3 Eylül 2013 Salı

Peugeot 208 HYbrid FE


Fransız üretici Peugeot bu yıl Frankfurt'a iddialı geliyor. Sportif modellerin yanında tanıtılacak olan hibrit 208 konsepti, farklı bir motor grubunun yanında aerodinamik ve teknolojik geliştirmelere de sahip.

İlk bakışta standart modellerden çok farklı görünmese de aracın hava sürtünme katsayısı %25 aşağıya çekilmiş. Yenilenen ön tampon, kameralarla değiştirilmiş yan aynalar, inceltilmiş 19 inç çaplı jantlar, difüzör ve tamamen yenilenmiş arka kısım aerodinamik başarının arkasında yatan detaylar.


Kompozit malzemelerden üretilmiş gövdesi sayesinde giriş seviyesi 208 modeline göre bile %20 hafifleyen otomobilin performansı da bu sayede artmış.

Kaputunun altında 68 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli benzinli üniteyle 40 beygir gücünde bir elektrik motoru yer alan konsept 5 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabiliyor. Sadece elektrik enerjisiyle 20 km menzile sahip olan aracın ortalama yakıt tüketimiyse 2 litre/100 km olarak açıklandı.

6 yorum:

  1. Bircok hybrid uygulamada lastikler cok inceltiliyor, bu ve i3 gibi. İ3 seri uretime girdi girecek, bu lastikler yakit tasarufu icin anliyorum ama yeteri kadar yol tutus saglayabiliyor mu? Yani bi arabaya binerken hep lastiklerine bakarim inik mi izlerin silinmis mi diye, i3 e binecek olsam bi korkarim bu lastikler nasil tutus saglayacak diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekerlekler biraz daha köşelere itilerek yol tutuş karakteristikleri geliştirilse de belirli bir miktarda kayıp olması beklenebilir incelen lastikler nedeniyle. Yalnız bunun günlük kullanımda hissedilmemesi için de çalışmışlardır. i3 test sürüşünün ardından daha detaylı yazabilirim bu konu hakkında.

      Sil
    2. i3 test sürüşü mü var yoksa ufukta? sanırım i3 ve bu araç gibi ince lastik kullanan araçlarda biraz yol tutuştan ödün veriliyor, sonuçta yakıt tasarrufu odaklı çalışma olduğu için sürücüden de yol tutuş olarak zorlamaması beklenebilir

      Sil
    3. Türkiye'ye gelirse kesin var da gelmese bile kullanacağım bulduğum yerde.

      Sil
  2. Mutlaka hesabını yapmışlardır ama dar lastik-19 inç jant kombinasyonu yerine, 14 inç jant en azından 175 tabanlı lastik kombinasyonu daha mantıklı olmaz mı? hem daha konforlu olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha konforlu olacaktır ama yanağın büyümesi yol tutuşu olumsuz etkiler. Bunun yanında hareketli ağırlık da artacaktır. Kullanılan kompozit malzemeler sayesinde jantı büyütmek lastik hacminin büyümesinden daha karlı.

      Sil