7 Eylül 2013 Cumartesi

Kia Cee'd 1.6 CRDI Concept


Evlilikti taşınmaydı derken test yazılarıma bir süre ara vermek durumunda kaldım. Fakat bu, test yapmadığım anlamına gelmiyor. Düğün için gittiğim Denizli'ye girerken yolun kenarında birçok markanın satışını gerçekleştiren Yön'ü gördüm. Şimdiye kadar test etmediğim araçlardan birisini bulmak için kompleksin içerisine daldığımda Kia'nın C segmentinde şık bir seçenek sunan hatchback modeli Cee'd'i fark ettim. Test aracı donanım olarak üst seviyede olmasa da turbo Diesel motor ve otomatik şanzımanı birlikte sunuyor olması büyük avantaj.


Dış Mekan


Kia'nın son yıllarda tasarım anlamında çok yol aldığı bir gerçek. Alınan yolun gösteren en başarılı araçların başında da Cee'd geliyor. Sivri bir burun, geriye doğru uzayan farlar, yatık tasarlanmış A sütunu, daraltılmış yan cam alanları, kromajlı egzoz çıkışı ve sportif görünümlü tamponlar gibi dinamik görünümü destekleyen detaylara sahip olan otomobilin en düşük donanım seviyesinde jant çapları 16 inç seçilmiş.

Markanın yeni ön panjuruna sahip ilk araçlardan olan Cee'd'in ön tamponlarında bulunan ince hava girişleri ve  kenarları kromajlı sis farları şık görünümü pekiştirmiş. Yuvarlak hatlı yan aynalara sahip olan araç bu bölüme entegre edilmiş sinyallere de sahip.

4.310 mm boya, 1.780 mm genişliğe ve 1.470 mm yüksekliğe sahip olan hatchback Cee'd'in aks mesafesiyse 2.650 mm.


İç Mekan


Kapılar açıldığında iç mekanın ciddi fakat şık bir tasarıma sahip olduğu görülebiliyor. Koltuklar ve kapı içlerinde kontrast renkler kullanılmış olsa da konsolun tamamında siyah hakim. Kapı içlerinde büyük su şişeleri alabilen bölümlere sahip gözler bulunan otomobilin cam kumandaları kol dayanaklarındayken yan ayna kumandaları direksiyon simidinin soluna alınmış.

Havalandırma ızgaraları ve yuvarlak göstergelerden oluşan gösterge panelinde kromajlı çerçeveler kullanan Kia üç kollu direksiyon simidi üzerinde de birçok kumanda düğmesine yer vermiş. Orta konsolun en üstünde tarih, saat, dış hava sıcaklığı, arka koltuk emniyet kemeri uyarıları ve kapı açık uyarısının bulunduğu küçük bir ekran görülebilirken daha aşağıda sade tasarıma sahip ses ve havalandırma sistemi kumandaları bulunuyor.

Konsolun en alt kısmında sunulan kapaksız gözün içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri yer alırken vites konsolunda iki bardaklık, kol dayanağı, el freni kolu ve diğer Kia modellerinde de kullanılan vites kolu kullanılmış. Bu arada ışığa duyarlı iç dikiz aynasının hemen üzerine gözlük kabı eklenmiş.

Hem ön hem de arka koltuklarda sınıfı standartlarında baş ve diz mesafesi sunan Cee'd'in bagaj hacmi de bu standartlara uygun şekilde 380 litre. Arka koltukların iki parça olarak yatırılmasıyla hacim 1.318 litreye ulaşıyor. Bagaj zemininin altında ek gözler sunan Kia bu bölüme bir de 12 Volt soket eklemiş.


Konfor


Teknik anlamda daha önce testime konuk olan Hyundai i30 CW ile ikiz olan Cee'd donanım konusunda da bu araca yakın özellikle sunuyor. Direksiyon sertliği üç kademeli olarak ayarlanabilen otomobilin 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da Hyundai ile paylaşılıyor. Sarsıntısız geçişleriyle dikkat çeken şanzıman manuel olarak da kumanda edilebiliyor.

Concept donanımında sunulan 16 inç çaplı jantlar ve daha geniş yanaklı lastikler aracın konforuna olumlu etkide bulunuyor. Süspansiyon sistemi orta sertlikte ayarlanan Cee'd'in ön koltukları yükseklik ayarının yanında elektrikli bel destek ayarı da sunarak artı puanlar kazanıyor.

CD ve MP3 çalabilen başarılı bir ses sistemine sahip olan otomobilin çift bölgeli havalandırma sistemi de başarılı çalışıyor. Şu sıralar radar dolu olan yollarda işinize yarayan bir diğer donanım da cruise control. Bu sistem bütün Cee'd modellerinde standart olarak sunuluyor.

Konu konfordan açılmışken aracın Concept Plus ve Premium donanım seviyelerinin bu konuda daha başarılı olduğunu belirtmeliyim. Örneğin Premium seviyesinde donanıma panoramik cam tavan, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, geri görüş kamerası, park yardımcısı, ön ve arka park sensörleri, arka koltuklar için havalandırma kanalları, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi standart olarak sunulmakta.

Cee'd'de dikkat edilmesi gereken bir değerse yaklaşma açısı. Dinamik görünüm için araca sivri bir burun tasarımı veren Kia bu nedenle ön tamponu ileriye doğru uzatmış. Bu da dik ve yüksek engellere yaklaşırken aracın alt kısmının yere sürtmesine neden olabiliyor. Bu tip engellere yaklaşırken dikkatli olmakta yarar var.


Sürüş


Cee'd'in 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzımanla ağırlığının bir buçuk ton olduğu düşünüldüğünde yüksek performans beklemek zor gelse de 128 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen motor aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor. 0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 190 km/s. Motordan bahsetmişken ünitenin i30'da olduğu gibi oldukça sessiz çalıştığını belirtmeden geçmeyeceğim.

6 ileri vitesli otomatik şanzıman sarsıntısız vites değişimleriyle sportiflikten çok konfora yönelik ayarlanmış olsa da vites kolu ve direksiyon simidi arkasında bulunan kulakçıklardan kumanda edilebilmesi dinamik sürüşlerde sürücünün yüzünü güldürüyor.

Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ağırlık değişimlerinde sorun yaratmasa da 205/55-16 ölçülerindeki lastikler daha çok konfora yönelik seçilmiş. Daha üst donanım seçeneklerinde sunulan 225/45-17 ölçülerindeki lastiklerle daha sert bir sürüş karakteri elde edilebilir.

Yere sabitlenen gaz pedalı ve derine yerleştirilmiş yuvarlak göstergelerle de sportif dokunuşlara sahip olduğu görülebilen otomobilin yüksek ağırlığıyla yakıt tüketiminin ne seviyelerde olduğunu merak edenlere iyi haberlerim var; Ortalama tüketim değeri 7.4 litre/100 km olarak ortaya çıkan aracın sabit otoyol süratlerinde ulaşabildiği değerse 5 litre/100 km civarında.


Fiyat/Donanım


Concept paketli ve turbo Diesel motora sahip Cee'd'in giriş fiyatı 55.100 TL. Otomatik şanzımanla birlikte fiyat 58.100 TL seviyesine çıkarken standart donanım listesinde 16 inç çaplı jantlar, sis farları, elektrikli cam ve yan aynalar, cruise control, elektrikli ön koltuk bel destek ayarları, çift bölgeli havalandırma sistemi, yol bilgisayarı, deri direksiyon simidi, Flex Steer direksiyon modu, yağmur sensörü, otomatik kararan iç dikiz ayna, CD ve MP3 çalabilen, Aux ve USB çıkışları bulunan ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, yokuş kalkış desteği ve lastik basınç sensörü yer alıyor.

Premium donanım için 67.600 TL isteyen Kia'nın Concept Plus için istediği ücretse 61.900 TL. Concept Plus'ın donanım listesinde LED gündüz farları, 17 inç çaplı jantlar, panoramik cam tavan ve arka park sensörü bulunurken Premium'da, bunlara ek olarak ön park sensörü, park yardımcısı, hareketli ön kol dayanağı, arka kol dayanağı, geri görüş kamerası, metal pedal seti, arka koltuklar için havalandırma ızgaraları, anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu, elektronik park freni ve supervision gösterge paneli yer alıyor.


Sonuç


Kardeş marka Hyundai ile birlikte Kia'nın son yıllarda gerek tasarım gerekse kalite açısından ne kadar yol aldığını şaşkınlıkla izliyoruz. İlk nesil Cee'd tanıtıldığında çok geçmeden Avrupa markalarının seviyesine geleceklerini görebildiğimiz Güney Kore merkezli üreticilerin bu hedeflerini rahat bir şekilde başardıklarını söyleyebilirim.

Şık görünümü bir kenara iç mekan ergonomisi, donanımı ve fiyatı da dikkat çekici olan Cee'd'in C segmentinde turbo Diesel motor ve tam otomatik şanzıman ikilisini sunan nadir araçlardan birisi olması da şansını artırıyor.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

22 yorum:

  1. sen bu işi biliyosun

    YanıtlayınSil
  2. Onur abi yine harika bir test olmus, cidden zevkle okudum. Uretim kalitesi hakkinda neler soyleyebilirsin? Tamam Mercedes seviyesi beklemiyorum ama sence parasinin hakkini veriyor mu, yoksa daha mi iyi daha mi kotu?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Araç henüz yeniydi fakat hem malzeme hem de üretim kalitesi başarılı. Her ikisi konusunda da bir Opel Astra'dan eksiği yok.

      Sil
  3. Onur Bey tebrikler, mutluluğunuz hiç bitmesin :)

    YanıtlayınSil
  4. motor nasıl Onur Bey

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. En bariz özelliği sessiz olması. Tüketim değeri ve çekiş benzer güç ve tork değerlerine sahip ünitelerle aynı.

      Sil
  5. yatık A sütunu görüşte problem yaratıyor mu? yaratmıyorsa diğer araçlara göre görüşü nasıl? sizce bu sınıfta A sütunu en iyi tasarlanan araç hangisi? Ve bu fark gözönünde bulundurulmaya değer mi?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Küçük kelebek camları sayesinde büyük bir sorun olmuyor. Günümüzde araçların büyük çoğunluğunda eskiden olduğundan çok daha kısıtlı bir ön çapraz görüş var ama aradaki fark bir araçtan vaz geçecek kadar büyük değil bence. Yan camlar araçların genelinde olduğu gibi dar.

      Sil
  6. auris mi ceed mi onur bi fikir ver lütfen

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 1.6 lt dizel otm. astrayı bekle ;)

      Sil
    2. Ben bu ikili arasında Cee'd derim. Astra'nın 1.6 litre hacimli motoru segmentin en güçlüsü olacak fakat otomatik şanzımanla sunulacak mı ilk etapta onu bilemiyorum.

      Sil
  7. bi de yeni motor ucuz olmaz

    YanıtlayınSil
  8. hoş ve kaliteli bir araç buna şüphe yok.zaten hem fiyatıyla hem kalitesiyle golf'ün koredeki esas rakibi cee'd diye düşünüyorum.tasarım olarak her aracı birbirine benzetmeyi sevmem ama bu araç önden delta yandan ve arkadan astra.o da koreli olduğu için normal.benim kafama takılan şu.yıl oldu 2013 bu hyundai-kia hala adam gibi otomatik şanzıman yapamıyor.tamam tork konvertörlü şanzımanın konforuna sorunsuzluğuna laf yok ama bu şanzımanla da manuele göre %20 daha fazla yakıyor be arkadaş.biraz konu dışı olacak ama astranın yeni 1,6 cdti motoru hayranlık uyandırsa da opelin otomatik şanzıman beceriksizliği bu aracın patlama yapmasını engelleyecektir diye düşünüyorum

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Yeni nesil otomaik şanzımanlar artık o kadar fazla yakmıyorlar. Hatta en yeni örneklerde manuele oranla daha düşük tüketim değerleri bile görülmeye başlandı 8 ve 9 ileri vites sayesinde. Özellikle dur kalk trafikte ben eşit tüketim elde ediyorum genelde.

      Sil
    2. Ben tam otm bir i30 kullanıcısı olarak, otm şanzmanın şehir dışında fazla yakmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Bununla birlikte şehir içinde de düz yolda fazla yakmıyor. Ancak yokuşlu dur kalklarda işin rengi değişiyor. Eğer ki çok sert kalkma ısrarınız varsa yakıtı adeta içiyor. Yine de bugün bana sorsalar tam otm alırım yine. İlerde büyük masraflar açacak yarı otm araçla sonuçta aynı hesaba gelecek. Saygılar, ayrıca Onur Bey'i de tebrik ederim.

      Sil
  9. Selamlar Onur bey. Çok güzel bir inceleme olmuş. Gerçektende ilgimi çekiyor bu araç. Fakat şu anda beni aşıyor. Ben de bunun 2010 modelini almayı düşünüyorum. Temiz bir 2010 model Ceed tavsiye eder misiniz?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İlk nesil Cee'd de başarılıydı fiyatına oranla. Bütçe sıkıntısı varsa hala alınabilecek bir araç bence. Gerçi ikinci nesilde çok büyük değişiklik yapıldı ama zamanına göre başarılıydı ilk nesil de.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim zaman ayırdığınız için. Başlangıç için güvenilir bir araç gibi görüyorum ben de. Hayırlısı bakalım...

      Düzeltme: Soruda "Gerçektende"yi yanlış yazmışım. -de ayrı olacak. :)

      Sil
  10. 3 seçenek var elde
    1.DSG gibi bir saatli bombayı almak
    2.Otomatikleştirilmiş bir şanzıman alıp ekonomi yapmak, arıza verince uygun fiyata hallettirmek fakat konfordan feragat etmek.
    3.tam otomatik alıp sorunsuzluğu ve konforu ile yetinip yakıttan feragat etmek.

    Asıl soru şu olmalı, otomatikleştirilmiş tek kavrama mı? Tam otomatik mi?
    -uzun yol için cevap belli tam otomatik
    -yokuşlu yollarda kullanan kişiler için ilk tercih hangisi olmalı?
    -1-2 litre (veya fazlası mı? )fark için hangisi tercih edilmeli?

    Dip not: Volkswagen amerika çin ve japonyada 10 yıl şanzıman garantisi veriyor.araç garantisi değil şanzıman (dsg) garantisi.sizce neden?sorunsuz olduğu için mi :)
    büyük pazar orası müşteri memnuniyeti doğuş grubunun müşterilerinden daha önemli.
    DSG """kuru""" tipleri sorunlu olduğunu verdiği arızalarla kanıtlamıştır.Bugün arızasız ise yarın problem yaratacaktır.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bence asıl uzun yol için şanzıman seçimi çok önemli değil. Manuel bile olur sürekli uzun yol yapan bir araç. Asıl önemli olan şehir trafiği ki aynı motora sahip araçlar arasında yaptığım karşılaştırmada arada fark olmadığını gördüm.

      Sil