31 Mart 2013 Pazar

Kia Soul


Kia'nın yüksek yapılı hatchback modeli Soul'un ikinci nesil modelleri New York'ta tanıtıldı. Track'ster konseptinden alınan detaylara sahip olan otomobil yerini aldığı araçtan daha büyük.

Ana hatlarında büyük bir değişiklik olmayan otomobilin genişliği 15.2 mm artarken aks mesafesinde de 20.3 mm'lik bir artış yaşanmış. 60.9 mm daha geniş bir bagaj kapağına sahip olan aracın yüksekliği aynı kalırken bagaj hacminde 14 litrelik küçük bir artış yaşanmış.


Track'ster konseptini andıran bölümlerden ilki ön yüz olmuş. Tamponda bulunan hava girişi ve alt köşelere yerleştirilen sis farlarıyla birlikte farlar ve ince ön panjur da bu otomobilden alınmış gibi görünüyor. Donanım seçeneğine göre 16, 17 veya 18 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan aracın şişkin çamurluk ve kapı alt kısımları daha sportif bir görünüm sunmuş.

Konsept haliyle birlikte ilk nesil Soul modellerini de andıran arka kısımda yine dik stoplar kullanılırken tamponun alt köşelerine yerleştirilen sis farları ön tampondaki görünümü kopyalamış.


İç mekanda Track'ster'dan alınan tasarım detayları daha net bir şekilde görülebiliyor. Kapı içlerinin yuvarlak tasarımı, direksiyon simidi, ön panel üzerinde yer alan hoparlörler, gösterge paneli ve havalandırma çıkışları konsepte göz kırparken büyük dokunmatik ekran ve şık havalandırma kumandaları lüks bir hava yaratmış.

İki motor seçeneğiyle tanıtılan Soul'un 1.6 litre hacimli ünitesi 130 beygir güç, 160 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli motor 164 beygir güç, 205 Nm tork üretiyor. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleriyle alınabiliyor.

5 yorum:

  1. fena olmamis aslinda, eskisinden cok daha iyi olmus. bu kia ile hyundai adam olmaya basladi iyice.

    YanıtlayınSil
  2. çok değil 2 binlerin başlarına bakınca kianın sıkıcılıktan ölen tasarım anlayışını hatırlayan var mı acaba? adamlar tasarım serisi üretiyo artık. model bence baya eğlenceli görünüyo ve evet direksiyon göbeği yuvarlak olmalı.

    YanıtlayınSil
  3. hyundai ve kia cok yol aldi caponlar korkmaya baslasa iyi olur. toyota SIKICI arabalarla devam ediyor. gt86 disinda neyi var adamlarin. at cope geri kalani.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. aynen adamlar risk alıp sıradışı modeller çıkarmaktan da çekinmiyolar artık bravo koreli reislere

      Sil
  4. 1,6 motoru sadece benzinli de çıkartmazlar umarım. 2.0 motorun ise ülkemizde hiç şansı yok. 1,6 dizel otomatik olup selefi gibi saçma sapan fiyat koymazlarsa yollarda biraz daha fazla görebiliriz :)

    YanıtlayınSil