17 Temmuz 2021 Cumartesi

Range Rover Evoque L


Uzun aks mesafeli araçların diyarı Çin'de tanıtılan bu tip modellerin arasına yeni Range Rover Evoque da katıldı. Arka koltuk yolcularına yönelik bir otomobil olan uzun Evoque dışarıdan bakıldığında kendisini belli etmemeyi başarıyor.

Uzayan ve arka kısmına "L" takısı eklenen arka kapıları haricinde tanıdık bir araç olan otomobilin boyu 160 mm uzayarak 4.531 mm'ye ulaşmış. İç mekadaysa arka koltuklarda 125 mm daha fazla diz mesafesi sunuluyor. Büyük bir panoramik cam tavan, daha yumuşak kafalıklar ve 7 dereceye kadar elektrikli olarak yatırılabilen sırtlıklar arka koltukların diğer avantajları.

16 Temmuz 2021 Cuma

Marc Philipp Gemballa Marsien


959 ve 911 Safari gibi araçlarla uzun rallilerde boy gösteren Porsche uzun süredir bu tür işleri Cayenne'in üzerine yıkıyor olsa da bazı müşteriler alçak yapılı arazi sporcusunu geri istiyor. İşte o potansiyel müşterilerin yüzlerini güldürecek otomobil.

Soyadı Gemballa olsa da aynı isimli modifikasyon firmasıyla bir ilgisi olmayan Marc Philipp Gemballa, 911 Turbo S temelleri üzerine geliştirdiği otomobille 959'a göz kırpmış. Ön bölümde geniş hava giriş ve çıkışları görülen otomobilin arka çamurluğu önünde de büyük hava girişi dikkat çekiyor.

Sade göründüğü söylenebilecek arka kısmında büyük bir spoiler, difüzör ve titanyum Akrapovič egzoz sisteminin geniş egzoz çıkışları bulunan otomobilin yan aynaları da farklı bağlantılarıyla gözlerden kaçmıyor. Jantlarsa arazi için uygun lastiklerle önde 19, arkada 20 inç çaplıyken yol kullanımında çaplar sırasıyla 20 ve 21 inçe çıkıyor.

KW armalı yeni bir süspansiyon sistemiyle donatılan araç yol kullanımında yerden 120 mm yükseklikte seyrederken arazide bu mesafe 250 mm'ye ulaşabiliyor. Bu arada gövdenin karbon fiberden üretildiğini belirtelim.

Project Sandbox olarak da anılan otomobilin iç mekanı 911'den alınsa da bol Alcantara döşeme, karbon fiber yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve Carrera GT'de olduğu gibi yukarıya doğru açı almış vites konsolu dikkat çeken farklılıklar.

İsminde Gemballa geçse de Ruf tarafından modifiye edilmiş, çift turbo beslemeli, 6 silindirli Boxer motora sahip olan araç 830 beygir güç, 930 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 330 km/s. Arazi modundaysa sürat 210 km/s'te sınırlanıyor.

Abarth F595


Özel seri Abarth 595 modellerine bir yenisi eklendi. Carlo Abarth tarafından tasarlanan tek koltuklu araçlarla koşulan Formula Italia'nın 50. yaşını kutlayan otomobilde özel bir egzoz sistemi görev yapıyor.

Ön ve arka tamponun alt kısımlarıyla yan aynalarda görülen mavi detaylar ve F595 armalarıyla kardeşlerinden ayrılan otomobilde 17 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Record Monza Sovrapposto aktif egzoz sistemiyse üst üste yerleştirilen iki adet çift çıkışa sahip.

İç mekanda, düzleştirilmiş alt bölüme sahip direksiyon simidi, metal pedal seti, Alcantara döşemeler ve sabit kafalıklı, yüksek yan desteklere sahip koltuklar standart olarak sunuluyor. Süspansiyon sisteminde Koni markası dikkat çekerken fren diskleri önde 284, arkadaysa 240 mm çaplı.

Turbo beslemeye sahip, 1.4 litre hacimli motoru 165 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen otomobil manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabilirken sıralı şanzımanla bu süre 7.4 saniyeye çıkıyor.

Aston Martin Valhalla


Hibrit güç aktarımı sunan süper otomobillerin sayısı her geçen gün artıyor. Listeye en yeni katılımı gerçekleştiren Aston Martin, 2019 yılında RB 003 olarak isimlendirdiği konsept otomobilini de bu şekilde gerçeğe dönüştürmüş oluyor.

Ana hatları çok değişmese de detaylarında farklılıklar bulunan seri üretim model aktif splitter ve geniş ön panjuruyla öne çıkıyor. LED farların hemen arkasında büyük yarıklara sahip olan çamurluklar yer alıyor. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar sunan otomobilin yan bölümü de aerodinamik yapıyı optimum seviyeye getirmek için girintili çıkıntılı tasarlanmış.

Hem tavanda hem de kaputun kenarlarında hava girişleri sunan otomobilin çiftli egzoz çıkışı da kaputta olduğundan arka kısım aerodinamik verimliliğe adanabilmiş. Geniş ama çok yüksek olmayan spoiler ve büyük difüzör sayesinde 250 km/s ile yol alırken aracın 600 kg üzerinde yere basma kuvveti üretmesi planlanıyor.

Karbon seramik fren diskleri ve adaptif süspansiyon sistemi de sunacak olan otomobilde ön aks kaldırma özelliği de bulunacak. Ağırlığınsa 1.550 kg civarında tutulması planlanıyor. Bu arada konseptte sergilenen iç mekan seri üretime henüz hazır olmadığından tanıtılan aracın bu bölümünün fotoğrafları bulunmuyor.

Kaputun altında Mercedes-AMG armalı, 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V8 barındıran Valhalla bu üniteden 750 beygir güç alabiliyor. Her iki aksta da yer alan elektrik motorlarıysa 204 beygirlik katkı yapıyor ve toplamda araç 950 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor.

8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan Valhalla'nın dört tekerlekten çekişli olması, 2.5 saniyelik 0-100 deparını mümkün kılan özelliklerden bir tanesi. Sadece elektrikli olarak kullanılabilen araç bu şekilde 15 km menzil sunuyor, 130 km/s sürate ulaşabiliyor ve önden çekişli oluyor. Maksimum sürat 330 km/s olarak belirlenirken Nürburgring Nordschleife turunun 6:30'dan hızlı atılabileceği belirtiliyor.

Pininfarina Teorema


Geleceğe dönük birçok konsept çalışması bulunan Pininfarina bu sefer de Teorema ile karşımıza çıkıyor. Tamamen otonom olarak yol alabilen otomobil hem aerodinamik yapısı hem de iç mekan düzeniyle dikkat çekiyor.

5.4 metre boya ve 1.4 metre yüksekliğe sahip olan otomobil sivri burun yapısı ve girişinde ince LED aydınlatmalara sahip hava kanalıyla farklı görünüyor. Lastikleri köşelere çekilen modelde bir kapı bulunmuyor. Arka kısımda da ince LED stoplar yer alırken aerodinamik pakette yer alan spoiler ve difüzör burada şık bir şekilde gizlenmiş olarak duruyor.

Arka bölümü yukarıya doğru açılırken tepedeki cam bölümü de ileriye kayan kabine geçiş bu şekilde sağlanıyor. 1+2+2 oturma düzenine sahip olan otomobilin koltukları farklı şekilde konumlandırılabiliyor. Direksiyon simidi bulunmayan araç iki joystick yardımıyla kumanda ediliyor.

Organik LED aydınlatmaya sahip iç mekanda interaktif artırılmış gerçeklik sunan göstergeler Continental tarafından üretilen cama yansıtılıyor. Bu arada koltukların Poltrona Frau ile ortaklaşa geliştirildiklerini de belirtelim.

Kia Ceed, ProCeed ve XCeed


Kia, Türkiye'de çok popüler olamayan Ceed ailesini makyajladı. Şarj edilebilir hibrit motorla da alınabilen güncellenmiş araçlar arasında XCeed ve çok şık görünen shooting brake versiyon Proceed de yer alıyor.

Yeni marka logosuna kavuşan araçların ön bölümlerinde, yenilenen iç desenlere sahip far ve panjur dikkat çekiyor. Tampon da artık daha sportif duruyor ve ek aydınlatması farlara taşındığından bu parçaya sahip değil. Yeni tasarıma sahip 17 ve 18 inç çaplı jantlar haricinde 4 yeni gövde rengi sunan otomobillerin arkalarında, yine farklı iç desene sahip LED stoplar ve daha agresif görünen tampon görülebiliyor.

İç mekanda neredeyse hiçbir değişiklik sunmayan üçlüde dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran kullanımı devam ederken bu ünitenin güncel grafik ve özelliklere kavuştuğunu söyleyelim. Ayrıca döşeme seçeneklerinde de yenilikler var.

Kaput altında, Ocak ayında kullanıma geçen 1, 1.5 ve 1.6 litre hacimli motor seçenekleri bulunuyor. 48 Volt hafif hibrit teknolojisi sunan 1 litre hacimli ünite 120 beygir güç üretebilirken 1.5 ve 1.6 litre hacimli, benzinli motorlar 160 ve 204 beygir gücünde.

Farklı üniteler isteyenlere yine 48 Volt hafif hibrit yardımcılı, 136 beygir güç üretebilen Diesel motor sunan Kia, 1 litre hacimli motorun LPG ile çalışan seçeneğini de üretiyor. Atmosferik emişli, 1.6 litre hacimli, benzinli motora sahip şarj edilebilir hibritse 141 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor ve 58 km elektrikli menzile sahip.

15 Temmuz 2021 Perşembe

Hyundai Elantra N


Hyundai'nin merakla beklenen sportif sedan modeli Elantra N sonunda ortaya çıktı. Birçok markanın sedan modellerden uzak durduğu şu günlerde Kore'den gelen haberler sportif sürüş meraklılarının yüzünü güldürüyor.

Çok daha agresif duran ön tamponunda ek hava girişleri sunan otomobilde 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli yan aynalar, kırmızı renkli aerodinamik parçalar ve fren kaliperleri, bir çift geniş egzoz çıkışı, spoiler ve difüzöre benzer eke sahip arka tampon bulunuyor.

Sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi haricinde fren sisteminde de önde 360 mm çaplı diskler sunuluyor. Süspansiyon ve egzoz sistemlerinin haricinde direksiyonun da araca özel ayara sahip olarak kalibre edildiğini hatırlatalım.

İç mekanda araca özel grafik ve fonksiyonlara sahip dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran dikkat çekiyor. N armalı direksiyon simidinde de iki N bir de overboost düğmesi yer alıyor. Metal pedal seti, N logolu vites kolu ve yan destekleri yükseltilen koltuklar da standart olarak sunulurken sabit kafalıklı ön koltuklar opsiyonlar arasında.

Bazı pazarlarda i30 N Sedan olarak anılan otomobilin kaputu altında 5 kapılı kardeşinden tanıdığımız turbo beslemeli, 2 litre hacimli ünite yer alıyor. 280 beygir güç, 392 nm tork üretebilen ünite, overboost ile 20 saniye boyunca 290 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla alınabilen aracın 0-100 km/s hızlanması 5.3 saniyeye kadar inebiliyor.

Kia Carnival Hi Limousine


Kia'nın geçtiğimiz yıl yeni neslini tanıttığı MPV modeli Carnival süper lüks seçeneğine kavuştu. Yükseltilmiş gövdesiyle dikkatleri üzerine çeken aracın iç mekanı birçok lüks otomobilinkini aratmıyor.

Üzerine bir port bagaj eklenmiş gibi duran aracın standart versiyondan bir diğer farkı da yanlara eklenen basamaklar. İç mekandaysa durum biraz farklı. Sadece dört koltuğa sahip olan otomobilin arka koltuklarında istenebilecek en yüksek lüks seviyesu sunuluyor. Isıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlu üniteler bacak desteklerine hatta ayak masaj ünitelerine sahip.

Bu bölüme özel ses ve havalandırma sistemine sahip olan Hi Limousine'de perdeler ve ek LED aydınlatmalar da görev yapıyor. Birçok çekmeceye de ev sahipliği yapan kısımda ısıtma ve soğutma özelliğine sahip bardaklıklar ve buz dolabı da bulunuyor.

Tabanı ahşap kaplanan otomobilde 21.5 ekran televizyon da yer alıyor. Ambiyans ışıklandırması farklı renklerde seçilebilirken yaklaşık 29 cm yükselen tavan sayesinde iç mekan daha ferah hale gelmiş. Arka kısımda kumandalar dokunmatik ekranlardan veya telefondan yönlendirilebiliyor. Bagajda tavana askılar için bir boru eklenirken tabanda da gizli gözler yer alıyor.

Kaput altında 3.5 litre hacimli bir V6 motor barındıran ara. 295 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa standart donanımda sunuluyor.

14 Temmuz 2021 Çarşamba

Boldmen CR4


Özel üretim araçların önü açık gibi görünüyor. Harald Käs, Michael Käs, ve Friedhelm Wiesmann tarafından kurulan Boldmen, üçlünün tecrübelerini bir araca dönüştürmelerini sağlamış. Wiesmann, daha önce zaten bu tip bir firmaya sahipken Michael Käs, RUF ve Alpina ikilisinde çalışmış.

Oranları, gövde seçeneği ve yan aynalarından anlaşılabileceği gibi temellerinde bir BMW Z4 yatan otomobilde büyük bir ön panjur ve garip olarak nitelendirilebilecek farlar görev yapıyor. Ön çamurluklar arkasında hava çikişları bulunan CR4'ün gövdesi karbon fiberden üretilmiş.

Arka bölümde aşağıya doğru açı alan bagaj kapağı ve yine "farklı" duran stoplar görülebiliyor. Dörtlü egzoz çıkışıysa sportif bir duruşa sahip.

İç mekan görüntüleri paylaşılmayan aracın burada Z4'e göz kırpması sürpriz olmayacaktır. Kaput altında görülen sıralı 6 silindirli, 3 litre hacimli, turbo beslemeli motor da BMW'den alınmış ve 408 beygir güç üretebilecek şekilde modifiye edilmiş. Aracın 0-100 km/s deparı 3.9 saniye olarak açıklanıyor.

13 Temmuz 2021 Salı

Opel Astra


Opel'in değişimi devam ediyor. Alman marka, şimdiye kadar GM temellerini kullanmaya devam eden Astra'yı tamamen Stellantis bünyesine geçirdi. Markanın yeni yüzüne sahip olan otomobilde elektriklenme de yaşanmış.

Mokka'yı andıran LED far ve panjur tasarımıyla dikkat çeken ön bölümde, köşelere yerleştirilen LED sis farları ve kaput üzerinde yer alan şerit gibi detaylar görülebiliyor. Çift renkli jantlar ve kontrast renkli tavan da opsiyonlar arasında yer alıyor.

Arkadan bakıldığında büyümüş bir Corsa'yı andıran otomobil köşeli hatlarını burada daha da net gösteriyor. Gövde rengine boyalı olarak kalan C sütunu ve spoiler ortasına dik yerleştirilen 3. fren lampası ve köşeli tasarıma sahip LED stoplar diğer dikkat çeken noktalar.

4 mm artan boyu 4.374 mm'ye ulaşan otomobil 1.860 mm genişliğinde. Aks mesafesiyse 13 mm artışla 2.675 mm'ye ulaşmış. Bu arada bagaj hacmi de 422 litreye ulaşmış.

İç mekanı da Mokka'ya göz kırpan Astra'da dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran neredeyse aynı yükseklikte sunuluyor. Fiziksel butonlar da sunan otomobilde ince kollara sahip bir direksiyon simidi görev yaparken otomatik şanzımanlı versiyonlarda vites kolu, yerini selektöre bırakmış. Konsola entegre havalandırma ızgaralarından en solda olansa piyano siyahı yüzeye sahip.

Bu arada opsiyonel donanımlar arasında head-up display, Alcantara döşeme, ön ve arka koltuk ısıtması, AGR armalı, soğutmalı ve masajlı ön koltuklar, dur-kalk fonksiyonlu hız sabitleme sistemi ve 360 derece kamera yer alıyor.

Kaput altında da temellerini paylaştığı Peugeot 308'den izler bulunan otomobilde güçleri 110 ile 225 beygir arasında değişen benzinli ve Diesel motorlar kullanılıyor. 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel haricinde 1.6 litre hacimli benzinli motoru kullanan şarj edilebilir hibrit versiyonlar 180 veya 225 beygir güçle alınabiliyor. Motor ve donanıma göre 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda yer alıyor.