffite Automobili'nin sesi bir süredir çıkmıyor olsa da firmanın Giugiaro tasarımı üç araçla birlikte karşımıza çıkması bu yokluğu affettirecek gibi görünüyor. Araçlardan ilki G-Tec X-Road tarzı bir SUV, ikincisi bir yarış aracı ve üçüncüsü tam bir keyif otomobili.

Atrax isimli SUV ile süper otomobillerle arazi araçları arasındaki farkı kapayan Laffite, agresif tasarımda parçalı LED farlar, vinç, geniş hava girişleri, karbon fiber çamurluk ve kapı altı korumaları, yukarıya doğru açılan kapılar, tavana yerleştirilmiş hava girişleri, arka bölümde, dışarıya eklenmiş stepne, LED stoplar ve geniş bir difüzör çıkışını standart olarak sunuyor.

Bol bol karbon fiber ve deri döşemenin bulunduğu iç mekanda üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi aynı zamanda dijital gösterge paneli ve neredeyse bütün kumanda düğmelerine ev sahipliği yapıyor. Havalandırma kumandalarıysa ızgaraların içine gizlenmiş. 2+1 oturma düzenli koltuklarsa yüksek yan destekleriyle dikkat çekiyor.

Toplamda 1.167 beygir güç, 2.500 Nm tork üretebilen 2.2 ton ağırlığındaki otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3.8 saniye olarak açıklanırken maksimum sürat 240 km/s'te sınırlı. Sahip olduğu bataryalarsa araca yaklaşık 400 km menzil kazandırıyor.

Aynı ön tasarımın daha bir yarış otomobilimsi haline sahip olan LM1'in burnunda splitter ve spoiler haricinde hava geçiş kanalları bulunuyor. Aerodinamik jantlar ve çok geniş gövde haricinde yine yukarıya doğru açılan kapılar, dev spoiler, deflektör ve difüzör üçlüsü aerodinamik yapıyı geliştiren detaylardan.

Üst ve alt bölümleri bulunmayan direksiyon simidi yine birçok düğme ve göstergeye sahip olsa da konsolda da ek bir gösterge sunan otomobilde yere sabitlenmiş metal pedallar, yarısı sol kapıya alınan havalandırma kumandaları ve yan kameraların görüntülerini yansıtan ekranlar görülebiliyor. Alcantara döşemeler ve bol karbon fibere sahip iç mekanda ambiyans ışıklandırması da mevcut.

1.650 kg ağırlığa sahip olan otomobil yine 1.167 beygir güç üretse de torku 1.600 Nm'de sınırlandırılmış. Yine de 0'dan 100 km/s sürate 1.9 saniyede ulaştığı iddia edilen otomobilin 410 km menzil sunduğu da belirtilmiş.

Kardeşleri kadar ilginç bir tasarım sunan Barchetta aynı zamanda isminin de hakkını veriyor. Farların üzerinde başlayan A sütunu arkada yer alan spoilere kadar uzanan otomobil tavanda da  bir spoiler sunuyor. Kapılar yine yukarıya doğru açılırken yolcuları koruma işi bir taraftan alçak tasarımlı camlara, diğer yandan sökülebilir cam fanuslara verilmiş.

Sürücüsünü yolcudan karbon fiber bir direkle ayıran otomobil bu nedenle direksiyon simidi haricinde kalan kumandaları her iki tarafta da sunuyor. Bunlar arasında yan kameraların görüntüleri de bulunuyor. Direksiyon simidiyse LM1'da sunulanla hemen hemen aynı tasarıma sahip.

Üçlü arasında en düşük güce sahip olan otomobilin elektrik motorları 586 beygir güç, 990 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/ sürate 3.5 saniyede ulaşabilen modelin menziliyse 390 km olarak açıklanıyor.