19 Eylül 2019 Perşembe

Cadillac CT4


Üreticiler genelde modellerinin giriş seçeneklerini tanıttıktan sonra sportif versiyonlarla ilgilenir. Cadillac ise CT4 için bunun tersini yapıyor. En güçlü seçenek CT4-V Mayıs ayında tanıtılırken giriş seçenekleri Eylül ayında ortaya çıktı.

Luxury, Premium Luxury ve Sport isimli paketlerle sunulan araç genel olarak dinamik bir görüntüye sahip olsa da Sport seçenekte özel tasarıma sahip 18 inç çaplı jantlar, siyah trim parçaları, ince bir spoiler ve farklı yan etekler sunuluyor.


İç mekanda CT4-V'nin tasarımını koruyan araçta daha sade görünen bir direksiyon simidi, standart görünümlü vites kolu ve daha az yan desteğe sahip koltuklar bulunuyor. Sport paketiyle birlikteyse bu koltuklar ve metal pedal seti geri geliyor.

Kaput altında 2 ve 2.7 litre hacimli motorlar barındıran CT4'ün bu üniteleri sırasıyla 240 beygir güç, 350 Nm torkla 313 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli araçlarda opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sistemi sunuluyor. İlk motor 8, ikincisiysa 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

Baojun RM-5 ve RC-6


Otomotiv dünyasının gözleri Frankfurt'ta olsa da Çin'de de ilginç gelişmeler oluyor. GM ailesinde yer alan Baojun bu ülkede iki araç tanıttı. Farklı görünseler de her iki otomobilin de temelleri ortak.


Aslında SUV ile MPV arasında bir yapıya sahip olan RM-5, 4.705 mm boya, 1.806 mm genişliğe ve  1.645 mm genişliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.750 mm olarak açıklanıyor. Çift katlı farlar ve büyük ön panjuruyla ilginç bir görünüm sunan otomobilin arka kısmında da çift katlı stoplar bulunuyor.


Sade görünen iç mekanda dijital gösterge paneli, yatay dokunmatik ekran, üç kollu direksiyon simidi ve ön yolcu bölümüne yatay olarak yerleştirilmiş uzun havalandırma çıkışları modern bir duruşa sahip.


Hafifçe yükseltilmiş tasarıma sahip bir fastback gibi görünen RC-6'da da büyük bir ön panjur ve kısa yapılı bir bagaj kapağı kullanılmış. 4.925 mm boya, 1.880 mm genişliğe ve 1.580 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.800 mm. Yerden yükseklikse 198 mm.


İç mekanda ana hatları kardeşiyle paylaşan aracın gösterge paneli ve hemen yanında bulunan dokunmatik ekran farklı tasarlanırken ortada görülen havalandırma çıkışları da yatay bir şekilde aşağıya alınmış.


1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motorlarla donatılan ikili 147 beygir güç, 245 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken önceden programlanmış 8 orana sahip CVT opsiyonel donanımda. 

BMW


Frankfurt otomobil fuarı, BMW gibi bazı üreticilere modellerinin yeni donanımlarını sergileme şansı da veriyor. Alman marka birçok modeli için sunmaya başladığı yenilikleri organizasyonda duyurdu.

M550d xDrive modellerinde Laser LED farlar sunmaya başlayan BMW, 520d modellerinde 48 Volt hafif hibris sistem kullanmaya başladı. Bu sayede yakıt tüketiminin 100 km mesafede ortalama 0.3 litre azalması söz konusu.

8 Serisi Gran Coupé daha yeni bir araç olsa da bazı seçeneklerde karbon fiber tavan opsiyonu sunulmaya başladı bile. Üstelik karbon fiber uygulaması iç mekan trim parçalarına da taşınmış.


M135i xDrive için sunulan yeni M Performance paketiyle birlikte aracın görünümünde siyah trim parçaları kullanılırken yeni 18 inç çaplı jantlar ağırlığı 10 kg azaltmış. Bu sayede 0-100 km/s deparı 0.1 saniye daha erken tamamlanıyor.

X5, X6 ve X7'de farklı gövde renkleri ve döşeme seçenekleri sunmaya başlayan BMW, 22 inç çaplı jantları da seçenekler arasına eklemiş. Yeni trim parçalarıyla birlikte X5 ve X6'da adaptif süspansiyon sistemi ve şerit değiştirme işlemi yapabilen hız sabitleme sunulmakta.

17 Eylül 2019 Salı

Hongqi S9


Frankfurt bu yıl o kadar da kalabalık değil. Birçok büyük üreticinin katılmadığı fuarda boşalan yerleri Çin merkezli üreticiler doldurmaya çalışıyor. İşte onlardan bir tanesi olan Hongqi ve hiper otomobili S9.

Agresif tasarımıyla güncel McLaren modellerini hatırlatan otomobilde kullanılan jantlarsa ilk nesil Opel Insignia'ya göz kırpıyor. Özellikle arka bölüm, dev boyutlu spoiler ve difüzörle birlikte kullanılan LED stoplarla dikkat çekici.


Karbon fiber iç mekanda U biçimli bir direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli sunan koneptin orta konsolundaysa bir ekran yer almıyor. Dikiz aynasının yukarı aşağı hareket ettirilebilmesi ve türbin benzeri hava çıkışları şık ayrıntılar.

Motor hacmi hakkında bir bilgi verilmeyen aracın V8 motorunun turbo beslemeli olduğu ve hibrit sistemle desteklendiğiyse biliniyor. 1.400 beygir güç ürettiği açıklanan aracın 0'dan 100 km/s sürate 1.9 saniyede ulaşabildiği ve maksimum 400 km/s sürat görebildiği iddia ediliyor.

Mercedes-Benz Simplex


Mercedes, Frankfurt otomobil fuarında retro tasarım dilinin kitabını yeniden yazmak istiyor. Simplex ismini verdiği konsept aracıyla bizleri 1901 yılına götüren üretici bu tip araçlara yeni bir açıdan bakmaya başlıyor.

Açık renkli bakır çerçeveye sahip ön panjuru büyük bir ekran olarak görev yapan otomobilin ince yapılı lastiklerinde de Mercedes logoları bulunuyor. Kaputu yandan deri kemerlerle bağlanan aracın kapıları bulunmuyor.


İnce yapılı stoplar ve ışıklandırılmış marka logosunun yer aldığı arka bölümde, aşağıya bakıldığında bagaj olarak kullanılan çanta göze çarpıyor. Ön kısmı beyaz olan otomobilin arka bölümü siyaha boyanmış.

İç mekanı da sadelik konusunda kitap yazabilecek durumda olan konseptte holografik yansıtma yapan kumanda düğmeleri ve aslında yansıtma olan analog görünümlü saat yer alıyor. Neredeyse yere paralel duran direksiyon simidinin iç kısmı ahşap.