12 Aralık 2014 Cuma

BMW 2 Serisi


BMW'nin küçük iki kapılı model ailesi 2 Serisi bazı güncellemelerle gündeme oturdu. Türkiye pazarında sabırsızlıkla beklenen küçük hacimli motoruna kavuşan aileye farklı donanım seçenekleri de eklendi.

Dört farklı donanım paketi tanıtılan otomobilin 220d modelleri artık dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilirken asıl yenilik kaput altına eklenen 1.5 litre hacimli benzinli motor. 2 Serisi Active Tourer modelinden tanıdığımız turbo beslemeye sahip 3 silindirli ünite. 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.8 saniyede ulaşabilen ve 218i olarak adlandırılan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aynı sürate 8.9 saniyede ulaşabiliyor. İki versiyonun da maksimum sürati 212 km/s.

Audi Q7


Audi'nin yeni modelleri sırayla geliyor. Sportif hatchback RS3'ün ardından markanın büyük SUV aracı Q7'nin ikinci nesil modelleri üzerindeki sır perdesi de kaldırıldı.

İlk bakışta kapsamlı bir makyaja uğramış gibi duran yeni nesil Q7'de ileriye doğru çıkıntı yapan ön panjur, daha köşeli hatlara sahip ön tampon, opsiyonel olarak alınabilen Matrix LED farlar, kapı alt bölümünde metalik renkli korumalar, farklı jant seçenekleri, köşeli LED stoplar, yan bölümlerine deflektör eklenen spoiler, elden geçirilmiş arka tampon ve ince yapılı egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanı çok daha büyük bir değişim geçiren otomobilde TT ve Passat'ta olduğu gibi tamamı dijital göstergeler, konsolun sabit parçaları gibi görünen ince yapılı havalandırma ızgaraları, ince kollu direksiyon simidi, konsolun üst bölümüne gizlenebilen navigasyon ekranı, ayrı bir dijital ekrana sahip havalandırma kumandaları, geniş vites konsolu, küçük vites kolu ve büyük bir dokunmatik MMI kumandası bulunuyor. Opsiyonel donanımda sunulan Bang&Olufsen ses sistemi 23 hoparlör ve 1.920 Watt çıkış gücü sunuyor.

5.05 metre boya, 1.97 metre genişliğe ve 1.74 metre yüksekliğe sahip olan yeni nesil Q7'nin aks mesafesi de 2.99 metre olarak açıklandı. Eskisinden daha kısa ve dar olan aracın iç mekanıysa daha büyük. Ortalama olarak 325 kg hafifleyen otomobilin en hafif modelleri artık 2 tonun altında ağırlığa sahip. 7 koltuklu kullanımda 295 litre hacim sunan bagaj beş koltuka 890 litreye büyürken ikinci koltuk sırası da yatırılarak 2.075 litre hacim sağlanabiliyor.


Kaputu altında da yenilikler yaşayan Q7'nin Türkiye için en iyi haberi turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli ünite. 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen motoru yeterince güçlü bulmayanlar için sunulan 3 litre hacimli benzinli motor 333 beygir güç 430 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilen bu modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken ortalama yakıt tüketim değeri 7.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

3 litre hacimli turbo Diesel motorun 218 beygir güç, 500 Nm tork ve 272 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen iki versiyonu sunulurken güçlü seçenekle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürüyor. Maksimum sürati 234 km/s olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 5.7 litre/100 km.


Performans ve tüketimi en iyi harmanlayan seçenek olan e-tron ekli hibrit modelde de 3 litre hacimli turbo Diesel motor görev yapıyor. Elektrik motoruyla birlikte sistem gücü 373 beygire, torkuysa 700 Nm'ye ulaşan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 1.7 litre/100 km olarak açıklanıyor. Diğer modellerde olduğu gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan bu versiyon 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 225 km/s. Bu arada standart prizden de şarj edilebilen e-tron'un elektrikli menzili 56 km olarak açıklanıyor.

BMW 6 Serisi


Şu sıralar makyajlanan otomobiller arasına BMW'nin şık model ailesi 6 Serisi de katıldı. Ufak tefek güncellemelerden oluşan farklılıkları görebilmekse hiç de kolay değil.


Önden bakıldığında hafifçe makyajlanan tampon, elden geçirilen panjur ve standart olarak LED teknolojisiyle sunulan farlar görülebilirken yeni gövde rengi ve jant seçenekleri donanıma eklenmiş. Arka tamponu da elden geçirilen otomobilin dış mekan değişimi tamamlanmış.


Yaşam alanında daha da az değişim yaşayan 6 Serisi'nde farklı çift renkli deri döşeme opsiyonları sunulmaya başlanırken head up display geliştirilmiş. Kullanılan bazı malzemeler de güncellenirken tasarımda bir farklılık yaşanmamış.

Audi RS3 Sportback


Audi'nin beklenen sportif modeli geldi. C segmentinde yer alan A3'ün en sportif versiyonu RS3 daha agresif bir görünüm ve tanıdık motoruyla tanıtıldı.

Son zamanlarda tanıtılan diğer RS versiyonlarında olduğu gibi petek desenli ön panjuru altında Quattro logosu yer alan aracın yeni ön tamponunda büyük hava girişleri ve bir splitter bulunuyor. Yan aynalar alıştığımız gibi gri renkli sunulurken jantlar 19 inç çaplı. Farklı yan etekler ve arkada daha büyük bir spoiler gözden kaçmazken difüzör entegre edilmiş arka tampon, çift çıkışlı egzoz sistemi ve 25 mm alçalan süspansiyon sistemi de standart donanımda.


Farklı bir direksiyon sistemiyle gelen otomobilin opsiyonel donanımında sertlik ayarlı süspansiyon sistemi de yer alıyor. Fren sisteminde önde 370, arkadaysa 310 mm çaplı fren diskleri görev yaparken 8 pistonlu kaliperlere sahip ön aksta istenirse karbon fiber diskler de kullanılabiliyor.

İç mekanda da büyük farklılıklar sunmayan RS3'ün gösterge paneli yenilenirken alt bölümü düzleştirilen direksiyon simidi deri ve Alcantara kaplanmış. Karbon fiber süslemeler, metal pedal seti, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve RS3 logoları otomobilin dikkat çeken diğer detayları.

Kaputu altında görev yapan turbo beslemeli 2.5 litre hacimli motor 367 beygir güç, 465 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart donanımda sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen 1.520 kg ağırlığındaki otomobilin maksimum sürati 250 veya 280 km/s'te sınırlandırılabiliyor.

11 Aralık 2014 Perşembe

Fiat Doblò


Okyanusun diğer tarafında sahibi olduğu markalar için sürekli yeni model geliştiren Fiat bazı modelleri ana marka adıyla da pazarlıyor. Jeep Renegade temellerini kullanan Fiat 500X ardından daha önce Ram ProMaster City ismiyle tanıtılan ticari araç Doblò ismiyle tanıtıldı.

Artık daha küçük farlara sahip olan otomobilin ön panjuru da aşağıya kadar uzanmıyor. Daha agresif bir ön tampona kavuşan aracın kaputu da yenilenmiş. Stoplar elden geçirilirken bagaj kapağında, arka camla plakalık arasında kalan bölüm de makyajlanmış. Donanımaysa yeni jant ve gövde rengi seçenekleri eklenmiş.


İç mekanda da Amerikalı kardeşinin izleri görülebilen Doblò'da yeni yazı karakterlerine sahip gösterge paneli, daha şık görünüme sahip direksiyon simidi, farklı tasarıma sahip havalandırma çıkışları ve orta konsolda dikey hale gelen havalandırma ızgaraları arasına eklenen renkli ekrana sahip müzik sistemi paneli dikkat çekiyor. Konsolun üst bölümündeki tepsilerin de şekilleri değişirken torpido gözü üzerinde artık kapaksız bir göz yer almıyor.


Kaputu altında büyük bir farklılık olmayan aracın 1.4 litre hacimli benzinli motoru 95 ve 120 beygir güç üretebilen seçeneklere sahipken 1.6 litre hacimli tuırbo Diesel ünite 90 ve 105 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip. 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyse yine 135 beygir güç üretiyor.

Mazda3 Hatchback SKYACTIV-G 1.5 AT Power


Mazda modellerinin isim değişikliğine uğramasının ardından 323 yerine geçen Mazda3'ün ilk nesil modelleri 2003 yılında ortaya çıktı. Daha yuvarlak hatlara sahip ikinci nesil 2008 yılında yüzünü gösterirken Kodo tasarım dilini kullanan üçüncü nesil araçlar 2013 yılından beri bizle. İlk etapta hatchback modeliyle karşımıza çıkan Mazda3'ün sedan gövde seçeneği de çok geçmeden piyasaya çıktı.

Avrupa pazarında 2 litre hacimli benzinli ve 2.2 litre hacimli Diesel motor seçenekleri de bulunan otomobil Kuzey Amerika gibi pazarlardaysa 2 ve 2.5 litre hacimli benzinli motorlarla satılıyor. Avrupa'da 100 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli benzinli ünitenin 120 beygir gücündeki versiyonu Türkiye'de sunulan tek motorken bu ünite manuel veya otomatik şanzımanla alınabiliyor.

MINI John Cooper Works


Yeni nesil MINI'nin en sportif versiyonu da tanıtıldı. Konseptine sadık kalınarak hazırlanan ve modele özel tasarım detaylarından kolayca tanınabilen otomobilde artık daha büyük hacimli bir motor kullanılıyor.

Geniş hava girişlerine sahip yeni ön tamponda petek desenli ızgaralar kullanılan otomobilin JCW logolu ön panjuruna da kırmızı bir şerit eklenmiş. Modele özel tasarıma sahip jantlar 17 inç çaplıyken arka bölümde de daha agresif görünümlü tampon, merkezi çift egzoz çıkışı ve daha büyük bir spoiler dikkatlerden kaçmıyor.


Süspansiyon sisteminden direksiyonuna, Brembo imzalı fren sisteminden elektronik yardımcılara kadar her noktada daha sportif sürüşler sunmak için geliştirilen MINI JCW elektronik diferansiyel kilidine de sahipken adaptif sertlik ayarlı süspansiyon sistemi opsiyonel donanımda.

İç mekanda bol bol John Cooper Works arması bulunan otomobilde sabit kafalıklara, uzatılabilir oturak desteklerine ve daha yüksek yan desteklere sahip olan ön koltuklar dikkat çekerken metal pedal seti ve 200 km/s'ten sonrası damalı bayrak tasarımına sahip hız göstergesi standart donanıma eklenmiş.


Cooper S'in de kaputu altında görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 231 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilirken ortalama yakıt tüketim değeri 6.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

Rahatlığın yanında daha yüksek performans ve düşük tüketim isteyenlerin de yöneleceği 6 ileri vitesli otomatik şanzımansa 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 6.1 saniyeye indirirken ortalama yakıt tüketimi ciddi bir düşüşle 5.7 litre/100 km'ye iniyor. Her iki aracın da maksimum sürati 246 km/s olarak açıklanmakta.

10 Aralık 2014 Çarşamba

MANSORY S63 AMG


MANSORY tarafından modifiye edilen otomobiller kervanına Mercedes'in büyük sportif sedan modeli S63 AMG de katıldı. Görünüm konusunda genelde abartıya kaçan firma bu sefer kaputun altında fırtına estirmiş.

Bütün krom yüzeyleri siyaha boyanan otomobilde kullanılan karbon fiber kiti kaputtan yan aynalara kadar birçok bölümü kapsıyor. Agresif görünümlü ön tamponun altına büyük bir splitter eklenirken gündüz farları da farklılaşmış. 22 inç çaplı jantlar, daha geniş yan etekler ve ön çamurlukların arkasına açılan hava yarığı da yanda görülen farklılıklar arasında.


Arka camın üzerine ve bagaj kapağına birer spoiler eklenirken yenilenen arka tampon altına uyarı lambası ve difüzör yerleştirilmiş. Yenilenen egzoz sisteminin siyah renkli çıkışları da difüzörün iki kenarında yerlerini almış.

İç mekanında özel paspaslar, farklı grafiklere sahip kapı eşik aydınlatmaları ve metal pedal seti dikkat çeken otomobilde farklı renkte deri döşemeler, karbon fiber ve ahşap kaplamalar alınabiliyor.


Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru iki etapta güçlendirilebilen aracın ilk paketi 800 beygir güç, 1.200 Nm tork sunuyor. İkinci etapta 1.000 beygir güç, 1.400 Nm tork elde edilebiliyor. İlk araç 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilirken ikinci versiyon için bu süre 3.2 saniye. Her iki otomobilin maksimum sürati de 300 km/s'te sınırlandırılmış.

Citroën C4


C segmentinde yenilikler devam ediyor. Hyundai'nin i30'u makyajlamasının ardından Fransız üretici Citroën de bu segmentte yer alan temsilcisi C4'ü güncelledi.

Görünümü neredeyse hiç değişmeyen otomobilde farklı jant ve gövde rengi seçenekleri sunulurken hafifçe koyulaştırılan farlar ve stopların iç tasarımları yenilenmiş. İç mekanda yeni döşemelerin yanında gösterge panelinde yer alan ekranda kullanılan farklı karakterler, orta konsolda sunulan yeni 7 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve bu ekran sayesinde azalan düğme sayısı dikkat çekiyor.


Anahtarsız giriş ve motor çalıştırma fonksiyonuna da kavuşan C4'ün güvenlik donanımları arasında yokuş kalkış asistanı, kör nokta uyarısı, şeritte kalma yardımcısı ve viraj aydınlatması bulunuyor.

Kaputu altında, Peugeot 308'de de kullanılan 1.2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motorun 110 ve 130 beygir güç üretebilen versiyonları bulunan otomobil bu ünitelerden 205 ve 230 Nm tork alıyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunsa 100 beygir güç, 254 Nm tork ve 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen iki seçeneği mevcut.

Hyundai i40


Hyundai'de yenilik rüzgarı esmeye devam ediyor. i20 Coupé ve makyajlı i30'un ardından sedan ve station wagon gövde seçeneklerine sahip olan i40'ın da makyajlı yüzü üzerindeki perde kalktı.


Yeni gövde rengi seçenekleri ve jant opsiyonlarının yanında daha köşeli hatlara sahip ön tampon, yeni ön panjur ve LED sis farları gibi farklılıklar sunan otomobilde gri renkli yan aynalar ve farklı iç desene sahip stoplar da bulunuyor.

Yeni döşemeler ve daha kaliteli bir dokunmatik ekrana sahip navigasyon sistemi donanıma eklenirken yol işareti tanıma sistemi, uzun far yardımcısı ve ileri viraj alma yardımcısına sahip çekiş sistemi de araçla birlikte alınabiliyor.


1.7 litre hacimli turbo Diesel motorunun iki farklı versiyonu hazırlanmış. Düşük güçlü model 115 beygir güç, 280 Nm tork üretebilirken ikinci ünite 141 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken yüksek güçlü modelde, i30'da da kullanılacak olan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman da sunulacak.

Hyundai i30


Hyundai'nin yeni model atağı devam ediyor. i20 Coupé'nin ardından i30'un makyajlı halini de tanıtan Güney Kore merkezli üretici bu aracın kaputu altında büyük yenilikler sunuyor.

Standart modellerde makyajın fark edilebilmesi zor. Yeni renk ve jant seçeneklerine sahip olan otomobillerde farklı bir ön panjur ve LED stoplar kullanılırken asıl farklılık aileye yeni eklenen i30 Turbo'da. Daha köşeli çizgilere sahip yeni bir ön tampona sahip olan bu modelde yeni LED gündüz farları, alt bölümünde difüzör bulunan arka tampon, 18 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı, bi-xenon farlar ve farklı desene sahip LED stoplar dikkat çekiyor.


İç mekanda yapılan değişiklikler daha da zor fark edilse de Turbo'da 0 konumu aşağıya dönen göstergeler, kırmızı renkli süslemeler, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve metal pedal seti bulunuyor. Direksiyon ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilen bu otomobilin güçlendiren fren sisteminde 300 ve 284 mm çaplı diskler kullanılmış.


1.4 ve 1.6 litre hacimli, atmosferik beslemeye sahip benzinli motorları 100 ve 120 beygir güç üreten otomobilin Turbo beslemeye sahip benzinli motoru da 1.6 litre hacimli. Kia Cee'd ve Hyundai Veloster'ın kaputu altında 200 beygirin üzerinde güç üretebilen ünite i30'da 186 beygir güç, 265 Nm tork üretebilmekte. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılabilen bu model 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 219 km/s. Bu araç 3 ve 5 kapılı olarak alınabilecek.


Türkiye pazarını en çok ilgilendiren seçeneklerden birisi de 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan model. 110 ve 136 beygir üretebilen iki versiyona sahip olan ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alındığında 260 Nm tork üretebiliyor. Aileye yeni katılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımansa tork değerini 300 Nm'ye yükseltiyor.

Hyundai i20 Coupé


Türkiye basın lansmanı geçtiğimiz ay yapılan yerli üretim Hyundai i20'ye üç kapılı kardeş eklendi.  Daha dinamik bir görünüm sunan otomobilin kaputu altında bir yenilik yok.

Yenilenen ön tamponunda daha büyük bir hava girişi ve farklı tasarımlı sis farlarına yer verilen otomobilde 17 inç çaplı jantlar, yenilenmiş bir yan çizgi, farklı yan etekler, daha büyük bir spoiler, genel olarak biraz daha incelen LED stoplar ve daha agresif bir görünüm sunan arka tampon bulunuyor. C sütununda sunulan siyah kısım da daraltılırken bagaj hacmi 336 litreye ulaşmış.


4.045 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.449 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin 2.570 mm'lik aks mesafesi kardeşininkiyle aynı. İç mekan tasarımı beş kapılı kardeşinden aynen alınan otomobilin kaputu altında da 1.2 ve 1.4 litre hacimli benzinli ve 1.1 ile 1.4 litre hacimli turbo Diesel motor seçenekleri yer alacak.

Mercedes-Benz GLE Coupé


BMW'nin X6 modeliyle iyice ara segmentler yaratmaya başlamasının ardından bir de bu aracını başarılı satış rakamlarıyla buluşturması Mercedes'in de dikkatini çekti. Geçtiğimiz Nisan ayında Pekin'de bir konsept olarak tanıtılan SUV modeliyle yeni modelinin sinyallerini veren Mercedes bu aracını GLE Coupé ismiyle piyasaya sürdü.

Ana hatları konsept modelinkiyle aynı olan otomobilde heybetli görünüm sağlayan büyük bir ön tampon ve yüksek sayılabilecek bir ön panjur kullanılırken kaput üzerine çift bombe eklenmiş. Hafifçe çıkıntı yapan çamurluklar ve standart olarak sunulan 20 inç çaplı jantlar güçlü görünümü pekiştirirken geriye doğru alçalan tavan çizgisi aracın en önemli tasarım özelliği.


Opsiyonel olarak alınabilen 21 ve 22 inç çaplı jantlarla daha da güçlü görünen GLE Coupé'nin kapıları altında farklı biçimlendirilmiş etekler görülebilirken yatay stopları S Serisi Coupé modellerini andıran arka bölümde ucu spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağı, şık egzoz çıkışları ve tavanda küçük anten dikkat çekiyor.


İç mekanı ML ailesiyle büyük benzerlikler taşıyan aracın üç kollu direksiyon simidi ve çift yuvarlak göstergeden oluşan gösterge paneli sportif esintiler yaşatsa da geriye kalan kumandaların büyük çoğunluğu ML ile aynı. Orta konsolun üst bölümünde, konsolun biraz daha içerisine alınmış gibi duran bilgi ekranının iki yanında yer alan havalandırma ızgaralarıysa yuvarlatılmış köşeleriyle Porsche Cayenne modellerini andırıyor.


GLE 350 d 4MATIC modelinde kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 258 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen otomobilin yine 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip benzinli motoruysa GLE 400 4MATIC'in kaputu altında 333 beygir güç, 480 Nmtork üretebiliyor.

GLE 450 AMG ile birlikte AMG Sport ailesinin ilk modelini de tanıtan Mercedes bu aracın kaputu altına da çift turbo beslemeli v6 benzinli üniteyi yerleştirmiş Diğer seçenekler gibi 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 367 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor.

9 Aralık 2014 Salı

Wald Audi A5 Sportback


Geçtiğimiz yıl Audi A7 Sportback için hazırladığı görünüm kitini tanıtan Wald International şimdi de bu otomobilin küçük kardeşini benzer bir görünüme büründürdü.

Alçaltılan süspansiyon sistemi ve 20 inç çaplı jantları ilk bakışta dikkat çeken otomobilin gövdesinde farklı paneller folyo kaplanabilirken ön panjur siyaha boyanmış. Altına splitter eklenen ön tamponun iki yanında etekler görülebilirken yan etekler de aynı şekilde genişlemiş. Bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler ekleyen Wald arka tampon alt bölümünü yeni bir parçayla farklılaştırırken yeni egzoz sisteminde farklı çıkışlara yer verilmiş.

8 Aralık 2014 Pazartesi

VÄTH E V63 RS


Mercedes'in sportif sedan ve station wagon modellerinden E63 AMG için hazırlanan modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Makyaj öncesi modeller için 2010 yılında tanıtılan V63 RS'in geliştirilmiş versiyonu olan yeni paket gücü çok daha yukarılara taşımış.

Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan aracın yeni jantları 20 inç çaplıyken süspansiyon sistemi alçaltılmış. Fren sistemi de güçlendirilen otomobilin ön panjurunda artık VÄTH logosu yer alıyor.

Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motorun gücü 750 beygire, torkuysa 1.000 Nm'ye yükseltilirken maksimum sürat limitörü 350 km/s'te devreye giriyor.