12 Nisan 2018 Perşembe

Audi A6 Avant


Audi'nin şık station wagon modellerine bir yenisi katıldı. Kısa süre önce yenilenen A6 ailesi Avant seçeneğine kavuştu. Modelin tasarımında büyük bir sürpriz bulunmasa da dinamik görünüm yüzleri güldürüyor.


Sedan kardeşinin köşeli hatlarına sahip olan otomobilin sunduğu donanım paketlerine göre tamponlar ve jantları farklılaşırken hava sürtünme katsayısı 0.27 olarak açıklanıyor. LED aydınlatma grubu ve yatık bagaj kapağı camı aracın dinamik karakterini öne çıkaran detaylar.


İç mekanını da dört kapılı kardeşiyle paylaşan aracın dijital gösterge panelinin yanında orta konsolunun da bir çift dokunmatik ekrandan oluştuğunu belirtelim. Bagaj hacmi 565 litre olarak açıklanan otomobilin arka koltukları yatırıldığında bu hacim 1.680 litre oluyor.


Kaputu altında sunulacak motor seçenekleri 2 litre hacimden başlayan otomobilin bu hacme sahip Diesel ünitesi 204 beygir güç üretebilirken 3 litre hacimli Diesel 286 beygire kadar güç üretebiliyor. Aynı hacimli benzinli motorsa 340 beygir gücünde.

11 Nisan 2018 Çarşamba

Volkswagen Lavida Plus


Sedan modeller dünya çapında düşen satışlarla boğuşuyor olsa da bu gövde seçeneğinin çok popüler olduğu Çin'de durum farklı. Volkswagen'in tanıttığı yeni Lavida Plus'ın, eski araçla birlikte üretileceği açıklandı.


MQB platformuna geçişle birlikte 65 mm uzayan otomobilin aks mesafesi de 78 mm artış yaşamış. Yine de bir Passat'tan küçük olan modelin görünümü Arteon ile yeni Jetta'nın bir karışımı gibi ve markadan beklendiği üzere çok sivri değil.


İç mekanında da diğer Volkswagen modellerinden alınan detaylar dikkat çekerken kaput altında sadece benzinli motorlar bulunuyor. 116 beygir güç üretebilen 1.5 veya 1.2 turbo ünitelerin yanında 150 beygir gücündeki 1.4 TSI motor da seçenekler arasında. Şanzımanlarsa motor seçeneğine göre 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli otomatik.

Audi e-Tron Vision Gran Turismo


Gran Turismo için yaratılan otomobiller genelde dijital ortamda kalsa da bazıları gerçekliğe de geçiş yapabiliyor. İşte tek örnek de olsa üretilme şerefine erişen bir yarışçı: Audi e-Tron Vision Gran Turismo.

Alman markanın son dönemde kullanmaya başladığı köşeli tasarım detaylarını iyice abartan konseptin ön bölümünde tipik Audi panjuru yer alsa da bu parça hava emişi için kullanılmıyor. İnce yapılı LED aydınlatma grubuna sahip olan otomobilin jantları da aerodinamik bir tasarıma sahip.


Küçük yan aynalarla birlikte görülen dev yan etekler, büyük splitter, difüzör ve spoilerin sportif görünümleri iç mekanda sunulan yansıtmalı gösterge paneli, metal pedallar ve uçak kumandalarına benzeyen direksiyon simidiyle pekiştirilmiş.

Gran Turismo'nun 15. yaşını kutlayan otomobilin üç elektrik motoru toplam 815 beygir güç üretebiliyor. 1.450 kg ağırlığa sahip olan konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.5 saniyenin altında tamamlanıyor.

Chevrolet Camaro


Chevrolet'nin ünlü sportif modeli Camaro güncellendi. Tasarımı hafifçe elden geçirilen aracın motor ve şanzıman seçeneklerine de el atan firma donanımda da zenginleştirmeye gitmiş.

İnce yapılı farları artık panjura doğru uzayan otomobilin ön pnjuruyla birlikte tamponu da yenilenmiş. Üstelik bu yenilenme işlemi bütün versiyonlarda gerçekleşerek motorların daha rahat nesef alması sağlanmış. Yeni jant seçenekleri ve üç boyutlu görünüm sunan stoplar da donanıma eklenmiş.


7 veya 8 inç büyüklüğünde ekrana sahip olan 3. nesil bilgi-eğlence ekranı bulut erişimi gibi özelliklerle hayatı kolaylaştırırken elden geçirilen süspansiyon sistemi sayesinde yol tutuş iyileştirilmiş.

SS seçeneğinde 10 ileri vitesli otomatik şanzıman sunmaya başlayan Camaro'nun 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motoru 280 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilebiliyor.

10 Nisan 2018 Salı

Ford Focus


C segmentinde işler kızışıyor. Ford'u bu kulvarda temsil eden otomobil olan Focus sonunda dördüncü nesline kavuştu. Aracın görünümünden donanımına, motor seçeneklerinden şanzımanlarına kadar birçok yenilik bulunuyor.

Kardeşi Fiesta'da olduğu gibi Titanium, ST Line, Active ve Vignale gibi donanım seçeneklerine sahip olan Focus'un her versiyonu farklı görünümüyle dikkat çekse de araç genel olarak daha sportif bir duruş sergiliyor.


LED farların ön tampon ve kaputta yer alan karakter çizgileriyle birleşimi hoş bir görüntü sunarken büyük jant seçenekleri ve kapılarda kullanılan yuvarlak hatlar uyum içerisinde. Yatay stoplar ve spoiler gibi tasarım detayları da dikkat çeken aracın egzoz çıkışları da donanıma göre farklı şekilleniyor.

İlk etapta hatchback ve station wagon gövde seçenekleriyle tanıtılan otomobilin aks mesafesinde yapılan 53 mm'lik uzama arka koltuklara yansıtılmış. Ayrıca yol tutuşun başarısı da üst donanım paketlerinde sunulan adaptif süspansiyon sistemiyle garantilenmiş.


İç mekanında da Fiesta havası estiren Focus'un donanımında otonom sürüş teknolojilerinden tamamen otonom park yardımcısına kadar birçok kalem dikkat çekiyor. Bang & Olufsen ses sistemi, açılabilir panoramik cam tavan ve otomatik şanzımanın çevirmeli kumandası da dikkatlerden kaçmıyor.

Kaput altında, tamamı turbo beslemeye sahip iki benzinli, iki de Diesel blok sunacak olan otomobilin 1 litre hacimli EcoBoost ünitesi 85, 100 ve 125 beygir güç üretebilen seçeneklere sahipken 1.5 litre hacimli motor 150 ve 182 beygir güç çıkışları sunmakta.


1.5 litre hacimli EcoBlue Diesel motorun 95 ve 120 beygir güç üretebilen seçenekleri 300 Nm torka sahipken 2 litre hacimli ünite 150 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanların yanında 8 ileri vitesli tam otomatik ünite de her motorun bir seçeneğiyle birlikte alınabilecek.