14 Ekim 2016 Cuma

BMW 5 Serisi


BMW'den beklenen haber Paris otomobil fuarı sonrasında geldi. Alman üretici, kendisi için önemi çok büyük olan bir modeli, 5 Serisi'ni yenilediğini duyurdu. Beklediğimiz gibi, G30 kodlu bu araçta da segmentine örnek oluşturacak yenilikler mevcut.

Güncel 5 Serisi'nin göze hoş gelen hatlarını çok değiştirmeyen BMW, yeni modelde daha geniş çift böbrek ön panjur kullanırken daha iyi aerodinamik katsayı elde edebilmek için bu ızgaralar kapanabiliyor. LED farları ortaya doğru uzayan araç bu haliyle 7 Serisi'ni andırıyor.


Önceden olduğu gibi farklı donanım paketlerinde farklı görünümlü tamponlar, egzoz çıkışları, 17, 18 ve 19 inç çaplı jantlar ve yan etekler sunan aracın boyu 36 mm, eni 6 mm, yüksekliğiyse 2 mm artarken aks mesafesi de 7 mm uzamış. Bagaj hacmi 530 litreye ulaşırken toplam ağırlıkta 100 kg'a varan düşüş yaşanmış.

İç mekana geçildiğinde de bir BMW olduğunu belli eden 5 Serisi'nde şık direksiyon simidi tasarımlarının yanında dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran ve diğer BMW modellerinden tanıdığımız orta ve vites konsolu kumanda elemanları göze çarpıyor. Donanımına tam otomatik park sistemi eklenen otomobil otonom sürüş fonksiyonuyla birlikte sinyal verildiğinde sollama yapma özelliğine de kavuşmuş.


Opsiyonel olarak direksiyonel arka aksa sahip olabilen aracın motor seçeneklerinin tamamı turbo beslemeli. 530i'de görev yapan 2 litre hacimli benzinli ünite 252 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli kardeşi 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmaları sırasıyla 6.2 ve 5.1 saniye sürerken dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte bu süreler 6 ve 4.8 saniye oluyor.

520d'de görev yapan 2 litre hacimli Diesel ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken 3 litre hacimli kardeşi 265 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmaları sırasıyla 7.7 ve 5.7 saniye sürerken dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte bu süreler 7.6 ve 5.4 saniye oluyor.


Aileye 2017 yılında katılacak olan 530e iPerformance'ın hibrit ünitesi 2 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motorundan oluşuyor. 252 beygir güç, 420 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.9 saniye sürüyor.

Yeni M5 gelene kadar en güçlü seçenek olacak M550i xDrive'ın 4.4 litre hacimli v8 motoru 462 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Diğer modeller gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürüyor.

10 yorum:

  1. xdrive m5 incoming :) baş altı olan versiyon bile 460 beygirle 4 saniyede 0-100 yapıyor. m5 600 beygir civarı bir güçle gelir ve 0-100 hızlanması 3.5, 0-200 hızlanması da 11 saniye civarını görür. limitörsüz maksimum hız da 320-330 civarı olur artık.

    bir m5 hayranı olarak yeni m5 tahminimi yaptıktan sonra diyebilirim ki bmw yine mükemmel iş çıkarmış. ben f10'dan sonra 'yeni kasa kesin güzel olmayacak çünkü bu kasadan daha güzel bir araç yapılamaz' diyordum ama hakikaten yanıldım. üstüne bir de direksiyonu da eli yüzü düzgün bir hal almış.mercedesin facia e serisini ve audinin de yakın zamanda a6'yı yenileme ihtimallerini düşünürsek mercedes'i sadece mercedes hayranları alacak, araba zevki olanlar da bmw veya audi'den birini seçecek diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Benim merak ettiğim şu son hibrit indiriminden sonra acaba 530e getirilir mi Türkiye'ye. 1.6 benzinliye gelene kadar 520i'yi 2 litre hacimli motorla satmaktansa aynı motorlu hibriti yarısı ÖTV ile satmak daha mantıklı olabilir.

    YanıtlaSil
  3. haberlere baktım da. 530e'den 1.6 motorluymuş gibi %45 vergi alınacak.bu durumda getirmezlerse kendi ayaklarına sıkmış olurlar potansiyel var çünkü piyasada.bizim millet zaten markaya bakıyor direkt. kimse dizel veya full donanım diyip non-premium d segmenti almaz gidip direkt bu aracı alırlar.

    YanıtlaSil
  4. Yanlışınız var, 530e'de 1800cc üzeri (2000cc) motor var. Dolayısıyla ÖTV'si hala %90.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir daha okudum da resmen Toyota kanunuymuş bu. İlk göz gezdirdiğimde sadece içten yanmalı motorlara sahip olan araçlarda olduğu gibi kategoriler olduğu izlenimine kapılmıştım. 0-1800 ve 1800-2500 olarak iki yeni kategoriye bölünmüş hibritler. İyice çorba oldu vergi sistemi.

      Sil
  5. Subaru XV crosstrek 2.0 motorla geliyor.
    Peugeot 3008 2.o motorla geliyor.
    BMW i3 647 cc motorla,i8 1.5 motorla, 740e 2.0 motorla geliyor.
    VW Golf GTE 1.4, Passat GTE 2.0 motorla geliyor.
    Opel Ampera 1.4 motorla geliyor.
    Toyota Yaris hybrid 1.6'dan küçük motorla geliyor. Bu araçlar halihazırda 1.8-2.5 litrenin altında olduklarından tabiri caizse babayı alıyorlar.

    VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7, Mercedes 500 hibrit modellerinde 2.5 litreden büyük motorlar olduğundan onlar da indirim alamıyor.

    Mercedes S300 dizel hibrit ilginç bir şekilde motor hacmi açısından avantaj sağlayabilecek konumda. %145 yerine bir alt dilimden ödeyecek (2.2 litre), ancak sırf elektrik motoru 100 kw altında olduğundan o da babayı alıyor. 27 beygirlik elektrik motoruyla S300 dizel çok büyük bir ihtimalle 100 kw+ elektrik motoruna sahip olan benzinli RAV4'ten daha az yakıyordur. ama indirimden o da faydalanamıyor.

    YanıtlaSil
  6. Ülkemize hangi motorlar gelecek acaba umarım 2,0 lt'lik twin turbo dizeli x drive seçeneği ile sunarlar bir önceki modelde oldukça başarılı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 520d xDrive gelebilir ama asıl 525d tanıtıldıktan sonra xDrive seçeneği gelecektir, güncel araçta olduğu gibi.

      Bir de twin turbo değil 2 litre hacimli Diesel motor tek turbo beslemeli. İsmi Twin Power sadece.

      Sil
  7. On yıllardır sıkıcı ve garantici tasarım. Mercedes'in cesur ve agresif dizay anlayışının yanında BMW çok sönük kalıyor. Sanırım aynı segmentteki araçlarda Mercedes 10000 TL kadar daha pahalı. Sonuna kadar hak ediyor.

    YanıtlaSil
  8. bmw'ni en iyi tasarımları arasına girebilecek bir model. En sevdiğim araçlardan biri dizel olursa hem tork hemde beygir açısından yetiyor.

    YanıtlaSil