16 Temmuz 2021 Cuma

Aston Martin Valhalla


Hibrit güç aktarımı sunan süper otomobillerin sayısı her geçen gün artıyor. Listeye en yeni katılımı gerçekleştiren Aston Martin, 2019 yılında RB 003 olarak isimlendirdiği konsept otomobilini de bu şekilde gerçeğe dönüştürmüş oluyor.

Ana hatları çok değişmese de detaylarında farklılıklar bulunan seri üretim model aktif splitter ve geniş ön panjuruyla öne çıkıyor. LED farların hemen arkasında büyük yarıklara sahip olan çamurluklar yer alıyor. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar sunan otomobilin yan bölümü de aerodinamik yapıyı optimum seviyeye getirmek için girintili çıkıntılı tasarlanmış.

Hem tavanda hem de kaputun kenarlarında hava girişleri sunan otomobilin çiftli egzoz çıkışı da kaputta olduğundan arka kısım aerodinamik verimliliğe adanabilmiş. Geniş ama çok yüksek olmayan spoiler ve büyük difüzör sayesinde 250 km/s ile yol alırken aracın 600 kg üzerinde yere basma kuvveti üretmesi planlanıyor.

Karbon seramik fren diskleri ve adaptif süspansiyon sistemi de sunacak olan otomobilde ön aks kaldırma özelliği de bulunacak. Ağırlığınsa 1.550 kg civarında tutulması planlanıyor. Bu arada konseptte sergilenen iç mekan seri üretime henüz hazır olmadığından tanıtılan aracın bu bölümünün fotoğrafları bulunmuyor.

Kaputun altında Mercedes-AMG armalı, 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V8 barındıran Valhalla bu üniteden 750 beygir güç alabiliyor. Her iki aksta da yer alan elektrik motorlarıysa 204 beygirlik katkı yapıyor ve toplamda araç 950 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor.

8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan Valhalla'nın dört tekerlekten çekişli olması, 2.5 saniyelik 0-100 deparını mümkün kılan özelliklerden bir tanesi. Sadece elektrikli olarak kullanılabilen araç bu şekilde 15 km menzil sunuyor, 130 km/s sürate ulaşabiliyor ve önden çekişli oluyor. Maksimum sürat 330 km/s olarak belirlenirken Nürburgring Nordschleife turunun 6:30'dan hızlı atılabileceği belirtiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder