31 Mayıs 2025 Cumartesi

Dongfeng Warrior M817


Her gün bir yenisi tanıtılan Çinli modellere bir yenisi eklendi. Bu sefer dev SUV kategorisinde olan aracın ismi Warrior M817. Son dönemin modası olan tamamen elektrikli motora sahip olmayan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve şarj edilebilir hibrit güç ünitesi sunuyor.

Köşeli hatlara sahip olan otomobil 5.100 mm boya, 1.998 mm genişliğe ve 3.005 mm aks mesafesine sahip. Yükseklikse standart süspansiyon sistemiyle 1.899, yükseklik ayarlı sistemleyse 1.919 mm olarak açıklandı. Bu aracın yaklaşma ve uzaklaşma açılarıysa 30 derece.

Kaslı bir kaput ve kısa tutulan tamponlarla güçlü duran aracın karter koruması ve farlar arasına eklenen aydınlatmalı panjur üstü kaplaması da gözlerden kaçmıyor. Büyük jantlar, şişkin çamurluklar ve ince tutulan çamurluk korumaları haricinde kapı altı korumalarının kalın tutulduğu söylenebilir.

Hemzemin tavan rayları ve tavana yerleştirilen LiDar sensörleri de göz önünde bulunan Warrior M817'nin arkasında da kısa bir tampon ve yana doğru açılan bagaj kapağına yerleştirilmiş stepne görülebiliyor. + biçimli stopların da ilginç göründüğü söylenebilir.

Henüz iç mekan tasarımı paylaşılmamış olan modelin kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli bir motor bulunuyor. Bir çift elektrik motoruyla birlikte toplamda 700 beygir güç üretebilen aracın sahip olduğu bataryaların da kapasitesi henüz detaylandırılmadı.

30 Mayıs 2025 Cuma

Tata Altroz


Tata'nın küçük hatchback modeli Altroz makyajlandı. Aracın dış tasarımında önemli değişiklikler olsa da asıl farklılıkları iç mekanda olan modelin kaputu altındaysa bir yenilik sunulmuyor. 8.100 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarsa düşük olmayı sürdürüyor.

Yeni LED farları, biraz daha aşağıya alınan logo, yanlarda hava geçişleri açılan tampon ve daha küçük sis farlarıyla yenilenen ön tamponu bambaşka bir duruş sağlayan otomobilde yeni jant tasarımları kullanılıyor. Kapılarda yer alan karakter çizgileri bile yenilenen aracın arka kapı kolları aynı kalsa da öndekiler artık hemzemin yapıya sahip.

Makyaj öncesinde kapı camları altında yer alan kalın şertidi de incelten Tata, arkada parlak siyah renkli spoiler ve tamamen yenilenen stoplar sunuyor. Bu bölümde de logo aşağıya alınırken tamponda daha fazla siyah plastik bölüm bulunuyor. Burada yer alan reflektörler de biraz daha yukarıya alınmış.

Tamamen yenilenen iç mekanda iki kollu ve çift renkli direksiyon simidi, tamamı dijital gösterge paneli ve daha büyük bir dokunmatik ekran kullanılıyor. Havalandırma ızgaraları kokpite daha iyi entegre edilen Altroz'un klima kumandaları da daha fazla dokunmatik düğmeye kavuşmuş. 8 hoparlörlü Harman ses sistemi ve açılır tavan da donanımda yer alıyor.

Kaputu altında yer alan 1.2 litre hacimli ünite CNG ile 74, benzinle 88 beygir güç üretebilirken 1.5 litre hacimli Diesel motor 90 beygir güç üretebiliyor. Kullanılan motora göre 5 ileri vitesli manuel, tam otomatik veya 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilen otomobilin 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli motorla 120 beygir güç üretebilen seçeneği de yakında aileye katılabilir.

BMW i4


BMW'nin yaz güncellemeleri açıklandı. Birçok modelde donanım geliştirmeleri yapan Alman üretici asıl i4'ün üzerinde çalışmış. En güçlü seçeneği daha da güçlenen otomobilin eDrive35 ve eDrive40 versiyonlarıysa kullandıkları yeni yarı iletkenler sayesinde %4.5 daha uzun menzil sunuyor.

Asıl değişiklikse i4 M50 xDrive'da yaşanmış. Artık ismi i4 M60 xDrive olan otomobilin çift elektrik motoru toplam 601 beygir güç üretebiliyor. Modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresiyse 3.7 saniyeye inmiş. Bu aracın menzili de 433 km olarak açıklanıyor.

Dongfeng Nano 06


Dongfeng, Kia'yı çok seviyormuş gibi görünüyor. Çinli markanın tanıttığı Nano 06 isimli SUV, Koreli üreticinin EV3'ünün ikiziymiş gibi görünüyor. İç mekanda ayrılan tasarım anlayışı konu motor olduğunda da Kia'ya yaklaşıyor. Yaklaşık 11.000 Dolar olarak açıklanan fiyatıysa EV3'ün altında.

4.306 mm boya ve 2.715 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin köşeli tasarımı orijinal olmasa da siyah renkli çamurluk ve kapı altı korumaları, 17 inç çaplı jantlar, gümüş renkli tampon korumaları, spoiler, ortada birleşen LED stoplar ve çift parçalı bagaj kapağı bazı farklılıklar taşıyor. Kapı kolları da aerodinamik tasarıma sahip.

İç mekanda sade bir görünüm sunan otomobil burada daha yumuşak hatlara sahip. İki kollu direksiyon simidi üst ve alt bölümde düzleştirilmiş. İnce yapılı havalandırma ızgaraları ve büyük dokunmatik ekran da sunan araçta panoramik cam tavan ve tamamen yatırılabilen ön koltuklar da bulunuyor. Arkada 500 litre hacimli bagaj sunan otomobil önde de 70 litre hacimli bagaja sahip.

Tek elektrik motoruyla donatılan Nano 06, 184 beygir güç, 290 Nm tork üretiyor. Batarya boyutları 44.9 veya 51.9 kWh olarak seçilebiliyor. Çin çevriminde hesaplanan menzillerse sırasıyla 401 ve 471 km olarak açıklanıyor.

Xpeng P7


Xpeng'in büyük sedan modeli P7 yeni nesline kavuştu. Eskisinden çok daha farklı bir görünüm sunan otomobilde ilginç tasarım detayları da göze çarpıyor. Gücü de artışta olan modelin kısa ve uzun menzilli versiyonları sunulacak.

5.017 mm boya, 1.970 mm ene ve 1.427 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 3.008 mm aks mesafesi sunuyor. Sivri bir burun yapısı sunan modelin farları siyah renkli bölümlere gizlenmiş. 20 ve 21 inç çaplı jantlar kullanan P7'de hemzemin kapı kolları ve şişkin arka çamurluklar öne çıkıyor. Ön kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin arkasında da gizlenen stoplar ve köşeli hatlar görülebiliyor.

Ağırlığı 2.090 kg'dan başlayan P7'nin giriş seçeneklerinde arkaya yerleştiriliş 368 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılırken daha güçlü ve dört tekerlekten çekişli versiyonlarda öne de 226 beygir gücünde bir ünite ekleniyor. En güçlü araçlarda Brembo fren sistemi görev yapıyor. Bagaj kapağında da yüksekliği ayarlanabilen bir spoiler var.

29 Mayıs 2025 Perşembe

Alpine A390

Alpine elektrikli bir marka olma yolunda attığı adımları hızlandırıyor. 2024 yılında A390_β konseptiyle karşımıza çıkan otomobil, bu organizasyon sırasında seri üretime geçtiğinde görünümünün %85'ini koruyacağı açıklanmıştı. Fransız marka bu sözünün arkasında durmuş gibi görünüyor. En azından dış mekan için.

Kaputunda hava geçişi barındıran otomobilin çok parçalı LED farları üst bölümde iki bariz parçadan oluşuyor. 20 veya 21 inç çaplı jantlarla alınabilen otomobilde ön kapı kolları hemzemin, arkadakilerse C sütununa gizlenmiş. Opsiyonel olarak siyah tavanla alınabilen A390'ın kapılarında yer alan karakter çizgileri ve C sütunu yapısı A110'a selam gönderiyor.

4.615 mm boya, 1.885 mm ene ve 1.532 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.708 mm olarak açıklandı. Bagaj kapağı camının altında küçük bir spoiler sunan A390'ın ince yapılı LED stopları da aydınlatmalı bir Alpine yazıyıyla birbirine bağlanıyor. Arka tamponun yanlarında yer alan deflektörler de aerodinamik verimliliği artırıyor.

İç mekana geçildiğinde kokpit tasarımının bazı Renault modelleriyle paylaşıldığı görülebiliyor. Rafale havası esen bölümde A290'ın direksiyon simidi ve vites butonları kullanılmış. Metal pedal seti ve Sabelt armalı, sabit kafalıklı ön koltuklar otomobilin dinamik yönünü yansıtıyor. Modelin bagaj hacmiyse 532 litre olarak açıklandı.

Ağırlık dağılımı 49-51 olarak açıklanan A390'da biri önde, ikizi arkada toplam üç elektrik motoru kullanılmış. İki versiyonu bulunan aracın GT seçeneği 400 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 200 km/s. GTS ise 470 beygir güç, 808 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s deparı 3.9 saniyede tamamlanan model 220 km/s sürate ulaşabiliyor.

Her iki otomobilde de 89 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor ve WLTP menzili 555 km olarak açıklanıyor. 11 kW AC, 190 kW DC şarj imkanı sunan otomobilde 13 hoparlörlü, 850 Watt çıkış gücü sunan Devialet ses sistemi de görev yapıyor. 2.121 kg ağırlığa sahip olan ikili, Alpine'in 6 pistonlu fren disklerine sahip ilk otomobili. 

BMW M2 CS


BMW'den güzel bir haber geldi. Görünümüyle olmasa da sunduğu performansla sportif sürüş sevenleri çok mutlu eden M2'nin sınırlı üretime sahip olacak en güçlü seçeneği CS tanıtıldı. Hafifletilen otomobil diğer yandan da ciddi derecede güçlendirilmiş olsa da kaybettiği bir donanım bazı hayranları üzebilir.

Ön bölümde değişen tasarım elemanları hava girişlerinin ızgara desenleriyle sınırlı olsa da tampon altına bir splitter eklenmiş. Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin yüksekliği de 8 mm azaltılmış. Karbon fiber tavan, yan aynalar ve bagaj kapağı standart olarak sunulurken son saydığımız parçanın ucu çok daha agresif bir spoiler biçiminde sunuluyor.

İç mekanda ana hatlar korunsa da karbon fiber ve Alcantara'nın daha bol kullanılması öne çıkıyor. Bol bol CS armasına sahip olan yaşam bölümünde koltuklar ve vites değiştirme kulakçıkları da karbon fiberden üretilmiş. Koltuklar arasında yer alan bölümde de kol dayanağı iptal edilmiş. Bütün bu çalışmalar sonucunda araç 30 kg hafiflemiş.

Adaptif M süspansiyon sistemi, diferansiyel ve direksiyonda güncellemeler yapan BMW asıl geliştirmeyi 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli üntitede yapmış. Büyük kardeşlerinde olduğu gibi 530 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü arka aksa yönlendiriyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 302 km/s'te sınırlandırılmış.

SCG 007


Scuderia Cameron Glickenhaus sürekli yeni model tanıtan bir marka değil. Hatta 2024 yılında tanıtılan 004'ün haricinde üreticinin yarış otomobillerini daha sık sergilediği söylenebilir. Dayanıklılık yarışlarına katılan 007 LMH'in yol versiyonu pistlerle yollar arasındaki mesafeyi en aza indirecek gibi görünüyor.

Aslında aracın dış görünümünü anlatmaya pek de gerek yok. Alçak ve geniş yapısı dışında her tarafında yer alan aerodinamik yardımcılar, hava giriş ve çıkışlarıyla tam bir yarış otomobili gibi duran 007'de tek bijonlu jantlar ve yukarıya doğru açılan kapılar gibi detaylar kullanılıyor.

İç mekanı da 004'te olduğu gibi 1+2 oturma düzeni sunan aracın kokpitiyse bu modelinkinden çok daha dijital. Sürücünün iki tarafına dağıtılan dijital gösterge panelleri, U biçimli, karbon fiber direksiyon simidi, yere sabitlenen metal pedallar, Alcantara döşemeler ve otomobilin birçok bölümünde olduğu gibi karbon fiberden üretilen koltuklar gözlerden kaçmıyor.

Kaputu altında 1.000 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen, 6.2 litre hacimli, çift turbo beslemeli bir V8 barındıran otomobil arkadan itişli ve 7 ileri vitesli, yarı otomatik bir şanzımana sahip. Detaylı performans verileri açıklanmamış olsa da ağırlığının 1.550 kg olması, göz kamaştırıcı değerler anlamına geliyor.

25 Mayıs 2025 Pazar

Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato


Alfa Romeo 8C Competizione, üretiminin bitmesinin üzerinden 15 yıl geçmiş olsa da güzelliğinden bir şey kaybetmemiş otomobiller arasında yer alıyor. Yine de bazı koleksiyonerlerin daha da farklı bir araç arayışı içerisinde olmaları ortaya ilginç çalışmalar çıkarabiliyor. İşte o otomobillerden bir tanesi.

Zagato armasına sahip gövde aslında hangi araca ait olduğunu belli etse de her noktasında farklılıklar var. Daha geniş ön hava girişleri ve logosu kaputa taşınan ön panjur haricinde hem tampon hem de kaputta hava girişleri açılması hatta farların yeni şekilleri bambaşka bir yüz ortaya çıkarmış. Zagato'nun imzası olan çift bombeli tavanınsa fazla abartılmamış olduğu söylenebilir.

Her iki çamurluğun da arkasında hava çıkışı açılırken arka çamurluklar ve yan camların daha keskin çizgileri ğrofilde dikkat çeken detaylar. Ön çamurluklarda yer alan Zagato logoları jantların aynı kalmış olmasını gizleyemiyor. Modelin en farklı yanıysa ismini de veren arka kısmı.

Çift arka olarak çevirebileceğimiz DoppiaCoda'nın dörtlü egzoz çıkışları ve yuvarlak stopları haricinde her şeyi 8C'ninkinden farklı. Büyük bir spoiler tarafından sarmalanmış gibi duran arka bölümde  yer almayan camın eksikliğiniyse spoiler altına eklenen yüksek çözünürlüklü kamera gidermeye çalışıyor.

Engler Mosslr


Bir taraftan her gün gelen elektrikli otomobil haberleriyle değişimin bir parçası olan otomotivin klasikleşmiş motorlara sahip modellere de gebe olması güzel. Engler'in tanıttığı ve Sterling Moss'un Mercedes SLR'ına göndermeler yapan konsept farklı motor seçenekleriyle 75 adet üretilecek.

Alçak ve geniş gövde yapısını yuvarlak hatlarla pekiştiren otomobil büyük bir ön panjur ve ince yapılı LED farlar sunmuş. Türbin jantlar Mercedes SLR McLaren imzası taşırken şişkin çamurluklar ve kapılar altlarına yerleştirilen hava girişleri gözlerden kaçmıyor. Camı ve tavanı bulunmayan aracın egzoz çıkışları da ön çamurlukların arkasına yerleştirilmiş.

Koltukların arkasına yer alan takla barları gövdenin arkasına kadar devam eden tasarım detaylarına dönüşürken arkada çift hava geçişli bir spoiler ve tampona entegre difüzör görülebiliyor. Dev hava geçişleri çevresine eklenen LED stoplar da güzel entegre edilmiş. İç mekan tasarımı henüz paylaşılmayan araçta ince süngerlere sahip karbon fiber koltuklar kullanılmış.

Kaput altında üç motor seçeneği sunmayı planlayan Engler ilk iki motorun V8 olacağını açıkladı. Bu iki ünitenin yaklaşık 750 ve 1.000 beygir güç üreteceğini belirten üretici Daha sonra sunmayı planladığı V12'ninse yaklaşık 850 beygir güç üretebileceğini açıkladı.

BMW Concept Speedtop


BMW Villa d'Este'yi çok seviyor. 2024 yılında burada Concept Skytop'ı sergileyen Alman üretici şimdi de bu otomobilin Shooting Brake kardeşi Speedtop'ı katılımcılara gösterdi. Özel bir gövdeye sahip olan otomobilden 70 adet üretilmesi düşünülüyor. Kardeşindense 50 örnek bulunacak.

Sivri burun kısmı ve hava çıkışlarına sahip kaputunu Skytop ile paylaşan otomobil A sütunundan itibaren kardeşinden farklılaşıyor. Jantları da yenilenen otomobilin arka lastiklerinin çok daha geniş olduğu, jant tasarımından da belli oluyor. B sütunu bulunmayan aracın kapı kolları da camların hemen altına gizlenmiş.

Geniş arka çamurluklar, çift hava geçişine sahip spoiler, yatık bir bagaj kapağı, ince yapılı LED stoplar ve çift egzoz çıkışı, konseptin sportif görünümünü pekiştiriyor. Arka bölümde çok daha yuvarlaklaşan hatlar uzun tampon tekerlek mesafesiyle sunulmuş. Bu durum önde de aynı.

Kokpitini M8 Competition ve dolayısıyla Skytop ile paylaşan otomobilin arka koltuklarıysa daha çok çantalar için uygun tasarıma sahip. Tavanda yer alan ince uzun LED şerit bagajda da kendisini gösteriyor. Kapak açılığında ortaya çıkan yüksek zemin aslında ikinci bagaj kapağı olarak görev yapıyor ve aracın büyük bir yükleme kapasitesine kavuşmasını sağlıyor.

Kaput altında yer alan motoru tam olarak detaylandırmaktan kaçınan BMW, Speedtop'ın temellerini paylaştığı araç düşünüldüğünde kaput altına çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli V8'i uygun gördüğü söylenebilir. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de aracın donanımında yer alacak.

Giamaro Katla ve Albor


Birkaç yıldır tanıtılan otomobillerin önemli bir kısmı elektrikli. Özellikle yüksek performanslı modellerde elektriklenme dikkat çekici boyutlara ulaştı. Yine de arada sırada bazı sürprizlerle karşılaşmıyor değiliz. Bugünün sürprizi İtalya'dan geliyor ve kaputu altında inanılmaz bir güç barındırıyor.

Tam hiper otomobil oranlarına sahip olan Katla, 4.791 mm boya ve 2.750 mm aks mesafesine sahip. ALçak ve sivri bir burun yapısı, tavana doğru uzayan kapılar, gövdenin her yanına yayılan hava giriş ve çıkışları, önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar, yükseklik ayarlı spoiler ve 3 boyutlu LED stoplar iddialı bir duruş sergiliyor.

İç mekanında daha sade bir görünüm sunan araçta alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve büyük havalandırma ızgaraları görülebiliyor. Vitesler konsolda yer alan düğmelerden seçilirken direksiyon simidi arkasında da vites değişim kulakçıkları bulunuyor. Sportif koltuklarsa sabit kafalıklara sahip.

Aracın asıl dikkat çeken mekanik aksamıysa kaput altında. 7 litre hacimli V12 motoru dört turbo beslemeye sahip olan Katla iki farklı versiyona sahip. İlki 1.670 beygir güç, 1.556 Nm tork üretebilen araçlardan ikincisi 2.127 beygir güç, 2.008 Nm tork üretebiliyor.


7 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü arka aksa ileten araç için 11 vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik bir şanzımanın da geliştirildiği açıklandı. Ağırlık dağılımı 48:52 olarak açıklanan hiper otomobilin ağırlığıysa 1.450 kg. 420 mm çaplı fren disklerine sahip olan otomobilin ön fren kaliperleri 10 pistonlu.

İlerleyen zamanlarda piyasaya sürülmesi beklenen Albor ise bir SUV. Keskin hatlarıyla ilk bakışta dikkat çeken otomobilde siyah renkli çamurluk korumaları ve yine bol bol hava giriş ve çıkışı kullanılmış. Stopları da yine 3 boyutlu tasarıma sahip olan Albor, dörtlü egzoz çıkışı ve büyük difüzör çıkışıyla da öne çıkıyor. Aracın adıysa Mars'ta yer alan Albor Tholus volkanından alınmış.

Bovensiepen Zagato


2022 yılında tamamen BMW'nin kontrolüne geçen Alpina bir nevi geri döndü. Markayı BMW'ye satan Bovensiepen ailesi bu işten uzak kalmaya niyetli olmadığından şimdi de kendi soy isimleriyle ve yine BMW temelleri üzerine geliştirilen araç üretimine başlıyor.

İsminden de anlaşılacağı gibi Zagato tarafından tasarlanan karbon fiber gövdeye sahip olan model BMW M4 Coupé temelli. Önden bakıldığında BMW i8'e benzediği söylenebilecek modelin tamponunda geniş hava girişleri kullanılmış. Farlarsa BMW'ye göz kırpıyor. Kaputunda hava çıkışı bulunan aracın jantları 20 inç çaplı. Tipik bir Zagato imzası olan çift bombeli tavan da arka camın altına kadar formunu koruyor.

Çamurlukların üzerinde yer alan karakter çizgileri haricinde kapıların önünde yer alan hava çıkışlarının devamı da yan bölümü güçlü göstermiş. Stopları da M4'ten alınan aracın arka tamponunda hava perdeleri ve altta dörtlü egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor. Bagaj kapağının ucuysa spoiler biçimli. Otomobilin hem ön hem de arkasında "Bovensiepen" büyük harflerle bizleri selamlıyor.

İç mekan tasarımını doğrudan M4'ten alan Zagato bu bölümde 16 standart deri rengi ve 45 farklı Alcantara tonu sunuyor. Özel üretim rozetleri de bulunduran yaşam bölümünü daha da özelleştirmek mümkün. Bu arada aracın ağırlığının da 1.875 kg olduğunu belirtelim.

Kaputu altında da tanıdık bir ünite sunan Zagato'nun çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru modifikasyonlar sonucunda 611 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan model 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde.