1 Ocak 2022 Cumartesi

Mercedes-Benz CLS 300d 4MATIC AMG


Mercedes'in dört kapılı coupé konseptini başlatan otomobil yenilendi. Yeni nesil CLS'nin giriş versiyonlarında kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor, önceki nesillerin 3 litre hacimli V6 ünitesinden daha yüksek performans sunarken hafif hibrit yardımcısı sayesinde tüketimi daha da aşağıya çekilmiş. Bu neslinde wagon versiyonu bulunmayan otomobili AMG donanım paketiyle inceledim. Bakalım E Serisi Sedan ve Coupé'nin olduğu bir pazarda CLS ne kadar farklı olabilecek.

31 Aralık 2021 Cuma

BYD Destroyer 05


Çin'den yeni model haberleri gelmeye devam ediyor. Bu sefer ismi geçen firma BYD. Uzun zamandır bu ülkede tanıtılan araçlar genelde elektrikli olsalarda çok iddialı bir isimle karşımıza çıkan Destroyer 05 şarj edilebilir bir hibrit.

Çok dikkat çeken bir görünüme sahip olmayan otomobilin ön bölümünde, tamponun büyük kısmını kaplayan panjur gözlerden kaçmıyor. LED aydınlatma grubu ve yanlarına sahte hava çıkışları açılmış tamponlar dinamik bir görünüm oluştururken kısa tutulan bagaj kapağı da gövdeyi bir liftback gibi göstermiş.

4.780 mm boya, 1.837 mm genişliğe ve 1.495 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.718 mm olarak açıklanıyor. İç mekandaysa yuvarlak hatlar, dijital göstege paneli, büyük dokunmatik ekran, sabit kafalıklı koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş 3 kollu direksiyon simidi ve çift katlı ara konsol görülebiliyor.

1.5 litre hacimli, benzinli motora eşlik eden bir veya iki elektrik motoruna sahip iki farklı seçenek sunan aracın bu modelleri 179 ve 197 beygir güç üretebiliyor. Batarya kapasiteleri de farklı olan ikiliden ilki, sadece elektrik enerjisiyle 55 km yol alabilirken ikincisi bu halde 120 km menzil sunabiliyor.

30 Aralık 2021 Perşembe

Honda City 1.5 VTEC Executive


Honda'nın zamanında Türkiye'de de ürettiği B segmenti sedan modeli City geri döndü. Bir süredir ülkede satılmayan modelin yeni nesli, eskiden olduğu gibi küçük boyut ve büyük bagaj ikilisini birleştiriyor. Ayrıca Honda'nın ünlü VTEC motoru da kaput altında yerini almış. Tek motor ve şanzıman seçeneğine sahip olan aracın iki donanım paketinden daha zengin olanıyla birlikteyiz.

27 Aralık 2021 Pazartesi

Fiat Panda Cross Hybrid 4x2


Fiat'ın şu sıralar temsil edildiği küçük otomobil segmentlerinde durum ilginç. Bir taraftan 500 efsanesini elektrikli hale getiren İtalyan üretici diğer yandan Panda, farklı bir efsane olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu modelin güncel seçeneklerinden hafif hibrit motora sahip olan bir örneği inceleme fırsatı buldum. Peki bu minik, Türkiye pazarı için ne kadar mantıklı? Cavabı videoda.

Cupra León 1.4 e-Hybrid


Bu sefer konuğum, Cupra'nın Türkiye'de sunduğu en "ucuz" model. Şarj edilebilir bir hibrit olan León 1.4 e-Hybrid, istenirse düşük yakıt tüketimi, istenirse de yüksek performans sunmayı hedefleyenlerin seçimi olacakmış gibi duran bir otomobil. Seat logolu kardeşinden çok farklı görünmeyen aracın ilk bakışta karşımıza çıkan bir olumsuzluğu da bagaj hacminde yaşanan düşüş. Peki Cupra arması León'u ne kadar farklı kılmış? Cevabı videoda.

Range Rover Evoque 1.5 P160 R-Dynamic SE


İster makyaj görsün ister yeni nesline kavuşsun ilk gün sahip olduğu şıklığını koruyan araçlardan olan Range Rover Evoque, giriş motor seçeneğiyle konuğum oldu. En üst olmasa da ona yakın bir donanım seçeneğiyle incelediğim bu Evoque aynı zamanda önden çekişli. Bakalım 1.5 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motor, bu heybetli araca yeterli gelebiliyor mu?

26 Aralık 2021 Pazar

Radford Lotus Type 62-2


Lotus Type 62 geri döndü. Üstelik 69 model yarış aracının aksine bu sefer araç yolda kullanılabiliyor. Retro tasarımıyla dikkat çeken otomobilin kaputu altındaysa yarış araçlarını aratmayacak bir motor görev yapıyor.

 Lotus'un farklı yarış araçlarının grafikleriyle süslenebilen otomobil alçak yapısı ve yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor. Fotoğraflardaki seçeneğin önünde yer alan dev splitter ve arkaya eklenen çift parçalı spoiler özellikle öne çıkıyor. Dört kollu jantlarsa tek bijonlu.

Dört kollu jantlar ve şişkin çamurluklara sahip olan otomobilde LED far ve stoplar görev yapıyor. Arka camı bulunmayan Type 62-2'de büyük bir difüzör ve çift egzoz çıkışı da kullanılmış. Kapıları tavana doğru girinti yapan otomobilin yan hava girişleri hem arka çamurluklar önüne hem de yan camlar arkasına eklenmiş.

Sade bir iç mekan tasarımıyla karşımıza çıkan aracın üç kollu direksiyon simidi, birçok diğer detay gibi karbon fiberden üretilmiş. Çıplak ve metalden üretilen vites kolu, yere sabitlenmiş metal pedal seti, metal düğmeler, dokunmatik ekran olarak kullanılabilen cep telefonu, Bremont marka saat ve kronometre, yüksek yan desteklere sahip koltuklar ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri donanımda yer alıyor.

Emira'dan alınan kompresör beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli V6 motorla donatılan otomobilin 436, 506 ve 608 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunuyor. Önde 18, arkada 19 inç çaplı jantlara sahip olan araçlarda karbon seramik fren diskleri de standart olarak sunulmakta.