22 Mart 2025 Cumartesi

Renault Espace


Tanıtımı üzerinden henüz 2 yıl geçen yeni nesil Espace makyajlandı. İlk tanıtıldığında Austral'in bir boy büyüğüymüş gibi görünen otomobil makyaj ardından Rafale'in bir boy büyüğüne dönüşmüş. Yine tek motor seçeneğine sahip olan aracın donanımında yenilikler var.

Parantez biçimli farlardan çift katlı far grubuna dönen ön bölümde daha keskin hatlar kullanılmış. Yeni ön panjur ve tamponun köşelerine alınan aydınlatma grubuyla Rafale'in ön görünümüne sahip olan araca bir de yeni gövde rengi eklenmiş. Arka bölümde de stoplar yenilenirken bu parçaların duruşu Austral ile Rafale'in ortasında bir yere çekilmiş.

İç mekanında büyük tasarım değişiklikleri olmayan Espace'ın ön koltukları yenilenmiş. Ayrıca donanıma, sürücü tanıma sistemi eklenerek bütün ayarların sürücü koltuğunda oturan kişiye özel yapılması kolaylaştırılmış. Aracın ses izolasyonu da iyileştirilmiş.

Kaputu altında yer alan motoru değişmeyen Espace, 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motor çevresine geliştirilen hibrit üniteye sahip. 200 beygir güç üretebilen motor grubu içerisinde bir çift elektrik motoru yer alıyor. Yönlendirilebilir arka aksa da sahip olabilen modelin menziliyse 1.100 km'yi buluyor.

17 Mart 2025 Pazartesi

Renault 5 RS Turbo 3E


Renault'nun çılgın işleri bizlerle buluşmaya devam ediyor. En son 3 ay önce seri üretime yakın haliyle gördüğümüz Turbo 3E şimdi de RS eklenen ismi ve açığa çıkan iç mekan tasarımıyla bizlerle. Tasarımında da ufak tefek değişiklikler bulunan otomobilin gücü de kesinleşti.

Standart bir 5'ten uzun ve çok daha geniş olan otomobilin ön camıysa geriye itilmiş. Önde yer alan dev splitter tarafından yukarıya itilen havayı kaputtan çıkaran otomobil bu bölümde hava girişleri ve ince yapılı LED farlarıyla dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlar korunsa da arkadakilere aerodinamik kapaklar eklendiği görülebiliyor. Şasisi alüminyumdan üretilen otomobilin gövdesiyse karbon fiber.

Yanda yer alan deflektörler haricinde arka çamurlukların önünde hava girişleri bulunan model arkada küçük spoiler ve dev difüzörünü korumuş. Stoplar arasında yer alan spoiler küçülürken tampona sis ve geri vites aydınlatmaları eklenmiş. B sütununa da aracın adına eklenen RS bir arma olarak yerleştirilmiş.

Alpine tarafından geliştirilen otomobilin iç mekanında da A290'dan alınan direksiyon simidi bizleri karşılıyor. Klasik 5 Turbo'nun analog gösterge paneli şeklini alan dijital panel haricinde ekose desenli döşemeler, karbon fiber koltuklar, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve takla kafesi dikkat çeken donanımlar arasında. Bu arada modelde dik yerleşimli bir el freni kolu olduğunu da belirtelim.

Arka koltukları bulunmayan otomobilin bagaj hacminin bu nedenle büyüdüğü söylenebilir. Arka jantların içlerine yerleştirilen ve herbiri 272 beygir güç üretebilen bir çift elektrik motoruyla donatılan model 540 beygir güç üretebiliyor. 2.570 mm'lik aks mesafesi Renault 5'inkinden 30 mm uzun olan araç 70 kWh kapasiteli bataryalara sahip.

Aynı zamanda 800 Volt mimarisine de sahip olan otomobil bu sayede 350 kW DC şarjı destekleyebiliyor. 1.450 kg boş ağırlığa sahip olan bu küçük canavarın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye bile sürmeyecek. Orijinal Renault 5 Turbo'nun satışa sunulduğu tarihi işaret eden 1.980 adetlik sınırlı üretime sahip olacak RS Turbo 3E'nin maksimum süratiyse 270 km/s.