17 Şubat 2017 Cuma

Ferrari 812 Superfast


Ferrari'nin her yeni otomobil tanıtımı bir olay oluyor. Bu sene Cenevre otomobil fuarında da iş değişmeyecek. İtalyan üretici F12'nin yerine üretime geçecek v12 motorlu canavarını bu organizasyonda sergileyecek.


Son zamanlarda birçok Ferrari modelinde olduğu gibi sade hatları aerodinamik detaylarla süsleyen 812 Superfast kardeşleri gibi arkaya doğru uzayan LED farlara sahip. Hava akımını arkada yer alan sütunlara doğru yönlendiren özel kapı şekliyle yan görünümü de etkileyici olan otomobilin arka bölümünde, GTCLusso'da olduğu gibi dörtlü yuvarlak stopların kullanıldığı görülüyor.


Köşeli bir arka bölüme sahip olan aracın bu kısmında difüzör, dörtlü egzoz çıkışı ve bagaj kapağına entegre spoiler dikkat çekiyor. 4.657 mm boya, 1.971 mm genişliğe ve 1.276 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 1.525 kg ağırlığında.

İç mekanda bir kere daha üzerinde kumanda düğmeleri bulunan, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve devir göstergesi dışında tamamen dijital olan gösterge paneli karşımıza çıkarken yuvarlak havalandırma ızgaraları incecik vites konsolu ve yolcunun önüne serpistirilmiş dijital göstergeler gözden kaçmıyor.


Gelelim 812'nin kalbine. 6.5 litre hacimli bir v12 motorla donatılan araç 800 beygir güç, 718 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen arkadan itişli otomobilin maksimum süratiyse 340 km/s'in üzerinde.

16 Şubat 2017 Perşembe

Hyundai Accent


Bir yenilik haberi de Hundai'den. Türkiye'de de çok popüler olan Accent, yeni nesil örneklerine kavuştu. Tanıtımı Kanada'da yapılan otomobilin görünümü diğer Hyundai modellerine benzemiş.

Sanki eski modelin makyajlı bir haliymiş gibi duran otomobilin ön ve arka görünümü, büyük kardeş Elantra'yı andırsa da bombeli tavan yapısı korunmuş. Önde yuvarlak sis farları ve markanın yeni ön panjuruyla dikkat çeken otomobilin arka bölümünde sportif görünümlü tampon ve inceltilmiş stoplar bulunuyor.


Tucson'u andıran iç mekannda yeni bir direksiyon simidi, yukarıya alınan daha büyük bir dokunmatik ekran, daha kaliteli görünüme sahip klima kumandaları ve sade gösterge paneli kullanan aracın donanımına otomatik frenleme sistemi de eklenmiş.

Şimdilik tek motor seçeneğine sahip olarak tanıtılan aracın prömiyeri Kanada'da yapıldığından bu ünite, 1.6 litre hacimli ve benzinli. Avrupa'da satılacak olan versiyonlardaysa turbo Diesel seçeneğin bulunması kesin.

15 Şubat 2017 Çarşamba

Jaguar


Başarılı satış rakamlarının ardından Alman üreticilerin yaptığı gibi yeni model yılına yeni motor seçenekleriyle giren Jaguar bazı modellerinde sunduğu donanımları da zenginleştirdiğini açıkladı.

XE S'te kullanılan kompresör beslemeli, 3 litre hacimli V6 motor artık 380 beygir güç üretebiliyor. 2 litre hacimli benzinli üniteler 200 ve 250 beygir güce sahipken aileye yeni katılan, çift turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli turbo Diesel motor 240 beygir gücünde ve 500 Nm tork üretebiliyor.


Opsiyonel donanımına dijital gösterge tablosu eklenen XE ailesinin ardından baktığımız XF serisinde de 2 litre hacimli motorların aynen kullanıldığını görebiliyoruz. Üstelik 240 ve 250 beygir gücündeki ünitelerle birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi de alınabiliyor.


F-Pace için yapılan yenilikler de 2 litre hacimli motorlar üzerinde yoğunlaşmış. Turbo Diesel ünitenin 163 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen seçeneği manuel şanzıman ve arkadan itişli olarak alınabilirken 180 beygir gücündeki seçenek otomatik şanzıman ve arkadan itiş ikilisine kavuşmuş. 240 beygir güç üretebilen motorsa yine otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş ikilisine sahip. Ayrıca 250 beygir gücündeki benzinli motor da bu ikiliyle alınabilecek.

14 Şubat 2017 Salı

Pagani Huayra Roadster


Cenevre'nin ilk bombası sonunda kendisini gösterdi. Birkaç haftadır geleceği duyurulan üzeri açılan Pagani Huayra versiyonu sonunda bizlerle. 100 adetlik sınırlı üretiminin tamamı satılan araç sabit tavanlı kardeşinden hem daha güçlü hem de daha hafif.

Yenilenen ön tamponunda farklı bir yapı göze çarpan otomobilin önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı olan jantları da yeni tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Kafalıklar arkasında yer alan takla barlarının şeklini izleyen kaput üzerinde bulunan küçük cam sayesinde motora göz gezdirilebilirken arka tamponda yeni difüzör gözlerden kaçmıyor.


İki farklı açılır tavan sunan otomobilde istenirse yanları karbon fiber, ortası şeffaf sert ünite kullanılırken bez tavan da aksesuarlar arasında bulunuyor. Sabit tavanlı kardeşinden 80 kg daha hafif olan Roadster'ın burulma direnci de artırılmış. Yapısında kullanılan yeni kompozit malzemeler sayesinde ağırlığı 1.280 kg'da tutulabilen otomobilde yukarıya doğru açılan kapılar da korunmuş.


Kişiye özel dekore edilen iç mekanında büyük bir değişim yaşanmayan otomobil el freninin yerini elektronik park frenine bırakırken torpido gözünün yapısı da değiştirilmiş. Tamamı satılan Huayra Roadster modellerinin fiyatı 2.28 milyon Euro seviyesinden başlıyor.

Hem önde hem de arkada 380 mm çaplı fren disklerine sahip olan aracın AMG imzalı motoru 6 litre hacimli, çift turbo beslemeli ve 12 silindire sahip. 764 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

13 Şubat 2017 Pazartesi

Mercedes-Maybach G650 Landaulet


Mercedes-Maybach ilginç yerlere doğru yelken açtı. Ana markanın en lüks modellerini üreten ikili bu sefer elini G Serisi'ne attı. Yakında yeni nesil örnekleri tanıtılacak olan arazi aracı bu şekilde işi zirvede bırakmış olacak diyebiliriz.


Ana hatlarına bakıldığında diğer G Serisi modellerinden çok farklı olmadığı görülen 99 adetlik sınırlı üretime sahip G650'nin portal akslar nedeniyle yükselen yapısı, genişletilmiş çamurlukları, 578 mm uzatılmış aks mesafesi ve Landaulet ismini taşıyan diğer araçlarda olduğu gibi arka bölümde sunulan açılır tavanı dikkat çeken farklılıklar.


Yerden yüksekliği 450 mm'ye çıkan bu özel aracın dıştan görünümü 6x6 ve 4x42 gibi modelleri hatırlatsa da içeride işler değişiyor. Ön bölümde farklı döşeme ve kaplama seçenekleri dışında bir yenilik olmayan G650'nin üç diferansiyel kilitli çekiş sistemi de tanıdık.

Arka koltukları sökülerek yerlerine tamamen yatırılabilen, ısıtmalı, soğutmalı ve masajlı koltuklar eklenen aracın bu kısmında iki büyük tablet, ek depolama bölümleri, dijital ayarlı havalandırma sistemi, separatör ve hem ısıtma hem de soğutma özelliğine sahip bardaklıklar kullanılmış.


Kaputu altında da özel bir motor bulunan G650 Landaulet'nin çift turbo beslemeye sahip v12 motoru 6 litre hacimli. 630 beygir güç ve 1.000 Nm'de sınırlandırılmış tork değeriyle etkilerken 22 inç çaplı jantlar standart olarak sunuluyor.