8 Mart 2025 Cumartesi

Cadillac Escalade IQL


Cadillac Escalade ailesi genişliyor. Modelin elektrikli seçeneği IQ'yu çok sportif görünümlü bulanlar için geliştirilen IQL, en uzun Escalade olarak tanıtıldı. Elektrikli olmaya devam eden otomobilin sunduğu performans seviyesi de dikkat çekici. Dev bataryalarıysa mantıklı bir menzil sunuyor.

5.8 metre boya sahip olan aracın önden görünümü Escalade IQ'dan aynen alınmış. 24 inç çaplı jantları da aynı kalan modelin tavanı daha uzun ve düz yapılı. Hemzemin tavan rayları da bulunan otomobilin C sütunu kalınlaştırılıp D sütunu inceltilmiş. Çift katlı stoplar ve spoiler korunurken bagaj kapağı camı çok daha dik hale gelmiş.

Özellikle arka bölümde daha geniş iç mekan sunan Escalade IQL'in kokpiti kardeşleriyle paylaşılıyor. 3 koltuk sırasına sahip olan aracın orta sırası iki adet tekli koltuk olarak ısmarlanabiliyor. Cam tavan ve 21 hoparlörlü AKG Studio ses sistemi donanımda yer alırken bagaj hacmi, tek sıra koltukla 3.546 litreye ulaşıyor. Bu arada aracın önde de 345 litre hacimli bir bagaj sunduğunu hatırlatalım.

Adaptif süspansiyon sistemine de sahip olan araç iki elektrik motoruna ve dolayısıyla dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 760 beygir güç, 1.063 Nm tork üretebilen motorlar sayesinde bu dev SUV 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşabiliyor. 205 kWh kapasite sunan dev bataryalarınsa yaklaşık 740 km menzil sunması bekleniyor.

Volkswagen ID. Every1


Volkswagen, elektrikli otomobilleri daha fazla insanla buluşturmak istiyor. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda daha küçük elektriklilerle pazarda olmayı planlayan Alman marka, ismi büyük ihtimalle ID. 1 olacak hatchback aracın konsept halini sergiledi.

3.880 mm boya sahip olan otomoil 3 boyutlu görünüm sunan LED farlar ve aydınlatılmış marka logosuyla dikkat çekiyor. Ön bölümde panjur sunmayan konseptte 19 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, siyah renkli A ve B sütunlarıyla hemzemin kapı kolları kullanılmış. Küçük bir spoiler ve büyük bir arka tampona sahip olan araçta şişkin çamurluklar ve farların kopyası gibi duran stoplar sunulmuş.

İç mekanı ferah görünen araçta açık renkli döşemeler, ince yapılı dijital gösterge paneli, üst ve alt bölümü düzleştirilmiş, fiziksel düğmelere sahip direksiyon simidi ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekran kullanılmış. Ön koltuklar arasında, içerisinde çekmece bulunan ve ileri geri kaydırılabilen bir kol dayanağı sunan konseptin bagaj hacmiyse 305 litre.

Güncel ID. modellerinin aksine önden çekişli olan konseptte 95 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. Şehir otomobili olarak düşünülen aracın maksimum sürati 130 km/s'te sınırlanmış. Batarya boyutları açıklanmamış olsa da ağırlığı düşük tutmak için çok büyütülmediği kesin. Bu sonuca, otomobilin 250 km menzile sahip olmasından ulaşılabilir.

Volvo ES90


Volvo'nun özellikle Alman premium markaların karşısına sunduğu büyük elektrikli liftback modeli hazır. 5 metre boyuyla heybetli bir duruşa sahip olan aracın en güçlü seçeneği performansıyla dikkatleri üzerine çekiyor. İç mekanda sunulan hacimse rakipleri kıskandıracak cinsten.

Köşeli hatlara sahip dış tasarımı markanın gelecekte tanıtılacak otomobillerinde de kullanılacak olan ES90'da parçalı iç desene sahip LED farlar ve derin oyuklara sahip bir kaput bulunuyor. 5 metre boya ve 3.102 mm aks mesafesine sahip olan modelin hava sürtünme katsayısı 0.25. Büyük jantlarsa farklı tasarımlarda alınabiliyor.

Camların altına yerleştirilen yan aynalar ve hemzemin kapı kollarıyla temiz görünen yan bölüm arkaya doğru alçalıyor. Tavanında LiDar vericisi bulunan otomobilin arkasındaysa çift katlı stoplar dikkat çekiyor. Parantez biçimli olan alt kat çok farklı görünmese de arka camın yanlarına yerleştirilen üst kat ilginç durmuş.

Sade tasarımlı iç mekanında açık renkli döşeme seçenekleri de sunan ES90'da ince dijital gösterge paneli ve dikey yerleşimli büyük dokunmatik ekran öne çıkıyor. Ara konsolda birçok depolama bölümü sunan araçta Bower & Wilkins ses sistemi ve cam tavan sunulmuş. Havalandırma ızgaraları da şık bir şekilde gizlenen modelin bagaj hacmiyse 495 litre.

Tek elektrik motorlu ve arkadan itişli seçeneği 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen aracın çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli seçeneklerinden ilki 449 beygir güç, 670 Nm tork üretebilirken ikincisi 680 beygir güç, 870 Nm üretebiliyor. Bu versiyon 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilirken bütün araçların maksimum süratleri 180 km/s'te sınırlı.

Tek motorlu seçeneğinde 88 kWh kullanılabilir kapasite sunan batarya yer alan ES90, 300 kW DC şarj hızı sunabiliyor. Çift motorlu modellerdeyse 102 kWh kapasiteli bataryalar 350 KW ile şarj edilebiliyor. Bu otomobillerin sundukları karma menzillerse WLTP verilerine göre 650 ile 700 km arasında değişiyor. Bu arada ES90 modellerinin ağırlıkları 2.366 ile 2.628 kg arasında değişiyor.

4 Mart 2025 Salı

Audi A6 Avant


Audi'nin bir kere daha değiştirmeye karar verdiği model isimlendirmesi birden değişmemeye karar verdi. Yakın zamana kadar isminin A7 olması beklenen A6 ailesi olduğu gibi kaldı. Üstelik aracın tanıtılan ilk seçenekleri station wagon gövde ve içten yanmalı motorlara sahip.

Markanın yuvarlaklaşan tasarım diline uygun şekillendirilen otomobilde 7 farklı imzaya sahip Laser LED farlar, dev ön panjur ve yan hava geçişlerine sahip ön tampon, çapları 21 inçe kadar büyüyebilen jantlar, hemzemin tavan rayları ve kapı kolları gibi detaylar öne çıkıyor.

Boyu 5 metreye yaklaşan otomobilin aks mesafesi de 2.9 metrenin üzerine çıkmış. Şişkin tasarıma sahip arka çamurluklar sayesinde bu bölümde de sportif görünmeyi başaran wagon arkada bir spoiler, çift katlı stoplar, çift egzoz çıkışı ve agresif görünümlü bir tampon sunuyor.

İç mekan tasarımını diğer yeni nesil Audi modelleriyle paylaşan araçta sürücü kapı içi ve direksiyon simidi üzerinde dokunmatik düğmeler sunulmuş.  Dokunmatik ekranı dijital gösterge paneliyle aynı camı paylaşan A6'da ön yolcu önünde de bir ekran yer alıyor. Cam tavanı opak hale getirilebilen aracın 20 hoparlörlü ses sistemiyse Bang & Olufsen imzalı.

Önden çekişli benzinli seçeneğinde 503 litre hacimli bagaj sunan A6 Avant bu konuda rakiplerinin gerisinde kalsa da içten yanmalı motorlar sunulması güzel. 2 litre hacimli benzinli ve Diesel üniteler 204 beygir güç üretebilirken 400 Nm tork üretebilen Diesel araç dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor.

3 litre hacimli, benzinli V6 ünitesi 367 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen otomobil kardeşleri gibi otomatik şanzımanla sunuluyor. Diesel ve V6 araçlarda yer alan hafif hibrit sisteminde 24 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen elektrik motoru yer alıyor. Araçların hava sürtünme katsayısıysa 0.25 olarak açıklanıyor.

3 Mart 2025 Pazartesi

Volkswagen Tera


Volkswagen'in Brezilya'da sunduğu SUV modellerine bir yenisi eklendi. 4 metre civarındaki boyu ve Polo temelleriyle B segmentinde yer alan Tera'da 1 litre hacimli motor ve önden çekiş sistemi sunulurken manuel ve otomatik şanzıman da seçenekler arasında yer alıyor.

LED farları ve agresif görünümlü tamponuyla dinamik duran araçta siyah renkli jantlar, tavan ve yan aynalar sunuluyor. Arkaya doğru alçalan tavan ve kalın bir C sütununa sahip olan modelin arkasında LED stopların siyah bir şeritle birbirine bağlandığı görülebiliyor. Hemzemin tavan rayları, spoiler ve siyah renkli arka tamponsa bu bölümü sportif gösteren unsurlar.

İç mekanda daha da tanıdık çizgilerle bizleri karşılayan Tera'da fiziksel butonlara sahip direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, çok büyük olmayan bir dokunmatik ekranla vites topuzu ve el freni gibi yeni modellerde görmeye alışık olmadığımız kalemler bulunuyor. Köşelerde yer alan havalandırma ızgaraları beşgen şekilleriyle dikkat çekerken havalandırma kumandaları dokunmatik.

2 Mart 2025 Pazar

Kia EV2


Birçok üretici elektrikli modellerini tanıtsa da son zamanlarda daha alt segmentler için geliştirilen araçlar öne çıkmaya başladı. Çin ve Avrupa'dan üreticiler giderek daha küçük segmentlerde elektrikli araçlar tanıtırken şimdi de sıra Kore merkezli bir üreticiye geldi.

B segmentinde bir SUV olan EV2 henüz bir konsept olsa da Kia'nın özellikle EV ailesinin konseptten seri üretime geçişinde görünümünün pek değişmemesi 2026 yılında yollara çıkacak olan aracın duruşunu bizlere aktarıyor. Arkaya doğru açılan arka kapılar ve gizli kapı kolları seri üretimde büyük ihtimalle bizlerle olmayacaksa da ana hatların aynı kalması muhtemel.

Dörtlü far grubuna sahip olan konseptte 20 inç çaplı jantlar ve dik tasarıma sahip bir burun kısmı dikkat çekiyor. Kalın tutulan kapı ve çamurluk korumalarıyla siyah renkli tamponların gümüş renkli korumaları öne çıkan detaylar arasında. Alçak yerleşimli LED stoplarsa içleri boş bir tasarıma sahip. Bagaj kapağı camı üzerinde spoiler bulunurken silecek büyük ihtimalle seri üretimde gelecek.

İç mekana geçildiğinde düz taban üzerinde kayabilen tek parça ön koltuklar ve aynı tasarıma sahip arka koltukları dikkat çeken model piknik ve balkon konseptinde tasarlanmış. 3 boyutlu baskı yöntemiyle üretilen koltuklar haricinde cam tavan, tek ekrandan oluşan göstergeler ve bilgi-eğlence ünitesi, geri dönüşümlü malzemelerden üretilen trim parçaları ve bükük bir görünüme sahip iki kollu direksiyon simidi dikkat çekiyor.

Lynk & Co 08


Lynk & Co model ailesi genişliyor. Avrupa'da da satışa sunulan 08 ile D SUV segmentine de giriş yapan Çinli üretici, bu segmentte en uzun elektrikli menzili sunan şarj edilebilir hibrit aracı sunduğunu belirtiyor. Büyük SUV performans konusunda da iddialı.

Markanın tipik çift katlı far grubuna sahip ön bölümde tamponu da yeterince dinamik duran otomobilin 21 inç çaplı jantları, hemzemin kapı kolları ve kapıların altına doğru uzuyormuş gibi duran yan aynaları aerodinamik yapıda. Kapıların alt kısmında dikkat çekici bir karakter çizgisi sunan aracın tavan rayları da hemzemin.

4.820 mm boya, 1.915 mm ene ve 1.685 mm yüksekliğe sahip olan SUV 2.848 mm aks mesafesi sunuyor. Çamurlukların üst kısmı gibi tavanı da siyah olan 08'e arkadan bakıldığında ortada birleşen LED stoplar, spoiler ve difüzör çıkışı görünümlü tampon görülebiliyor. Bu bölümün de tasarımının sportif durduğu rahatlıkla söylenebilir.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan aracın iç mkenaında, üst ve altı düzleştirilen 3 kollu direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli ve dikey yerleşimli dokunmatik ekran bulunuyor. Panoramik cam tavan ve 23 hoparlörlü ses sistemiyle birlikte ön koltukların arkasına eklenen dokunmatik ekranlar da donanıma alınmış.

Tamamı şarj edilebilir hibrit üniteye sahip olan 08'lerde 163 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor kullanılıyor. 218 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla desteklenen araçlar 21 ve 39.8 kWh kapasiteli bataryalarla alınabiliyor. 212 beygir güç üretebilen ikinci elektrik motoruyla da dört tekerlekten çekişli hale gelen 08'lerin elektrikli menzilleri 200 km'yi geçebiliyor.