28 Ocak 2021 Perşembe

Renault Kiger


Renault, yeni model ailesini genişletiyor. İlk etapta Hindistan pazarına özel bir crossover olarak üretilecek Kiger, daha sonra bu ülke dışına da satılacak. Modelin görünümü, 2020 yılında sergilenen konsepte çok benziyor.

Agresif bir duruşa sahip olan ön bölümünde çift katlı far tasarımını korusa da konseptin boydan boya uzanan LED çubuğuna sahip olmayan araç 4 metrenin biraz altında kalan boya sahip. Ön çamurluğunda siyah trim parçası kullanılan otomobilin çamurluk ve korumaları da bu renkte.

Kontrast renkte seçilebilen tavan ve yüzgeç antenin haricinde gümüüş renkli gelen tavan rayları kullanışlılığı artırmış. Parantez biçimli LED stoplarla şık bir duruş sergileyen Kiger'ın kısa tutulan arka tamponu da siyah ve metalik gri renklerden oluşuyor.

İç mekanda büyük bir sürpriz yaşatmayan araçta dijital gösterge paneli, diğer Renault modellerinden de tanıdığımız 3 kollu direksiyon simidi, dokunmatik ekran ve havalandırma kumandaları bulunuyor. 405 litre hacimli bagaj, arka koltuklar yatırılarak 880 litreye kadar genişletilebiliyor.

1 litre hacimli motorun atmosferik emişli seçeneği 72 beygir güç, 96 Nm tork üretebilirken turbo beslemeyle güç 100 beygire, torksa 160 Nm'ye ulaşıyor. Her iki ünite de 5 ileri vitesli, manuel şanzımanla sunulurken ilki 5 ileri vitesli otomatik, ikincisiyse sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) alınabiliyor.

Tesla Model S ve Model X

Tesla, uzun süredir büyük bir güncelleme sunmadığı büyük araçları Model S ve Model X'i makyajladı. Alıştığımız şekilde dış mekanda yoğunlaşmayan güncelleme sonunda iç mekanda büyük değişim yaşanmış.

Önden bakıldığında daha sade bir tampona kavuştuğu söylenebilecek ikilinin jant seçenekleri de bollaşmış. Arka tamponunsa siyah bölümü hafifçe makyajlanmış. Ayrıca donanımda, kromajlı parçaların siyaha boyanması opsiyonu bulunduğunu da hatırlatalım.

İç mekanda büyük yenilikler sunan ikilinin direksiyon simidi, K.I.T.T.'i hatırlatan bir şekilde "U" biçimli olarak sunuluyor. Dokunmatik ekranı 17 inç büyüklüğünde ve artık yatay olan otomobiller bu sayede orta konsolda ek depolama bölümü sunabilmiş. Ayrıca gösterge paneli de orta ekrandan direksiyon arkasına alınmış.

Arka koltuklarda daha konforlu bir yolculuk için ikili koltuk sunmaya başlayan Model S katlanabilir kol dayanağında bardaklık ve küçük bir göz barındırıyor. İki koltuğun arasında bulunan dokunmatik ekransa hem oyunlar için hem de bilgi eğlence sistemini kumanda etmek için kullanılabiliyor.

Model S'in Plaid+ modeliyle performans beklentisini üst düzeye çıkaran müşterileri hedefleyecek Tesla, bu aracın 800 km üzerinde menzile sahip olacağını ve 0-100 km/s hızlanmasının da 2 saniyenin altında tamamlanacağını açıkladı. Maksimum sürati 320 km/s'in üzerinde olan bu seçenekte, karma gücü 1.100 beygir üzerinde olan 3 elektrik motoru görev yapıyor.

27 Ocak 2021 Çarşamba

BMW 320e ve 520e


BMW'nin elektriklenen modellerinin sayısı artıyor. 330e ve 530e armalarını taşıyan şarj edilebilir hibrit araçların ardından şimdi de sıra, bu tür modellerin giriş seçeneklerinde. Araçlar sedan ve station wagon gövdeyle alınabilecek.

30e uzantılı kardeşlerinde olduğu gibi 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorlarla donatılan modellerde kullanılan ünite 163 beygr gücünde. Elektrik motorunun da yardımıyla 204 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobiller 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Arkadan itiş standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi bazı seçeneklerde opsiyon. Hibrit sistemin bataryasıysa 12 kWh kapasiteli.

Gelelim performans verilerine:

  • 320e Sedan, 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşıyor ve maksimum sürati 225 km/s.
  • 320e Touring, 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşıyor ve maksimum sürati 220 km/s.
  • 320e Touring xDrive, 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşıyor ve maksimum sürati 219 km/s.
  • 520e Sedan, 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşıyor ve maksimum sürati 225 km/s.
  • 520e Touring, 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşıyor ve maksimum sürati 218 km/s.

Araçların tamamı, elektrik motoruyla 140 km/s'e kadar ulaşabiliyor ve sunulan menzil de modele göre 41 ile 57 km arasında değişiyor.

MINI


BMW'nin alt markalarından MINI, üç ve beş kapılı gövde seçeneklerinin yanında üzeri açılan versiyonunu a makyajladığını açıkladı. Dış mekanda yoğunlaşan değişiklikler sonucunda ailenin bütün seçeneklerinde daha modern donanımlar kullanıma geçmiş.

Önden bakıldığında makyaj öncesi Cooper SE modellerini hatırlatan daha büyük çerçeveli bir panjura kavuşan otomobillerin bu bölümde sunduğu hava girişleri küçülmüş. Yeni LED farlara entegre edilen sis farları sayesinde tamponun köşelerinde ince uzun hava girişleri kullanılabilmiş.

Üç yeni gövde rengi, beş de yeni jant tasarımı sunan makyajlı araçların ön çaurluklarında görülen süslemelere LED sinyaller eklenmiş. Tavanda yer alan anten kısalmış ve Union Jack stoplar standart hale gelmiş. Arka tampona da öndekinde yer alan panjur deseni entegre edilirken merkezi sis farı çok daha küçük bir LED olarak karşımıza çıkıyor. bu kısımda kullanılan kromajlı parçaların da artık bulunmadığı görülebiliyor.

İç mekanda yine Cooper SE'den tanıdığımız dijital gösterge paneli standart hale gelirken farklı ambiyans ışıklandırmaları ve daha zengin opsiyonel donanım listesi dikkat çekiyor. Havalandırma ızgaraları yeniden tasarlanan otomobillerde farklı trim parçaları ve döşemeler görev yapıyor.

3 ve 4 silindirli, benzinli motorları Euro 6d emisyon normlarını karşılayabilen araçların 1.5 litre hacimli üniteleri 75, 102 ve 136 beygir üretebilirken 2 litre hacimli olanlar 178 ve 231 beygir gücüne sahip. Elektrikli Cooper SE de 184 beygir gücünü korumuş.

BMW M5 CS


BMW'nin CS uzantılı modellerine bir yenisi katıldı. Alman üreticinin sportif sedan modeli M5, en güçlü versiyonuyla karşımızda. Bu otomobil aynı zamanda M departmanının şimdiye kadar ürettiği en güçlü yol otomobili.

Ufak görsel farklılıklar sunsa da kardeşlerinden ayrılabilen otomobilde sarı renkli gündüz aydınlatmaları kullanılmış. Ortasında bir bombe olan kaputun kenarlarındaysa bir çift hava çıkışına yer verilmiş. Ön panjur ve çamurluklarda yer alan bakır renkli detaylarsa 20 inç çaplı jantlara da yansımış. Arkadaysa spoiler, difüzör ve elden geçirilmiş dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanında da kardeşlerinden bazı farklılıkları bulunan otomobilde Alcantara kaplı direksiyon simidi standart olarak sunuluyor. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan M5 CS'in karbon fiber ön koltuklarında boşaltmalar bulunuyor. CS arması hem ön konsol hem de kapı eşiklerine yerleştirilmiş. Koltuk kafalıklarındaysa Nürburgring haritası mevcut. Bu arada otomobilin, M5 Competition'a göre 70 kg hafiflediği belirtiliyor. Bu hafiflemede karbon fiberden üretilen tavan, kaput, splitter, spoiler ve difüzörün payı büyük.

4.4 litre hacimli V8 motoru, çift turbo besleme yardımıyla 635 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Sadece arkadan itişli olarak da kullanılabilen araçta karbon seramik fren diskleri ve önde 6 pistonlu kaliperler görev yapıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilen aracın 0-200 km/s deparı da 10.4 saniye sürüyor. Maksimum süratse 305 km/s'te sınırlandırılmış.

25 Ocak 2021 Pazartesi

Audi Q5 ve SQ5 Sportback

Audi'nin sayısız SUV modelleri arasında yer alan Q5 Sportback, yeni motorlarına kavuştu. Yeni egzoz normlarına uyan ünitelerden bazıları güçlenirken bazıları da eskisinden daha az güç üretiyor.

40 TDI versiyonlarında kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 204 beygr güç, 400 Nm tork üretmeye devam ediyor. 12 Volt hafif hibrit sistemle donatılan araçta 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 222 km/s.

50 TDI'da kullanılan 3 litre hacimli, V6 Diesel motorsa artık 286 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hibrit yardımcıya sahip olan ünite 7 ileri vitesli şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 240 km/s.

Yine 3 litre hacimli V6 Diesel motor ve 48 Volt hafif hibrit sistemle donatılan SQ5 Sportback artık 341 beygir güç, 700 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.1 saniye süren modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Sınırlı sayıda pazarda satılan 45 TSI ise 2 litre hacimli benzinli motordan 265 beygir güç, 370 Nm tork alabiliyor. 12 Volt hafif hibrit sistem ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart donanımda yer alıyor.

24 Ocak 2021 Pazar

Škoda Octavia 1.0 TSI e-tec DSG Premium


Škoda'nın 2019 yılında makyajladığı Octavia sonunda Türkiye'ye geldi. Az da olsa büyüyen otomobilin dış tasarımı eskisine oranla daha ağırbaşlı olsa da iç mekanda farklı bir hava hakim. İki benzinli motor seçeneğiyle pazara sunulan otomobilde 48 Volt hafif hibrit sistem ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman (DSG) standart olarak sunuluyor. Bakalım 1.0 TSI motorlu ve üst donanım paketli Octavia nasıl bir otomobil olmuş.