1 Aralık 2018 Cumartesi

Rivian R1S


Rivian, elektrikli otomobil üretimi konusunda çok iddialı. İlk olarak pick up aracı R1T'yi tanıtan üretici şimdi de aynı temeller üzerine geliştirilen SUV R1S'i sergiliyor. Modelin teknik verileri yine etkileyici.


Ön görünümünü pick up kardeşiyle paylaşan SUV biraz daha yüksek yapısıyla dikkat çekiyor. Kalınca bir C sütununa sahip olan modelin 5 metrenin biraz üzerine çıkan boyu da kardeşininkinden kısa.

İç mekanda dijital bir gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran görülebilirken ahşap kaplama ve orta konsolun bulunmaması nedeniyle elde edilen bol depolama hacmi yüzleri güldürüyor. Üç koltuk sırasına sahip olan R1S'in ön bölümünde de 330 litre hacimli bir bagaja yer verilmiş.


Üç farklı batarya opsiyonu sunan otomobilin ürettiği güç de batarya kapasitesine göre değişiklik gösteriyor. En güçlü model, dört elektrik motorundan 765 beygir güç, 1.120 Nm tork alabiliyor. 2.6 tonun üzerinde ağırlığa sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 3 saniye sürerken maksimum sürat 200 km/s'te sınırlandırılmış. R1S'in sunabildiği maksimum menzilse 660 km'nin üzerinde.

30 Kasım 2018 Cuma

Nissan Leaf NISMO RC


Nissan, Leaf modelini yenilemesinin ardından bu otomobilin ismini üzerinde taşıyan yarış aracına da el attı. NISMO ile birlikte geliştirilen bu otomobil elektrikli araç gelişimindeki sürati gözler önüne seriyor.

Farları dışında standart modelle pek bir benzerliği olmayan araçta çok geniş çamurluklar, 6 kollu NISMO jantlar, yan bölüme açılan hava girişleri, büyük bir splitter, dev spoiler ve difüzör dikkat çekiyor.


Karbon fiberden üretilmiş monokok şasi kullanan otomobilin iç mekanında yarış koltukları, takla kafesi, üzerinde dijital göstergeler bulunan direksiyon simidi ve dokunmatik bir ekran yer alıyor.

Bir çift elektrik motoruna sahip olan otomobil dört tekerlekten çekiş sismine sahip. 326 beygir güç, 640 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşıyor.

Genesis G90


Genesis, büyük sedan modeli G90'ı yeniledi. Büyük bir makyaj operasyonu geçiren otomobilin Kore'de EQ900 olan ismi de artık global pazarlarla paralel olmak amacıyla G90 oldu.


Önden bakıldığında yeni LED farları ve dev panjuruyla Volvo ve Acura modellerinin bir birleşimi gibi duran otomobilin 19 inç çaplı jantları da Mercedes-Maybach modellerine göndermeler yapıyor. Egzoz çıkışlarını tampon altıne entegre etmeye devam eden Genesis LED stopları bagaj kapağı boyunca uzatırken üzerine de iki yanda olacak şekilde eklemeler yapmış.


İç mekanı genel olarak makyaj öncesi modelle aynı olan otomobilde daha geniş ekranlı bir bilgi-eğlence sistemi kullanılırken sunulan döşeme ve trim parçası seçenekleri de artmış. Örneğin artık tavan Alcantara ile kaplanabiliyor. Ayrıca donanımda adaptif süspansiyon sistemi ve aktif ses engelleme gibi kalemler bulunuyor.


Kaputunun altında önceden de tanıdığımız ünitelere yer verecek olan Genesis'in 3.3 litre hacimli V6'sı çift turbo beslemeye sahipken 3.8 litre hacimli V6 ve 5 litre hacimli V8 atmosferik emişli.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport


Porsche'nin bu hafta tanıttığı tek yenilik 992 kasa kodlu 911 modeli değil. Alman marka, 991.2 kasanın temellerini kullanan GT2 RS modelinin pistlere özel bir seçeneğini de satışa sundu.

Teknik olarak GT2 RS'in pistler için üretilmiş versiyonu olan otomobilden sadece 200 adet üretilecek. Ek hava giriş ve çıkışlarına sahip bagaj kapağı, farklı jantlar, hafifletilmiş camlar, dev bir spoiler, yeni bir arka tampon, merkezi egzoz çıkışları ve büyük bir difüzör, dışarıda dikkat çeken farklılıklar.


İç mekanda GT3 R'dan alınmış dijital gösterge paneli, oval direksiyon simidi, tam boy takla kafesi, yarış koltuğu, yangın söndürücü ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri yer alan aracın bütün izolasyon malzemeleri sökülmüş. Orta konsol da yarışlara uygun hale getirilirken karbon fiber ve Alcantara parçalar da gözlerden kaçmıyor.

1.390 kg ağırlığa sahip olan modelin kaputu altında, GT2 RS'te de görev yapan 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeli, 6 silindirli Boxer motor bulunuyor. Ünitenin 700 beygirlik gücünde değişiklik olmasa da frenler ve süspansiyon sistemi piste uygun olacak şekilde güçlendirilmiş.

Nissan Murano


Nissan'ın Kuzey Amerika pazarında popüler olan SUV modelleriden Murano makyajlandı. Los Angeles otomobil fuarında sahneye çıkan yeni aracın gelişimini fark etmek için dikkatli gözlere ihtiyaç duyuluyor.

LED farlarının iç deseni yenilenen otomobilin ön panjuru da farklı bir yapıya sahip. Daha sportif duran tamponda yer alan sis farlarında da LED teknolojisi kullanılmış. 18 ve 20 inç çaplı jantların tasarımı da yenilenirken stopların da iç tasarımları yenilenmiş. Yeni gövde renkleri de makyajın getirdikleri arasında.


İç mekanı hiç değişmemiş gibi duran otomobilin deri döşeme seçeneğine baklava desenleri eklenirken orta konsolun alt bölümünde yer alan düğmeler vites konsoluna alınmış. Morano'nun trim seçenekleri de yenilenmiş.

Kaput altında yer alan 3.5 litre hacimli V6 motorsa aynen korunmuş. Bu ünite 263 beygir güç, 325 Nm tork üretmeye devam ediyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kia Soul


Kia'nın aykırı tasarıma sahip kompakt modeli Soul yenilendi. Artık daha dinamik bir duruşa sahip olan otomobilin seçenekleri arasında günümüzün olmazsa olmazlarından elektrikli seçenek de bulunuyor.

Hyundai'nin izinden gidiyormuş gibi görünen Kia, Soul'da çift katlı far ve büyük ön panjur ikilisini kullanmış. Ana hatları çok değişmeyen otomobilin dik inen bagaj kapağının yanlarında ince uzun LED stoplar görev yaparken çiftli egzoz çıkışı tamponun ortasına yerleştirilmiş. 18 inç çaplı jantlar da sportif tasarımlı tamponlar da görünümü tamamlamış.


İç mekanı siyah ağırlıklı olsa da farklı şekillere sahip ambiyans ışıklandırması, yenilenmiş geniş dokunmatik ekran ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi detaylar gözlerden kaçmıyor. Head up display ve 10 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi opsiyonlar arasında bulunuyor.

Kaputu altında şimdilik iki farklı içten yanmalı motor bulunan otomobilin 2 litre hacimli ünitesi atmosferik emişe sahip ve 149 beygir güç, 180 Nm tork üretiyor. 1.6 litre hacimli motoru turbo besleme sayesinde 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen araç ilk motorla alınacaksa 6 ileri vitesli manuel veya CVT ile tercih edilebiliyor. Turbo beslemeli motorsa 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunuluyor.


Prömiyerde tanıtılan bir diğer seçenek olan Soul EV ise elektrik motoruna sahip. Farklı gövde renkleriyle alınabilen araçta daha aerodinamik jantlar ve kapalı ön panjur kullanılmış. Şarj için gerekli priz de yine aracın önüne alınmış. Modelin ismi Avrupa'da e-Soul olacak.

İç mekanda farklı trim parçalarının yanında tamamen dijital bir gösterge paneli kullanan modelde standart direksiyon simidi, yuvarlak bir vites selektörü ve eski nesil dokunmatik bigi-eğlence ekranı görev yapıyor.


Araçta sunulan iki farklı kapasitede batarya iki değişik güç çıkışıyla birlikte alınabiliyor. 39.2 kWh kapasiteli piller 136 beygir güç, 395 Nm tork üretebilen araca 277 km menzil sağlarken 64 kWh bataryalar 204 beygir güç, 395 Nm tork üretebilen seçeneğe 452 km menzil sunuyor. Bu seçeneğin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.6 saniye sürüyor.

29 Kasım 2018 Perşembe

Jeep Gladiator


Jeep'in 1992 yılında terk ettiği pick up pazarı zamanla sadece ana vatanı A.B.D.'de değil gezegenin her köşesinde gelişmeye başladı. Bu nedenle firma, Comanche ile veda ettiği segmente yıllar sonra Gladiator ile döndü.


Önden bakıldığında bir Wrangler'dan farklı görünmeyen aracın gövdesinde sunulan özellikler de bu modelden alınmış. Örneğin tavan parçalı olarak çıkarılabilirken kapılar sökülebiliyor ve ön cam da kaputa doğru devriliyor. Arka bölümünde uzun bir kasa bulunan pick up, Wrangler'ın farklı stop şeklini de korumuş.

İç mekana geçildiğinde de ön bölümde Wrangler'ın kopyalandığı görülürken sunulan donanım zenginliği ve tasarım farklılığının, özellikle Avrupa'da satılan pick up modellerini korkutması muhtemel. Arka koltuklarının altında kilitli gözler yer alan Gladiator'da bu koltukların sırtlıkları katlanabiliyor.


Wrangler gibi başarılı bir arazi kabiliyetine sahip olan dört tekerlekten çekişli araçta farklı transfer kutuları, diferansiyeller ve akslar kullanılırken çelik arka tampon, görünür çeki demirleri ve vinç noktaları belirlenmiş, yanlardan kısaltılabilir ön tampon donanımda yer alıyor. 43.6 derece yaklaşma açısına sahip aracın su geçiş yüksekliği 762 mm.


Kaputu altında ilk etapta 3.6 litre hacimli, atmosferik emişli bir V6 motor bulunacak olan araç 285 beygir güç, 353 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabilen bu üniteye bir yıl sonra 3 litre hacimli bir turbo Diesel de eklenecek. Sadece otomatik şanzımanla sunulacak olan motor 260 beygir güç, 600 Nm tork üretebilecek.

Mercedes-AMG GT


2019 yılında bizlerle olacak otomobillerden bir tanesi de makyajlı Mercedes-AMG GT olacak. İki kapılı modelinin hem iç hem de dış tasarımını elden geçiren üretici yeni bir performans seçeneğiyle müşterileri pistlere çekmek istiyor.


Mart ayında tanıtılan dört kapılı kardeşinden alınan bazı detaylara kavuşan otomobilin dış bölümünde yeni farlar ve jantlar dikkat çekerken farklı bir görünüm sunan difüzörün iki yanında bulunan egzoz çıkışları da elden geçirilmiş. Giriş seçeneklerinde yuvarlak olan çıkışlar güç arttıkça dörtgen hale geliyor.


İç mekanda da yeniliklere yer verdiği görünen ailede dijital gösterge paneli ve daha geniş ekrana sahip bir bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Direksiyon simidi de farklılaşırken bu parça üzerine sürüş modu seçim düğmelerinin eklendiği görülebiliyor. Dört kapılı kardeşten alınan vites konsolunda yeni bir dokunmatik panel, farklı vites kolu ve artık dikdörtgen şekilli olan düğmeler yer alıyor.


Aileye yeni katılan GT R Pro modelinde standart olarak karbon fiber deflektörlere sahip aerodinamik paket sunan üretici farklı jantlar, ön çamurluklar üzerine açılan hava çıkışları ve yine standart olan karbon seramik fren diskleriyle fark yaratmış. Elden geçirilen ve ayarlanabilir olan süspansiyon sistemine yardım için iç mekana da kule gergisi ve yarım takla kafesi eklenmiş.


Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motorları kullanmaya devam eden ailenin sunduğu güç ve tork değerlerinde bir değişim yaşanmamış. Bu ünite, GT3 ve GT4 yarışçılarından esinlenen GT R Pro'nun kaputu altında da GT R'da ürettiği 585 beygir güç ve 700 Nm torku verebiliyor.

Hyundai Palisade


Hyundai'nin SUV saldırısı devam ediyor. Güney Kore merkezli üretici, Kuzey Amerika pazarında satacağı en büyük SUV modelini tanıttı. Palisade isimli araç dikkat çekici bir tasarıma sahip.

Heybetli bir duruşa sahip olan aracın ön bölümünde dik yerleşime sahip panjur ve markanın farklı modellerinde de kendisini gösteren çift katlı far tasarımı dikkat çekiyor. Şişkin çamurluklar yan eteklerin üzerindeki bombeli kısımla birbirine bağlanırken kalın C sütunu ve dik yapılı stop tasarımı arka kısmı SsangYong XLV'ye benzetmiş.


İç mekanında kaliteli bir görünüm sunan Palisade, deri döşeme ve ahşap kaplama gibi donanımlar sunarken geniş dokunmatik ekran, orta bölümü dijital olan gösterge paneli, bol saklama bölümü sunan geniş ve yatık yerleşimli orta konsol, düğmeli selektöre sahip şanzıman, çift sunroof ve tavana yerleştirilen havalandırma ızgaraları donanımda yer alıyor.


Üç koltuk sırasına sahip olan büyük SUV donanımında sunduğu güvenlik yardımcılarıyla da dikkat çekiyor. Bunlar arasında çapraz trafik uyarısı, dur-kalk destekli adaptif hız sabitleme, head-up display ve yaya sensörü bulunan acil durum fren sistemi bulunuyor. Modelin 360 derece kamera görüntüsü orta konsola olduğu gibi gösterge paneline de yansıtılabiliyor.


Kaputu altında 3.8 litre hacimli bir V6 motor barındıran Palisade 295 beygir güç, 355 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli şanzımansa standart donanımda yer alıyor.

Honda HR-V Sport


Honda'nın kompakt SUV modeli HR-V'nin şimdiye kadar yeterince güçlü bir motorla donatılmadığını düşünüyorsanız iyi haberlerim var. Japon üretici, bu modeline Sport isimli paketi ekledi.

Ön panjur, splitter, yan etekler, yan aynalar, çamurluklar ve arka tamponun altında parlak siyah detaylara yer veren araçta 18 inç çaplı jantlar ve çiftli egzoz çıkışı bulunuyor. Modelin süspansiyon ve direksiyon sistemleri de daha zevkli sürüşler için elden geçirilmiş.


İç mekanda kırmızı renkli deri opsiyonunu sunan HR-V Sport'un ön koltukları da daha yüksek yan desteklere sahip. Metal pedal seti ve siyah renkli tavan iç kaplaması da standart donanımda.

Modelin asıl yeniliğiyse Civic'ten de tanıdığımız turbo beslemeli, 1.5 litre hacimli motor. 182 beygir güç üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alındığında 240, CVT ileyse 220 Nm tork üretebiliyor.

Ferrari SP3JC


Tek örnek araçlar üretmek konusunda bir yarış içerisinde olan İtalyan markaları bizleri şaşırtmaya devam ediyor. Bu markaların başında gelen Ferrari, F12tdf temelleri üzerine geliştirdiği aracı SP3JC isimli modelini tanıttı.

Önden bakıldığında farları nedeniyle temellerini paylaştığı araca benzese de bu otomobille hiçbir gövde parçasını paylaşmayan araç daha agresif bir difüzöre kavuşmuş. Stopları da dört daireden oluşan modelin yok olan tavanı nedeniyle arka kısmına takla barları eklenmiş.


Arka tampona da ek hava çıkışları açılan aracın iç mekanı, dışarıda da kullanılan renklerle döşenirken 6.3 litre hacimli motorun ürettiği 780 beygir güç ve 705 Nm torkta bir değişiklik olmamış.

28 Kasım 2018 Çarşamba

Audi e-tron GT


Los Angeles'tan gelen güzel haberler arasında bir de Audi bulunuyor. Alman üreticinin hazırladığı elektrikli otomobil konsepti, sportif zevkler arayan müşterilerin sabırsızlanmalarına sebep olacak kadar şık.


5 metrenin hemen altında kalan boyu ve 2 metreden biraz daha dar olan eniyle A7 Sportback boyutlarında olan otomobil geniş çamurluklar, 22 inç çaplı jantlar, LED aydınlatma grubu, agresif duruşlu tamponlar, yatık bagaj kapağı, gizli kapı kolları, difüzör ve seviye ayarlı spoiler gibi detaylar sayesinde çok dinamik görünüyor.


Henüz bir konsept olsa da 2020 yılında seri üretime girecek olan araçtan çok farklı görünmediği belirtilen e-tron GT'nin iç mekanında dijital gösterge paneli, Alcantara kaplı ve hem üst hem de altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, açık renkli kumaş döşemeler, panoramik cam tavan ve birçok dokunmatik yüzey bulunuyor. Arkada bulunan bagaj 450 litre hacimliyken önde yer alan bagaj da 100 litre hacme sahip.


Porsche Taycan'ın temelleri üzerine geliştirilen otomobilin elektrik motorları toplam 590 beygir güç üretebiliyor.0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 240 km/s'te sınırlandırılış. Otomobil ayrıca temassız şarja da uygun tasarlanmış.

Toyota Prius AWD-e


Hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları sürekli artışta olsa da bazı modeller pastadan aldıkları payı kaybediyor. Bu tip araçlar arasında olan Toyota Prius işte bu nedenle hafifçe makyajlanıp yeni bir versiyona kavuştu.


Dışarıdan bakıldığında aykırı yapısını koruduğu görülebilen otomobilin tamponları ve aydınlatma grubunda yapılan makyajsa duruşun normale biraz daha yaklaşmasını sağlamış. Tanıtımı Los Angeles'ta yapılan yeni modelin ilginç özelliğiyse bagaj kapağında yer alan logodan anlaşılabiliyor.


Arka tekerleklere ek bir elektrik motoru sayesinde güç gönderebilen Prius AWD-e, bu işi 70 km/s sürate kadar yapabiliyor. Toyota'nın iddialarına göre bu otomobil, piyasada yer alan en tutumlu dört tekerlekten çekişli araçlardan biri.

Honda Passport


SUV çılgınlığının devam ettiği günümüzde bazı firmalar rafa kaldırdıkları isimleri yeniden piyasaya sürüyor. İlk iki nesli, Avrupa pazarında Opel Frontera olarak bilinen Honda Passport da bu modellerden biri.

Boyut olarak CR-V ve Pilot arasına yerleşen Passport'un ön bölümünde Ridgeline'ın izlerini görmek mümkün. Jant çapları 20 inçe kadar büyüyen SUV, tamponlar, gövde alt bölümleri ve çamurluklarda siyah korumalar sunuyor. Modelin arka kısmıysa küçük stoplar, çift egzoz çıkışı ve spoiler gibi detaylarla önceki nesil Subaru Forester'ı andırıyor.


İç mekanda sade çizgileri devam ettiren Honda Passport, dört kollu direksiyon simidi, büyük kısmı dijital olan göstergeler ve düğmeli vites selektörüne sahip. İki koltuk sırasına sahip olan araç yüksek tavan yapısı sayesinde geniş iç hacim sunuyor.

Temellerini Ridgeline ile paylaşan modelin kaputu altında 3.5 litre hacimli, atmosferik emişli, V6 motor görev yapıyor.  283 beygir güç, 354 Nm tork üretebilen ünite önden çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse opsiyonel olarak alınabiliyor.

Lincoln Aviator


Premium SUV segmentlerinde de işler kızışıyor. Avrupa'da yollarda sık görülmeyen markalardan olan Lincoln de bu segmentin içerisinde ve yeni nesil Aviator modeliyle iddiasını artırmanın peşinde.

Mart ayında tanıtılan konseptine çok benzeyen araç dik ön panjur ve LED farlarıyla olduğu kadar büyük jantları ve dört çıkışlı egzoz sistemiyle de öne çıkıyor. Aracın bu haliyle küçültülmüş bir Navigator'ı andırdığı da söylenebilir.


İç mekanda modern bir hava estiren Aviator, üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge panelinin haricinde yolculara doğru yaklaşan ön konsol, kromajlı trim parçaları, açılı yerleştirilmiş orta konsol ve ince yapılı havalandırma ızgaraları gibi dikkat çekici detaylara sahip.

Üç koltuk sırasına sahip olan aracın elektronik yardımcıları arasında yol yüzeyini gözleyip sertliğini ona göre ayarlayan süspansiyon sistemi bulunuyor. Ayrıca sürücü, Aviator'ın kapılarını cep telefonunu kullanarak açabiliyor.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir V6 motor bulunan otomobil 406 beygir güç, 544 Nm tork üretiyor. Arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen araçta 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. 2019 yılı içerisinde şarj edilebilir hibrit seçeneği de tanıtılacak olan Aviator bu şekilde 500 beygir güç, 855 Nm tork üretebilecek.