10 Kasım 2022 Perşembe

Honda Accord


Honda, bir süredir merakla beklenen Accord'un 11. nesil örneklerini tanıttı. Önceki nesil aracın makyaj görmüş bir seçeneği gibi duran otomobilin iç mekanında tanıdık Honda çizgileri kullanılırken önceki neslin en güçlü motor seçeneği tarihe karışmış.

Altıgen panjur ve LED farlarla çok dikkat çekmeyen bir burun yapısı sunan otomobilde 17 ve 19 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Liftback benzeri C sütunu çizgisini koruyan yeni nesilde kullanılan LED stoplar bagaj kapağı üzerinde birleşiyor.

İç mekanda Civic havaları estiren Accord'da kullanılan dijital gösterge paneli ve direksiyon simidini bu modelden hatırlıyoruz. Koyu renkli olsalar da havalandırma kumandaları da diğer Honda modellerine göndermeler yaparken ızgaralar da küçük kardeşindeki gibi gizlenmiş. Genişleyen dokunmatik ekranın fiziksel düğmeleriyse yok olmuş.

Kaptu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru barındırmaya devam eden otomobil 195 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan otomobil artık 2 litre hacimli, turbo motora sahip değil. Hibrit seçeneğinde 2 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor bulunan Accord'un bu versiyonu 204 beygir güç, 336 Nm tork üretebiliyor. Bu seçenekte iki adet elektrik motoru görev yapıyor.

9 Kasım 2022 Çarşamba

Volvo EX90


Geleceğin elektrikli olacağına inanan markaların başında gelen Volvo, XC90'ın yeni neslini sadece elektrikli olarak üreteceğini açıklamıştı. Bu modelin ismini de EX90 olarak belirleyen marka, önümüzdeki senelerde tasarlayacağı araçların da bir ön gösterimini yapmış oldu.

Ciddi şekilde makyajlanmış bir XC90 gibi duran otomobilin hava sürtünme katsayısı, köşeli yapısına rağmen 0.29 olarak açıklanıyor. Ön bölümde panjur bulunmazken tamponun alt bölümünde kapanabilir hava girişlerine yer verilmiş. Parçalı LED ünitelere sahip farlar da aracın bir Volvo olduğunu belli ediyor.

Aerodinamik yapılı jantlar, ince kollara sahip yan aynalar ve gömme kapı kollarına da sahip olan modelde hemzemin tavan rayları ve LiDar ünitesi tavanın dikkat çeken detayları. Arkadaysa spoiler ve kısa tutulan tampon haricinde Polestar modellerini andıran parantez biçimli stoplara, bagaj kapağı yanlarına eklenmiş dikey ünitelerin eşlik ettikleri görülebiliyor.

Üç koltuk sırasına sahip olan aracın kokpiti de sade bir tasarıma sahip. İnce uzun dijital gösterge paneli ve dokunmatik düğmelere sahip olan direksiyon simidi haricinde dev bir ekrandan oluşan orta konsola sahip olan EX90'ın havalandırma ızgaraları da şık bir şekilde gizlenmiş. Alttan ışıklandırılan ahşap kaplamalar da şık bir görünüme sahip. Bowers & Wilkins ses sistemiyse artık kafalıklarda bile hoparlörler sunuyor.

Çift elektrik motoruyla bütün seçenekleri dört tekerlekten çekişli olan EX90'da görev yapan 107 kWh kapasiteli bataryalar 600 km'ye kadar menzil sunabiliyor. Giriş versiyonu 414 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen otomobilin 517 beygir güç, 910 Nm tork üretebilen seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabiliyor. Bu aracın ağırlığının 2.8 tonun üzerinde olduğunu hatırlatalım.

Audi Q8 e-Tron


Audi yeni bir modele kavuşmuş gibi görünse de aslında Alman üretici e-tron modelini makyajladı. İsmi değişse de görünümünde büyük farklılıklar yaşanmayan otomobilin asıl yeniliğiyse motorların sunduğu performans ve batarya kapasitelerinde yaşandı.

Yenilenen ve üst bölümünde aydınlatmaya kavuşan ön panjur ve daha geniş hava geçişlerine sahip ön tamponun haricinde yeni jant seçenekleri ve arka tamponda güncellenmiş difüzör çıkışı bulunan araçların iç mekanlarında da yeni döşeme renkleri ve trim parçaları sunulmakta.

Q8 50 e-tron artık 340 beygir güç, 664 Nm tork üretebilirken Q8 55 e-tron'un 408 beygir gücü ve 664 Nm torku korunmuş. SQ8 e-tron'un 503 beygir güç ve 972 Nm'lik verileri de korunmuş. Artık Q8 50 e-tron'da 95 kWh kapasiteli bataryalar kullanılan otomobil Sportback gövdeyle 505 km menzil sunabiliyor. Q8 55 e-tron ve SQ8 e-tron'daysa 114 kWh kapasiteli bataryalar 600 km'ye kadar menzil sağlayabiliyor. Giriş modellerinde şarj kapasiteli 150 kW olarak kalırken üst versiyonlarda 170 kW görülüyor.

Aehra SUV


Her geçen gün yenilerini görmeye alıştığımız elektrikli otomobil üreticilerine İtalya'dan da bir katılım oldu. Süper lüks bir araçla karşımıza çıkan Aehra, henüz teknik verilerini açıklamadığı aracın 800 km menzil sunacağını söylüyor.

Genel olarak yuvarlak hatlı bir tasarımla karşımıza çıkan konseptin ön bölümünde ince yapılı LED farlar ve difüzör gibi çalışan kaput görülebiliyor. Spoiler benzeri kameralı yan aynalar ve gizli kapı kolları da aerodinamik dokunuşlar. Çift renkli dev jantlar da ön aksın arkasında yer alan deflektörlerle birlikte çok şık görünüyor.

Şişkin çamurluklar ve bombeli bir tavana sahip olan otomobilin arkasında da gizlenmiş bir spoiler ve bu parçanın ucuna eklenmiş ince yapılı stoplar görülebiliyor. Stopların ikinci katıysa difüzörlü arka tampona alınmış. Aracın teknik verileri açıklanmamış olsa da yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanda ilginç detaylar yer alıyor.


Dört adet tekli koltuğa sahip olan yaşam alanının ön bölümünde oval biçimli direksiyon simidi görülebiliyor. Simidin üst kısmında ince yapılı bir gösterge tablosu yer alıyor. Dokunmatik orta konsolun haricinde iç mekan dikiz aynasının da bir kamera olması, bu bölüme görüntü yansıtılmasını sağlıyor.

Ön paneli, aracın sol ve sağ kapıları arasında uzanan otomobil köşelerde dış ayna görüntülerine yer vermiş. Araç kullanımda değilken ve ya otonom sürüş devredeyken ekran yukarıya doğru büyüyebiliyor. Bu durumda gösterge paneli ve aynalar görüntü vermeyi bırakıyor. 3 metrelik aks mesafesiyle iç mekanın oldukça geniş olduğunu da belirtelim.

Honda eN:2


Honda'nın elektrikli otomobil konseptlerine bir yenisi eklendi. Gelecekte piyasaya çıkması planlanan bir modelin ön gösterimi niteliğinde olan bu araç Çin'de tanıtılmış olsa da tasarım detayları farklı ülkelerde satılacak araçlara da sıçrayacak.

İnce yapılı LED aydınlatma grubu, sivri burun yapısında öne çıkan otomobilin logosu da aydınlatılmış. Tampon ve kapı altlarında yer alan korumalarla benzer desene sahip jantlar, hememin kapı kolları ve yan aynalar yerine geçen kameralar yan bölümün dikkat çekenleri.

Köşeli hatları arkada da devam eden otomobilin bagaj kapağı üzerinde spoiler ve farlar gibi şekillendirilmiş LED stoplar öne çıkıyor. Çok çıkıntı yapmayan arka tampon haricinde marka ismi de aydınlatılmış harflerle yazılmış.

İç mekanı sadelik konusunda kitap yazabilen otomobilde kumandaların tamamı dokunmatik. Direksiyon simidi bir dikdörtgen şeklinde olan modeli tamamen otonom kullanmak da mümkün. Elektrik motoruna sahip olduğu belirtilen konseptin teknik verileriyse açıklanmadı.

8 Kasım 2022 Salı

Honda Pilot


Honda'nın en büyük SUV modeli Pilot yeni nesline kavuştu. Markanın diğer modellerinde de kullanmaya başladığı yeni nesil tasarım anlayışını temsil eden otomobilin farklı donanımları, görünümü de değiştiriyor.

Dört donanım paketine sahip olan Pilot, araziye daha uygun olan Trailsport paketinde 18 inç çaplı jantlar ve siyaha boyanan kromajlı detaylar gözden kaçmıyor. Diğer araçlardaysa kromaj ve 20 inç çaplı jantlar öne çıkıyor. Yeni nesil Pilot eskisinden 86 mm daha uzun.

Dik yapılı ön bölümde büyük panjur ve ince yapılı LED farlar bulunurken tamponların altında gri renkli korumalar mevcut. Çamurluk ve kapı altlarında da aynı renkte plastikler yer alırken tavan rayları da siyah. Arka bölümde şık bir spoiler, bagaj kapağına taşan LED stoplar ve neredeyse hiç çıkıntı yapmayan tamponla birlikte büyük "Pilot" yazısı görülebiliyor.

Üç koltuk sırasına sahip olan iç mekanda deri döşeme ve açılabilir panoramik cam tavan gibi donanımlar bulunurken bu bölümde de görünüm diğer Honda modellerini andırıyor. Dijital gösterge paneli, üç kollu direksiyon simidi, çok büyük olmayan dokunmatik ekran ve havalandırma kumandaları en küçüğünden en büyüğüne kadar birçok Honda modelinde mevcut.

Kaputu altında yine 3.5 litre hacimli bir V6 ünite barındıran araç bu sefer 290 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. Donanımda 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi mevcut. Bu arada sunulan bagaj hacmi, üç koltuk sırasıyla bile 635 litre ve iki koltuklu kullanımda bu değer 3.219 litreye ulaşıyor.

6 Kasım 2022 Pazar

Alfa Romeo Giulia Veloce Q4


Geçtiğimiz haftalarda makyajlanan Giulia'yı anmak için daha ilginç bir zaman olamazdı. İtalyan markalarının uzun soluklu modellerinden olan Giulia da tasarımı bir kere yapılıp uzun süre ufak dokunuşlarla hayatımızda kalan bir otomobil. En küçük hacimli motor seçeneği 2 litre olduğundan Türkiye'de büyük başarı sağlayamamış olsa da türünün en şık örneklerinden biri olan Giulia'yı 280 beygir güç üretebilen seçeneğiyle inceleme altına aldım.

MG ZS 1.0 Turbo Luxury


MG ZS
'in Türkiye'ye ithal edilen ilk örnekleri elektrikli olsalar da benzinli motorlarla da donatılabilen model çekici görünmeyi sürdürüyordu. Sonunda yollarda görmeye başladığımız aracın iki farklı içten yanmalı motor seçeneği bulunsa da 1 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip ünite hem sunduğu performans hem de MTV avantajı sayesinde biraz daha dikkat çekici. Gelin bakalım bu motor seçeneğinin düşük donanım paketli versiyonu neler yapabiliyor.